Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZo kwam ik van mijn xtc kater af

Zo kwam ik van mijn xtc kater af

82 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
@Neo-Shulginist, wil jij hier je lichtje op schijnen? Ik moet er niet aan denken dat mensen die op dit forum komen voor informatie dit advies gaan opvolgen! Jij kan het beter verwoorden dan ik.
Klik om te vergroten...

Gek genoeg is niet precies bekend hoe neurotoxisch MDMA in mensen precies is. Voor zulk onderzoek zou een mensenbrein ontleed moeten worden na toediening van een hoge dosis en zulk onderzoek vinden we onethisch.

Het is wel met allerlei diersoorten gedaan: muizen, ratten, apen en varkens. Bij die diersoorten is heel duidelijk aangetoond dat hoge doseringen MDMA schadelijk zijn voor hersencellen op drie manieren: de receptoren voor serotonine raken beschadigd, de axonterminal (waar de receptoren in zitten) die neuronen verbind met andere neuronen raakt beschadigd en de dendrieten (de staart van hersencellen) raken ook beschadigd.

Waarschijnlijk vindt zulke schade ook plaats in mensen bij gebruik van hoge doseringen of bij regelmatig gebruik. Tot welke gezondheidsklachten dat precies op de lange termijn kan leiden is niet zo goed bekend. Er is wel een verband aangetoond tussen hevig MDMA-gebruik en geheugenklachten. Daarnaast kan MDMA mogelijk depressiviteit veroorzaken, concentratiestoornissen, en wat wel eens voorkomt is HPPD: dan zie je constant een soort ruis in je beeld. En laten we niet het tandbederf vergeten door al dat malen met de kaken en de droge mond. Ook valt te verwachten dat MDMA impotentie veroorzaakt.

Dat is nog naast korte termijnrisico's die al genoemd worden zoals de breinschokken, vermoeidheid, lusteloosheid, huilbuien, angstklachten, slaapproblemen, derealisatie, depersonalisatie, overhitting, watervergiftiging (hyponatriëmie), hersenbloeding, hartstilstand, levercirrose, en een embolie.

Hoe vaak dit soort klachten voorkomen is lastig te zeggen omdat het gebruik in een schimmige illegale dansscene plaatsvindt dus het lastig is om data te verzamelen. In ieder geval worden honderden keren per jaar mensen in het ziekenhuis opgenomen met ernstige vergiftigingsverschijnselen na gebruik van MDMA.

Of je dit allemaal ernstig vindt, dat mag je zelf duiden. Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat MDMA je situatie niet beter gaat maken als je niet zo lekker in je vel zit.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vertel trouwens gewoon mijn verhaal en wat ik heb geconstateerd heb bij andere en mijzelf.
Want ik raad mensen om mij heen ook gewoon aan om de 3 maanden regel in acht te nemen.
Zo hou je het leuk en verpest je het niet zoals ik nu heb dat ik geen M meer kan gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Eigenlijk echt te bizar voor woorden dat ‘we’ dit onderzoek onethisch vinden bij onszelf maar het wel bij weerloze dieren uitvoeren.
Klik om te vergroten...

Ik ken nog wel een olifant die zich vrijwillig wil opgeven als proefkonijn :wink:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
@De Dunne jij kent mensen die door MDMA nu zware hersen schade hebben?
Want ik ken dus niemand en ik zou echt helemaal vercrackt moeten zijn.

Voor de duidelijkheid de 3 maanden regel is een goede regel waar ik het wel mee eens ben.
Alleen heb mij daar dus nooit aan gehouden en wel elke week 3 dagen aan de M gezeten hele zomers lang.
De mensen die ik ken die zwaar zijn afgegleden waren ook aan de speed en de coke en van alles en nog wat.
Eigelijk het zelfde als met Tygo in de ghb daar zag je de mensen die echt ook aan de speed en andere drugs waren samen met de ghb...
Dat was over duidelijk.

Maar om mijn verhaal te verduidelijken.
Ik heb dus geen serotonine probleem of depressies gehad in mijn leven terwijl ik echt dom bezig ben geweest met de pillen.

Daarom dat ik dat hierboven zei.
Ik raad het natuurlijk niemand aan om te doen omdat het bij iedereen anders werkt.
Maar om mij heen heeft eigenlijk niemand problemen er aan over gehouden die dat ook deden.
Daarom ben ik benieuwd waar het bewijs is wat @Neo-Shulginist uitlegt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
@De Dunne jij kent mensen die door MDMA nu zware hersen schade hebben?
Want ik ken dus niemand en ik zou echt helemaal vercrackt moeten zijn.
Klik om te vergroten...

Ik ken wel iemand die in de vroege jaren '90 heel veel pillen heeft geslikt. Hij is chronisch depressief, heeft last van slaapproblemen en zit al heel lang in de bijstand. Het lukt hem niet om dingen te ondernemen.
Ik ken mensen met HPPD die helemaal niet meer kunnen functioneren omdat ze zoveel ruis zien in hun gezichtsveld. Als je die mensen wil spreken: ze hebben ook een Facebookgroep opgericht. Ik heb ook genoeg mensen ook gesproken die heel erg last hebben van breinschokken. OP zegt hier ook last van te hebben.

Je zegt dat je geen last hebt van 'serotonine-problemen', maar wat zijn dat dan precies? Veel van de chronische gezondheidseffecten van MDMA zijn onbekend, juist omdat er pas vanaf de jaren '90 mensen veel MDMA zijn gaan gebruiken. Zulk onderzoek doen is echter lastig, omdat mensen die veel MDMA nemen vaak ook andere drugs gebruiken. Dus dan kan je wel gaan meten hoe hun prestaties verslechterd zijn, maar komt dat dan door de MDMA of door wat anders...? Zulk bewijs is dus heel lastig. Daardoor zijn er dus ook nog veel dingen onbekend.

Het bewijs wat MDMA doet met hersencellen is wel redelijk geleverd. Op basis van de beschikbare data kun je zeggen dat MDMA neurotoxisch is, met name in hoge doseringen. Maar de klinische relevantie is niet bekend: we weten niet welke klachten voortkomen uit die specifieke hersenschade.

Als je niet weet waar je naar moeten zoeken, dan is het ook lastig vinden. Dus als je zegt dat niemand om je heen problemen heeft overgehouden aan overmatig gebruik. Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het kan ook best zijn dat je niet bespreekt welke problemen er zijn ontstaan omdat jullie nog niet bewust zijn dat die problemen ontstaan, of omdat de klachten pas veel later ontstaan (denk aan longkanker door roken).

Maar het kan natuurlijk he; dat je flink MDMA hebt gebruikt en dat je daar geen klachten aan hebt ondervonden. Er zijn ook mensen die 60 jaar lang roken en geen longkanker krijgen. Dat is geen bewijs dat roken niet kankerverwekkend is. Dan heb je gewoon mazzel gehad, tegen alle kansen in.

Revolutionair zei:
@De DunneDaarom ben ik benieuwd waar het bewijs is wat @Neo-Shulginist uitlegt.
Klik om te vergroten...

Lees vooral deze publicatie over wat we wel en niet weten van MDMA neurotoxiciteit:
https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_neurotoxicity1.shtml

En als je meer wil weten over ernstige acute effecten van MDMA:
https://www.trimbos.nl/aanbod/webwinkel/product/af1515-kenmerken-en-klinische-gegevens-van-patienten-met-ernstige-ecstasyintoxicaties

O
f kijk eens een video van Gerard Alderliefste, die een spreekuur heeft speciaal voor mensen die last hebben van blijvende klachten na gebruik van partydrugs.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Is dit een wedstrijdje 'ja maar in MIJN omgeving NIET dus het zal wel niet waar zijn!!' ?? :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Als jij dat zo ziet is dat prima.
Mensen delen hun ervaring hier dat maakt deze discussie heel interessant.
Neo komt met punten van onderzoeken maar zegt daar ook bij dat het niet zeker is en bekent wat er nou precies gaande is.
En zoals je leest zijn er meerdere die deze ervaring niet hebben.
Sommige zeggen dat ze wel mensen kennen die door de pillen helemaal verward zijn maar daar is geen bewijs van.
Zulke mensen gebruikte van alles door elkaar waarschijnlijk.
En alsnog ik gebruik ook echt alle soorten drugs en heb die problemen niet.
Dus dat maakt dit forum zo interessant dat mensen hun ervaringen delen.
En de gebruikers weten vaker meer dan de onderzoekers die het allemaal vanuit een boek hebben geleerd maar zelf geen ervaring hebben met drugs :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Revolutionair zei:
Neo komt met punten van onderzoeken maar zegt daar ook bij dat het niet zeker is en bekent wat er nou precies gaande is.
Klik om te vergroten...

Het zou nogal arrogant van mij zijn als ik zou denken te weten hoe jouw hoofd en lichaam er van binnen uitzien. Dat kan ik onmogelijk toetsen. Toch kan je daar wel zinnige dingen over zeggen die op basis van medische wetenschap aannemelijk zijn gemaakt.

Revolutionair zei:
De gebruikers weten vaker meer dan de onderzoekers die het allemaal vanuit een boek hebben geleerd maar zelf geen ervaring hebben met drugs :wink:
Klik om te vergroten...

Gebruikers denken misschien te weten hoe ze zich voelen. Maar dat zegt niet zoveel. Kijk maar eens naar onderzoeken over de invloed van placebo's. Je kan mensen van alles wijsmaken waarvan ze dan volledig overtuigd raken. Goedkope wijn kan je duur laten smaken met een simpel etiket. Een wetenschapper kan met analytische apparatuur precies achterhalen welke stoffen er in die fles zitten, zonder dat placebo daarbij een rol speelt.
Maar jij probeert in dit voorbeeld te stellen dat die smaak van de gebruiker zo verfijnd is dat hij exact weet wat er allemaal in die wijn is gestopt.

Als we dat even terugkoppelen naar de schade die we aan het bediscussiëren zijn. Je zegt steeds dat je geen klachten hebt. 'Gelukkig!' Denk ik dan. En ik wil dat echt wel van je aannemen.
Maar jij kan ook niet in je hoofd kijken hoe het daar uitziet. Dat je geen klachten ervaart, betekent niet dat je nergens last van hebt en het betekent al helemaal niet dat er niks beschadigd is aan de neuronen in je brein, of aan andere lichaamsweefsels. Het betekent alleen dat je niks merkt.

Bij het Spreekuur Partydrugs komen regelmatig mensen die al jarenlang klachten hebben, maar pas weten waar ze last van hebben als Gerard Alderliefste hun vertelt dat ze last van HPPD hebben. Daar hoort dan een lijstje symptomen bij. De patiënten nemen dan dat lijstje met symptomen en ontdekken vaak: 'hee, hier heb ik ook last van! Dat heb ik me nooit gerealiseerd!'

Pas als je je ergens bewust van bent, kun je het communiceren. Ruim 80 procent van al ons gedrag wordt onbewust gereguleerd. Dat zijn allemaal dingen die je doet zonder dat je zelf echt doorhebt dat je ze doet.
Ga maar na: hoe vaak moet je denken over hoe snel je je hart laat kloppen? Regel je je lichaamstemperatuur als je daar heel hard aan denkt? En als iemand een steen naar je hoofd gooit, dan knipper je met je ogen zonder dat je eerst nadenkt of dat wel een goed idee is.

Om dan te zeggen dat je wel volledig doorhebt hoe je je voelt, wat je doet en hoe je functioneert, dat vind ik dus ook nogal arrogant. Zeker als je met die stellingname probeert te beargumenteren dat mensen die 10 jaar gestudeerd hebben minder snappen dan mensen die elk weekend naar de klote zijn gegaan met xtc-pillen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Om dan te zeggen dat je wel volledig doorhebt hoe je je voelt, wat je doet en hoe je functioneert, dat vind ik dus ook nogal arrogant. Zeker als je met die stellingname probeert te beargumenteren dat mensen die 10 jaar gestudeerd hebben minder snappen dan mensen die elk weekend naar de klote zijn gegaan met xtc-pillen.
Klik om te vergroten...

Wauw het is arrogant om te weten hoe je je voelt?
Wel grappig dat jij dit zegt.
Ik lees veel posten van jou dat je dingen uitlegt en doet alsof het allemaal precies weet hoe het zit.
Over arrogant gesproken.

Ik zit goed in mijn vel!
Zelfs als ik helemaal wappie ben en zwaar naar de klote vergeet ik geen een gesprek wat ik mensen heb gehad en hoe ze reageren.
Sommige mensen vinden dat best wel indrukwekkend omdat ze zelf alles vergeten.
Maar mijn geheugen is zo goed.
En mijn humeur is echt goed.
Ik functioneer heel goed in het leven.
Terwijl ik drugs dus zwaar heb misbruikt.
En ook zwaar! En allerlei soorten drugs.
Dat noem jij arrogant omdat je dat weet van jezelf?
Zelf bewust zijn is niet arrogant maar sterk.

Ik heb psychologie gestudeerd en 4 jaar lang communicatie trainingen gegeven.
Ik ben heel erg bewust hoe mensen tegen elkaar praten en hoe ze reageren op dingen en in gesprekken.
En ik onthou dat en dus ook als ik 2 dagen ben doorgehaald en wel 4 soorten drugs heb gebruikt.
En ben dus ook erg zelfbewust.

Neo-Shulginist zei:
Kijk maar eens naar onderzoeken over de invloed van placebo's. Je kan mensen van alles wijsmaken waarvan ze dan volledig overtuigd raken.
Klik om te vergroten...

Ik ken de gegevens van placebo effecten.
Dat geeft al aan hoe sterk de geest is.
Dat wanneer je ergens zo erg in gelooft dat het de waarheid word.

En ja ik merk dat mensen die hebben gestudeerd en dingen alleen uit boeken hebben vaak denken alles te weten. Maar dat is niet zo. Levenservaring is vaak sterker dan een studie!

Ik zal een voorbeeld geven over een discussie die hier op forum speelt.
In een kliniek zeggen ze dat verslaving een ziekte is.
Dat is gewoon de grootste onzin ooit.
Het is een gedrachtspatroon dat verbroken kan worden.
Het is geen ziekte..
Zo komen mensen uit een kliniek die zijn afgekickt en weer terug in hun verslaving vallen omdat ze geloven dat ze ziek ziek zijn en een dus zogenaamde 'professional' ze dat heeft wijs gemaakt.
Terwijl ze iemand ook hadden kunnen leren om hun gedrachtspatroon af te leren.
Hun omgeving veranderen en andere situaties opzoeken etc. maar dat is allemaal terug te lezen in dat topic 'verslaafd blijf je voor altijd'
Daar komen we weer terug op dat placebo effect als mensen dat echt geloven en denken dat zo iemand heeft gestudeerd en het wel weet dan zullen ze ook terug vallen on hun verslaving want ze denken dat ze er toch niks aan kunnen doen want ze ziek zijn.
En daar dus in geloven.

Neo-Shulginist zei:
Als we dat even terugkoppelen naar de schade die we aan het bediscussiëren zijn. Je zegt steeds dat je geen klachten hebt. 'Gelukkig!' Denk ik dan. En ik wil dat echt wel van je aannemen.
Maar jij kan ook niet in je hoofd kijken hoe het daar uitziet. Dat je geen klachten ervaart, betekent niet dat je nergens last van hebt en het betekent al helemaal niet dat er niks beschadigd is aan de neuronen in je brein, of aan andere lichaamsweefsels. Het betekent alleen dat je niks merkt.
Klik om te vergroten...

Nee ik ervaar geen klachten nee!
Jij hebt het over iemand die helemaal niet meer kan funtioneren en dat het dus door de pillen komt.
Dan zou ik dat ook moeten hebben.
Ik gebruikte mdma van Donderdag tot Zondag en dat op wekelijkse basis.
En ik heb dat niet wat diegene heeft.
Dus de oorzaak ligt ergens anders.

Neo-Shulginist zei:
Dat je geen klachten ervaart, betekent niet dat je nergens last van hebt en het betekent al helemaal niet dat er niks beschadigd is aan de neuronen in je brein, of aan andere lichaamsweefsels. Het betekent alleen dat je niks merkt.
Klik om te vergroten...

Als je had gelezen wat ik schreef heb ik dus wel aangegeven dat ik niet meer lekker ga op mdma.
Dus die neuronen heb ik dus wel zo zwaar misbruikt dat het niet meer mogelijk is om te genieten van mdma.
Maar ik heb dus geen depressie problemen en serotonine problemen of iets van dat.
Ik ben super positief minded en zit goed in mijn vel.
En dat weet ik natuurlijk!
Echt een hele rare opmerking dat je zegt dat iemand niet bewust is van hoe hij zich voelt.
En ook nog met de kennis van psychologie dat ik heb.
Je doet aannames zonder dat je weet hoe het zit.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#9
speed heeft jouw kater niet genezen maar het heeft het onderdrukt waardoor je er niks van hebt gemerkt.
ik ben geen voorstander van dit.
volgens mij is en blijft het beste voor een xtc kater gezond eten, lichaamsbeweging en eventueel wat supplementen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien is een van de gevolgen van XTC misbruik wel dat je kritiek steevast ziet als misplaatst commentaar? :wink:
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Misschien is een van de gevolgen van XTC misbruik wel dat je kritiek steevast ziet als misplaatst commentaar? :wink:
Klik om te vergroten...
Liever dat dan steeds overkomen als een arrogante zak .
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sjappiewappie zei:
Proberen te praten met bepaalde mensen op dit forum voelt aan als vechten tegen een XTC-kater XD . Hoeveel aandacht je er ook aan besteed het zal niet beteren.
Klik om te vergroten...

Ja er zit hier een vast groepje vrienden.
Kijk maar naar die likes, ze liken alles van elkaar.
Hoe goed je argumenten ook zijn ze proberen je toch naar beneden te halen omdat ze je b.v. niet mogen.
Ze zitten ook met velen in verschillende chat groepjes.
Ik krijg van bepaalde personen screenshots wat er allemaal word gezegd.
Daar worden zelfs dingen besproken om mij b.v. weg te krijgen van dit forum.

Laatst nog een ban gehad toen ik opnoemde wie er allemaal in die groep zaten en wat ik wist wat er werd gezegd.
:tearsofjoy:
Kreeg een waarschuwing van een admin dat ik die namen niet meer mocht noemen..
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik stoor hier mij helemaal niet aan hoor, anders zou ik er niet meer op reageren. Zolang er een redelijk 'niveau' is terug te vinden in wat iemand zegt (hoe misplaatst of negatief dan ook) kan ik het wel plaatsen. Iedereen zal wel een rede hebben voor wat die zegt, ik begrijp wel goed genoeg dat met hoe ik in elkaar zit en met de uitspraken die ik doe ik niet in iedereen zijn interesse veld zal komen te staan.

Maar ik ga mezelf niet veranderen om zo met iedereen overeen te komen. Iedereen mag zijn wie die is zolang de ander maar niet gaat beweren dat die daarom een slecht persoon is. Moest iedereen hetzelfde denken was de wereld maar saai geweest en (eveneens) dit forum overbodig!

Heb wat meer topics gezien waar acht.zes een actieve bijdrage in leverde, waar ik niet in aanwezig was en waar hij dus niet zijn focus legde op mij tegen te spreken of belachelijk proberen te maken. Ben het met veel uitspraken van hem eens en zie dat hij ook wel mensen zo goed helpt op zijn manier.

Alleen jammer dat hij mijn uitspraken en verwoordingen volledig in het belachelijke acht en dit ook zo in een reactie aan iedereen wil laten weten. Hij heeft een totaal andere visie als ik en zal zo een heel publiek hebben die hem daarin volgen, maar ook een heel publiek hebben die dat niet doen en liever op mijn redeneringen voort gaan.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ik heb jullie ook niet geprobeerd arrogant te noemen. Sorry als dat zo is overgekomen. Mijn bedoeling was uit te leggen dat permanente schade aan neuronen niet per se merkbaar hoeft te zijn.

Maar dat betekent niet dat we ons geen zorgen hoeven te maken over die schade. Er zijn mensen die (soms levenslang) klachten blijven houden vanwege overmatig MDMA-gebruik. Wie dat overkomt, na hoeveel MDMA en waarom, dat is op individueel niveau niet te zeggen. Je kunt niet voorspellen wie wel klachten krijgt en wie niet. Bovendien is nog veel onbekend over de lange termijn klachten van MDMA. Mogelijk kun je last krijgen van ziektes die we nu nog niet eens kennen.
Het gaat daarbij om kansberekening. Een beetje zoals de loterij winnen, maar dan een loterij waarbij er vooral verliezers zijn die pech hebben en waarbij de anderen mazzel hebben dat hen die pech bespaard blijft.

Als het gaat over depressie als gevolg van MDMA. Ik denk niet dat het zo simpel is dat je te weinig serotonine in je brein hebt en dat je daardoor permanent een verminderde gemoedstoestand hebt. Depressie is een ingewikkelde mix tussen neurologie, psychologie en sociaal-economische problematiek. MDMA kan dus mogelijk wel een rol spelen bij de ontwikkeling van depressie, maar ik denk niet dat het ooit de enige oorzaak is van depressiviteit.

De Groene Amsterdammer heeft een heel fijn stuk over die theorie van 'het ontbrekende stofje in het brein', over hoe die opvatting gebaseerd is op wetenschappelijk drijfzand.

https://www.groene.nl/artikel/het-ontbrekende-stofje-in-het-brein

Dat is dus het ingewikkelde aan deze discussie. Aan de ene kant kun je verwachten dat langdurig gebruik van MDMA specifieke delen van het brein permanent kan beschadigen. Aan de andere kant leidt dat bij gebruikers vaak niet tot heel ernstige klachten, behalve vermindering van het korte termijngeheugen. Het gebrek aan bewijs van langdurige klachten kan komen omdat we nog niet gezocht hebben naar een ziekte die we nog moeten ontdekken.
Ook zijn er weer een paar pechvogels die wel langdurige ernstige klachten overhouden na gebruik. Alles bij elkaar is dat dus reden om heel voorzichtig te zijn met gebruik van MDMA (en andere stimulanten). Want niemand wil de rest van zijn/haar leven last blijven houden van gezondheidsklachten na een feestje of een leuk weekend.
Klik om te vergroten...

Netjes dat je weer met zo een bericht komt.
Want ik irriteerde me wel aan de andere posten.
Vandaar ook mijn reactie.
Maar als je het zo verteld is dat weer heel aannemelijk.

En verwachte ook feedback op wat ik terug schreef omdat we wel een beetje hard op elkaar in gingen bleef de discussie interessant.
Je ziet ook dit altijd erbij schrijf wat mijn ervaring is en wat ik mee krijg om me heen.

Want ik ben het zeker er mee eens dat het bij iedereen anders werkt en ik ken ook zwaar doorgehaalde mensen natuurlijk waaraan je ziet dat ze niet meer functioneren.
Maar die snoven gewoon 5 gram pep weg per week en die deden coke pillen en alles erbij.
Maar ken er ook weer een paar die dat ook deden en nu gewoon een famillieman zijn nu en wel normaal functioneren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Revolutionair zei:
Luister gozer ik heb de beheerder beloofd om te stoppen met deze discussie over dit gedoe met acht.zes en Rebell.
Dus dit is het laatste wat ik er over zeg want ik ben er ook wel klaar mee.
Ik weet dat je van het groepje bent met je opmerking.

Dit is er pas over mij gezegd:
Bekijk bijlage 4614

Zoek de verschillen!

Elke mongool ziet nu dat dit precies het zelfde is en dat jij een schaduw account bent..Dus stop er nou maar mee..
Dit is mijn laatste reactie op jou.
Klik om te vergroten...
Misschien is het trouwens een goed moment voor wat zelfreflectie, daar meerdere mensen vallen over jouw gedrag op dit forum.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
Wauw het is arrogant om te weten hoe je je voelt?
Wel grappig dat jij dit zegt.
Ik lees veel posten van jou dat je dingen uitlegt en doet alsof het allemaal precies weet hoe het zit.
Over arrogant gesproken.

Ik zit goed in mijn vel!
Zelfs als ik helemaal wappie ben en zwaar naar de klote vergeet ik geen een gesprek wat ik mensen heb gehad en hoe ze reageren.
Sommige mensen vinden dat best wel indrukwekkend omdat ze zelf alles vergeten.
Maar mijn geheugen is zo goed.
En mijn humeur is echt goed.
Ik functioneer heel goed in het leven.
Terwijl ik drugs dus zwaar heb misbruikt.
En ook zwaar! En allerlei soorten drugs.
Dat noem jij arrogant omdat je dat weet van jezelf?
Zelf bewust zijn is niet arrogant maar sterk.

Ik heb psychologie gestudeerd en 4 jaar lang communicatie trainingen gegeven.
Ik ben heel erg bewust hoe mensen tegen elkaar praten en hoe ze reageren op dingen en in gesprekken.
En ik onthou dat en dus ook als ik 2 dagen ben doorgehaald en wel 4 soorten drugs heb gebruikt.
En ben dus ook erg zelfbewust.



Ik ken de gegevens van placebo effecten.
Dat geeft al aan hoe sterk de geest is.
Dat wanneer je ergens zo erg in gelooft dat het de waarheid word.

En ja ik merk dat mensen die hebben gestudeerd en dingen alleen uit boeken hebben vaak denken alles te weten. Maar dat is niet zo. Levenservaring is vaak sterker dan een studie!

Ik zal een voorbeeld geven over een discussie die hier op forum speelt.
In een kliniek zeggen ze dat verslaving een ziekte is.
Dat is gewoon de grootste onzin ooit.
Het is een gedrachtspatroon dat verbroken kan worden.
Het is geen ziekte..
Zo komen mensen uit een kliniek die zijn afgekickt en weer terug in hun verslaving vallen omdat ze geloven dat ze ziek ziek zijn en een dus zogenaamde 'professional' ze dat heeft wijs gemaakt.
Terwijl ze iemand ook hadden kunnen leren om hun gedrachtspatroon af te leren.
Hun omgeving veranderen en andere situaties opzoeken etc. maar dat is allemaal terug te lezen in dat topic 'verslaafd blijf je voor altijd'
Daar komen we weer terug op dat placebo effect als mensen dat echt geloven en denken dat zo iemand heeft gestudeerd en het wel weet dan zullen ze ook terug vallen on hun verslaving want ze denken dat ze er toch niks aan kunnen doen want ze ziek zijn.
En daar dus in geloven.



Nee ik ervaar geen klachten nee!
Jij hebt het over iemand die helemaal niet meer kan funtioneren en dat het dus door de pillen komt.
Dan zou ik dat ook moeten hebben.
Ik gebruikte mdma van Donderdag tot Zondag en dat op wekelijkse basis.
En ik heb dat niet wat diegene heeft.
Dus de oorzaak ligt ergens anders.



Als je had gelezen wat ik schreef heb ik dus wel aangegeven dat ik niet meer lekker ga op mdma.
Dus die neuronen heb ik dus wel zo zwaar misbruikt dat het niet meer mogelijk is om te genieten van mdma.
Maar ik heb dus geen depressie problemen en serotonine problemen of iets van dat.
Ik ben super positief minded en zit goed in mijn vel.
En dat weet ik natuurlijk!
Echt een hele rare opmerking dat je zegt dat iemand niet bewust is van hoe hij zich voelt.
En ook nog met de kennis van psychologie dat ik heb.
Je doet aannames zonder dat je weet hoe het zit.
Klik om te vergroten...

Ik heb tijdens de studie psychologie toch andere dingen geleerd dan jij hier en daar verkondigt, maar goed. Het is prima om een meningsverschil te hebben maar gebruik dan liever wat beter onderbouwde argumenten, want anders kom je niet echt overtuigend over.

Je manier van discussiëren begint wel negatief op te vallen. Je kunt ook op een sympathiekere manier je mening verkondigen. Ik pas je reactie hierboven aan want ‘mongool’ is geen wenselijke taal hier. Vanaf nu de discussie graag op normale toon voortzetten, dit geldt voor iedereen in dit topic, want het forum wordt er zo geen fijnere plek op.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ik pas je reactie hierboven aan want ‘mongool’ is geen wenselijke taal hier
Klik om te vergroten...

Dat was niet op een persoon gericht...

Ganggang zei:
Misschien omdat het gewoon zinloos is om met een peuter in de nee-fase te discussiëren.
Klik om te vergroten...

En hier zeg je dan niks van he.. ik had het gewoon gelaten want ik ging er niet in mee..
Maar dat is wel op de persoon gericht.

Maar zo zie maar weer dat ik gelijk had over verschillende behandelingen die persoonlijk worden gericht.
Want blijkbaar mag deze persoon met zijn schaduw account wel alles tegen mij zeggen en word ik meteen op de vingers getikt.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ik heb tijdens de studie psychologie toch andere dingen geleerd dan jij hier en daar verkondigt, maar goed. Het is prima om een meningsverschil te hebben maar gebruik dan liever wat beter onderbouwde argumenten, want anders kom je niet echt overtuigend over.
Klik om te vergroten...

Die post was juist goed onderbouwd en zit vol met argumenten.
Ik leg dingen gewoon goed uit.
Onderbouw jij dan eens wat ik anders heb uitgelegd wat jij anders heb geleerd in je studie psychologie?
Vind het erg jammer dat ik merk dat jij nu een kant gaat kiezen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
SkittlesAndMe zei:
Dit topic is echt een beschamend stukje tekst voor de hele community.
@Sjappiewappie je vertelt allerlei dingen alsof het feiten zijn, maar je hebt ze allemaal zelf bedacht. Er klopt zo veel niet aan jouw teksten dat het me beter lijkt als je nooit meer iemand advies over drugs geeft...

Lees de website van Unity eens https://www.unity.nl/drug/xtc/

Het is helemaal niet zo moeilijk om de werking over drugs te leren, er zijn genoeg instituten zoals Unity, Jellinek en Trimbos die een enorme schat aan informatie en wetenschappelijke onderzoeken hebben. Dat lijkt me iets betrouwbaarder dan 1 enkel persoon met ervaring in XTC misbruik.
Klik om te vergroten...

Rip skittles.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Albedo zei:
Zou kunnen. Misschien iets van deze tijd of generatie. Ik hoop het niet.


Dat kunnen anderen hier (die daar ervaring mee hebben gehad) je denk ik beter vertellen dan ik.

Je lijkt me geen domme jongen en je hebt een hoop dingen uitgezocht. Je hoeft niet een hoger doel in het leven te hebben om dan niet zoveel risico's op blijvende schade te nemen. Zelfbehoud bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Allright geen probleem, zolang ik er maar iets van bijleer is het allemaal prima. Het hoofdstuk van XTC is alleszins wel afgesloten intussen, ik zie geen andere experimenten meer dat ik er mee kan uitvoeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."