#1
Ja inderdaad. Sowieso moet je van tevoren accepteren dat je geconfronteerd wordt met jezelf en met je angsten als je in je eentje gaat trippen. Dat is gewoon onvermijdelijk. Het gaat gewoon niet zo lopen dat die trips alleen maar leuk en euforisch zijn, al helemaal niet als je gaat trippen op psilocybine. Met psilo is het bij mij zelfs zo dat vrijwel al mijn trips daarmee (dikke 50 schat ik zo) 50/50 waren qua me extreem euforisch en vredig voelen en me zeer zeer oncomfortabel voelen. Niet per se angstig (al is dat ook gebeurd natuurlijk), want dat is toch echt iets wat je er zelf van maakt (je interpretatie). Alleen trippen is dan ook niet iets wat je doet om een leuke avond te hebben, dat is echt iets om zo gauw mogelijk uit je hoofd te zetten (áls je dat doetPsychedelibee zei:Dit trok even mijn aandacht. Als je hiermee geconfronteerd zou worden is dat niet heel erg toch? Zou alleen maar betekenen dat je dan iets hebt weggestopt en trippen helpt je bij het alsnog verwerken hiervan mocht dat nodig zijn. Het is niet perse leuk, maarja de meest leerzame trips zijn vaak de minst leuke.Roze olifant zei:Ik heb ook wel eenzame momenten gekend in m'n leven en het zou ook kunnen dat ik tijdens zo'n trip daar juist heel erg mee wordt geconfronteerd.
Overigens ben ik het wel met je eens dat mdma alleen doen iemand nooit echt kan voorbereiden op alleen echt trippen Bee, maar denk je ook niet dat het misschien een goed iets is om even te wennen aan het alleen iets dergelijks ondernemen? Echt diep trippen zal sowieso overdonderend zijn, daar kun je je niet op voorbereiden. Maar misschien kun je met alleen mdma doen wel even wennen aan zoiets doen in niet-sociale context.