Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijpakken

Bijpakken

93 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Dat is dus het mooie, het zit er dus wel allemaal in. De mogelijkheid zit er dus wel allemaal al in voordat ik de drug gebruik, en eigenlijk is de drug een soort sleutel.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk zijn wij geen junkies, gebruikers, misbruikers of onderzoekers.

Wij zijn afgevaardigden van het goddelijke die de magische poorten naar het hemelse der aarde openen

istockphoto-1093893970-612x612.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Je mag er geen lenen, dus dan ben jij bij deze gediskwalificeerd.
Klik om te vergroten...

🧠 💨 ..😷 peee-uuuuu..

analyseer dat maar met je braintje..
waar hadden we het gisteren nou over 'vergeetachtige Dirk jan' ?



positieve humor..
is jou brain daartoe in staat? 🤔 😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruiker 0012685732 zei:
positieve humor..
Klik om te vergroten...
Dat is niet mijn stijl.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebruiker 0012685732 zei:
de heren een mening over stoffen zoals NAC, ALCAR, vit.E etc.
Klik om te vergroten...
Dit soort dingen valt onder inductief redeneren. Je doet een waarneming en gaat van daaruit een theorie formuleren. Het komt er op neer dat we het gewoon niet weten en dat we op basis van enkele observaties maar gaan speculeren dat het hier en daar door zou kunnen komen. Veelvoorkomend met drugs, de hersenen en wat er bij komt kijken, omdat we er zo weinig van weten.

Vanuit de wetenschap hadden ze liever gezien dat er een patroon ontdekt werd in de hersens waardoor het logisch zou zijn dat bepaalde stoffen zouden werken. Dan kan je vanuit die theorie gaan testen of zoiets als NAC daadwerkelijk werkt zoals je in eerste instantie had bedacht. Een soort dubbele check dus.

Je kunt er een beetje vanuit de inductieve manier ingaan: als het werkt, dan werkt het & we observeren geen schadelijkheid, dus het zal wel meevallen.

Werkt in de meeste gevallen, maar niet altijd. Heb zelf nooit NAC geprobeerd, maar zou zelf wel weer terug willen naar die 'eerste keer magie' 😍
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
NAC
Klik om te vergroten...
Wat is nac? Wat krijgen we nou, Dirkjan moet scheikunde vragen stellen?

M’n klas uit.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Wat is nac? Wat krijgen we nou, Dirkjan moet scheikunde vragen stellen?

M’n klas uit.
Klik om te vergroten...
N-Acetyo-L-Cysteïne. Supplement dat zou beschermen tegen toxiciteit van MDMA maar dat ook de 'magie' kan terug brengen naar een kuur van een paar maanden.

Zie ook dit topic:

Djordy63 zei:
Hey Df-ers,

Het laatste jaar ben ik mij wat gaan verdiepen in supplementen wat gebruikt kan worden voor/na de XTC om de schade te verminderen / mindere kater te krijgen. Natuurlijk speelt gezond eten, een goede leefstijl en niet te veel gebruiken hier in mee, maar toch kwam ik wat dingen tegen over NAC en 5HTP wat positieve effecten zou hebben. (wetenschappelijk onderbouwd).

Zo schijnt de 'Magie' van XTC bij veel gebruikers weer terug te zijn na een tijd NAC te hebben gebruikt, helpt het met de neurotoxiciteit bij de hersenen, en helpt 5HTP (24-36 uur na xtc) mee om de dip te verminderen gaan en je serotonine sneller wordt aangemaakt. Natuurlijk zijn er nog veel meer supplementen, maar deze twee spraken mij het meeste aan.

Mijn vraag is nu eigenlijk;
Gebruiken jullie supplementen tegen een dip/kater, of juist als voorbereiding op een leuk xtc feestje? En wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover?
Klik om te vergroten...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
die 'eerste keer magie' 😍
Klik om te vergroten...

die eerste keer magie is natuurlijk inherent aan de eerste keer..
die krijg je op geen enkele manier terug wat het ook is dat je doet..
maar goed..dat is een gegeven..

met alles is mentale mindset ook super belangrijk.. 'mind of matter'
het menselijk lichaam en brein heeft een fantastische capaciteit tot herstel..
positief denken kan andere banen in de hersenen 'slijpen'..
dus wellicht is er ook een soort placebo effect aan de gang met deze middelen..

ik vind het wel bijzonder dat ik veel en soms veel meer mdma op heb dan anderen.. die 'niets' meer voelen,
gedurende decennia.. met wat tussenpozen..
en nog steeds echt wel erg veel liefde/effect etc. ervaar.. moet wel de 3 of meer maanden of meer abstinentie aanhouden natuurlijk.
maar ik mag niet klagen.
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Het is niet de bedoeling om meer topics over dezelfde vraag te starten, zeker niet als de reden is dat je in het eerste topic niet de reacties krijgt die je wil.

Also, het is op dit forum een kwestie van geven en nemen, iets komen halen en iets komen brengen. Regelmatig zijn er mensen met een enkele vraag die ze stellen en die je daarna niet meer terug ziet. Die komen alleen wat halen en dat is prima, helpen we met liefde. Maar als iemand alleen maar vraagt, alleen maar haalt, wordt dat vrij snel vervelend.

Al jouw 26 posts zijn in je eigen twee topics, waarin je enkel informatie komt halen. Het grootste deel van die posts bestaat uit commentaar op door jou ongewenste antwoorden. Daarmee kom je ook nog eens wat ondankbaar over. Alleen maar halen dubbelplus zegmaar.

Wees je ervan bewust dat je niet blijvend alleen maar kunt blijven halen en afwijzend kunt blijven reageren. Draag ook een steentje bij, of incasseer eens wat meer de antwoorden die je krijgt en reageer wat minder afwijzend.

Vriendelijke groet,
Mevrouw Pløp

Bekijk bijlage 40148
Klik om te vergroten...
Ik vind het logisch dat ik ondankbaar overkom. Ik vraag om reacties over BIJNEMEN! Niet over mijn 3 pillen. En mensen zijn zo laagbegaafd dat ze het gaan hebben over dat ik 3 pillen neem terwijl ik zeg dat ik het nu save wil spelen en niet meer wil doen🤣 ik ben wel de mensen dankbaar die wel fatsoenlijk reageren op mijn vraag over BIJNEMEN!
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Tja, als je zoiets post moet je kritische antwoorden ook kunnen accepteren. That's how we roll. (No pun intended.)
Klik om te vergroten...
Ik kan heus wel op kritische antwoorden reageren. Maar bijna niemand van hier kan fatsoenlijk reageren op mijn vraag die ik stel
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gebruiker 0012685732 zei:
ze 'herstellen' je hersenen na serotonine gebruik..
mensen die (bijna) niets meer merkten kregen volledig die magie terug..
naja, zoals je eerste paar keer is mss wat veel gevraagd.. maar voor een groot deel..

ik neem het best onregelmatig..
maar je zou ±500 mg van elk per dag kunnen nemen.. anderen doen geloof ik wel 4 x zoveel per dag..
oh, en vitamine E. en Q10

er is ook nog dit:
rollsafe.org

MDMA (Molly/Ecstasy) Supplements

Learn which MDMA supplements RollSafe recommends and why, including ALA and ALCAR.
rollsafe.org rollsafe.org
Klik om te vergroten...

@Geneesmiddel ken je die rollsafe website al? ^^

ik had op gegeven moment wel het idee dat ik hoofdpijn kreeg als ik deze 'cocktail' nam..
nu heb ik dat niet meer..

1648202519440.png
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Je zou na elke keer minimaal drie maanden pauze moeten nemen..

Hoe oud ben je?
Klik om te vergroten...
Toen ik ging opbouwen deed ik het 1x in de 2 weken. Dit was ook een heeeeele domme fout maar na dat ik heel erg ziek ben geweest heb ik hiervan geleerd. Ik neem nu ook telkens 3 maanden pauze. Ik vind het raar dat dit hele topic gaat over dat ik 3 pillen heb genomen maar het enigste wat ik vraag of bijnemen het beste is en wat ik dan voel.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Victoriaxx zei:
Ben idd 40-50 kilo. Maar heb het opgebouwd tot 3. Mijn eerste keer xtc was 1,5 en heb het toen opgebouwd. Maar ik vind het nu eng om 3 in een keer te doen omdat ik lang niet meer heb gehad. Dus hier gaat dat hele topic niet over. Ik vroeg alleen of bijnemen het beste dan was en wat ik dan voel
Klik om te vergroten...
Wat het beste is?
50kg als uiterste maximum nemen
(50kg*1,5mg mdma als richtlijn)
Dus 75mg per 3maanden.


Wat je dan voelt?
Bijlange na niet wat je nu ooit gevoeld hebt, of voelt. Maar je lichaam zal je dankbaar zijn.
Je hersenen ook
En jij jezelf ook ooit op een dag.
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik weet niet hoe ik berichten van andere mensen verwijder op dit topic. Maar dit topic gaat over BIJNEMEN en gaat niet over hoeveel pillen ik voorheen nam! Mijn vraag is alleen wat ik voel als ik bijnem etc!
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Wat het beste is?
50kg als uiterste maximum nemen
(50kg*1,5mg mdma als richtlijn)
Dus 75mg per 3maanden.


Wat je dan voelt?
Bijlange na niet wat je nu ooit gevoeld hebt, of voelt. Maar je lichaam zal je dankbaar zijn.
Je hersenen ook
En jij jezelf ook ooit op een dag.
Klik om te vergroten...
Ben het ook aan het afbouwen :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Victoriaxx zei:
ik weet niet hoe ik berichten van andere mensen verwijder op dit topic. Maar dit topic gaat over BIJNEMEN en gaat niet over hoeveel pillen ik voorheen nam! Mijn vraag is alleen wat ik voel als ik bijnem etc!
Klik om te vergroten...
Ik antwoord net daarop!!
Je neemt een 100mg pil.
Deel die in 4 stukken en neem max 3 stukken op 3maanden.
Klaar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chilizk zei:
Ik ben zelf geen voorstander van XTC als je een stabiele avond wilt, waar jij precies naar op zoek bent, dan zou ik opteren voor MDMA, kan je makkelijker doseren.
Klik om te vergroten...

Is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb me één keer in m'n leven in de nesten gewerkt door een rekenfout met MDMA-kristallen. Ik had de wenselijke dosis ingenomen samen met mijn ex, en we hadden dat van tevoren gewoon correct berekend, maar om onbekende redenen werkte die dosis na twee uur totaal nog niet bij mij (terwijl hij er lekker op ging, 30 kilo zwaarder zijnde). Toen maakten we de klassieke fout om onder invloed een goede bijpak-dosis te willen bepalen. Als je het goed wil doen, dan laat je die kristallen testen - wat we hadden gedaan - en dan bereken je uiteraard aan de hand van het % zuiverheid hoeveel milligram van de stof je moet nemen. Dit zijn niet al te ingewikkelde rekensommetjes die galactisch hoge wiskunde worden als je niet nuchter bent, blijkbaar. Lang verhaal kort nam ik uit pure sukkeligheid een dosis die het dubbele was van wat ik daadwerkelijk bij had willen nemen. Was niet grappig kan ik je vertellen, vooral de dagen erna niet. Ik heb daarna nooit meer kristallen genomen.

Ik besef dat de fout volledig bij mijzelf lag maar ik vind pillen dus veel makkelijker doseren. Je laat ze testen - oké, hoppa, zeg 210 mg - delen door twee die handel (kan ik zelfs waus nog wel) en dan weet je dat een halfje rond de 105 mg ligt. Kun je er evt. nog net wat vanaf schrapen als dat teveel is.

Ik neem aan dat jij doelt op 'likjes nemen' ofzo, en dat onder makkelijk doseren verstaat, maar bij MDMA ben ik echt voorstander van testen/strikt meten in plaats van op gevoel (bij)nemen. Overdosis is echt niet aan te raden.
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Ik antwoord net daarop!!
Je neemt een 100mg pil.
Deel die in 4 stukken en neem max 3 stukken op 3maanden.
Klaar.
Klik om te vergroten...
Was ook niet naar jou bedoeld. Andere mensen in dit topic starten een discussie over hoeveel ik nam en daar kan ik niet tegen, want dit hele topic gaat daar niet over.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Victoriaxx zei:
ik weet niet hoe ik berichten van andere mensen verwijder op dit topic. Maar dit topic gaat over BIJNEMEN en gaat niet over hoeveel pillen ik voorheen nam! Mijn vraag is alleen wat ik voel als ik bijnem etc!
Klik om te vergroten...
Je kunt geen berichten van anderen verwijderen. Dat kunnen alleen moderators, en doen we alleen in uitzonderlijke gevallen.

Jij stelt een vraag, maar leden zien hier risicovol gedrag en proberen je daarmee te helpen, zodat je jezelf niet verder beschadigt. Dat is de kracht van dit forum.

Dat je niet de antwoorden krijgt die je wil betekent niet dat je geen antwoorden krijgt. @CuriousExplorer geeft hier bijvoorbeeld een heel duidelijk antwoord:
CuriousExplorer zei:
Wat het beste is?
50kg als uiterste maximum nemen
(50kg*1,5mg mdma als richtlijn)
Dus 75mg per 3maanden.


Wat je dan voelt?
Bijlange na niet wat je nu ooit gevoeld hebt, of voelt. Maar je lichaam zal je dankbaar zijn.
Je hersenen ook
En jij jezelf ook ooit op een dag.
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Ik antwoord net daarop!!
Je neemt een 100mg pil.
Deel die in 4 stukken en neem max 3 stukken op 3maanden.
Klaar.
Klik om te vergroten...
Dus.


Victoriaxx zei:
Was ook niet naar jou bedoeld. Andere mensen in dit topic starten een discussie over hoeveel ik nam en daar kan ik niet tegen, want dit hele topic gaat daar niet over.
Klik om te vergroten...
Je vraag ging daar niet over, een groot deel van het topic wel :wink:
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Je kunt geen berichten van anderen verwijderen. Dat kunnen alleen moderators, en doen we alleen in uitzonderlijke gevallen.

Jij stelt een vraag, maar lezen zien hier risicovol gedrag en proberen je daarmee te helpen, zodat je jezelf niet verder beschadigt. Dat is de kracht van dit forum.

Dat je niet de antwoorden krijgt die je wil betekent niet dat je geen antwoorden krijgt. @CuriousExplorer geeft hier bijvoorbeeld een heel duidelijk antwoord:


Dus.



Je vraag ging daar niet over, een groot deel van het topic wel :wink:
Klik om te vergroten...
Het helpen van mij is niet nodig want ik heb al meerdere keren gezegd dat ik hierdoor het “save” wil spelen. Ik heb de fout dus zelf al ingezien. Ik hoef dus niet 3000 berichten van dat ik het niet moet doen, want ik doe het ook niet meer. Je kan ook aan het topic zien dat ik zeg dat ik geen 3 meer wil nemen en dus vraag hoe het voelt om bij te nemen. Ik kan helaas niet meer mijn bericht wijzigen anders had ik het deel van dat ik 3 pillen nam wel verwijderd. Ik ga denk ik dit topic verwijderen en een nieuw topic starten zonder het 3 pillen verhaal. Wel jammer dat mensen mij proberen te waarschuwen of te helpen terwijl ik er al mee ben gestopt😂 maarja
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Victoriaxx zei:
Het helpen van mij is niet nodig want ik heb al meerdere keren gezegd dat ik hierdoor het “save” wil spelen. Ik heb de fout dus zelf al ingezien. Ik hoef dus niet 3000 berichten van dat ik het niet moet doen, want ik doe het ook niet meer. Je kan ook aan het topic zien dat ik zeg dat ik geen 3 meer wil nemen en dus vraag hoe het voelt om bij te nemen. Ik kan helaas niet meer mijn bericht wijzigen anders had ik het deel van dat ik 3 pillen nam wel verwijderd. Ik ga denk ik dit topic verwijderen en een nieuw topic starten zonder het 3 pillen verhaal. Wel jammer dat mensen mij proberen te waarschuwen of te helpen terwijl ik er al mee ben gestopt😂 maarja
Klik om te vergroten...
ik wacht nog paar reacties af van mensen die me proberen te “waarschuwen” en te “helpen” omdat ik het heel geinig vind omdat er staat dat ik er al mee ben gestopt, en dan verwijder ik dit topic en start ik een nieuwe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."