Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ga aankomende vrijdag voor de 1e keer XTC doen met een vriend en een vriendin (zij hebben allebei al vaker XTC gehad). Zij willen ergens buiten afgelegen de nacht gaan zitten ivm ouders. Is dit een goeie locatie voor de 1e keer en kan de kou geen probleem worden? Ik ben 1.73 rond de 65/70 kg en mijn vriend zei dat we pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma. Moet ik dan beginnen met een halve of een kwartje. Ik heb wel vaak speed gebruikt zijn de effecten een beetje vergelijkbaar daarmee?

Alvast bedankt voor de hulp!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Peppie0546 zei:
pillen hebben van 500 mg waarvan 120 mg mdma
Klik om te vergroten...
Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buiten in de kou? Doe dat lekker op een feestje joh...! :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
De rest van het gewicht is dan bindmiddel neem ik aan.

Ik zou wel in ieder geval binnen nemen en niet in de kou buiten.

Als het écht 120 mg mdma is die erin zit, dan zou je kunnen beginnen met een halfje. Een kwartje lijkt me in dat geval te weinig.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Dit snap ik niet en kan niet toch. Wat is die andere 380mg dan?
En nee mdma/xtc is compleet anders als speed. Lees dit eens heel goed door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...

Ik snapte zelf ook al niet hoe dit kan en vandaar ook dat ik de vraag stel op dit forum. Ik ga nu de handleiding doorlezen. Heb al dingen opgezocht, maar wou ook advies van "ervaren" gebruikers weten zodat ik toch voorbereid en met meer kennis de pil ga innemen. Bedankt in ieder geval!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou de eerste keer op een feest doen met lasers
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilocyloner zei:
Buiten in de kou? Doe dat lekker op een feestje joh...! :wink:
Klik om te vergroten...

Ja het lijkt mij ook mooier om op een feest te ervaren met mensen, muziek en lichten, maar mijn vriend zei dat buiten met zijn drieën beter was de 1e keer, omdat dit rustiger is en ik niet in paniek of dergelijke zou raken.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het maar een vaag verhaal. Pillen van 500mg waarvan 120mg MDMA? Hebben ze de pil gewoon letterlijk gewogen zeg maar ofzo? Dat hij 500mg wéégt en 120mg MDMA bevat.

En moet het perse volgende week vrijdag dan? Als jullie het buiten willen nemen zou ik dat niet midden in de winter doen. Sowieso is het op een feestje leuker. Of als je alleen met een partner thuis bent. Maar buiten op een bankje in de kou in een speeltuin ofzo? En dan euforisch van de glijbaan gaan en tikkertje spelen omdat je barst van de energie? Dat zou ik zonde vinden iig, aangezien je het het beste maar 1x in de 3 maanden kunt nemen. Dus dan zou ik het wel bij een speciale gelegenheid doen, en niet zomaar een keer ff buiten omdat jullie nog jong zijn en thuis wonen.

En als het 120mg MDMA is zou ik beginnen met een halfje. Een kwartje is wel erg weinig om wat te merken dan verwacht ik.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is toch logisch dat de pil meer weegt dan het aantal mg werkzame stof? De rest is bindmiddel. Is toch altijd zo met pillen, ook met officiële medicijnen.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang zei:
Maar 120 mg mdma en dan 500 mg is volgens mij wel wat overdreven toch? Als je niet geteste pillen hebt in deze tijd van 120 mg mdma dan is dat wel redelijk uniek. Dus altijd laten testen @Peppie 056 !
Klik om te vergroten...

500 is veel, maar kan best. Sommige zijn express erg groot zodat ze makkelijker te doseren zijn. Ik heb pillen gehad die 3 keer zo groot waren als andere... Met dezelfde hoeveelheid mdma. De verhouding van 120/500 is wel wat vreemd. Volgens mij is 1.5x tot 2x vrij normaal
V
VaagLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou dit eerder op een feestje doen. En kwa lichaamsbouw ben ik zogoed als hetzelfde als jou. Ik had de eerste keer een pil van 210 mg en heb. De avond super goed doorstaan op 2 kwartjes op een tijd van 8 uur. Het overige gewicht zijn volgensmij bindingsmiddelen en andere toegevoegde stoffen.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Het is toch logisch dat de pil meer weegt dan het aantal mg werkzame stof? De rest is bindmiddel. Is toch altijd zo met pillen, ook met officiële medicijnen.
Klik om te vergroten...

Ja natuurlijk. Ik ben niet dom hoor.
Vind her vooral grappig dat zo'n pil vooral uit bindmiddel bestaat
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo bedoelde ik het ook niet. Sorry als het zo overkwam.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind het wel bijzonder dat bijna niemand hier weet dat XTC pillen met 120mg MDMA meer dan 120mg wegen😂 nog nooit je pillen gewogen? Mijn 200mg pillen wegen 380mg ofzo... Niet zo gek hoor!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja dat zou best een persoonlijk verschil kunnen zijn. Ieder individu reageert weer net iets anders op drugs. Daarom is het ook zo belangrijk om je pillen te laten testen. Dan weet je dat je geen rotzooi neemt en kun je een beetje normaal doseren.

Ben je bekend met de 1,5 Mg per kilo lichaamsgewicht regel?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Iedereen zegt dat het op een feestje leuker is maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat is erg persoonlijk. Ik vind thuis ook heel leuk!
Het idee dat het rustiger is met maar paar vrienden ipv op een druk feest is wel iets voor te zeggen hoor voor een eerste keer.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Oké ik ga het aangeven dat we het beter een andere keer binnen kunnen doen de 1e Keer. Als alles goed gaat en het bevalt goed dan misschien op een feestje over 4/5 maand. Kijken hoe ik dat ervaar ben wel nieuwsgierig naar wat een setting kan doen met je trip namelijk. En dan de halve pil innemen. Sorry als jullie een beetje moe worden van al die 1e keer topics haha, maar als jullie nog meer tips of advies hebben ik hoor het graag, bedankt
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je eerste keer xtc, dat is de meest magische, onvergetelijke keer! De tweede keer ook waarschijnlijk. Dat zegt eigenlijk iedereen.
In mijn ervaring is er geen enkele drug waarin de eerste en tweede keer zoveel verschil is in intensiteit dan de keren daarop! Ik wou dat iemand mij dat had verteld toen ik het voor de eerste keer deed. Je eerste keer kan je nooit meer overdoen!

Zorg dat er een goede setting is zodat je deze ervaring zo mooi mogelijk maakt. Je gaat heus niet in paniek raken. De inslag geeft je misschien even een wtf-gevoel, maar daarna voel je je heeeeeerlijk!
Doe het ergens met vertrouwde lieve mensen en waar je niet gestoord kan worden door onverwacht bezoek, en waar je niet hoeft te verbergen dat je wat geslikt hebt.

Mdma is prachtig! Wij wensen jou heel veel plezier en laat ons weten hoe het was!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Je eerste keer xtc, dat is de meest magische, onvergetelijke keer! De tweede keer ook waarschijnlijk. Dat zegt eigenlijk iedereen.
In mijn ervaring is er geen enkele drug waarin de eerste en tweede keer zoveel verschil is in intensiteit dan de keren daarop! Ik wou dat iemand mij dat had verteld toen ik het voor de eerste keer deed. Je eerste keer kan je nooit meer overdoen!

Zorg dat er een goede setting is zodat je deze ervaring zo mooi mogelijk maakt. Je gaat heus niet in paniek raken. De inslag geeft je misschien even een wtf-gevoel, maar daarna voel je je heeeeeerlijk!
Doe het ergens met vertrouwde lieve mensen en waar je niet gestoord kan worden door onverwacht bezoek, en waar je niet hoeft te verbergen dat je wat geslikt hebt.

Mdma is prachtig! Wij wensen jou heel veel plezier en laat ons weten hoe het was!
Klik om te vergroten...
Je wil dan ook niet het risico lopen op een 'net niet' dosering, lijkt me. Is een halve pil van 120 mg wat hier wordt aangeraden, slechts 60 mg dus, daarom niet wat te weinig denk je?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is inderdaad ook een heel belangrijk onderdeel! Als je startdosis te laag is, kom je er niet meer goed in door bij te slikken.
Ik was supervoorzichtig de eerste keer en nam ook 60 mg (ik weeg 60 kg) en had een redelijk licht effect, en het gevoel dat er meer uit te halen was.
Begin beter met 3-kwart pil en doe het meteen goed die eerste keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."