Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe lage of juist te hoge dosis XTC?

Te lage of juist te hoge dosis XTC?

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
KropSla zei:
Als ik meer neem krijg ik een andere werking, meer van de kaart, meer hallucinaties, etc. Ook wel even lekker soms, maar niet het effect waarvoor ik XTC neem.
Klik om te vergroten...
Precies! Dat heb ik nou ook!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb laatst wat pillen gekocht en heb er nu eigenlijk al spijt van, want wat een gedoe met doseren zeg.
Ik ga voor het eerst in m'n leven laten testen, maar als m'n pil nou echt 220mg blijkt te bevatten, dan kan ik daar toch nooit fatsoenlijk mee doseren? Volgens de regel mag ik max. 90 mg nemen. De spreiding is dus al een ding en dan het hakken van die pil.

Kan je niet volumetrisch doseren met pillen? Crushen en afwegen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weeg zelf 93kg en 150mg is voor mij toch echt een grote dosering.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neem gewoon een halfje.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoeveel neem je normaal gesproken? En hoe doe je het op die dosering?
En eerst maar laten testen. Ik heb geen enkele pil van 200mg. Allemaal tussen de 160 en 200.

En als je het zo vervelend vind. Volgende keer gewoon kristallen kopen :)
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ik heb voor een heel festival genoeg aan 80-100mg.
Klik om te vergroten...

KropSla zei:
Ik kan ook aan 125mg meer dan genoeg hebben eigenlijk
Klik om te vergroten...

Ganggang zei:
Ik weeg zelf 100 kg dus met 125 mg red ik het niet. Ik zit meestal tussen de 200 en 220 mg. Weinig last van negatieve bijwerkingen.
Klik om te vergroten...

Benzoboss zei:
Weeg zelf 93kg en 150mg is voor mij toch echt een grote dosering.
Klik om te vergroten...

Nou ja zo zie je maar weer dat drugs bij iedereen anders uitwerkt en het altijd heel belangrijk is om voorzichtig je eigen treshhold te bepalen en niet te veel af te gaan op wat anderen zeggen. Ik ervaar zelf met ~90 kg 1.88m hetzelfde als @Ganggang ; zo'n 200-220mg wat volgens alle regels wel te veel is, maar daar onder doet het gewoon weinig. Ik heb bij die dosis nog niet eens last van m'n kaken....ook weinig kater, eigenlijk alleen maar positieve eigenschappen. Ik ga daar ook nog niet eens heel hard van.


Purplext zei:
Ik heb laatst wat pillen gekocht en heb er nu eigenlijk al spijt van, want wat een gedoe met doseren zeg.
Ik ga voor het eerst in m'n leven laten testen, maar als m'n pil nou echt 220mg blijkt te bevatten, dan kan ik daar toch nooit fatsoenlijk mee doseren? Volgens de regel mag ik max. 90 mg nemen. De spreiding is dus al een ding en dan het hakken van die pil.

Kan je niet volumetrisch doseren met pillen? Crushen en afwegen?
Klik om te vergroten...

Volumetrisch dosering met pillen wordt lastig. Je kunt wel een 0.001 gr weegschaaltje kopen, crushen en dan in capsules doen. Dat doe ik wel eens. Stel je pil weeg 350mg en er zit 200 in. Dan is dat dus 200/350=1.75 mg pil per mg MDMA. Als je dan 90mg wilt nemen, moet je dus 90x1.75=157 mg pil nemen.


Rosie zei:
En eerst maar laten testen. Ik heb geen enkele pil van 200mg. Allemaal tussen de 160 en 200.
Klik om te vergroten...

Ik heb al zo'n 6 keer pillen laten testen en krijg echt nooit een spreiding te horen. Ik heb ook nog nooit gehad dat ie al in de computer stond....best vaag want ik kan ze altijd wel gewoon terugvinden op internet. Ik krijg sterk het idee dat de manier van accuraat-meten en hele afhandelen van testen nogal verschilt per test-vestiging.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chillax zei:
Ik heb al zo'n 6 keer pillen laten testen en krijg echt nooit een spreiding te horen. Ik heb ook nog nooit gehad dat ie al in de computer stond....
Klik om te vergroten...

Als hij niet in de computer stond is het op zich ook niet raar dat je nooit een spreiding te horen kreeg, omdat je dan waarschijnlijk je pil hebt laten opsturen naar het lab. In één pil zit natuurlijk geen spreiding, dus je krijgt de exacte uitslag van jouw pil na onderzoek doorgegeven. Als er dan meer mensen zijn die diezelfde pil hebben opgestuurd komt hij vaak uiteindelijk wel in de computer te staan en dan kan er, als er veel verschil is tussen die uitslagen, ook een spreiding genoemd worden :)

Dat jij een pil gewoon kan terugvinden op internet, zegt niet echt iets, want een druk kan nagemaakt worden. Je kan dus vaak niet met 100% zekerheid zeggen vanaf een computerbeschrijving en foto, of de pil die je op internet ziet precies jouw pil is. Ik denk dat ze bij zo'n testcentrum ook kijken naar regio, exacte kleur(combinatie), dikte, grootte, etc. Ze kijken niet of de foto vanaf een plaatje op internet, op jouw pil lijkt, omdat dat kan leiden tot het verschaffen van onjuiste informatie en daardoor gevaarlijk kan zijn.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rosie zei:
Hoeveel neem je normaal gesproken? En hoe doe je het op die dosering?
En eerst maar laten testen. Ik heb geen enkele pil van 200mg. Allemaal tussen de 160 en 200.

En als je het zo vervelend vind. Volgende keer gewoon kristallen kopen :)
Klik om te vergroten...

Ik neem normaal 90 mg kristallen en dat gaat prima. Mag van mij wel wat sterker, maar probeer me aan de richtlijnen te houden.
En ja, kristallen heb ik ook, maar zit nu met een lading pillen genoeg voor de komende 5 jaar :sweatsmile:
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#9
90mg totaal of als startdosis?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Chillax zei:
Volumetrisch dosering met pillen wordt lastig. Je kunt wel een 0.001 gr weegschaaltje kopen, crushen en dan in capsules doen. Dat doe ik wel eens. Stel je pil weeg 350mg en er zit 200 in. Dan is dat dus 200/350=1.75 mg pil per mg MDMA. Als je dan 90mg wilt nemen, moet je dus 90x1.75=157 mg pil nemen.
Klik om te vergroten...
Thanks, hier kan ik wat mee!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rosie zei:
90mg totaal of als startdosis?
Klik om te vergroten...
Als startdosis
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat heb ik ook meestal
En als een pil iets hoger is gedoseerd, pak ik nog steeds een halfje
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weeg zelf 100 kg dus met 125 mg red ik het niet. Ik zit meestal tussen de 200 en 220 mg. Weinig last van negatieve bijwerkingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."