Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijpakken

Bijpakken

93 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMA veroorzaakt vrij snel tolerantie. Als je na een paar uur weer bijpakt dan nemen sommige effecten wel toe, maar andere niet meer zo. Het 'love' gevoel verdwijnt al snel en daarvoor in de plaats komen bijwerkingen zoals trillende ogen, veel zweten, verminderde aanspreekbaarheid, kaakschaatsen, misselijkeid en braken. Dus het heeft wel steeds minder zin om nog meer bij te pakken.

Over het algemeen is een aardig advies om te beginnen met ongeveer 80 milligram MDMA (of dat nou in een xtc-pil zit of niet) en dan na 2 uur eventueel nog 60 milligram bijnemen. Bij meer dan 160 milligram per gebruiksmoment (zeg maar avond/nacht/dag) krijgen bijwerkingen de bovenhand. De kans op ernstige gezondheidsincidenten waarbij er acuut levensgevaar is en een ziekenhuisopname nodig is neemt dan ook flink toe. Dus nog even naast de kater kan het echt heel gevaarlijk zijn om veel MDMA te nemen. De kans bestaat bijvoorbeeld dat je last krijgt van oververhitting, een opwindingsdelier, kaakklem, hartklachten, leverfalen, een hersenoedeem (wat samenhangt met water- en zoutinname). Daarnaast zijn er ook langdurige psychische klachten mogelijk zoals derealisatie, een psychotische episode en bijvoorbeeld het Hallucinogen Persisting Perception Disorder (HPPD).

Ik denk zelf daarom dat less is more met MDMA. Die 80 + 60 milligram geeft een prosociaal effect met beheersbare gezondheidsrisico's en een veel minder extreme kater.

De hele tijd blijven bijpakken leidt overigens ook tot oplopende gezondheidsrisico's. De blootstellingsduur is een belangrijke factor bij neurotoxiciteit in diermodellen. Dus houd de sessie kort, de dosis relatief laag, en zo maximaliseer je het plezier wat je er (ook nog in de toekomst) aan kunt beleven :wink:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Victoriaxx zei:
Begrijpelijk. Jammer dat ik dit topic niet kan verwijderen, maar dan maak ik alsnog een nieuw aan. De berichten die mensen stuurde kwamen niet bepaald “helpend” over vind ik zelf. Dat mensen het niet geloven, etc. Vind het nog steeds niet fijn dat dit topic dus alleen over die pillen gaat plaats van bijnemen. Ik heb paar fatsoenlijke antwoorden gekregen en de rest is alleen commentaar. Dus mijn besluit is dat ik toch een nieuw topic kan starten over bijnemen. En misschien help ik ook andere mensen die ook graag meer willen weten over bijnemen in plaats van in alle reacties te zien van “neem geen 3 pillen!” :)
Klik om te vergroten...
Het is niet de bedoeling om meer topics over dezelfde vraag te starten, zeker niet als de reden is dat je in het eerste topic niet de reacties krijgt die je wil.

Also, het is op dit forum een kwestie van geven en nemen, iets komen halen en iets komen brengen. Regelmatig zijn er mensen met een enkele vraag die ze stellen en die je daarna niet meer terug ziet. Die komen alleen wat halen en dat is prima, helpen we met liefde. Maar als iemand alleen maar vraagt, alleen maar haalt, wordt dat vrij snel vervelend.

Al jouw 26 posts zijn in je eigen twee topics, waarin je enkel informatie komt halen. Het grootste deel van die posts bestaat uit commentaar op door jou ongewenste antwoorden. Daarmee kom je ook nog eens wat ondankbaar over. Alleen maar halen dubbelplus zegmaar.

Wees je ervan bewust dat je niet blijvend alleen maar kunt blijven halen en afwijzend kunt blijven reageren. Draag ook een steentje bij, of incasseer eens wat meer de antwoorden die je krijgt en reageer wat minder afwijzend.

Vriendelijke groet,
Mevrouw Pløp

IMG_20211116_200555.png
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Het is niet de bedoeling om meer topics over dezelfde vraag te starten, zeker niet als de reden is dat je in het eerste topic niet de reacties krijgt die je wil.

Also, het is op dit forum een kwestie van geven en nemen, iets komen halen en iets komen brengen. Regelmatig zijn er mensen met een enkele vraag die ze stellen en die je daarna niet meer terug ziet. Die komen alleen wat halen en dat is prima, helpen we met liefde. Maar als iemand alleen maar vraagt, alleen maar haalt, wordt dat vrij snel vervelend.

Al jouw 26 posts zijn in je eigen twee topics, waarin je enkel informatie komt halen. Het grootste deel van die posts bestaat uit commentaar op door jou ongewenste antwoorden. Daarmee kom je ook nog eens wat ondankbaar over. Alleen maar halen dubbelplus zegmaar.

Wees je ervan bewust dat je niet blijvend alleen maar kunt blijven halen en afwijzend kunt blijven reageren. Draag ook een steentje bij, of incasseer eens wat meer de antwoorden die je krijgt en reageer wat minder afwijzend.
Klik om te vergroten...
Kijk haar gaan. Dit is leiderschap.
FEE69008-D1FF-44A3-A0F3-03FB47AF5DD6.gif
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Kijk haar gaan. Dit is leiderschap.
Bekijk bijlage 40147
Klik om te vergroten...
Ben nog iets vergeten, moment
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Ben nog iets vergeten, moment
Klik om te vergroten...
VOOR DE DAG ERMEE
ga je je scriptie opnieuw maken?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
die 'eerste keer magie' 😍
Klik om te vergroten...

die eerste keer magie is natuurlijk inherent aan de eerste keer..
die krijg je op geen enkele manier terug wat het ook is dat je doet..
maar goed..dat is een gegeven..

met alles is mentale mindset ook super belangrijk.. 'mind of matter'
het menselijk lichaam en brein heeft een fantastische capaciteit tot herstel..
positief denken kan andere banen in de hersenen 'slijpen'..
dus wellicht is er ook een soort placebo effect aan de gang met deze middelen..

ik vind het wel bijzonder dat ik veel en soms veel meer mdma op heb dan anderen.. die 'niets' meer voelen,
gedurende decennia.. met wat tussenpozen..
en nog steeds echt wel erg veel liefde/effect etc. ervaar.. moet wel de 3 of meer maanden of meer abstinentie aanhouden natuurlijk.
maar ik mag niet klagen.
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Het is niet de bedoeling om meer topics over dezelfde vraag te starten, zeker niet als de reden is dat je in het eerste topic niet de reacties krijgt die je wil.

Also, het is op dit forum een kwestie van geven en nemen, iets komen halen en iets komen brengen. Regelmatig zijn er mensen met een enkele vraag die ze stellen en die je daarna niet meer terug ziet. Die komen alleen wat halen en dat is prima, helpen we met liefde. Maar als iemand alleen maar vraagt, alleen maar haalt, wordt dat vrij snel vervelend.

Al jouw 26 posts zijn in je eigen twee topics, waarin je enkel informatie komt halen. Het grootste deel van die posts bestaat uit commentaar op door jou ongewenste antwoorden. Daarmee kom je ook nog eens wat ondankbaar over. Alleen maar halen dubbelplus zegmaar.

Wees je ervan bewust dat je niet blijvend alleen maar kunt blijven halen en afwijzend kunt blijven reageren. Draag ook een steentje bij, of incasseer eens wat meer de antwoorden die je krijgt en reageer wat minder afwijzend.

Vriendelijke groet,
Mevrouw Pløp

Bekijk bijlage 40148
Klik om te vergroten...
Ik vind het logisch dat ik ondankbaar overkom. Ik vraag om reacties over BIJNEMEN! Niet over mijn 3 pillen. En mensen zijn zo laagbegaafd dat ze het gaan hebben over dat ik 3 pillen neem terwijl ik zeg dat ik het nu save wil spelen en niet meer wil doen🤣 ik ben wel de mensen dankbaar die wel fatsoenlijk reageren op mijn vraag over BIJNEMEN!
V
VictoriaxxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Tja, als je zoiets post moet je kritische antwoorden ook kunnen accepteren. That's how we roll. (No pun intended.)
Klik om te vergroten...
Ik kan heus wel op kritische antwoorden reageren. Maar bijna niemand van hier kan fatsoenlijk reageren op mijn vraag die ik stel
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gebruiker 0012685732 zei:
ze 'herstellen' je hersenen na serotonine gebruik..
mensen die (bijna) niets meer merkten kregen volledig die magie terug..
naja, zoals je eerste paar keer is mss wat veel gevraagd.. maar voor een groot deel..

ik neem het best onregelmatig..
maar je zou ±500 mg van elk per dag kunnen nemen.. anderen doen geloof ik wel 4 x zoveel per dag..
oh, en vitamine E. en Q10

er is ook nog dit:
rollsafe.org

MDMA (Molly/Ecstasy) Supplements

Learn which MDMA supplements RollSafe recommends and why, including ALA and ALCAR.
rollsafe.org rollsafe.org
Klik om te vergroten...

@Geneesmiddel ken je die rollsafe website al? ^^

ik had op gegeven moment wel het idee dat ik hoofdpijn kreeg als ik deze 'cocktail' nam..
nu heb ik dat niet meer..

1648202519440.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Victoriaxx zei:
Ik vind het logisch dat ik ondankbaar overkom. Ik vraag om reacties over BIJNEMEN! Niet over mijn 3 pillen. En mensen zijn zo laagbegaafd dat ze het gaan hebben over dat ik 3 pillen neem terwijl ik zeg dat ik het nu save wil spelen en niet meer wil doen🤣 ik ben wel de mensen dankbaar die wel fatsoenlijk reageren op mijn vraag over BIJNEMEN!
Klik om te vergroten...
Je valt in herhaling.
Mijn geduld is echt wel op, je stelt een vraag, er komen nutteloze antwoorden, agree, maar je hebt ondertussen ook al antwoord gekregen op je initiële vraag.
Door mij notabene.
Mensen wat laafbegaafd beginnen noemen omdat het jou zo uitkomt, of gelijk welke reden is gewoon not done.
Als jij telkens zo gaat reageren in dergelijke situatie's wordt het grote mensen leven (want ik vermoed dat je überhaupt geeneens 18 bent) best wel nog lastig voor jou.


Was ik mod kreeg je een cooldown ban.
Je hebt geluk, ik ben geen mod.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Eigenlijk zijn wij geen junkies, gebruikers, misbruikers of onderzoekers.

Wij zijn afgevaardigden van het goddelijke die de magische poorten naar het hemelse der aarde openen

Bekijk bijlage 40150
Klik om te vergroten...
Dat ga ik me psychiater vertellen man

Beetje heroïne en crack in de pijp, I'm feeling righteous! 🤗
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Victoriaxx zei:
Ik vind het logisch dat ik ondankbaar overkom. Ik vraag om reacties over BIJNEMEN! Niet over mijn 3 pillen. En mensen zijn zo laagbegaafd dat ze het gaan hebben over dat ik 3 pillen neem terwijl ik zeg dat ik het nu save wil spelen en niet meer wil doen🤣 ik ben wel de mensen dankbaar die wel fatsoenlijk reageren op mijn vraag over BIJNEMEN!
Klik om te vergroten...
Je hebt heel duidelijk mijn post niet begrepen, jammer! In plaats van meer te incasseren en vérder te praten noem je nu eenieder die de moeite neemt bezorgd over je te zijn ook nog laagbegaafd?

Lees nog eens heel goed mijn stukje over komen halen en komen brengen, geven en nemen. Wat jij doet is halen dubbelplus en óók nog eens om je heen trappen.

Niet handig en wat mij betreft gedrag wat je aan mag passen als je hier aanwezig wil blijven.

Je krijgt drie dagen om in de spiegel te kijken en daarover na te denken.
CuriousExplorer zei:
Als jij telkens zo gaat reageren in dergelijke situatie's wordt het grote mensen leven (want ik vermoed dat je überhaupt geeneens 18 bent) best wel nog lastig voor jou.
Klik om te vergroten...
Vandaar de moeite die ik hierin steek.
CuriousExplorer zei:
Was ik mod kreeg je een cooldown ban.
Klik om te vergroten...
Eens.
CuriousExplorer zei:
Je hebt geluk, ik ben geen mod.
Klik om te vergroten...
Ik wel.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gebruiker 0012685732 zei:
ken je die rollsafe website al? ^^
Klik om te vergroten...
Kende ik nog niet, ik ga eens kijken!

Ik ben zelf niet heel erg voorstander om (vitamine) suppelementen om deze rede:
Gebruiker 0012685732 zei:
het menselijk lichaam en brein heeft een fantastische capaciteit tot herstel..
Klik om te vergroten...
Het leven op aarde heeft miljoenen jaren gedaan over het evolueren van het menselijk lichaam en heeft een perfecte balans opgesteld. Als je gewoon bescheiden, gezond en gevarieerd eet kreeg je genoeg van alles binnen. Vitaminen zijn ook giftig in hogere doseringen en doen naar mijn idee meer kwaad dan goed. Tenzij je natuurlijk bewezen klachten of tekorten hebt om welke reden dan ook. L-tryptofaan & 5-HTP neem ik dan sporadisch maar daarvan weet ik dat ik bewust voorraad heb uitgeput met MDMA
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gebruiker 0012685732 zei:
het menselijk lichaam en brein heeft een fantastische capaciteit tot herstel..
Klik om te vergroten...
Als je jong bent misschien en je been breekt.

Het menselijk lichaam is vrij fragile als je het mij vraagt
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Als je jong bent misschien en je been breekt.

Het menselijk lichaam is vrij fragile als je het mij vraagt
Klik om te vergroten...

hehe..

het is erg duaal.. vleeszakken met bloed en botten.. klein prikje op de verkeerde plek en je bent binnen een paar minuten leeg

maar er zijn echt geweldige verhalen van mensen die niet meer konden lopen..
hersendelen die functies overnemen etc. etc.

mss zijn we te nietig en kunnen we niet hard genoeg echt geloven..
maar mss is dit ook wel een Heelal/ computersimulatie waarin alles waar je maar in gelooft.. programmeert, werkelijkheid kan worden..
ik maak iig de gekste dingen mee..
of ik zie er de gekste dingen in gebeuren.. hoe je wil.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Geneesmiddel zei:
Het leven op aarde heeft miljoenen jaren gedaan over het evolueren van het menselijk lichaam en heeft een perfecte balans opgesteld.
Klik om te vergroten...
ja.. maar als je er chemische middelen in gooit?
Geneesmiddel zei:
Als je gewoon bescheiden, gezond en gevarieerd eet kreeg je genoeg van alles binnen. Vitaminen zijn ook giftig in hogere doseringen en doen naar mijn idee meer kwaad dan goed.
Klik om te vergroten...
yes..
Geneesmiddel zei:
Tenzij je natuurlijk bewezen klachten of tekorten hebt om welke reden dan ook. L-tryptofaan & 5-HTP neem ik dan sporadisch maar daarvan weet ik dat ik bewust voorraad heb uitgeput met MDMA
Klik om te vergroten...
zijn min of meer hetzelfde toch? ..kheb ze ook alletwee hoor..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gebruiker 0012685732 zei:
hehe..

het is erg duaal.. vleeszakken met bloed en botten.. klein prikje op de verkeerde plek en je bent binnen een paar minuten leeg

maar er zijn echt geweldige verhalen van mensen die niet meer konden lopen..
hersendelen die functies overnemen etc. etc.

mss zijn we te nietig en kunnen we niet hard genoeg echt geloven..
maar mss is dit ook wel een Heelal/ computersimulatie waarin alles waar je maar in gelooft.. programmeert werkelijkheid kan worden..
ik maak iig de gekste dingen mee..
of ik zie er de gekste dingen in gebeuren.. hoe je wil.
Klik om te vergroten...
Computersimulatie?
Toen ik dit las moest ik denken aan " Free Guy".
Een heerlijke film over een NPC 😄
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Als je jong bent misschien en je been breekt.

Het menselijk lichaam is vrij fragile als je het mij vraagt
Klik om te vergroten...
Fysiek gaan we evolutionair achteruit en dat is onze eigen schuld. 'Survival of the fittest', wat ons zo enorm ver heeft gebracht, hebben we volledig getackeld. In een dierpopulatie (mens is een dier) is het heel normaal dat een populatie sterk wordt gehouden door het afsterven van 'zwakkere' individuen, op deze manier wordt alleen het DNA doorgegeven dat het best is aangepast aan de omstandigheden.

De mens heeft dit allang opgegeven. Vroeger overleefde je niet als je slechte ogen had, want je kon niet jagen. Tegenwoordig overleeft iedereen met slechte, maar moeten wel steeds meer mensen aan een bril om goed te kunnen zien.

Als je ziektes laat uitrazen zullen alleen de individuen overblijven die van nature resistent zijn tegen een bepaalde ziekte, nu geven we vaccins en zo wordt het in de evolutie steeds moeilijker voor de mens om op een natuurlijke manier bestend te zijn tegen ziektes.

Nog een voorbeeld: vroeger ging een vrouw dood als ze niet kon bevallen doordat ze te smalle heupen had, nu kan iedereen bevallen met een keizersnede en worden die genen dus ook doorgegeven. Het resultaat is dat de mens steeds smallere heupen krijgt over tijd en dat er dus ook meer keizersnede uitgevoerd moeten worden. Het is dus een zelfversterkende cirkel: meer keizersnedes --> meer smalle heupen --> nog meer keizersnedes. Uiteraard duurt is dit een traag proces, maar we zien het nu al terug.

Begrijp me niet verkeerd, het is iets heel moois dat we mensenlevens kunnen redden. Maar het is interessant wat dit doet over tijd. Ook niet helemaal het juiste topic hiervoor 😄
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik snap deze beide reacties wel.

Victoriaxx zei:
Ik vind het logisch dat ik ondankbaar overkom. Ik vraag om reacties over BIJNEMEN! Niet over mijn 3 pillen. En mensen zijn zo laagbegaafd dat ze het gaan hebben over dat ik 3 pillen neem terwijl ik zeg dat ik het nu save wil spelen en niet meer wil doen🤣 ik ben wel de mensen dankbaar die wel fatsoenlijk reageren op mijn vraag over BIJNEMEN!
Klik om te vergroten...

CuriousExplorer zei:
Je valt in herhaling.
Mijn geduld is echt wel op, je stelt een vraag, er komen nutteloze antwoorden, agree, maar je hebt ondertussen ook al antwoord gekregen op je initiële vraag.
Door mij notabene.
Mensen wat laafbegaafd beginnen noemen omdat het jou zo uitkomt, of gelijk welke reden is gewoon not done.
Als jij telkens zo gaat reageren in dergelijke situatie's wordt het grote mensen leven (want ik vermoed dat je überhaupt geeneens 18 bent) best wel nog lastig voor jou.


Was ik mod kreeg je een cooldown ban.
Je hebt geluk, ik ben geen mod.
Klik om te vergroten...

Aan de ene kant is het natuurlijk jammer als je aangeeft dat je je gedrag wil veranderen maar dat je op zoek bent naar betere en veiligere manieren om dat te doen, dat mensen dan alleen maar gaan reageren op het voorgaande gedrag, vooral als dat gepaard gaat met openlijk twijfelen aan je identiteit en je beweringen. Vragen of je zeker weet dat het klopt is daarbij denk ik echt wat anders dan openlijk zeggen dat je het niet gelooft.

Maar aan de andere kant is de ingenomen dosis wel echt gigantisch. Daar schrok ik ook enorm van. En in de reacties laat OP ook niet echt een besef zien van hoe gevaarlijk zulke doseringen eigenlijk zijn. Ik denk dat dat ook meespeelt bij de toon van de reacties.

Voor mij was dat wel reden om die hele discussie even links te laten liggen en meer uit te leggen wat nou precies de gezondheidsrisico's zijn van MDMA. Voor het overzicht, deze reactie dus:
Neo-Shulginist zei:
MDMA veroorzaakt vrij snel tolerantie. Als je na een paar uur weer bijpakt dan nemen sommige effecten wel toe, maar andere niet meer zo. Het 'love' gevoel verdwijnt al snel en daarvoor in de plaats komen bijwerkingen zoals trillende ogen, veel zweten, verminderde aanspreekbaarheid, kaakschaatsen, misselijkeid en braken. Dus het heeft wel steeds minder zin om nog meer bij te pakken.

Over het algemeen is een aardig advies om te beginnen met ongeveer 80 milligram MDMA (of dat nou in een xtc-pil zit of niet) en dan na 2 uur eventueel nog 60 milligram bijnemen. Bij meer dan 160 milligram per gebruiksmoment (zeg maar avond/nacht/dag) krijgen bijwerkingen de bovenhand. De kans op ernstige gezondheidsincidenten waarbij er acuut levensgevaar is en een ziekenhuisopname nodig is neemt dan ook flink toe. Dus nog even naast de kater kan het echt heel gevaarlijk zijn om veel MDMA te nemen. De kans bestaat bijvoorbeeld dat je last krijgt van oververhitting, een opwindingsdelier, kaakklem, hartklachten, leverfalen, een hersenoedeem (wat samenhangt met water- en zoutinname). Daarnaast zijn er ook langdurige psychische klachten mogelijk zoals derealisatie, een psychotische episode en bijvoorbeeld het Hallucinogen Persisting Perception Disorder (HPPD).

Ik denk zelf daarom dat less is more met MDMA. Die 80 + 60 milligram geeft een prosociaal effect met beheersbare gezondheidsrisico's en een veel minder extreme kater.

De hele tijd blijven bijpakken leidt overigens ook tot oplopende gezondheidsrisico's. De blootstellingsduur is een belangrijke factor bij neurotoxiciteit in diermodellen. Dus houd de sessie kort, de dosis relatief laag, en zo maximaliseer je het plezier wat je er (ook nog in de toekomst) aan kunt beleven :wink:
Klik om te vergroten...
Wat me dan wel weer opvalt aan deze hele discussie is dat ik de felheid ervan bijna uitsluitend zie als het gaat over MDMA. Aan de ene kant vind ik dat een geslaagd voorbeeld van hoe harm-reduction informatie kan leiden tot verandering in gedrag. De 'maximaal 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht' en de 'niet vaker dan eens in de zes weken' zijn heel mooi ingeburgerd. Drugsvoorlichting werkt, denk ik dan!
Maar als het dan gaat om het constant bijpakken van andere middelen zoals bijvoorbeeld speed of 3-MMC, dan hebben we die ingeburgerde harm-reduction normen niet zo. Ik probeer wel eens voorzichtig te suggereren dat het constant bijpakken van stimulerende middelen, en het dagenlang wakker blijven, echt heel gevaarlijk is. Maar ik merk ook dat zulke reacties als snel worden weggewuifd met 'ja, ja, het is slecht voor je. Wisten we al.'

Ik vond dat verschil in houding wel opvallend eigenlijk. Aangezien de gezondheidsrisico's van verschillende stimulerende middelen tot op zekere hoogte goed vergelijkbaar zijn met elkaar. Dus is het echt zo anders om 800 milligram MDMA te nemen, of een paar gram speed? Ik weet dat niet zo hoor.

Dus als we nou allemaal even doen aan zelfreflectie hoe we dit forum kunnen verbeteren, dan zijn we goed bezig denk ik! Daarvan zonder ik mezelf uit want mijn gedrag is uiteraard uitmuntend en het ligt allemaal aan anderen :grin:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Computersimulatie?
Toen ik dit las moest ik denken aan " Free Guy".
Een heerlijke film over een NPC 😄
Klik om te vergroten...

oh, net even bekeken op imdb.. ziet er leuk uit.. goeie waardering ook.. kzal kijken of ik er aan kan komen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."