Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe lage of juist te hoge dosis XTC?

Te lage of juist te hoge dosis XTC?

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LienvanstienLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankjulliewel! Ik zal de volgende keer ongeveer 90 mg nemen als begindosis. Ook de tip om niet te zwaar en te kort van te voren te eten is nuttig, want dat heb ik eigenlijk de meeste keren wel gedaan.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zit op zo'n 150mg. Is maar iets meer dan jij zegt.
En voelt voor mij helemaal prima
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey wat vaak het geval is dat pillen worden gedrukt en de mdma niet gelijkmatig is verdeeld over de pil.
Dus kan je toevallig een stukje hebben waar minder in zat dan het andere stukje.

Ik heb hier pillen liggen die door verschillende mensen worden gebruikt.
De testuitslag ligt tussen de 250mg en 300mg.
Te gek voor woorden.
Zo veel verschil en zo een hoge dosis.

Ik had een klein stukje afgebeten rn voelde 2 uur later nog niks.
Toen nam ik een halve en ging knetterhard!
Veels te hard zelfs.

Mijn advies is zorg dat je pure mdma kristallen kan krijgen.
Dan kan je beter doseren, zeker met je 55kg.
Met zo een pil is dat moeilijk..
Een beetje in een vloeitje en dan ben je goed 🙂

Zelf bijna nog nooit gehoord dat mensen paranoia worden van mdma.
Wel een enkele keer gezien dat een meisje elke keer fout ging van mdma, dat was elke keer het zelfde meisje. Ze zat waarschijnlijk ergens mee.
Als je te veel neemt dan zit je meestal helemaal in je element en zie je er gewoon zo uit:
20191210_011341.jpg
En interesseert het je echt niet waar je bent en wat andere mensen aan het doen zijn.
Het zal wel iets zijn wat persoonlijk bij jou speelt.
Daar heeft de dosis weinig mee te maken denk ik.
In principe zou je na 3 keer gebruik je helemaal geweldig moeten voelen.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Je zou ook de richtlijn van 1,5-2 mg/kg lichaamsgewicht kunnen combineren met de richtlijn van MAPS die 125 mg als maximum stelt*.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat er in de praktijk maar weinig mensen zijn die 125mg op een avond nemen. Mijn startdosis is al 110mg... nou ben ik wel een grote kerel maar toch. Je moet toch wel heel gevoelig en klein zijn als je het met 125mg redt denk ik (inclusief bijnemen). Dat is tegenwoordig net om en nabij een halve pil.

Daarnaast worden door psychologen zaken als te veel energie hebben en niet stil kunnen zitten gezien als negatieve bijwerkingen terwijl dat op een feestje juist een van de positieve bijwerkingen is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Chillax zei:
Ik denk dat er in de praktijk maar weinig mensen zijn die 125mg op een avond nemen. Mijn startdosis is al 110mg... nou ben ik wel een grote kerel maar toch. Je moet toch wel heel gevoelig en klein zijn als je het met 125mg redt denk ik (inclusief bijnemen). Dat is tegenwoordig net om en nabij een halve pil.

Daarnaast worden door psychologen zaken als te veel energie hebben en niet stil kunnen zitten gezien als negatieve bijwerkingen terwijl dat op een feestje juist een van de positieve bijwerkingen is.
Klik om te vergroten...
Ik heb voor een heel festival genoeg aan 80-100mg. Ik ben klein en slank. Neem ik meer dan valt t gewoon minder fijn.
Ik neem het in tweeën in.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan ook aan 125mg meer dan genoeg hebben eigenlijk, hoewel ik me ook wel eens laat verleiden om toch meer te nemen. Maar eigenlijk heb ik met 125mg echt voldoende, zonder dat ik extreem gevoelig ben voor het effect. Als ik meer neem krijg ik een andere werking, meer van de kaart, meer hallucinaties, etc. Ook wel even lekker soms, maar niet het effect waarvoor ik XTC neem.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
KropSla zei:
Als ik meer neem krijg ik een andere werking, meer van de kaart, meer hallucinaties, etc. Ook wel even lekker soms, maar niet het effect waarvoor ik XTC neem.
Klik om te vergroten...
Precies! Dat heb ik nou ook!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb laatst wat pillen gekocht en heb er nu eigenlijk al spijt van, want wat een gedoe met doseren zeg.
Ik ga voor het eerst in m'n leven laten testen, maar als m'n pil nou echt 220mg blijkt te bevatten, dan kan ik daar toch nooit fatsoenlijk mee doseren? Volgens de regel mag ik max. 90 mg nemen. De spreiding is dus al een ding en dan het hakken van die pil.

Kan je niet volumetrisch doseren met pillen? Crushen en afwegen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weeg zelf 93kg en 150mg is voor mij toch echt een grote dosering.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neem gewoon een halfje.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoeveel neem je normaal gesproken? En hoe doe je het op die dosering?
En eerst maar laten testen. Ik heb geen enkele pil van 200mg. Allemaal tussen de 160 en 200.

En als je het zo vervelend vind. Volgende keer gewoon kristallen kopen :)
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik heb voor een heel festival genoeg aan 80-100mg.
Klik om te vergroten...

KropSla zei:
Ik kan ook aan 125mg meer dan genoeg hebben eigenlijk
Klik om te vergroten...

Ganggang zei:
Ik weeg zelf 100 kg dus met 125 mg red ik het niet. Ik zit meestal tussen de 200 en 220 mg. Weinig last van negatieve bijwerkingen.
Klik om te vergroten...

Benzoboss zei:
Weeg zelf 93kg en 150mg is voor mij toch echt een grote dosering.
Klik om te vergroten...

Nou ja zo zie je maar weer dat drugs bij iedereen anders uitwerkt en het altijd heel belangrijk is om voorzichtig je eigen treshhold te bepalen en niet te veel af te gaan op wat anderen zeggen. Ik ervaar zelf met ~90 kg 1.88m hetzelfde als @Ganggang ; zo'n 200-220mg wat volgens alle regels wel te veel is, maar daar onder doet het gewoon weinig. Ik heb bij die dosis nog niet eens last van m'n kaken....ook weinig kater, eigenlijk alleen maar positieve eigenschappen. Ik ga daar ook nog niet eens heel hard van.


Purplext zei:
Ik heb laatst wat pillen gekocht en heb er nu eigenlijk al spijt van, want wat een gedoe met doseren zeg.
Ik ga voor het eerst in m'n leven laten testen, maar als m'n pil nou echt 220mg blijkt te bevatten, dan kan ik daar toch nooit fatsoenlijk mee doseren? Volgens de regel mag ik max. 90 mg nemen. De spreiding is dus al een ding en dan het hakken van die pil.

Kan je niet volumetrisch doseren met pillen? Crushen en afwegen?
Klik om te vergroten...

Volumetrisch dosering met pillen wordt lastig. Je kunt wel een 0.001 gr weegschaaltje kopen, crushen en dan in capsules doen. Dat doe ik wel eens. Stel je pil weeg 350mg en er zit 200 in. Dan is dat dus 200/350=1.75 mg pil per mg MDMA. Als je dan 90mg wilt nemen, moet je dus 90x1.75=157 mg pil nemen.


Rosie zei:
En eerst maar laten testen. Ik heb geen enkele pil van 200mg. Allemaal tussen de 160 en 200.
Klik om te vergroten...

Ik heb al zo'n 6 keer pillen laten testen en krijg echt nooit een spreiding te horen. Ik heb ook nog nooit gehad dat ie al in de computer stond....best vaag want ik kan ze altijd wel gewoon terugvinden op internet. Ik krijg sterk het idee dat de manier van accuraat-meten en hele afhandelen van testen nogal verschilt per test-vestiging.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chillax zei:
Ik heb al zo'n 6 keer pillen laten testen en krijg echt nooit een spreiding te horen. Ik heb ook nog nooit gehad dat ie al in de computer stond....
Klik om te vergroten...

Als hij niet in de computer stond is het op zich ook niet raar dat je nooit een spreiding te horen kreeg, omdat je dan waarschijnlijk je pil hebt laten opsturen naar het lab. In één pil zit natuurlijk geen spreiding, dus je krijgt de exacte uitslag van jouw pil na onderzoek doorgegeven. Als er dan meer mensen zijn die diezelfde pil hebben opgestuurd komt hij vaak uiteindelijk wel in de computer te staan en dan kan er, als er veel verschil is tussen die uitslagen, ook een spreiding genoemd worden :)

Dat jij een pil gewoon kan terugvinden op internet, zegt niet echt iets, want een druk kan nagemaakt worden. Je kan dus vaak niet met 100% zekerheid zeggen vanaf een computerbeschrijving en foto, of de pil die je op internet ziet precies jouw pil is. Ik denk dat ze bij zo'n testcentrum ook kijken naar regio, exacte kleur(combinatie), dikte, grootte, etc. Ze kijken niet of de foto vanaf een plaatje op internet, op jouw pil lijkt, omdat dat kan leiden tot het verschaffen van onjuiste informatie en daardoor gevaarlijk kan zijn.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rosie zei:
Hoeveel neem je normaal gesproken? En hoe doe je het op die dosering?
En eerst maar laten testen. Ik heb geen enkele pil van 200mg. Allemaal tussen de 160 en 200.

En als je het zo vervelend vind. Volgende keer gewoon kristallen kopen :)
Klik om te vergroten...

Ik neem normaal 90 mg kristallen en dat gaat prima. Mag van mij wel wat sterker, maar probeer me aan de richtlijnen te houden.
En ja, kristallen heb ik ook, maar zit nu met een lading pillen genoeg voor de komende 5 jaar :sweatsmile:
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#15
90mg totaal of als startdosis?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chillax zei:
Volumetrisch dosering met pillen wordt lastig. Je kunt wel een 0.001 gr weegschaaltje kopen, crushen en dan in capsules doen. Dat doe ik wel eens. Stel je pil weeg 350mg en er zit 200 in. Dan is dat dus 200/350=1.75 mg pil per mg MDMA. Als je dan 90mg wilt nemen, moet je dus 90x1.75=157 mg pil nemen.
Klik om te vergroten...
Thanks, hier kan ik wat mee!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rosie zei:
90mg totaal of als startdosis?
Klik om te vergroten...
Als startdosis
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat heb ik ook meestal
En als een pil iets hoger is gedoseerd, pak ik nog steeds een halfje
L
LienvanstienLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vrouw
28 jaar
55 kilo

Hallo,

In de afgelopen 1,5 jaar ongeveer heb ik nu drie keer XTC gebruikt, uiteraard nadat ik mij goed had ingelezen. Toch worstel ik nog steeds met de juiste dosis voor mij persoonlijk. Ik zal mijn drie ervaringen hieronder beschrijven zodat het probleem duidelijk wordt:

De eerste keer was op Thuishaven in Amsterdam. Het was een pil van een vriendin, en de hoeveelheid MDMA van de pil wist zij niet, en aangezien het de eerste keer was begon ik met ongeveer eenvijfde van de pil. 2,5 uur later voelden we allebei nog steeds niks, dus hebben we ongeveer een kwartje per persoon bijgenomen. Eventjes later kickte die wel in, en wilde ik alleen maar dansen en genoot ik van de kleuren- en lichteneffecten. Echt een euforisch en verliefd gevoel heb ik niet gehad, ik vond het allemaal vrij mild. De vriendin had dezelfde ervaring, dus onze conclusie was dat de eerste dosis waarschijnlijk te laag was geweest.

De tweede keer was afgelopen zomer op Dour Festival in België, en de laatste avond vond ik een goed moment voor XTC. Opnieuw een pil van een vriendin, sterkte was onbekend. Ik begon opnieuw met een kwartje, maar toen ik na een uurtje nog niks voelde en gezien mijn laatste ervaring, nam ik een halfje bij (ik weet het, veel te veel dus heel stom). Toen duurde het niet lang of ik voelde mijn benen heel licht, dat al snel overging in een paranoïde gevoel, waarbij zoveel mensen om me heen me beangstigden, en moeheid. Ik vertelde dit aan mijn vriendin en we hebben toen samen een rustig chillplekje opgezocht totdat ik me beter zou voelen. Op een gegeven moment voelde ik me niet meer bang en besloot ik er maar wat van te maken en op te staan want ik wilde sowieso naar de show van Parov Stelar. We vonden een mooi plekje bijna vooraan en ik merkte dat ik me eigenlijk best wel goed voelde. Ik begon tegen de jongens naast ons te praten (die ook hadden genomen) en ze vertelden een verhaal over verloren schoenen (eentje had twee verschillende linkerschoenen aan) dat ik hilarisch vond. Toen had ik wel dat gevoel van verbondenheid door de XTC. Van het concert zelf heb ik met enorm gulzige teugen genoten, nog nooit had ik zoiets meegemaakt. Ik voelde me in opperste euforie, dat nog werd versterkt doordat ik op de schouders van één van de jongens mocht zitten en over het publiek kon kijken, geweldig! Uiteindelijk vervolgd in een tent waar techno werd gedraaid en ook daar lekker energiek met andere mensen gebabbeld en gedanst, terwijl ik normaal dat bijna nooit doe omdat ik best wel verlegen kan zijn. Deze nacht was dus fantastisch, maar door die rare (over)dosering van XTC in het begin van de avond wist ik dus nog steeds niet wat ik nou beter had moeten doen.

De derde keer XTC was afgelopen ADE. Deze pil had ik zelf gekocht, en ook laten testen. Hij bleek 249 mg MDMA te bevatten, zeer hoog gedoseerd dus. Gezien mijn lichaamsgewicht zou een kwartje dus voldoende moeten zijn, dus daar begon ik dan ook mee. Twee uur later voelde ik me nog steeds niet beter, eigenlijk heel nuchter, maar ook moe en niet veilig in de omgeving waar ik was. Dus ik zocht met een vriendin weer een rustig plekje op waar ik tegen haar aan ging liggen. Ik weet nu dus niet of ik toen dus te weinig had genomen of juist teveel. Uiteindelijk gingen we weer terug naar de dansvloer. Toch voelden we allebei eigenlijk niks van de XTC, dus besloten toch maar weer een kwartje bij te nemen. En opnieuw, na het bijnemen pas kickte de pil weer in en ging ik lekker hard op de dansvloer. Ik voelde het toen ook pas in mijn kaken. Ook nog met een jongen gezoend, maar ik vond het niet per sé lekkerder dan zonder XTC, terwijl ik van anderen hoor dat zij dat wel heel erg hebben. Ik voelde me ook totaal niet verliefd. Helaas toen ik het gevoel had dat ik nog een paar uur langer door kon feesten was het feest al afgelopen (7 uur 's ochtends).

Conclusie: Pas na het bijnemen heb ik iedere keer pas echt een goede XTC-ervaring. Na de eerste dosis voel ik me elke keer alleen maar nuchter, of moe en paranoïde/onveilig, of dat allemaal tegelijkertijd. Superirritant, want er gaat iedere keer een aantal uur overheen waarin ik niet echt geniet en dan maar bijneem. Ik vraag mij af hoe dit komt, ik heb drie verschillende mogelijke verklaringen:
1. Het duurt gewoon héél lang voordat de MDMA bij mij begint te werken. Dus die trip die ik ervaar na het bijnemen is eigenlijk het effect van de eerste dosering, die dan pas na twee of drie uur begint te werken.
2. Ik ben juist ultragevoelig voor MDMA, en eigenlijk heb ik iedere keer gewoon teveel genomen en uit dat zich in het paranoïde gevoel. De volgende keer moet ik dus beginnen met een hele lage dosering. Een collega zei dat zij met 1/8 al voldoende heeft voor een verliefd gevoel en dat de beschrijving van mijn laatste trip klinkt als teveel.
3. Of juist het tegenovergestelde, ik ben juist heel weinig gevoelig voor MDMA, en moet eigenlijk meer nemen dan de voorgeschreven 1-1,5 mg per kilogram lichaamsgewicht als eerste dosis om de XTC-ervaring te krijgen.

Zoals je ziet zijn ze alledrie heel tegenstrijdig dus ik weet gewoon niet wat ik de volgende keer moet doen. De tweede keer XTC was geweldig, en dat zou ik graag nog wel een keer willen ervaren, maar dan gewoon met een goede eerste dosis die gewoon normaal inkickt zonder bij te hoeven nemen, en zonder me eerst kut te voelen.

Wat denken jullie dat er aan de hand is en wat kan ik het beste doen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik persoonlijk raad borax zijn formule aan ipv de 1-2mg/kg

Gewicht in kg x 0.9 +50mg =dosering.


Mijn conclusie.

Keer 1 een te lage start dosis genomen en telaat bijgepakt.

2e keer.
Waarschijnlijk een net wat te lage start dosering en een goede 2e dosering.
De comeup van mdma is voor sommige mensen echt zwaar.
Maar dit gaat zo goed als altijd om in de standaard mdma high.

3e keer waarschijnlijk ook net wat teweinig gepakt.
Een kwartje van een 250mg pill is maar 60mg dat is aan de lage kant.

De volgende keer raad ik je aan te beginnen met 90-100mg dit zal het waarschijnlijk wel voor je doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."