Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste inslaper?

Beste inslaper?

34 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thc en nicotine werken hartslag verhogend, niet echt goed om mee in te slapen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
temazepam, werkt kort en als je er 6 uur mee slaapt is er sowieso geen probleem.
Of 6 uur bedrust, in ieder geval liggend in bed dus.
10 mg zou moeten voldoen, de lichtste dosering.

Via internet kan je het kopen maar bij een huisarts kan je meestal wel een goed gesprek voeren, slaapprobleem naar voren brengen en bij de apotheek een mooi doosje ophalen.

Gebruik het in ieder geval niet vaker dan 3 tot 4 maal per week en dit niet langer dan 2 weken wil je nergens afhankelijk van worden.

Zorg wel dat je bij de eerste keer temazepam helemaal klaar bent om te gaan slapen, ik heb genoeg mensen gezien die letterlijk een been mee moesten sleuren toen het begon te werken.
Dicht bij bed blijven dus.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je geen problemen hebt met doorslapen kun je melatonine halen, dit is een lichaamseigen hormoon (die zorgt dat je moe word). Voor inslapen werkt het wel, maar ik slaap er verder niet goed op (doe ik sowieso al niet).

De pillen zijn wel verrekte duur (ligt aan de hoeveelheid) en worden niet verzekerd, je kunt ze ook in lage dosering kopen bij de apotheek maar dit is vrij laag. Ik heb 5mg van de dokter "gekregen" (moest er als nog voor betalen) en bij de apotheek is het per pil volgens mij 0.2mg.

Heb verder nooit 0.2mg genomen, dus ik zal niet weten hoe goed dat werkt - maar het word meestal door mensen met jetlag gebruikt die normaal nooit last hebben van slaap problemen.

Melatonine heeft voor de rest geen bijwerkingen en heeft maar een levensduur van 1,5 tot 2 uur (genoeg om in slaap van te vallen).
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dan nog maar 2 benzo's gebruikt: Diazepam en temazepam en ik vond temazepam het lekkerste werken om in te kunnen slapen. Voor doorslapen werkt diazepam dan weer beter, dan slaap ik zo 10 uur non stop, met temazepam werd ik na 7uur al weer wakker. Wel voldoende.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vond lormetazepam wel goed.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
J0S zei:
Als je geen problemen hebt met doorslapen kun je melatonine halen, dit is een lichaamseigen hormoon (die zorgt dat je moe word). Voor inslapen werkt het wel, maar ik slaap er verder niet goed op (doe ik sowieso al niet).

De pillen zijn wel verrekte duur (ligt aan de hoeveelheid) en worden niet verzekerd, je kunt ze ook in lage dosering kopen bij de apotheek maar dit is vrij laag. Ik heb 5mg van de dokter "gekregen" (moest er als nog voor betalen) en bij de apotheek is het per pil volgens mij 0.2mg.

Heb verder nooit 0.2mg genomen, dus ik zal niet weten hoe goed dat werkt - maar het word meestal door mensen met jetlag gebruikt die normaal nooit last hebben van slaap problemen.

Melatonine heeft voor de rest geen bijwerkingen en heeft maar een levensduur van 1,5 tot 2 uur (genoeg om in slaap van te vallen).
Klik om te vergroten...

Melatonine werkt alleen als je er van nature al een tekort aan hebt, anders is het alleen maar placebo.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Melatonine werkt alleen als je er van nature al een tekort aan hebt, anders is het alleen maar placebo.
Klik om te vergroten...

Placebo zou ik niet willen zeggen, maar inderdaad het werkt niet voor iedereen even goed (voor mij ook niet, gebruikte het des tijds om mijn dag-nacht ritme 10 uur terug te draaien). Maar als je probleem niet de hormoon (Melatonine) zelf is maar er wat andere chemie in je brein "fout" (anders dan bij de meeste mensen) zit, dan zal 't inderdaad niet veel helpen.

Maar omdat DSVM problemen heeft met inslapen, is het 't proberen waard - want daar is melatonine ook voor.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#8
zou ook eerst 's melatonine proberen, persoonlijk vind ik het niet zo duur, maar goed, kan natuurlijk niet in je portomee kijken :wink: bij de drogist heb je ze in allerlei varianten.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien te kort door de bocht, maar een uurtje sporten totdat je moe bent heeft mij geholpen om beter in te slapen. Misschien dat melatonine werkt, mijn vader slikt dat maar de dosis van de drogisterij is zo belachelijk laag dat het waarschijnlijk placebo is. Of hij slikt er meerdere tegelijk dat weet ik nie!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Een J roken, :stoned:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#11
weyoun22 zei:
Een J roken, :stoned:
Klik om te vergroten...

Dat is geen goed advies.
Dat slaat 1 belangerijke fase van je slaap over.
Lees wat rond op dit forum daarover.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Melatonine van de huisarts of temazepam ja
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij mij heeft temazepam geen effect,
Zelfs overdag niet laat staan met slapen.
Ik had 30 mg per stuk
Maar dit kan met je metabolisme hebben te maken , iedereen reageerd anders op medicatie.

Zo vind iemand die ik ken dormicum niets en zolpiclone super terwijl ik dormicun juist super vind en zolpiclone totaal niets.

Mijn top 3:

1- Dormicum (midazolam)
Zeer korte werking maar toch slaap ik er 6-8 uur op en de vokgende dag nergens last van.

2- zolpidem
Zware inslaap inkick (enige nadeel is dat ik soms na 5 uurtjes wakker kan worden maar dit is niet altijd.

3- rohypnol
Werkt wat rustiger in (klapt niet als een bom zoals bijv dormicum)  maar wel langer (volgende dag nog steeds werking) dus kan voor sommige , vooral wanneer je een lage tolerantie hebt of het maar een paar keer keer per maand lastig zijn omdat je je dan suf kan voelen.
Maar wanneer je wat tolerantie hebt en het wat gewend bent heb je hier geeb last van.

Wanneer je hier alle 3 niet aan kunt komen adviseer ik onder de wat minder zware :
Lorazepam.

Begin met welke benzo of slaapmiddel dan ook altijd een lichte dosering.
Zoals ik al zei iedereen reageerd anders op medicatie en de dingen die ik vermeld zijn voor mij persoonlijk.

Mijn lorazepam dosering om te kunnen inslapen:
6-7,5 mg

Ik heb zelfs weleens gelezen dat mensen de volgende dag suf zijn met diazepam oxazepam of zelfs xanax...
Zelf heb ik bij deze nooit last gehad aangezien deze vrij licht zijn en me ook weinig tot geen effect gaven.
Oxazepam 50-100mg voor het 1e effect.

Diazepam 40-70mg

Xanax 4-6 mg
Maar deze effecten waren zo licht dat ik twijfel of het geen placebo was.

Wat ik je wel aanraad is om altijd via de apotheek te krijgen.

Ook al zeggen mensen je:
"deze site is vertrouwd"
99% op internet bevat geen werkzame stof of erger nog , andere stoffen die effect geven maar gewoon puur vergif is.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dione zei:
Gewoon even langs de huisarts gaan en daar de situatie voorleggen. Dat is een stuk vertrouwder dan via internet. Veel Alle benzodiazepines hebben verslavingspotentieel, dus lijkt me niet slim daar op eigen houtje mee te experimenteren.
Klik om te vergroten...
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#15
endor zei:
weyoun22 zei:
Een J roken, :stoned:
Klik om te vergroten...

Dat is geen goed advies.
Dat slaat 1 belangerijke fase van je slaap over.
Lees wat rond op dit forum daarover.
Klik om te vergroten...

Daarom is het nog wel een goede inslaper :P
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een goede inslaper is het wel ja.
Maar niet aan te raden als je het volle uit je slaap wilt halen.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het lijkt gewoon een goede inslaper.
Dacht ik vroeger ook.
Als ik nu een joint rook voor te gaan slapen , lig ik toch wel een uurtje of 2 wakker. :P
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#18
15mg. Dormicum(midazolam) :hearteyes:
F*ck the rest
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zolpidem gebruik ik nu zelf al meer als een maand.
Daarvoor een jaar lang antipsychotica gebruikt zoals clotiazepine (Etumine) en olanzapine (Zyprexa) om te slapen.
Maar antipsychotica is rommel, u eetlust gaat er nogal van omhoog.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Etumine werkt ook zeer goed. Dat neem ik nu enkele weken.
Het is eigenlijk een anti psychotica , maar ik kan je zeggen dat je van een halve je echt niet meer wakker kunt houden. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."