Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZo kwam ik van mijn xtc kater af

Zo kwam ik van mijn xtc kater af

82 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
@Sjappiewappie

Dat is niet mijn bedoeling, sorry als het zo overkomt. Maar je stelt dingen en geeft advies op basis van wat persoonlijke ervaring terwijl je de informatie die al bekend is totaal negeert en dan kom ik regelmatig dingen tegen in je reacties die niet kloppen. Dan voel je je ook nog bijzonder snel aangevallen als je wat kritiek krijgt, en dat probeerde ik je met een grapje te doen laten in zien.
Klik om te vergroten...
Dat ik bekende informatie tegenspreek kan goed zijn, dat ik op veel vlakken wellicht mijlenver van de waarheid afzit kan eveneens heel goed zijn. Er zijn bepaalde onderwerpen zoals dus bijvoorbeeld drugs, waar ik liever niet te veel over opzoek. Ik redeneer graag liever en leer uit eigen ervaringen.
Wanneer je veel leest ga je die informatie in je achterhoofd houden en dat beperkt je denkruimte hierover. Te weinig info online is daadwerkelijk voldoende bewezen. Zo zal ik ook veel dingen missen die waarschijnlijk wel correct zijn, maar daar zal ik dan ooit vanzelf wel achterkomen :P
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang zei:
Als je telkens een discussie met deze kinderachtige opmerking afsluit dan zou ik maar eens bij jezelf ten rade gaan waarom andere mensen niet meer reageren. Misschien omdat het gewoon zinloos is om met een peuter in de nee-fase te discussiëren.

Ik lees hier al een tijdje mee en jouw berichten vallen me eigenlijk steeds meer op.

Ten eerste is het overduidelijk dat jij Rebell bent. Precies dezelfde schrijfstijl en taalfouten. En continue de sfeer verpesten met aannames en persoonlijke ervaringen absolute waarheid verkondigen.

Dit terwijl je ook heel erg goed advies geeft aan mensen die problemen hebben met GHB misbruik.

Ik vraag me echt af wat je beweegredenen zijn om je bij vlagen zo recalcitrant en kinderachtig op te stellen.
Klik om te vergroten...

Haha nieuw account met precies de zelfde argumenten en letterlijk de zelfde dingen geschreven die acht.zes schreef.
Valt niet op hoor...

Kom op man hahahaa
Maar ik stop met de discussie voor de rest.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik heb jullie ook niet geprobeerd arrogant te noemen. Sorry als dat zo is overgekomen. Mijn bedoeling was uit te leggen dat permanente schade aan neuronen niet per se merkbaar hoeft te zijn.

Maar dat betekent niet dat we ons geen zorgen hoeven te maken over die schade. Er zijn mensen die (soms levenslang) klachten blijven houden vanwege overmatig MDMA-gebruik. Wie dat overkomt, na hoeveel MDMA en waarom, dat is op individueel niveau niet te zeggen. Je kunt niet voorspellen wie wel klachten krijgt en wie niet. Bovendien is nog veel onbekend over de lange termijn klachten van MDMA. Mogelijk kun je last krijgen van ziektes die we nu nog niet eens kennen.
Het gaat daarbij om kansberekening. Een beetje zoals de loterij winnen, maar dan een loterij waarbij er vooral verliezers zijn die pech hebben en waarbij de anderen mazzel hebben dat hen die pech bespaard blijft.

Als het gaat over depressie als gevolg van MDMA. Ik denk niet dat het zo simpel is dat je te weinig serotonine in je brein hebt en dat je daardoor permanent een verminderde gemoedstoestand hebt. Depressie is een ingewikkelde mix tussen neurologie, psychologie en sociaal-economische problematiek. MDMA kan dus mogelijk wel een rol spelen bij de ontwikkeling van depressie, maar ik denk niet dat het ooit de enige oorzaak is van depressiviteit.

De Groene Amsterdammer heeft een heel fijn stuk over die theorie van 'het ontbrekende stofje in het brein', over hoe die opvatting gebaseerd is op wetenschappelijk drijfzand.

https://www.groene.nl/artikel/het-ontbrekende-stofje-in-het-brein

Dat is dus het ingewikkelde aan deze discussie. Aan de ene kant kun je verwachten dat langdurig gebruik van MDMA specifieke delen van het brein permanent kan beschadigen. Aan de andere kant leidt dat bij gebruikers vaak niet tot heel ernstige klachten, behalve vermindering van het korte termijngeheugen. Het gebrek aan bewijs van langdurige klachten kan komen omdat we nog niet gezocht hebben naar een ziekte die we nog moeten ontdekken.
Ook zijn er weer een paar pechvogels die wel langdurige ernstige klachten overhouden na gebruik. Alles bij elkaar is dat dus reden om heel voorzichtig te zijn met gebruik van MDMA (en andere stimulanten). Want niemand wil de rest van zijn/haar leven last blijven houden van gezondheidsklachten na een feestje of een leuk weekend.
Klik om te vergroten...

Netjes dat je weer met zo een bericht komt.
Want ik irriteerde me wel aan de andere posten.
Vandaar ook mijn reactie.
Maar als je het zo verteld is dat weer heel aannemelijk.

En verwachte ook feedback op wat ik terug schreef omdat we wel een beetje hard op elkaar in gingen bleef de discussie interessant.
Je ziet ook dit altijd erbij schrijf wat mijn ervaring is en wat ik mee krijg om me heen.

Want ik ben het zeker er mee eens dat het bij iedereen anders werkt en ik ken ook zwaar doorgehaalde mensen natuurlijk waaraan je ziet dat ze niet meer functioneren.
Maar die snoven gewoon 5 gram pep weg per week en die deden coke pillen en alles erbij.
Maar ken er ook weer een paar die dat ook deden en nu gewoon een famillieman zijn nu en wel normaal functioneren.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zat voordat ik benzo's ontdekte en wiet (na xtc), mijn kater altijd uit, tot het bittere eind. Is gewoon de beste manier.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sjappiewappie zei:
Uiteindelijk weet ik 100% zeker dat er 1000'n feestbeesten zijn die nog veel harder over de schreef gaan dan ik, maar dat zijn niet het type mensen die die ervaring vervolgens komen delen op een forum als deze, die mensen willen gewoon 24/7 op Mars zitten!
Klik om te vergroten...
Zou kunnen. Misschien iets van deze tijd of generatie. Ik hoop het niet.

Sjappiewappie zei:
Dat xtc misbruik, of de misbruik van eender welke drug X aantal jaar later plots zou opduiken lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Dat kunnen anderen hier (die daar ervaring mee hebben gehad) je denk ik beter vertellen dan ik.

Je lijkt me geen domme jongen en je hebt een hoop dingen uitgezocht. Je hoeft niet een hoger doel in het leven te hebben om dan niet zoveel risico's op blijvende schade te nemen. Zelfbehoud bijvoorbeeld.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albedo zei:
Zou kunnen. Misschien iets van deze tijd of generatie. Ik hoop het niet.


Dat kunnen anderen hier (die daar ervaring mee hebben gehad) je denk ik beter vertellen dan ik.

Je lijkt me geen domme jongen en je hebt een hoop dingen uitgezocht. Je hoeft niet een hoger doel in het leven te hebben om dan niet zoveel risico's op blijvende schade te nemen. Zelfbehoud bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Allright geen probleem, zolang ik er maar iets van bijleer is het allemaal prima. Het hoofdstuk van XTC is alleszins wel afgesloten intussen, ik zie geen andere experimenten meer dat ik er mee kan uitvoeren.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben ook niet heilig en heb ook dingen gedaan (nog steeds) die niet goed waren. Een uitspatting of wat lol hebben af en toe moet kunnen. Ik calculeer het wel in en probeer de schade zoveel mogelijk te beperken. Eventuele gevolgen later heb ik vrede mee. Het zij zo. Mijn halve familie is al overleden aan allerlei ziektes. Ik zal ook wel wat krijgen. Als je ouder wordt zul je merken dat alles niet meer zo makkelijk gaat als vroeger en herstel meer tijd kost.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albedo zei:
Ben ook niet heilig en heb ook dingen gedaan (nog steeds) die niet goed waren. Een uitspatting of wat lol hebben af en toe moet kunnen. Ik calculeer het wel in en probeer de schade zoveel mogelijk te beperken. Eventuele gevolgen later heb ik vrede mee. Het zij zo. Mijn halve familie is al overleden aan allerlei ziektes. Ik zal ook wel wat krijgen. Als je ouder wordt zul je merken dat alles niet meer zo makkelijk gaat als vroeger en herstel meer tijd kost.
Klik om te vergroten...
Ik probeer mezelf natuurlijk niet kapot te maken met mijn gebruik, maar wil wel zoveel mogelijk ervaringen met me meenemen. Moest ik schade opgelopen zijn en kom daar later achter dan is dat geen probleem, dat deze levensbedreigend gaat zijn zou me zeer perplex doen staan en anders het zij zo. Liever jong veel ervaren en veel geleerd en met een lach vertrekken. Dan tot men 80e hier rondlopen, kerngezond als product van de maatschappij en me dag in dag uit afvragen waarom ik niet anders heb geleefd.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die steeds hogere levensverwachting klopt volgens mij geen reet van. Althans wat ik bij mijn eigen familie en omgeving heb meegemaakt. Komt denk ik voornamelijk door de vorige generatie. De huidige ouderen dus. We leven niet langer, maar sterven langer, vond ik een mooie uitspraak.

Er zijn zoveel andere natuurlijke manieren om mee te experimenteren. Je pijngrens opzoeken bijvoorbeeld. Je angsten opzoeken en overwinnen. Expres je comfortzone verlaten. Ben op dat punt meer een survivalist.

Kan me wel vinden in wat je zegt.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Albedo zei:
Die steeds hogere levensverwachting klopt volgens mij geen reet van. Althans wat ik bij mijn eigen familie en omgeving heb meegemaakt. Komt denk ik voornamelijk door de vorige generatie. De huidige ouderen dus.

Er zijn zoveel andere natuurlijke manieren om mee te experimenteren. Je pijngrens opzoeken bijvoorbeeld. Je angsten opzoeken en overwinnen. Expres je comfortzone verlaten. Ben op dat punt meer een survivalist.

Kan me wel vinden in wat je zegt.
Klik om te vergroten...
Levensverwachting stijgt wel. Vroeger werden mensen niet ouder dan 40, dan met de standaard geneesmiddelen worden mensen tegenwoordig makkelijk 75-80. Nu is kanker daarop het nieuwe grote struikelblok maar ook daar zijn er al velen die ze makkelijk kunnen genezen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Had een keer een stadswandeling met een gids. Tot mijn verrassing zei hij dat de ouderen toen gemiddeld 60 jaar oud werden. 65 kwam ook voor. De tijd weet ik niet meer. Was denk ik in rond 1800 of in die buurt.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zou kunnen... was toen veel minder toegang tot geneesmiddelen, maar ze hadden dat vroeger ook minder nodig.
De huidige generatie leeft over het algemeen veel te hygienisch, hierdoor zijn we vatbaarder voor ziektes en hebben mensen allergien.
Wordt er gek van joh, bijna iedereen is intussen wel allergisch aan iets.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sjappiewappie zei:
De huidige generatie leeft over het algemeen veel te hygienisch, hierdoor zijn we vatbaarder voor ziektes en hebben mensen allergien.
Klik om te vergroten...
Ik ben helaas op mijn 20e (nu 24) gediagnosticeerd met Colitis Ulcerosa. Hier wordt van gezegd dat het een westerse ziekte is, waarschijnlijk inderdaad door de hygiëne die we hier kennen.....
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb xtc ook zwaar misbruikt in 1998 en 1999.
Tikte de pillen ook achter elkaar weg.
Heb dit jaren later ook weer gedaan...
En een aantal jaren later ook weer gedaan.
Eens in de zoveel jaar dan zit ik erin.
En tikte de pillen van 240mg ook zo weg achter elkaar.
Nu zijn we zo een 20 jaar verder en heb daar geen schade aan over gehouden.
Geen serotonine problemen en geen depressies of dat soort dingen.

Maar de werking is nu wel anders.
Ik gebruik het 1x per jaar nog maar en de euforie is maar kort en de kater is lang.
Dus mijn voorkeur gaat nu uit naar andere drugs.

Ik ken een hoop mensen die al gebruiken vanaf de jaren 90 en het zwaar hebben misbruikt.
De enige klachten die ik hoor van mensen uit mijn omgeving is dat ze niet meer zo goed gaan op mdma.
Daarom gebruiken veel mensen nu ghb omdat dat wel het gevoel terug haalt.

Sjappiewappie zei:
Ik herinnerde me van vorig jaar dat ik toen die kater heb kunnen weg werken door 2 dagjes en nachtjes op rij speed te gebruiken. Dit deed ik nu dus weer en ja hoor, meteen na gebruik geen enkele brainzap meer. Speed uitgewerkt en als een roosje 12 uur geslapen. De xtc kater is dus wederom helemaal weg (had natuurlijk wel een klein speed dipje maar dat vond ik veel minder erg).
Klik om te vergroten...

Dit werkt dus vaak met alle soorten drugs.
De comedown van mdma opvangen met ghb.
Of de comedown van de ghb opvangen met valium.
En ga zo maar door..

Ik had laatst een gram hele goede speed.
En merkte dat ik elke keer een lijntje nam omdat ik vermoeid was van de drukke weken en het vele feesten.

Mijn favoriete opvang van een comedown van maakt niet uit welke drugs!
Is valium.

Daarmee kan ik elke comedown mee opvangen gewoon 1 zo een blauwe van 10mg en misschien de dag erna nog een van 10mg. En alles is goed :thumbsup2:
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zie... je kan xtc misbruiken... je zal enkel in het ergste geval enkele dagen tot weken erna gestraft worden (mits het zuivere mdma is).
De maatschappij probeert ons bang te maken door in te fluisteren dat al die drugs zodanig gevaarlijk zouden zijn en ons leven voor goed zouden ruineren. Allemaal zever in pakskes :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sjappiewappie zei:
Zie... je kan xtc misbruiken... je zal enkel in het ergste geval enkele dagen tot weken erna gestraft worden (mits het zuivere mdma is).
De maatschappij probeert ons bang te maken door in te fluisteren dat al die drugs zodanig gevaarlijk zouden zijn en ons leven voor goed zouden ruineren. Allemaal zever in pakskes :tongueout:
Klik om te vergroten...
Geloof me, ik ken wél mensen die blijvende schade hebben door xtc misbruik...
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Geloof me, ik ken wél mensen die blijvende schade hebben door xtc misbruik...
Klik om te vergroten...
Volgens mij zat er dan geen zuivere mdma in, of is de rede van de schade niet de pil zelf, maar de slechte verzorging gedurende de trip.
Buiten dat mdma wel een gevaar vormt voor de serotoninereceptoren, is de neurotoxiciteit niet beduidend genoeg om dergelijke permanente schade te verrichten. Maarja wie boven de 'veilige' dosis gaat, dan nog wat gaat dansen en springen. Wanneer je 41-42 graden haalt sterven je hersenen en organen stuk voor stuk af.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geen 1 drugs misbruiken zal goed zijn!
Maar je verpest het gebruiken van mdma voor jezelf.
Dat liefdes gevoel zal je niet meer krijgen en dat is jammer.

Daarnaast zeggen mensen zoals je hierboven leest dat je het na 10 jaar gaat merken...
Maar daar heb ik nog nooit echt bewijs van gezien.

Mensen die lang aan de speed ghebben gezeten die zijn er vaak slecht aan toe wat ik wel vaker zie.
Ik denk dat mdma een relatief veilige drugs is, ook bij misbruik.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Geen 1 drugs misbruiken zal goed zijn!
Maar je verpest het gebruiken van mdma voor jezelf.
Dat liefdes gevoel zal je niet meer krijgen en dat is jammer.

Daarnaast zeggen mensen zoals je hierboven leest dat je het na 10 jaar gaat merken...
Maar daar heb ik nog nooit echt bewijs van gezien.

Mensen die lang aan de speed ghebben gezeten die zijn er vaak slecht aan toe wat ik wel vaker zie.
Ik denk dat mdma een relatief veilige drugs is, ook bij misbruik.
Klik om te vergroten...
Ik nam 5htp en tryptofaan tussen de dagen van gebruik, ik had elke dag hetzelfde perfecte gevoel. Maar ben er nu wel klaar mee... heb het gewoon gehad met die drug :tongueout:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Beetje verkeerd signaal geeft dit topic af vind ik. Prop je vol pillen op regelmatige basis, snuif 2 dagen speed en er is niks aan de hand?

Maar goed, 3 maanden is nog redelijk kort om je te verneuken, bij mij duurde het jaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."