Hoi
@Sjappiewappie welkom op het forum!
Goed dat je hier informatie komt halen en je verhaal deelt. Er zijn inderdaad genoeg "feestbeesten" die dat niet doen.
Ik heb laatst voor het eerst een hele milde dosis pep genomen de dag na MDMA gebruik. Ik voelde op die dag ook minder van de mdma kater omdat ik opgepept werd door de amfetamine. De rest van de week had ik alsnog wel vermoeidheid van mijn xtc gebruik overigens.
Ik kan me goed voorstellen dat pep gebruiken de MDMA-kater camoufleerd. Ik vind het wel gevaarlijk om standaard na xtc gebruik pep te gaan nemen. Voor je het weet normaliseer je je eigen pep gebruik. En zoals we allemaal weten is pep lekker en handig maar ook verslavend.
Ik ga er vanuit dat je redelijk op de hoogte bent van de acute gevaren zoals oververhitting en potentiele watervergiftiging maar volgens mij kun je wel nog bijleren over de langetermijn gevaren...
Onwaarschijnlijk maar helaas wel waar. Natuurlijk zijn er ook mensen die er uiteindelijk geen last van krijgen. Maar er zijn ook echt genoeg gevallen bekend van mensen die wel degelijk lange-termijn schade hebben opgelopen van xtc-misbruik. Denk hierbij aan een verminderd geheugen en problemen met wisselende stemming/depressie.
Levensbedreigend zal het inderdaad niet snel zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat de toekomstige "Sjappiewappie" spijt heeft van het misbruik dat je nu hebt gepleegd.
Kijk hier kan ik me dan wel weer in vinden! Ervaar het leven, doe niet te panisch over gevaren maar wordt ook niet roekeloos!
Dit is simpelweg onjuist.
Ik ben het helemaal met je eens dat de maatschappij drugs onterecht demoniseert. Dat wil echter niet zeggen dat de meeste drugs wel degelijk een risicoprofiel hebben.
Het hele idee dat zuivere mdma geen kwaad kan is onzin. Ook het gebruik van zuivere mdma doet een aanslag op je serotonine receptoren. Er is misschien nog onvoldoende duidelijk over de exacte schadelijkheid. Wat wel duidelijk is, is dat bij ernstig misbruik hersenschade een hele reele mogelijkheid is.
Ik zou voorzichtig zijn met 5htp gebruik bij dergelijke hoeveelheden mdma gebruik. Voor zover ik heb begrepen is het gebruik van L-tryptofaan veiliger omdat deze alleen in serotonine wordt omgezet als het lichaam dat nodig heeft.
Ik begreep dat je ondertussen wel een beetje klaar was met mdma... mag ik je vragen wat je nu nog gebruikt aan drugs? Gewoon puur uit interesse.