Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMet jezelf praten

Met jezelf praten

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
Javaanse Jongen.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
iedereen doet het, blijf gewoon lekker verder praten en chill uhm gewoon.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb op 4 pillen ofzo weleens gehad, dat ik vet moe was, en dat het tegen het einde van de 'trip' liep, en dat ik steeds met mijn ogen dicht, half weg dommelde. En echt hele rare dingen zag, ik lag met een maat van mij op de bank, hij in de ene hoek ik in de andere. Maar ik dacht echt serieus dat ik in een park was op klaarlichte dag, en ik zat ook echt jointje door te geven en te praten tegen twee andere vrienden, maar elke keer als ik twee woorden zei, en hun zag zeg maar dan schrok ik even wakker naar de echte realiteit, hele rare maar leuke ervaring dit
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
He, ik had hier ook nog een reactie op geplaatst, maar die zie ik nu niet meer! Mods??

Maar goed, ik had dus geschreven dat ik dat in mezelf lullen goed herken uit de tijden dat ik nog veel slikte. Dan zat ik zo erg te spacen in mijn eigen wereldje en dacht ik dat ik hele gesprekken aan het voeren was met anderen, waar ik dan ook vervolgens antwoord op ging geven. Ik vond dat vroeger altijd heel erg grappig als ik dat had, maar tegenwoordig ben ik er toch liever meer met mijn koppie bij en vind ik het zelfs een beetje genant als ik het zou hebben....
W
WindhoosLid
01-01-2024, 00:00
#4
pretender zei:
heel normaal denk ik onder het gebruik van xtc...
Klik om te vergroten...

idd, heb ik ook welleens gedaan. Geen hele gesprek, maar wel een paar zinnen met daaropvolgend een vaag antwoord die achteraf nooit gegeven is. Ik vind het wel grappig eigenlijk :grin:
S
Spacie-CLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik herken dit echt goed, dat je na een paar minute denkt van wow waar ben ik nou mee bezig.
Bij mij gebuert dat eigelijk alleen als ik alleen ben, vooral als ik in bed lig dan begin ik echt veel te praten.
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snoepautomaat zei:
Ik heb wel een aantal keren met XTC gehad dat ik een heel gesprek met mezelf hield. Het is 2 keer gebeurd toen ik in me eentje was, en op 1 avond een paar keer toen ik met iemand was.

Zo was het een keer dat ik wat uit de koelkast pakte, en vervolgens een hele tijd naast de koelkast een gesprek met mezelf voerde (zacht pratend). Dit tot ik opeens een helder moment had van "huh, ik ben alleen".

Toen ik samen met een ander was had ik hetzelfde, alleen toen dacht ik dat hij degene was die antwoordde, dat was ik dus zelf. En toen ik een keertje wat hardop zei was het van "Waar kwam dat vandaan?" of dat hij vroeg waar ik het over had. Dit is die avond nog wat keren gebeurd.

Gewoonlijk heb ik dit nooit, ik heb ook helemaal geen psychische klachten. Niet tijdens gebruik of daarbuiten.

Als me bericht niet duidelijk is moeten jullie het maar zeggen dan zal ik nog een poging doen :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb bij mijn eerste keer ook in mezelf lopen praten, nog niet eens op een hele blauwe mitsu. Echt van die gesprekken van waar je nou staat in het leven, wat je aan jezelf kan verbeteren en dat je blij moet zijn met de dingen die je hebt. Een ervaring die mijn leven echt veranderd heeft. Sindsdien niet echt meer gehad. Het komt denk ik door de MDMA, dit kan je ook mediterend gebruiken. Ik had het toen ik in mijn warme bedje lag, ik begon spontaan in mijzelf te praten maar ik had het wel door.
D
DreamyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb het zelf nog nooit gehad, maar god wat hebben we gelachen toen een vriend anderhalfuur lang tegen zichzelf en zijn harry (ontzichtbaar vriendje?) heeft lopen lullen. :xtc:
S
SKB187Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik ik teveel heb gepakt, heb ik vaak momenten dat ik mensen tegen kom, vrienden van mij, dan doe ik er een uitleg tegen en dan kijkt die raar :d, en dan realiseer ik mij dat ik die niet ken :tongueout: en dan moet je gewoon doorlopen ^^. Voor jou lijkt het raar dat je zo bezig bent, maar de mensen rondom je stellen zich sowieso meer vragen :tongueout:
B
Bietje80Lid
01-01-2024, 00:00
#9
hahaha lachen ja.. goeie gesprekken met jezelf! Je weet het van jezelf dat het kan gebeuren, dus ach.. je moet het maar accepteren he hahah.
Misschien is het een idee om het maar gewoon op tafel te gooien dat je in zeeeeer vage toestanden tot zulke acties in staat bent. Wellicht dat anderen ook erg vaag zijn. Mochten ze raar reageren... tsja.. misschien had je het wel gewoon tegen hun, en de schijn ophouden ja. Geloof in ieder geval altijd in jezelf! Je kunt tenminste plezier maken voor 2!
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Snoepautomaat zei:
Ik heb wel een aantal keren met XTC gehad dat ik een heel gesprek met mezelf hield. Het is 2 keer gebeurd toen ik in me eentje was, en op 1 avond een paar keer toen ik met iemand was.

Zo was het een keer dat ik wat uit de koelkast pakte, en vervolgens een hele tijd naast de koelkast een gesprek met mezelf voerde (zacht pratend). Dit tot ik opeens een helder moment had van "huh, ik ben alleen".

Toen ik samen met een ander was had ik hetzelfde, alleen toen dacht ik dat hij degene was die antwoordde, dat was ik dus zelf. En toen ik een keertje wat hardop zei was het van "Waar kwam dat vandaan?" of dat hij vroeg waar ik het over had. Dit is die avond nog wat keren gebeurd.

Gewoonlijk heb ik dit nooit, ik heb ook helemaal geen psychische klachten. Niet tijdens gebruik of daarbuiten.

Als me bericht niet duidelijk is moeten jullie het maar zeggen dan zal ik nog een poging doen :grin:
Klik om te vergroten...
Ik heb dit dus ook vaak gehad, dan had ik heel veel genomen en dan sliep ik half, of had ik ff een soort blackout. En in me hoofd leek het of iemand wat tegen me zei, en ik antwoordde ook. Maar dan was er niemand en dan besefte ik dat ook. Heb veel te veel genomen zondag. Zelfs benzos hielpen niet. Maar ik besefte dan ook dat ik alleen was
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aron Kurwa777 zei:
Ik heb dit dus ook vaak gehad, dan had ik heel veel genomen en dan sliep ik half, of had ik ff een soort blackout. En in me hoofd leek het of iemand wat tegen me zei, en ik antwoordde ook. Maar dan was er niemand en dan besefte ik dat ook. Heb veel te veel genomen zondag. Zelfs benzos hielpen niet. Maar ik besefte dan ook dat ik alleen was
Klik om te vergroten...
Even een 13 jaar oud topic aanhalen haha! Ik heb dit overigens wel op keta in de comedown van mdma. Praten tegen voorwerpen of hardop tegen jezelf
X
XtCliffixLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat heb ik nog niet meegemaakt maar maak je geen zorge zou ik zeggen!
S
SnoepautomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb wel een aantal keren met XTC gehad dat ik een heel gesprek met mezelf hield. Het is 2 keer gebeurd toen ik in me eentje was, en op 1 avond een paar keer toen ik met iemand was.

Zo was het een keer dat ik wat uit de koelkast pakte, en vervolgens een hele tijd naast de koelkast een gesprek met mezelf voerde (zacht pratend). Dit tot ik opeens een helder moment had van "huh, ik ben alleen".

Toen ik samen met een ander was had ik hetzelfde, alleen toen dacht ik dat hij degene was die antwoordde, dat was ik dus zelf. En toen ik een keertje wat hardop zei was het van "Waar kwam dat vandaan?" of dat hij vroeg waar ik het over had. Dit is die avond nog wat keren gebeurd.

Gewoonlijk heb ik dit nooit, ik heb ook helemaal geen psychische klachten. Niet tijdens gebruik of daarbuiten.

Als me bericht niet duidelijk is moeten jullie het maar zeggen dan zal ik nog een poging doen :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik praat zovaak in mezelf... :grin:
S
SnoepautomaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het wel interessant opzich. Maar blijkbaar is het ds niet een teken van schizofrenie die tijdens een trip getriggerd wordt oid.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nouja, ik gebruik geen X, dus weet verder niets van dat soort verschijnselen, maar ik praat eigenlijk wel vaker met mezelf.. Als ik op de fiets zit en ik fiets langs weilanden en ben alleen dan ben ik wel zo dat ik hardop begin te lullen hoor.. of onder de douche ofzo.. Dan vermaak ik me meestal wel.. het is meer een teken van eenzaamheid op zo'n moment. Hoor je ook wel van mensen die in een isoleercel hebben gezeten voor een tijd, die beginnen daar ook vaak met in zichzelf te praten, maar dat is vrij natuurlijk.. Volgens mij praat een heel groot gedeelte in zichzelf onder de douche bijvoorbeeld.. Maar dat heeft natuurlijk verder niks met XTC te maken.
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#17
heel normaal denk ik onder het gebruik van xtc...

ciao
S
SnoepautomaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vanadesse zei:
Nouja, ik gebruik geen X, dus weet verder niets van dat soort verschijnselen, maar ik praat eigenlijk wel vaker met mezelf.. Als ik op de fiets zit en ik fiets langs weilanden en ben alleen dan ben ik wel zo dat ik hardop begin te lullen hoor.. of onder de douche ofzo.. Dan vermaak ik me meestal wel.. het is meer een teken van eenzaamheid op zo'n moment. Hoor je ook wel van mensen die in een isoleercel hebben gezeten voor een tijd, die beginnen daar ook vaak met in zichzelf te praten, maar dat is vrij natuurlijk.. Volgens mij praat een heel groot gedeelte in zichzelf onder de douche bijvoorbeeld.. Maar dat heeft natuurlijk verder niks met XTC te maken.
Klik om te vergroten...

Maar ik heb het niet door, pas later. En ik heb ook gesprekken met mezelf zoals ik ze met iemand heb die ik niet zou kennen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snoepautomaat zei:
Vanadesse zei:
Nouja, ik gebruik geen X, dus weet verder niets van dat soort verschijnselen, maar ik praat eigenlijk wel vaker met mezelf.. Als ik op de fiets zit en ik fiets langs weilanden en ben alleen dan ben ik wel zo dat ik hardop begin te lullen hoor.. of onder de douche ofzo.. Dan vermaak ik me meestal wel.. het is meer een teken van eenzaamheid op zo'n moment. Hoor je ook wel van mensen die in een isoleercel hebben gezeten voor een tijd, die beginnen daar ook vaak met in zichzelf te praten, maar dat is vrij natuurlijk.. Volgens mij praat een heel groot gedeelte in zichzelf onder de douche bijvoorbeeld.. Maar dat heeft natuurlijk verder niks met XTC te maken.
Klik om te vergroten...
Maar ik heb het niet door, pas later. En ik heb ook gesprekken met mezelf zoals ik ze met iemand heb die ik niet zou kennen.
Klik om te vergroten...
Ja, daarom heeft het ook verder niks met xtc temaken wat ik zei.. maarja.. :P
S
SnoepautomaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ow, zo.

Nou, gelukkig maar.

Bedankt :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."