Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPilletje na een maagverkleining

Pilletje na een maagverkleining

28 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
j
jonathanvangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Joey94 zei:
Beste ts,

Ik heb augustus vorig jaar mijn maagverkleining gehad en inmiddels 65 kg kwijt. Hoop dat het jou ook goed vergaat.

On topic:
ik heb de eerste 4 maanden na mijn operatie niets gebruikt en ben daarna rustig gaan experimenteren met mdma en xtc. Alles valt bij mij wel goed, het enige is dat ik veel minder nodig heb. Ik heb nu nog maar een kwartje of soms een halfje van een pil nodig, en een paar slokken soep (mdma in water). Maar dit is dan wel op mik gebaseerd. Ik raad je aan om dit eerst thuis uit te proberen en het rustig aan te doen en jijken wanneer je lichaam goed reageert.
Klik om te vergroten...

wry voor het reageren op een oude post maar was benieuwd , ik ben vanplan om een maagverkleining te doen , ik weet nog niet og ik voor bypass of sleeve ga maar vroeg mij af of je nog pille kunt pakken na de operatie ?
N
NalinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal!

In februari dit jaar heb ik mijn maag laten verkleinen. Dit was noodzakelijk, ik was echt veel te dik en voor mij de beste oplossing. Ik weet wel dat bepaalde medicatie dus niet meer goed opgenomen wordt (Ibu, diclofenac, naproxen etc. mag alleen nog maar paracetamol)
Vanaf nov. 2014 ben ik enigszins aan het experimenteren geweest met drugs. 2 keer een pilletje geprobeerd, maar het had niet het gewenste effect.

Nu wil ik het nog een keer proberen, gewoon om het effect te ondervinden.
Is het aan te raden om na een maagverkleining toch weer een keer een pilletje te gebruiken of zeggen jullie NEE, doe het niet?
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet niet wat de invloed van een maagverkleining is op xtc innemen. Aanraden xtc te gebruiken zou ik niet persee doen. Ik denk dat het wel kan als je volledig hersteld bent van je operatie, maar om zekerheid te krijgen zou ik het een arts vragen.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#4
is pure mdma dippen of je vinger een optie? Ik weet zelf niet hoe dit precies werkt maar het lijkt me minder aan te komen op je maagcapaciteit dan.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi, je zegt dat je vanaf nov 2014 2x xtc hebt geprobeerd, maar dat het niet het gewenste effect had, wat bedoel je daarmee ? Als je bedoelt dat je beide keren nix voelde/merkte zou dat ook kunnen komen doordat je (zoals je zelf zegt) veels te dik was, en de dosering dus te weinig was voor je bodytype :)
Je schrijft ook dat je alleen nog maar paracetamol 'mag' , waarom is dat ? Is de andere medicatie die je opnoemt schadelijk ? Weet wel dat je met naproxen ook een maagbeschermer moet slikken, en dat is zonder maagverkleining, als je maag nu nog gevoeliger is dan normaal weet ik niet of xtc wel zo lekker valt.
En zoals Joopiejo zegt, ik zou het wel een arts vragen, maar kan me ook voorstellen dat dat nou niet een vraag is die je graag stelt bij de dokter :wink: misschien kan je het hier bij " Vraag van de week " opperen ? :)
N
NalinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Door de maagverkleining (en omlegging van m'n darmen, heb een gastric bypass gehad) is de opname van voedingsstoffen en medicatie minder. De rest mag dus niet (waarom zou ik eens in moeten verdiepen). Waarschijnlijk omdat heel veel niet opgenomen wordt of dat het schadelijk is voor de maag en de darm.

Klopt, zei een vriendin ook al. Waarschijnlijk was de dosering te laag voor mijn bodytype. Helaas.
Kan het altijd opperen inderdaad, want het lijkt me wel vet om eens mee te maken. Het effect van een pilletje.

Haha, m'n arts vragen.. Dit zijn niet de vragen die ik hem (graag) zou stellen, maar als er geen andere optie is, misschien toch maar eens doen.
N
NalinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Skirre zei:
is pure mdma dippen of je vinger een optie? Ik weet zelf niet hoe dit precies werkt maar het lijkt me minder aan te komen op je maagcapaciteit dan.
Klik om te vergroten...

Dat zou ik dan eens moeten uitzoeken! Misschien is het wel een optie.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die waarschuwingen zijn wel vooral belangrijk als de maagverkleining kort geleden is. Als je inmiddels volledig hersteld bent en je arts kan bevestigen dat er geen verhoogde risico's meer zijn, dan is een pilletje best mogelijk.

Doe het dus wel altijd even in samenspraak met de behandelend arts.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
jonathanvang zei:
Joey94 zei:
Beste ts,

Ik heb augustus vorig jaar mijn maagverkleining gehad en inmiddels 65 kg kwijt. Hoop dat het jou ook goed vergaat.

On topic:
ik heb de eerste 4 maanden na mijn operatie niets gebruikt en ben daarna rustig gaan experimenteren met mdma en xtc. Alles valt bij mij wel goed, het enige is dat ik veel minder nodig heb. Ik heb nu nog maar een kwartje of soms een halfje van een pil nodig, en een paar slokken soep (mdma in water). Maar dit is dan wel op mik gebaseerd. Ik raad je aan om dit eerst thuis uit te proberen en het rustig aan te doen en jijken wanneer je lichaam goed reageert.
Klik om te vergroten...

wry voor het reageren op een oude post maar was benieuwd , ik ben vanplan om een maagverkleining te doen , ik weet nog niet og ik voor bypass of sleeve ga maar vroeg mij af of je nog pille kunt pakken na de operatie ?
Klik om te vergroten...
Heb je dit al aan de betreffende arts gevraagd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."