Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnticonceptie op een festival

Anticonceptie op een festival

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AnoniemgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor jullie reacties. Heb inderdaad vaste relatie. En geen zin in kindjes maar wel in feestjes
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rupsje zei:
Maar mocht je overgeven dan zou ik wel aanraden om er nog een te nemen.
Klik om te vergroten...
Dat geldt toch alleen als je binnen 2 uur na inname van de pil moet overgeven? Daarna is het al opgenomen.
Antibiotica oid heeft wel invloed op de pil.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Dat geldt toch alleen als je binnen 2 uur na inname van de pil moet overgeven? Daarna is het al opgenomen.
Antibiotica oid heeft wel invloed op de pil.
Klik om te vergroten...

Zou kunnen.. Ik heb zelf nooit de pil geslikt, ben meteen gestart met de mirena. Dan gaat alles vanzelf :yum: Zou t zelf wel doen eigenlijk, liever eentje teveel dan te weinig.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Steek een paar condooms in je zak
Scheelt je een zwangerschap en houdt ook de soa buiten de vagina.

Gebruik die stomme dingen nou. Een condoom kan de rest van je leven redden.

Ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je deze vraag stelt behalve dat je onveilige seks wil hebben.
Waarom zou je dat doen?
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casaan zei:
Steek een paar condooms in je zak
Scheelt je een zwangerschap en houdt ook de soa buiten de vagina.

Gebruik die stomme dingen nou. Een condoom kan de rest van je leven redden.

Ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je deze vraag stelt behalve dat je onveilige seks wil hebben.
Waarom zou je dat doen?
Klik om te vergroten...
Mocht je in een relatie zitten, is het niet zo vreemd om zonder die dingen te werken
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
Ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je deze vraag stelt behalve dat je onveilige seks wil hebben.
Waarom zou je dat doen
Klik om te vergroten...

Vaste relatie?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Krullen zei:
Mocht je in een relatie zitten, is het niet zo vreemd om zonder die dingen te werken
Klik om te vergroten...
PsyTekZ zei:
Vaste relatie?
Klik om te vergroten...
Goed punt. Gek hè, dat ik daar dus niet aan dacht.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Goed punt. Gek hè, dat ik daar dus niet aan dacht.
Klik om te vergroten...

Omdat je zelf vrijgezel bent en minder bezig met relaties ? :sweatsmile:
S
SlownLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Goed punt. Gek hè, dat ik daar dus niet aan dacht.
Klik om te vergroten...
Lekker bezig :laughing::kissingsmiling:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Steek een paar condooms in je zak
Scheelt je een zwangerschap en houdt ook de soa buiten de vagina.

Gebruik die stomme dingen nou. Een condoom kan de rest van je leven redden.

Ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je deze vraag stelt behalve dat je onveilige seks wil hebben.
Waarom zou je dat doen?
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik enkel condoom altijd erg spannend (en niet op de :smirk:leuke manier), dus snap de vraag sowieso wel.
Maar je kunt hem dus inderdaad gewoon innemen, hoeft niet per se op het uur precies. En van mij ook de opmerking dat een Mirena veel stress kan wegnemen over deze zaken. Maar ik ben ook te vergeetachtig om mezelf de pil toe te vertrouwen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Toen ik de pil nog slikte nam ik hem altijd voor het slapen gaan. Dus dan doordeweeks rond een uur of 11 idd maar na een festival gewoon rond 1 uur 's nachts of zo. Die paar uur gaat echt het verschil niet maken.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Steek een paar condooms in je zak
Scheelt je een zwangerschap en houdt ook de soa buiten de vagina.

Gebruik die stomme dingen nou. Een condoom kan de rest van je leven redden.

Ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je deze vraag stelt behalve dat je onveilige seks wil hebben.
Waarom zou je dat doen?
Klik om te vergroten...

Anticonceptie hoeft niet altijd tegen een zwangerschap te zijn he? :wink: Ik slik het al jaren om migraine aanvallen te onderdrukken en slik het door zodat ik geen menstruatie heb, vanwege endonetriose en op aanraden van de gyna.

Natuurlijk is het verstandig om naast anticonceptie een condoom te gebruiken en op een vast tijdstip deze in te nemen. En ja, mocht je moeten overgeven dan wel raadzaam om binnen een paar uur nog een in te nemen als het echt om een voorbehoedsmiddel gaat..
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Goed punt. Gek hè, dat ik daar dus niet aan dacht.
Klik om te vergroten...
:tilttearlaugh: ik vond het al zo'n rare reactie van jou :tilttearlaugh:
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bee zei:
En van mij ook de opmerking dat een Mirena veel stress kan wegnemen over deze zaken. Maar ik ben ook te vergeetachtig om mezelf de pil toe te vertrouwen.
Klik om te vergroten...

Behave dan dat de Mirena weer andere stress kan veroorzaken.. zoals hevige pijn aanvallen. Ik heb de eerste weken op Tramadol geleefd (zelf medicatie) omdat ik simpelweg niet meer normaal kon functioneren door de extreme pijn. Normale medicatie hielp niet, niet eens een cocktail aan pillen. Leek alsof ik constant een kind moest baren, en ik heb nog steeds pijn wat lijkt op weeën af en toe tijdens de menstruatie. Is geloof ik pas na 2,5 jaar een beetje minder geworden, maar nog steeds aanwezig. Het enige voordeel is dat je nergens meer aan hoeft te denken (mits in een vaste relatie), en je menstruatie kan wegvallen. Ben zelf blij dat ik wel nog "spotting" heb tijdens de menstruatie, zodat ik nog wel elke maand weet dat ik niet perongeluk toch zwanger ben geraakt. Maar verder echt alleen maar ellende mee gehad.. ken veel meiden die 'm er na een paar maanden uit hebben laten halen. Inderdaad: door de pijn.
Die van mij mag er in september uit, en hij komt er ook never nooit meer in. Ik ga lekker voor een implanon! Geen pijn, geen gedoe met pillen, en 3 jaar beschermd. Misschien voor anoniempje hier ook een tip..? :wink:
S
SlownLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rupsje zei:
Behave dan dat de Mirena weer andere stress kan veroorzaken.. zoals hevige pijn aanvallen. Ik heb de eerste weken op Tramadol geleefd (zelf medicatie) omdat ik simpelweg niet meer normaal kon functioneren door de extreme pijn. Normale medicatie hielp niet, niet eens een cocktail aan pillen. Leek alsof ik constant een kind moest baren, en ik heb nog steeds pijn wat lijkt op weeën af en toe tijdens de menstruatie. Is geloof ik pas na 2,5 jaar een beetje minder geworden, maar nog steeds aanwezig. Het enige voordeel is dat je nergens meer aan hoeft te denken (mits in een vaste relatie), en je menstruatie kan wegvallen. Ben zelf blij dat ik wel nog "spotting" heb tijdens de menstruatie, zodat ik nog wel elke maand weet dat ik niet perongeluk toch zwanger ben geraakt. Maar verder echt alleen maar ellende mee gehad.. ken veel meiden die 'm er na een paar maanden uit hebben laten halen. Inderdaad: door de pijn.
Die van mij mag er in september uit, en hij komt er ook never nooit meer in. Ik ga lekker voor een implanon! Geen pijn, geen gedoe met pillen, en 3 jaar beschermd. Misschien voor anoniempje hier ook een tip..? :wink:
Klik om te vergroten...
Had werkelijk nog nooit van implanon gehoord! Even opgezocht dus. Ben wel benieuwd hoe hij je straks bevalt, dus misschien wil je dat tegen die tijd met me delen. Ben zelf na het stoppen van de pil een jaar geleden nooit meer ongesteld geworden helaas dus ik wacht eerst ff af tot dat weer beetje op de rit is. Implanon lijkt mij dan eventueel nog wel wat. Lekker offtopic sorry :)
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Slown zei:
Had werkelijk nog nooit van implanon gehoord! Even opgezocht dus. Ben wel benieuwd hoe hij je straks bevalt, dus misschien wil je dat tegen die tijd met me delen. Ben zelf na het stoppen van de pil een jaar geleden nooit meer ongesteld geworden helaas dus ik wacht eerst ff af tot dat weer beetje op de rit is. Implanon lijkt mij dan eventueel nog wel wat. Lekker offtopic sorry :)
Klik om te vergroten...

Als ik het tegen die tijd onthoud zal ik dat zeker doen.. september is nog een eindje weg :yum:
Ik hoor van de implanon hele positieve verhalen! Een vriendin van mij heeft hem ook en pakte hem vast in haar arm om te laten zien, dingetje stelt echt helemaal niks voor zo klein. Alleen de hormonen zijn minder natuurlijk.. maarja, die heb je met de pil ook.
Het enige "nadeel" is wel dat je menstruatie kan wegvallen, en als je hem laat verwijderen kan het nog een paar maanden duren eer dat dat weer terugkomt. Dus als je een snelle kinderwens hebt is het niet aan te raden - tenzij je nog even een paar maanden kunt wachten tegen die tijd. Ik hoor wel van vrouwen dat ze dat nogal een dingetje vinden namelijk. Zeker voor jou lijkt me dat wel een risico factor, gezien je na het stoppen met de pil al een jaar geen menstruatie meer hebt gehad. Al met al is het dan wel verstandig om vooraf een consult met je huisarts aan te vragen erover, want een jaar is wel heel erg lang vind ik zelf..
A
AnoniemgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog meer meiden ervaring met een festival, gehele dag xtc gebruiken en de anticonceptie pil?
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anoniemgebruiker zei:
Nog meer meiden ervaring met een festival, gehele dag xtc gebruiken en de anticonceptie pil?
Klik om te vergroten...
Wat wil je nog meer horen? De pil geeft je de ruimte om een keertje paar uur later tot 12 uur na normale inname te nemen. Dat moet wel lukken toch?
A
AnoniemgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo!
Binnenkort ga ik naar een festival wat begint om 12 uur tot een uur of 23 s avonds. Ik ga daar xtc en evt mdma in poeder vorm gebruiken (over de gehele dag/avond)

Nu neem ik mijn anticonceptie pil *microgynon30* altijd s avonds tussen 22.00/23.00 uur in.

Hebben jullie een tip wanneer ik deze dan het beste in kan nemen, of gewoon zelfde tijd? Wordt deze qua werking minder als je al onder invloed bent? Of maakt zit geen verschil?

Of is het handig dat ik m zelfde tijd in neem en dan de volgende ochtend voor 10 uur een reserve pil neem.

Of de drugs rond de avond even uit laat werken en dan de pil en uurtje later weer wat inneem ?

Hoe doen andere meiden dit?

Met vriendelijke groet
S
SlownLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewoon zelfde tijd innemen. Geen reservepil.
Je mag 1 vergeten pil binnen 12u nog gewoon innemen zonder dat hij minder werkt. Als je moet overgeven binnen 4u na inname dan neem je er nog 1. Een pil kan minder gaan werken op lange termijn als je medicatie gebruikt waar je veel van moet plassen. Maar dat is bij langdurige medicatie en niet een avondje. En ook door diarree. Als jij een avondje mdma wil gebruiken maakt dit niet uit. Veel plezier in ieder geval!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."