Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en geheimen onthullen

XTC en geheimen onthullen

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat zal per persoon verschillen. Dat kun je zo niet zeggen denk ik. Net als dat de ene dat met alcohol bv wel doet en de ander niet.
De ene doet dat wel en de ander misschien niet. Jij kent jezelf het beste.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zou zeggen probeer het uit. ik zelf het niet eens die drang om te praten enzo tijdens xtc. maar try it out stel het floept er perongeluk uit dan hebben de mensen om je heen waarschijnlijk alsnog respect en liefde voor de gene wie je nu bent.

you can't change the past, you can only improve in the future.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dit zelf niet (maar heb ook eigenlijk geen echte ‘geheimen’ nu ik zo even nadenk, het enige soort van geheim is m’n drugsgebruik maar dat valt weg als diegene dat zelf ook doet).

Persoonlijk heb ik niet het idee dat drugs zoals MDMA je helemaal overnemen. Dus als er iets in jouw verleden gebeurd is waar je écht niet over wil praten, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat je dit er onder invloed van een pil wel ineens als een ongeleid projectiel eruit zou flappen. Je wordt wel degelijk opener van MDMA en nuchter zou je sommige dingen misschien nu net niet op die manier gezegd hebben, maar echt zware geheimen onthullen lijkt me niet. Tenzij het écht goed voelt op dat moment en dat gaat verder dan alleen het effect van de drug. Maar ja, ik vind het dus wel moeilijk om me de situatie voor te stellen omdat ik dergelijke grote geheimen zelf niet heb.

Daarbij, wat hierboven gezegd wordt is ook waar: al zou je het wel vertellen, dan zullen mensen daar waarschijnlijk niet raar op reageren en respecteren dat je iets persoonlijks met ze gedeeld hebt.

Een vroegere goede vriend van me heeft een keer tijdens een MDMA-rush aan me opgebiecht dat-ie al zijn hele leven een bepaalde fetisj heeft. Ik heb daar toen gewoon met empathie op gereageerd maar ik dacht op het moment zelf wel al direct: oei, dit is erg intiem, is dit wel iets wat je écht met mij had willen delen. Ik heb de volgende dag, nuchter, subtiel/casual gepeild of hij zich nog herinnerde dat dat ter sprake was gekomen en het niet vervelend vond dat ik dit wist. Hij zei toen dat hij het niet erg vond omdat blijkbaar het vertrouwen groot genoeg was.

We hebben het er daarna nooit meer echt over gehad. What happens in MDMA-world stays in MDMA-world. :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben normaal al best wel extrovert en met MDMA op gaat dat echt in 'overdrive'. Ik flap er veel meer uit. En ga zeg ook echt wel dingen die ik niet , of toch op zijn minst anders, zou hebben geformuleerd als ik nuchter was geweest. Meestal complimentjes aan alles en iedereen :hearteyes:

Desondanks ben ik er redelijk van overtuigd dat ik dingen voor me zou kunnen houden die ik echt niet wil delen...
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met MDMA heb ik dat niet meegemaakt. Is ook niet zo dat dat je helemaal overneemt. Ik flap er weleens wat uit, wat meestal lief naar de ander bedoelt is. Zit ook in zo een love-flow dat ik niet eens denk aan gebeurtenissen van vroeger. Misschien ligt het eraan hoeveel je gebruikt. Kan me niet voorstellen ooit er zo vanaf geweest te zijn dat ik “nare” gebeurtenissen oprakelde. Meestal ben ik redelijk scherp en herinner me vaak nog wat ik gezegd heb. Denk ook niet dat de anderen die in dezelfde modus zitten heel slecht reageren als je het wel zou zegggen...
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je wordt praatgrager onder invloed van mdma, maar als jij het ergens echt niet over wilt hebben, dwingt het je heus niet om dit er uit te gooien. Dus als jij jezelf dat van tevoren voorneemt, ga je het daar niet over hebben. Tenminste dat is mijn voorspelling.

Je zult je eerder mega verbonden met iedereen om je heen voelen, vol euforie en over leuke dingen willen praten. :wink:
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat je met mdma altijd nog best in control bent ( bij min of meer normale dosissen). Kan ook heel eenvoudig minder leuke gedachten omtoveren of weglachen.
Een groot geheim zou ik dus best mee durven dragen op de dansvloer.

Enige mogelijke probleem dat ik in je verhaal lees, is dat je je er zorgen om maakt ( anders vraag je het hier niet, ga ik vanuit). En hoe meer je jee er op focust, hoe groter de kans n natuurlijk dat je daar 'last' van kunt krijgen op de avond. Niet als in dat je het er uit gooit, eerder dat je je misschien bv geremd voelt, niet helemaal over durft te geven. Daar zou ik eerder ' bang ' voor zijn, dan voor de kans dat de hele dansvloer straks je geheim kent
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pepperoni zei:
Niet vergeten rekening te houden met de pauze. Zo hou je het ook leuk!
Klik om te vergroten...
Zijn weer wijze lessen van pepperoni! :manmoon:
R
RainbowUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt allemaal voor de reacties! Zeker behulpzaam! Ik voel me wel gerust gesteld :) En ik begrijp ook zeker je punt Stomme Eend! Go with the flow, gaat goed komen denk ik!
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben van mezelf iemand die niet tot nauwelijks over men gevoelens praat of dingen waarmee ik zit. Alleen op MDMA heb ik net zoals jij dat ik afentoe wat vertel wat ik liever niet had verteld.

Maar ik bekijk het ook weer anders, ik voornamelijk xtc gebruikt met me 2 beste maaten. En door xtc hebben we helle diepe gevoelige gesprekken kunnen voeren waardoor we nu eigenlijk broers voor elkaar zijn. Xtc heeft onze band erg versterkt hierdoor. En ik kan met hun 2 nu wel makelijk over me gevoelens praten en dingen waarmee ik zit.

En al wil je het echt geheim houden maar heb je het wel geheim gehouden, de kans ik groot dat ze het vergeten zijn. Tenminste ik ben meestal vergeten wat we tijdens onze xtc "trip" hebben besproken.
M
Mr.PilskaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rainbowunicorn

Dat komt waarschijnlijk wel goed.
Zo als hier boven word beschreven.
Daar ben ik het helemaal mee eens
Maar begrijp ik hier uit dat het je eerste keer word?

Wees dan voorzichtig en houdt je aan de guide line. Zo dat er zo weinig mogelijk kans is dat er wat mis kan gaan.

Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent. Meisjes/vrouwen reageren vaak heftiger op mdma dan mannen dus blijf rond de 1mg tot 1.5mg per kg lichaamsgewicht. Denk er om met dit mooi weer dat je zo nu en dan even afkoelt. En drink elk uur een glaasje water of fris wat je lekker vind maar geen alcohol.

En dan wens ik je heel veel plezier.:wave:

Groetjes Mr.Pilska
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#12
@RainbowUnicorn Nee, ik kan het me niet voorstellen dat je opeens iets vertelt wat je koste wat kost voor jezelf wil houden. Mocht het je toch overkomen dat je iets eruit flapt dan is het naar mijn inziens een combinatie van cognitieve nevel waardoor je de gevolgen niet goed overziet en je bewuste en/of onderbewuste dat het toch graag wil delen.

Ik heb me weleens uitgelaten over het meest immorele wat ik in mijn leven heb gedaan - dat was twee weken voor ik dat gesprek had - en waar ik me erg voor had geschaamd. Die schaamte was echter ietsje weggetrokken en het was zo'n zieke anekdote dat ik het er dan toch maar uitflapte toen ik onder de invloed van xtc zat te chillen met een vriend op een technofeest. Al mijn onderliggende drijfveren - erkenning dat ik tot zoiets zieks in staat was; ergens diep van binnen een bekende willen choqueren - pushten me toen toch om het te vertellen. Als jij helemaal geen onderliggende drijfveren hebt die je zouden pushen op zo'n moment dan gaat dat ook niet gebeuren. Stel jezelf gewoon de vraag of je het ergens diep van binnen toch wil delen, om wat voor reden dan ook. If not, you shouldn't worry.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik lees hier dat veel mensen meer gaan praten zodra ze mdma op hebben. Bij mij is dit dus juist andersom. Op festivals praat ik altijd best veel als ik nog niks op heb. Maar zodra ik mdma op heb zit ik echt helemaal in mijn eigen wereldje. Zolang niemand iets tegen mij zegt, hoor je mij de hele avond niet haha. Herkend iemand dit?
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#14
genk123 zei:
Ik lees hier dat veel mensen meer gaan praten zodra ze mdma op hebben. Bij mij is dit dus juist andersom. Op festivals praat ik altijd best veel als ik nog niks op heb. Maar zodra ik mdma op heb zit ik echt helemaal in mijn eigen wereldje. Zolang niemand iets tegen mij zegt, hoor je mij de hele avond niet haha. Herkend iemand dit?
Klik om te vergroten...
yup. maar heb wel altijd dat ik praat omdat ik wel drinken moet hebben voor me droge mond. :P maar daarnaast soms ben ik eigen wereld soms nogsteeds beetje praten
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echt dingen vertellen die ik niet wil heb ik nooit gehad nog, echter zeg ik wel gemakkelijker wat ik vind en ergens over denk, en dat is niet altijd even tactvol. Soms schrik ik van mezelf. Ach is een goede oefening, zou dat nuchter ook gewoon moeten doen. Ik heb het trouwens ook op 6-APB.
R
RainbowUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo iedereen! Ik heb een beetje een gekke vraag misschien...

Ik weet dat je van XTC meer kan gaan praten en ook eerlijker kan worden in een gesprek dan je normaal zou zijn, maar kan het ook voorkomen dat je onder invloed van een XTC een geheim gaat onthullen waarvan je niet wil dat iemand dat weet? Kortom, word je zo ongeremd dat je geen controle meer hebt over wat je wel en niet vertelt?

Het gaat in dit geval dan niet om mijn werkelijke gevoelens over iemand ofzo (dat ik iemand de liefde verklaar of iets anders dat betrekking heeft op de andere persoon met wie ik praat), maar het gaat over iets dat ik mijn verleden heb meegemaakt en ook graag daar wil laten.

Ik hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft!
R
RainbowUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou het is helemaal goed gegaan en ik heb niets verteld wat ik niet wilde vertellen :) heb wel veel geluld met iedereen! Maar alleen maar gezellig :)
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#18
goed om te horen, dus was leuk <3
R
RainbowUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#19
Quinn zei:
goed om te horen, dus was leuk <3
Klik om te vergroten...
Heel leuk en zeker weer voor herhaling vatbaar!
P
PepperoniLid
01-01-2024, 00:00
#20
RainbowUnicorn zei:
Heel leuk en zeker weer voor herhaling vatbaar!
Klik om te vergroten...

Goed dat het is bevallen. :mrgreen:
Niet vergeten rekening te houden met de pauze. Zo hou je het ook leuk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."