Hi,
Ik moet zeggen dat ik mij erg kan vinden in jouw verhaal. Ik heb nu ongeveer 1 jaar regelmatig mdma gebruikt. (Kristal - vorm) Soms zelf een week bijna elke dag en dan weer 4 dagen niet en dan weer 2 dagen wel. Geen schematisch gebruik of dergelijke. Er was toen een moment dat ik 3 maanden stopte om te kijken of al die “waarschuwingen” en praatjes over de zogenaamde “depressie” of serotonine syndroom/vergiftiging echt waar bleken. Want ja, je kan wel alles wat je leest klakkeloos aannemen, maar ik denk (en heb letterlijk ervaren) dat NIKS en niemand effect heeft op je mentale gezondheid en mindset, dan JIJZELF. En omdat ik daar heilig in geloofde, wilde ik dat ook testen. Dus ik begon eigenlijk mezelf te trainen😎
Ik kocht een zakje van 1 gram kristal bij een vertrouwd persoon. Ik hield een dagboek bij en ik wilde ernaast gewoon mijn leven normaal leiden. (Dus eten, werken, slapen etc)
Ik heb met het zakje 1 maand gedaan. Ik gebruikte het nooit in de avond trouwens, elke keer in de ochtend/middag. Ook was ik juist niet opzoek naar de vlinders en space van de drug, maar naar de bewustwording en perspectief die ik veel meer en intenser voel met mdma. Ik wilde mezelf leren kennen en snappen waarom je met drug zo voelt en ineens de volgende 3 dagen niet meer omdat je je dan ineens depri voelt? Hoezo dan? Er is toch niks in je omgeving veranderd in 2 dagen ?
Waarom was je toen wel super gelukkig met het leven en met je medemensen en ineens daarna niet meer. Sorry, maar ik trap daar niet in. It’s all in your mind.
Het moment dat je “waus” bent, ben je compleet bewust. Je houdt van jezelf, je word open minder en daardoor begrijp je ineens andere mensen veel beter. Je kijkt ineens verder dan wat je ziet. Het is zelfs spiritueel te noemen. (Tis maar welke label je eraan plakt) dus ik observeerde mijzelf en schreef in mijn dagboek over een bepaalde emotionele situatie: “Oké ik voel nu dat ik heel anders naar de situatie kijk van mij en mijn moeder. Ik begrijp het ineens allemaal, zij is ook maar een mens. Niemand heeft haar het geleerd om moeder te zijn, het word ook aan niemand geleerd. Dat moeten we allemaal zelf aanvoelen.” De rest hou ik voor mezelf, maar ik probeer je te laten zien hoe mijn begrip er was. En geloof me, die had ik lang niet gehad.
Er was ook meteen een last van mijn schouder af en ik voelde ineens de vlinders in mijn buik. “Zou het die M zijn? Dat ene kleine korreltje? Of door die transformeerde perspectief op die emotionele situatie in mijn leven?” Ik begin weer te schrijven, en ik wilde meteen testen of het mijn mindset was die mij dat bliss gevoel gaf of de M.
Ik besloot 3/4 dagen te stoppen en te blijven schrijven om mijzelf en gedachtes te blijven observeren.
Niks aan de hand. Ik voel me niet moe, ik heb geslapen en ik voel nog steeds dezelfde “bevrijding” gevoel van 4 dagen geleden. Misschien zelfs verergerd! Ik besloot me mind steeds meer te trainen. Toen las ik ergens op internet, dat men in 66 dagen een gewoonte in je systeem zit. Dat geldt voor mentaal en fysiek. 66 dagen dezelfde activiteit of gedachte en je hersenen zijn het gewend. Ze hoeven dus geen moeite meer te doen om het te onthouden. Nou, ik dacht 66 dagen deze mindset aanhouden die ik kreeg tijdens MDMA gebruik, moet lukken!
Nu zijn we een jaar verder en ik heb het in totaal 6a7 maanden Bijna elke dag gedaan. Met tussenstops van 2a 7 dagen. En nu al 3 maanden niet. En het gaat super prima. Ik heb geen last van niks wat er wordt aangegeven. (Ik was wel iets moeier soms 1 dag) mijn geheugen is scherper dan ooit moet ik zeggen, ik heb geen drang om die space of vlinders te voelen. (Met blowen krijg je dat exact) ik heb geen angsten, mijn gezondheid is goed (gelukkig) ik ben geconcentreerder dan ooit eigenlijk en heel erg bewust en in het “nu”.
Ik moet zeggen, ik heb er geen alcohol bij gebruikt en er altijd naast gegeten, echt minimale gebruik, geslapen, alleen overdag, ik doe aan yoga alleen water drinken en fruit gegeten. Dus niet dat ik het misbruikte of over gebruikte. Ik deed het ook meerendeel alleen en voor mezelf. Niet om me goed te voelen. Dat zijn denk ik ook hele grote verschillen. Je mindset vóórdat je het gebruiken gaat. Als je al tegen jezelf negatief gaat praten over wat er erna gebeurd ja, dan roep je het op jezelf af.
Ik snap dat er vele meningen/oordelen zullen zijn als mensen dit misschien lezen. Maar dat veranderd nog steeds mijn eigen ervaringen niet voor mezelf. Ik heb het als een meditatie drug gebruik en het werkte.
het is echt magic, vind ik. Het is maar wat je ervan wilt voelen denk ik. ✨✨✨✨🧚🏼♀️🧚🏼♀️🧚🏼♀️🧚🏼♀️