#1
Er zitten nog wel meer (en grotere) voordelen aan introvert zijn.mikoz zei:Mindless zei:Klinkt als mijn probleem: Klik (even door scrollen naar beneden)mikoz zei:-vaak een apatische uitdrukking op mijn gezicht bij collega's en klasgenoten, ik weet vaak geen houding aan te nemen en ben me te bewust van wat ik ga doen en zeggen, waardoor ik verlegen of juist heel onverschillig over kan komen.
Ja klopt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd al wel een introvert persoon ben geweest, maar na mdma misbruikt te hebben is het erger geworden, doordat ik nu nog bewuster ben van mijn acties. Wat aan de ene kant een nadeel kan zijn (te weinig durven te laten zien van jezelf) en soms juist een voordeel (denk aan minder roekeloos gedrag door eerst 2x na te denken). Zie jij dit ook zo?
- Zo geeft een introvert type zichzelf nog weleens de tijd om even niets te doen. Geen planning die vol staat met feestjes en andere sociale aangelegenheden. Geen of niet zo'n enorme sociale druk en de bijkomende stress.
- Alleen kunnen zijn en zich kunnen vermaken. Onthoudt een extravert type een week (of een dag) van sociaal contact en hij/zij wordt gillend gek. Introverte types kunnen (en willen) vaak prima alleen zijn.
- Het alleen kunnen zijn zorgt er ook direct voor dat je meer naar binnen gekeerd bent. Hoewel dit door onze maatschappij als een slechte kwaliteit wordt gezien, is dit dichterbij de natuurlijke "staat"(!). Door aandacht naar binnen te keren, ervaar je je eigen vrede (wat niets exotisch is, maar simpelweg betekent dat je minder of geen verlangen hebt en zonder verlangen kun je simpelweg niet anders dan gelukkig zijn
- Als introvert heb je meer interesse in de diepere kanten van het leven. Deze diepere "lagen" geven meer voldoening dan de meer cultureel bepaalde doelen in het leven van een extravert. Het leven van een introvert is veel minder een jacht naar impulsen, zoals dat vaak het geval is bij extraverte mensen.
Dat zijn er een paar, maar er zijn er vast nog een stuk meer.
Pas er echter mee op om je niet te identificeren met het 'introvert' of 'extravert' zijn. Dit zijn staten van bewustzijn en NIET wat je bent. Het is waar dat je als persoon meer neigt naar de introverte of extraverte kant, maar dit zijn geen statische gegevens. Het is juist de identificatie met een bepaald type, wat zo'n type erg rigide maakt en ervoor zorgt dat je gaat leven zoals een "echte" introvert of extravert zou moeten leven. En los daarvan is het sowieso niet slecht om het ene of het andere te "zijn".
, maar na mdma misbruikt te hebben is het erger geworden, doordat ik nu nog bewuster ben van mijn acties. Wat aan de ene kant een nadeel kan zijn (te weinig durven te laten zien van jezelf) en soms juist een voordeel (denk aan minder roekeloos gedrag door eerst 2x na te denken). Zie jij dit ook zo?