Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC-ervaring, hulp nodig aub!

XTC-ervaring, hulp nodig aub!

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is misschien niet het meest politiek correcte antwoord wat ik nu ga geven, maar zelf ga ik ook altijd wat over de aangewezen dosering heen. Ik weeg ongeveer 60 kg bij 1.80 m, maar voor 90 mg MDMA in totaal doe ik het echt niet. Ik heb altijd het idee dat die regel opzich een goede maatstaf is maar dat hij op wat minder gemiddelde gewichten (dus wat slanker of minder slank, rekening houdend met lengte) niet altijd meer helemaal opgaat maar dat is slechts mijn eigen idee en speculatie.

Het kan als je weinig merkte niet zoveel kwaad om hoger doseren, maar ga er gewoon niet teveel overheen.

Pillen eerst testen zeker doen! Anders weet je nog niks.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb met pillen ook vaak dat ze wat minder lekker of later inwerken dan bij kristallen. Dat kan omdat je niet precies weet of de MDMA goed verdeeld is in de pil en je eerste dosis dus lager is dan je gehoopt had.
Daarnaast kan het ook zijn dat je van te voren gegeten hebt. In dat geval duurt het ook langer (duurde in mijn geval 3 uur) tot het inwerkt. Het effect is dan ook lichter naar mijn ervaring.

Mijn tip is om volgende keer kristallen te halen en die af te wegen en 2 uur van te voren niets te eten. Wel rekening houden met de zuiverheid natuurlijk.

wat betreft tolerantie durf ik geen antwoord te geven.
T
TriddekidLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat ze zo spoedig mogelijk testen. Wat betreft bijpakken: is het beter om gewoon in één keer een "goede" (dit verschilt natuurlijk extreem per pil en persoon) of kan het geen kwaad om later bij te pakken? Zoals ik dus heb gedaan.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Triddekid zei:
Wat betreft bijpakken: is het beter om gewoon in één keer een "goede" (dit verschilt natuurlijk extreem per pil en persoon) of kan het geen kwaad om later bij te pakken? Zoals ik dus heb gedaan.
Klik om te vergroten...
Ook ik ben minder gevoelig voor mdma (al blijft het mijn favoriete drug). Meestal neem ik 120-160. En ik neem dan ook nooit bij. Gewoon de hele pil in 1 keer naar binnen. Dit doe ik wel enkel met pillen die ik ken. Als je nieuwe pillen neemt begin je volgens mij best met een kwartje of een halfje, zeker als ze niet getest zijn.

320mg (àls het waar is) is wel heel veel om zo weinig van te voelen. Heb je vroeger nog geëxperimenteerd met mdma?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk dat je bent voorgelogen over de sterkte. Pillen van 320mg komen niet zo vaak voor. Zou ze ff laten testen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Triddekid zei:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik laat ze zo spoedig mogelijk testen. Wat betreft bijpakken: is het beter om gewoon in één keer een "goede" (dit verschilt natuurlijk extreem per pil en persoon) of kan het geen kwaad om later bij te pakken? Zoals ik dus heb gedaan.
Klik om te vergroten...

Ik neem nooit een pil in één keer, maar ik heb dan ook pillen van 200 en 220 mg. Begin meestal met een halve en pak later een kwart of hoogstens halve bij en daar moet ik het dan maar mee doen.

Bij MDMA is het wel enigszins belangrijk dat de startdosis goed ‘pakt’ want die eerste rush/space is meestal ook de meest bijzondere van de avond. Daarna raken je receptoren langzaam uitgeput en is het vooral verlengen wat je doet met bijnemen. MDMA is niet de ideale stapeldrug, daarom moet je over die eerste dosis wel even nadenken, maar bedenk ook dat je niet meer terug kan als het te heftig is. Kneiterstrak op een feest rondlopen lijkt mij persoonlijk niks. :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eens met wat hiervoor al gezegd is...
Samenvattend:
1) Laat je pillen testen zodat je weet hoeveel erin zit!
2) Zorg voor een fatsoenlijke startdosis (ik ga zelf voor 1 a 1,5mg per kilo)
3) Neem niet bij of zeer minimaal (zelf neem ik 0-0,5 mg per kilo bij)
4) Als je echt te weinig merkt van een normale dosering bestaat de kans dat je vroeger teveel M hebt gebruikt en je receptoren hebt verkloot.
5) Een klein beetje hoger doseren dan 1,5mg per kilo is niet aan te raden maar ook niet het einde van de wereld. Ik zou zelf niet boven de 2mg per kilo gaan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Eens met wat hiervoor al gezegd is...
Samenvattend:
1) Laat je pillen testen zodat je weet hoeveel erin zit!
2) Zorg voor een fatsoenlijke startdosis (ik ga zelf voor 1 a 1,5mg per kilo)
3) Neem niet bij of zeer minimaal (zelf neem ik 0-0,5 mg per kilo bij)
4) Als je echt te weinig merkt van een normale dosering bestaat de kans dat je vroeger teveel M hebt gebruikt en je receptoren hebt verkloot.
5) Een klein beetje hoger doseren dan 1,5mg per kilo is niet aan te raden maar ook niet het einde van de wereld. Ik zou zelf niet boven de 2mg per kilo gaan.
Klik om te vergroten...

Bij mij is die 1.5 mg per kilo dus wel echt een onderdosering. Dan ben ik m’n receptoren toch een beetje aan het vernaggelen maar krijg ik niet het effect, vind ik zonde van de ervaring. (Altijd gehad ook, geen tolerantie.) Ik ben het ermee eens dat die regel in het algemeen wel aangehouden moet worden en dat het bij een gemiddelde lengte + gewicht waarschijnlijk ook wel klopt, maar ik vind het vrij conservatief en denk dat in een aantal gevallen 2 mg/kg realistischer is, afhankelijk van je postuur en andere persoonlijke (on)gevoeligheden. Zeker omdat je op een feest ook vaak wel één keer wil bijnemen gezien de korte duur. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen als ik me aan 90 mg in totaal zou moeten houden, laat staan 60 haha. Ik begin meestal met 100 mg en neem 20-50 mg bij later. Als ik me aan max. 150 mg hou, valt de kater bij mijn gewicht nog erg mee. Daarboven wordt-ie vervelender.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Net zoals bij drank het geval is, leuk is leuk.
Maar
Is het allemaal wel die verduivelde kater waard....?
Vwb chemicals zeg ik dus : n e e
Met drank zeg ik : nee, zei ik:
Ik drink nooooit meer.
En de volgende ochtend als het café open ging.....dus toch!
En dus; weer de kater.
Ik drink dus....juist ja, deze vicieuze cirkel herhaalde zich tot in de treurnis toe.
Tegenwoordig g e e n drank meer.
En dus g e e n katers meer!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben benieuwd.
320mg is uitzonderlijk 😄
T
TriddekidLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had hiervoor nog maar drie keer MDMA gebruikt. En daar zat telkens meer dan een jaar tussen. Dus de pillen zijn absoluut geen 320mg (de meest logische conclusie) of ik kan de titel 'Anti-MDMA Man' claimen.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik kan ze morgen laten testen.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Had laatst ook een batch waarvan de dealer beweerde dat het 300mg was, bleek uiteindelijk 130 🤡
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vroegah waren deze pillen 80 mg.
En deze deden het goed naar mijn info.
Zijn deze pillen van laten we zeggen 200 mg dan niet zwaar genoeg geladen met mdma?
Just my two cents...
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#14
80mg is 80mg
200mg is 200mg

Als je ze laat testen, is dat het daadwerkelijke "geladen" mdma gehalte
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rosie zei:
80mg is 80mg
200mg is 200mg

Als je ze laat testen, is dat het daadwerkelijke "geladen" mdma gehalte
Klik om te vergroten...
Met een maximale puurheid van 84% toch?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganggang💯 zei:
80-90 kilo denk ik zo 😁
Klik om te vergroten...
95 ☺
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Met een maximale puurheid van 84% toch?
Klik om te vergroten...
Ja zo iets, 83% dacht ik dus je zit er niet ver naast, komt omdat MDMA in een pil of kristal voorkomt als het HCl zout van MDMA. HCl zorgt ook voor gewicht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Ik ben niet heel gevoelig.......
Ik neem meestal 2x mijn gewicht
Klik om te vergroten...

Dat zijn dan toch wel aardig wat pillen....nietwaar. (lol)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Dat zijn dan toch wel aardig wat pillen....nietwaar. (lol)
Klik om te vergroten...
80-90 kilo denk ik zo 😁
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben niet heel gevoelig voor mdma lijkt het en heb ook meer nodig dan1.5x mn lichaamsgewicht. Ik neem meestal 2x mijn gewicht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."