Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPilletje na een maagverkleining

Pilletje na een maagverkleining

28 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
NalinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal!

In februari dit jaar heb ik mijn maag laten verkleinen. Dit was noodzakelijk, ik was echt veel te dik en voor mij de beste oplossing. Ik weet wel dat bepaalde medicatie dus niet meer goed opgenomen wordt (Ibu, diclofenac, naproxen etc. mag alleen nog maar paracetamol)
Vanaf nov. 2014 ben ik enigszins aan het experimenteren geweest met drugs. 2 keer een pilletje geprobeerd, maar het had niet het gewenste effect.

Nu wil ik het nog een keer proberen, gewoon om het effect te ondervinden.
Is het aan te raden om na een maagverkleining toch weer een keer een pilletje te gebruiken of zeggen jullie NEE, doe het niet?
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet wat de invloed van een maagverkleining is op xtc innemen. Aanraden xtc te gebruiken zou ik niet persee doen. Ik denk dat het wel kan als je volledig hersteld bent van je operatie, maar om zekerheid te krijgen zou ik het een arts vragen.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
is pure mdma dippen of je vinger een optie? Ik weet zelf niet hoe dit precies werkt maar het lijkt me minder aan te komen op je maagcapaciteit dan.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, je zegt dat je vanaf nov 2014 2x xtc hebt geprobeerd, maar dat het niet het gewenste effect had, wat bedoel je daarmee ? Als je bedoelt dat je beide keren nix voelde/merkte zou dat ook kunnen komen doordat je (zoals je zelf zegt) veels te dik was, en de dosering dus te weinig was voor je bodytype :)
Je schrijft ook dat je alleen nog maar paracetamol 'mag' , waarom is dat ? Is de andere medicatie die je opnoemt schadelijk ? Weet wel dat je met naproxen ook een maagbeschermer moet slikken, en dat is zonder maagverkleining, als je maag nu nog gevoeliger is dan normaal weet ik niet of xtc wel zo lekker valt.
En zoals Joopiejo zegt, ik zou het wel een arts vragen, maar kan me ook voorstellen dat dat nou niet een vraag is die je graag stelt bij de dokter :wink: misschien kan je het hier bij " Vraag van de week " opperen ? :)
N
NalinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door de maagverkleining (en omlegging van m'n darmen, heb een gastric bypass gehad) is de opname van voedingsstoffen en medicatie minder. De rest mag dus niet (waarom zou ik eens in moeten verdiepen). Waarschijnlijk omdat heel veel niet opgenomen wordt of dat het schadelijk is voor de maag en de darm.

Klopt, zei een vriendin ook al. Waarschijnlijk was de dosering te laag voor mijn bodytype. Helaas.
Kan het altijd opperen inderdaad, want het lijkt me wel vet om eens mee te maken. Het effect van een pilletje.

Haha, m'n arts vragen.. Dit zijn niet de vragen die ik hem (graag) zou stellen, maar als er geen andere optie is, misschien toch maar eens doen.
N
NalinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Skirre zei:
is pure mdma dippen of je vinger een optie? Ik weet zelf niet hoe dit precies werkt maar het lijkt me minder aan te komen op je maagcapaciteit dan.
Klik om te vergroten...

Dat zou ik dan eens moeten uitzoeken! Misschien is het wel een optie.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nalin zei:
Skirre zei:
is pure mdma dippen of je vinger een optie? Ik weet zelf niet hoe dit precies werkt maar het lijkt me minder aan te komen op je maagcapaciteit dan.
Klik om te vergroten...

Dat zou ik dan eens moeten uitzoeken! Misschien is het wel een optie.
Klik om te vergroten...
Maagcapaciteit lijkt me niet echt het issue eerlijk gezegd. Een pil is zo klein daar heb je niet echt een grote maag voor nodig. Wat vermoedelijk de reden is dat je geen ibuprofen, diclofenac, etc mag is dat die nogal slecht voor je maag zijn. Door je operatie zal je maag extra gevoelig zijn en dan is het risico op maag klachten extra groot, terwijl de effectiviteit kleiner is geworden door slechte opname. Lijkt mij een goede reden om het dan niet meer voor te schrijven.

Hoe zich dit vertaald naar MDMA weet ik niet. MDMA is op zich zelf ook niet heel chill voor je maag en moet uiteindelijk door je darmen worden opgenomen. Als de opname slecht is, zal je dus meer moeten nemen met extra risico's voor je maag. Bovendien is het belangrijk te weten dat het grootste deel van je serotonine receptoren in je maag en darmen zitten, dus als de MDMA eenmaal is opgenomen heeft het zeker invloed op beide organen. Soms uit zich dat bij mensen in misselijk zijn of last van de darmen hebben, in jou geval kan ik me voorstellen dat je er extra gevoelig voor zal zijn.

Alles bij elkaar denk ik dus dat jij met MDMA zeker extra risico's loopt op maag en darm klachten en tegelijk een slechte opname hebt waardoor je meer zal moeten nemen. Of dat het dan allemaal waard is weet ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat je het wel een keer mee wilt maken. Hoewel voor de meeste mensen niet echt een aanrader, maar er zijn wel degelijk andere routes om MDMA in je lichaam te krijgen dan via je maag en darmen. Andere opties zijn pluggen of snuiven. Hiervoor moet je wel echt pure MDMA hebben en dus geen pil. Bovendien liggen de doseringen aanzienlijk lager dus mocht je dat gaan doen zoek dat goed uit van te voren. Ikzelf heb ooit 1 keer MDMA gesnoven, bijzonder effectief maar wel een stuk korter.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nalin zei:
Klopt, zei een vriendin ook al. Waarschijnlijk was de dosering te laag voor mijn bodytype. Helaas.
Klik om te vergroten...

That would be me :tearsofjoy: het ging toen ook om een dosering van 0,5 mg p/kg lichaamsgewicht ofzo. Er was alleen sprake van iets meer energie maar dit kan ook placebo zijn.

Pluggen heb ik ook al genoemd als optie, maar de handeling trekt ons beiden echt niet, evenmin als snuiven. Mijn idee was dus pure mdma wordt makkelijker opgenomen en bevat minder andere stofjes, dus is wellicht minder heftig voor de maag en darmen dan een xtc pil? Zou het uit maken of we er een bommetje van maken bijvoorbeeld of een capsule?

Ik ben sinds deze week in het bezit van een weegschaaltje om doseringen mdma beter af te kunnen meten. Zomaar op de gok in m'n gripzakje graaien lijkt me al helemaal niet handig voor Nalin. :P
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Narayani zei:
Zomaar op de gok in m'n gripzakje graaien lijkt me al helemaal niet handig voor Nalin. :P
Klik om te vergroten...

Eerst een deel afwegen, de gewenste hoeveelheid in een gripzakje doen en dan op de gok erin graaien ^^
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Narayani zei:
That would be me het ging toen ook om een dosering van 0,5 mg p/kg lichaamsgewicht ofzo. Er was alleen sprake van iets meer energie maar dit kan ook placebo zijn.

Pluggen heb ik ook al genoemd als optie, maar de handeling trekt ons beiden echt niet, evenmin als snuiven. Mijn idee was dus pure mdma wordt makkelijker opgenomen en bevat minder andere stofjes, dus is wellicht minder heftig voor de maag en darmen dan een xtc pil? Zou het uit maken of we er een bommetje van maken bijvoorbeeld of een capsule?
Klik om te vergroten...
0.5 mg per kg is wel echt veels te weinig, volgende keer 1 mg proberen zou dan beter zijn. Ik denk niet dat een pil of pure mdma veel uit maakt. Het meest heftig voor je lichaam blijft de mdma zelf denk ik. Of het onverstandig is, durf ik niet te zeggen helaas. Dat pluggen of snuiven jullie niet bevalt snap ik wel.

Misschien toch eens navragen bij de huisarts of iets van een drugs voorlichtings instelling hoe onverstandig het bij een maag verkleining is. Als je het uiteindelijk doet is de eerste keer thuis wel aan te raden zodat je kunt kijken hoe valt .
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vond dit na een beetje googlen, maar blij zul je er niet van worden:

Middelen die invloed hebben op de maag, zijn voor je zusje uit den boze.­ De opwekkende middelen (XTC, Cocaïne en Speed) veranderen de doorbloeding van de maagwand.­ De daarbij komende bloeddrukverhoging kan tot een maagbloeding leiden.­ Bovendien benadelen opwekkende middelen de spijsvertering, omdat ze de beweeglijkheid van de darmen ondergraven.­ De conclusie zal begrijpelijk zijn : opwekkende middelen zijn alle gevaarlijk na een Gastric Bypass.­ Cannabis zal weinig kwaad kunnen.­ Maar alcohol weer wel, omdat dit middel de maagwand kan beschadigen.­ Na een maagverkleining moet je extra zuinig op je maag zijn.­ Het kleinere verteringsoppervlak moet niet beschadigd worden of nog ergere dingen overkomen (bloeding) Er kan op die plaats niet zoveel meer geopereerd worden en bij beschadiging zul je gemakkelijker tekorten aan essentiële voedingsstoffen ontwikkelen.­ Je zusje zal zich bij dit feit moeten neerleggen.­ Ze zal zich zonder drugs op een feestje moeten vermaken.­ Dat lijkt veel moeilijker dan het is.­ Bovendien kan ze er wel een blowtje bij roken.­ Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.­
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
je kan ook snuiven, dan komt er minder in je maag terecht, hoeveel minder weet ik niet precies, omdat alles wat niet meteen door je neusslijmvlies word opgenomen uiteindelijk toch vaak in je maag terechtkomt.

bereid je wel voor, want mdma snuiven is als met een verkeersbord tegen je kop geslagen worden. misschien kan iemand je meteen erna tegen je scheen schoppen ofzo. heb je minder last van je neus.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
bereid je wel voor, want mdma snuiven is als met een verkeersbord tegen je kop geslagen worden. misschien kan iemand je meteen erna tegen je scheen schoppen ofzo. heb je minder last van je neus
Klik om te vergroten...

Haha goeie beschrijving. Mdma snuiven is echt een slecht plan...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
MeejheM zei:
bereid je wel voor, want mdma snuiven is als met een verkeersbord tegen je kop geslagen worden. misschien kan iemand je meteen erna tegen je scheen schoppen ofzo. heb je minder last van je neus
Klik om te vergroten...

Haha goeie beschrijving. Mdma snuiven is echt een slecht plan...
Klik om te vergroten...
Anders 4-FA wel. :cry:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat moet ik tot mijn spijt bevestigen :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
jullie weten allebei dat als de situatie zich voordoet dat je toch wel ervoor gaat. alsje maar een pislje en/of een peukie bij de hand hebt, en je weet hoe het gaat voelen is het wel te doen. toch liever niet door mijn neus.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
SmartieAndMe zei:
MeejheM zei:
bereid je wel voor, want mdma snuiven is als met een verkeersbord tegen je kop geslagen worden. misschien kan iemand je meteen erna tegen je scheen schoppen ofzo. heb je minder last van je neus
Klik om te vergroten...

Haha goeie beschrijving. Mdma snuiven is echt een slecht plan...
Klik om te vergroten...
Anders 4-FA wel. :cry:
Klik om te vergroten...
Mdma is babypoeder in vergelijking met 4fmp :cry:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
jullie weten allebei dat als de situatie zich voordoet dat je toch wel ervoor gaat. alsje maar een pislje en/of een peukie bij de hand hebt, en je weet hoe het gaat voelen is het wel te doen. toch liever niet door mijn neus.
Klik om te vergroten...
hoezo? Als je weet dat iets pijn doet en niet hoeft, waarom zou je er dan voor gaan???
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben er eigenlijk wel aardig van overtuigd dat ik nooit meer 4-FA ga snuiven, wat voor situatie zich ook voordoet. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Ik ben er eigenlijk wel aardig van overtuigd dat ik nooit meer 4-FA ga snuiven, wat voor situatie zich ook voordoet. :P
Klik om te vergroten...
Ook als er iemand met een pistool tegen je hoofd staat en je de keuze tussen je leven en 4-FA snuiven hebt? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."