Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijpakken

Bijpakken

93 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap deze beide reacties wel.

Victoriaxx zei:
Ik vind het logisch dat ik ondankbaar overkom. Ik vraag om reacties over BIJNEMEN! Niet over mijn 3 pillen. En mensen zijn zo laagbegaafd dat ze het gaan hebben over dat ik 3 pillen neem terwijl ik zeg dat ik het nu save wil spelen en niet meer wil doen🤣 ik ben wel de mensen dankbaar die wel fatsoenlijk reageren op mijn vraag over BIJNEMEN!
Klik om te vergroten...

CuriousExplorer zei:
Je valt in herhaling.
Mijn geduld is echt wel op, je stelt een vraag, er komen nutteloze antwoorden, agree, maar je hebt ondertussen ook al antwoord gekregen op je initiële vraag.
Door mij notabene.
Mensen wat laafbegaafd beginnen noemen omdat het jou zo uitkomt, of gelijk welke reden is gewoon not done.
Als jij telkens zo gaat reageren in dergelijke situatie's wordt het grote mensen leven (want ik vermoed dat je überhaupt geeneens 18 bent) best wel nog lastig voor jou.


Was ik mod kreeg je een cooldown ban.
Je hebt geluk, ik ben geen mod.
Klik om te vergroten...

Aan de ene kant is het natuurlijk jammer als je aangeeft dat je je gedrag wil veranderen maar dat je op zoek bent naar betere en veiligere manieren om dat te doen, dat mensen dan alleen maar gaan reageren op het voorgaande gedrag, vooral als dat gepaard gaat met openlijk twijfelen aan je identiteit en je beweringen. Vragen of je zeker weet dat het klopt is daarbij denk ik echt wat anders dan openlijk zeggen dat je het niet gelooft.

Maar aan de andere kant is de ingenomen dosis wel echt gigantisch. Daar schrok ik ook enorm van. En in de reacties laat OP ook niet echt een besef zien van hoe gevaarlijk zulke doseringen eigenlijk zijn. Ik denk dat dat ook meespeelt bij de toon van de reacties.

Voor mij was dat wel reden om die hele discussie even links te laten liggen en meer uit te leggen wat nou precies de gezondheidsrisico's zijn van MDMA. Voor het overzicht, deze reactie dus:
Neo-Shulginist zei:
MDMA veroorzaakt vrij snel tolerantie. Als je na een paar uur weer bijpakt dan nemen sommige effecten wel toe, maar andere niet meer zo. Het 'love' gevoel verdwijnt al snel en daarvoor in de plaats komen bijwerkingen zoals trillende ogen, veel zweten, verminderde aanspreekbaarheid, kaakschaatsen, misselijkeid en braken. Dus het heeft wel steeds minder zin om nog meer bij te pakken.

Over het algemeen is een aardig advies om te beginnen met ongeveer 80 milligram MDMA (of dat nou in een xtc-pil zit of niet) en dan na 2 uur eventueel nog 60 milligram bijnemen. Bij meer dan 160 milligram per gebruiksmoment (zeg maar avond/nacht/dag) krijgen bijwerkingen de bovenhand. De kans op ernstige gezondheidsincidenten waarbij er acuut levensgevaar is en een ziekenhuisopname nodig is neemt dan ook flink toe. Dus nog even naast de kater kan het echt heel gevaarlijk zijn om veel MDMA te nemen. De kans bestaat bijvoorbeeld dat je last krijgt van oververhitting, een opwindingsdelier, kaakklem, hartklachten, leverfalen, een hersenoedeem (wat samenhangt met water- en zoutinname). Daarnaast zijn er ook langdurige psychische klachten mogelijk zoals derealisatie, een psychotische episode en bijvoorbeeld het Hallucinogen Persisting Perception Disorder (HPPD).

Ik denk zelf daarom dat less is more met MDMA. Die 80 + 60 milligram geeft een prosociaal effect met beheersbare gezondheidsrisico's en een veel minder extreme kater.

De hele tijd blijven bijpakken leidt overigens ook tot oplopende gezondheidsrisico's. De blootstellingsduur is een belangrijke factor bij neurotoxiciteit in diermodellen. Dus houd de sessie kort, de dosis relatief laag, en zo maximaliseer je het plezier wat je er (ook nog in de toekomst) aan kunt beleven :wink:
Klik om te vergroten...
Wat me dan wel weer opvalt aan deze hele discussie is dat ik de felheid ervan bijna uitsluitend zie als het gaat over MDMA. Aan de ene kant vind ik dat een geslaagd voorbeeld van hoe harm-reduction informatie kan leiden tot verandering in gedrag. De 'maximaal 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht' en de 'niet vaker dan eens in de zes weken' zijn heel mooi ingeburgerd. Drugsvoorlichting werkt, denk ik dan!
Maar als het dan gaat om het constant bijpakken van andere middelen zoals bijvoorbeeld speed of 3-MMC, dan hebben we die ingeburgerde harm-reduction normen niet zo. Ik probeer wel eens voorzichtig te suggereren dat het constant bijpakken van stimulerende middelen, en het dagenlang wakker blijven, echt heel gevaarlijk is. Maar ik merk ook dat zulke reacties als snel worden weggewuifd met 'ja, ja, het is slecht voor je. Wisten we al.'

Ik vond dat verschil in houding wel opvallend eigenlijk. Aangezien de gezondheidsrisico's van verschillende stimulerende middelen tot op zekere hoogte goed vergelijkbaar zijn met elkaar. Dus is het echt zo anders om 800 milligram MDMA te nemen, of een paar gram speed? Ik weet dat niet zo hoor.

Dus als we nou allemaal even doen aan zelfreflectie hoe we dit forum kunnen verbeteren, dan zijn we goed bezig denk ik! Daarvan zonder ik mezelf uit want mijn gedrag is uiteraard uitmuntend en het ligt allemaal aan anderen :grin:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Computersimulatie?
Toen ik dit las moest ik denken aan " Free Guy".
Een heerlijke film over een NPC 😄
Klik om te vergroten...

oh, net even bekeken op imdb.. ziet er leuk uit.. goeie waardering ook.. kzal kijken of ik er aan kan komen..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruiker 0012685732 zei:
oh, net even bekeken op imdb.. ziet er leuk uit.. goeie waardering ook.. kzal kijken of ik er aan kan komen..
Klik om te vergroten...
I ❤ Ryan Reynolds in deze film.
Www.strem.io


Online streamingplatform. Gratis.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebruiker 0012685732 zei:
ja.. maar als je er chemische middelen in gooit?
Klik om te vergroten...
Klopt, als dat chemische middel duidelijk een bepaald vitamine tekort oplevert dan wel...
Gebruiker 0012685732 zei:
zijn min of meer hetzelfde toch? ..kheb ze ook alletwee hoor..
Klik om te vergroten...
Klopt ook, L-tryptofaan kan je lichaam omzetten in 5-HTP. Dus 5-HTP is gelijk de real-deal. L-tryptofaan is wel de meest natuurlijke weg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik snap deze beide reacties wel.





Aan de ene kant is het natuurlijk jammer als je aangeeft dat je je gedrag wil veranderen maar dat je op zoek bent naar betere en veiligere manieren om dat te doen, dat mensen dan alleen maar gaan reageren op het voorgaande gedrag, vooral als dat gepaard gaat met openlijk twijfelen aan je identiteit en je beweringen. Vragen of je zeker weet dat het klopt is daarbij denk ik echt wat anders dan openlijk zeggen dat je het niet gelooft.

Maar aan de andere kant is de ingenomen dosis wel echt gigantisch. Daar schrok ik ook enorm van. En in de reacties laat OP ook niet echt een besef zien van hoe gevaarlijk zulke doseringen eigenlijk zijn. Ik denk dat dat ook meespeelt bij de toon van de reacties.

Voor mij was dat wel reden om die hele discussie even links te laten liggen en meer uit te leggen wat nou precies de gezondheidsrisico's zijn van MDMA. Voor het overzicht, deze reactie dus:

Wat me dan wel weer opvalt aan deze hele discussie is dat ik de felheid ervan bijna uitsluitend zie als het gaat over MDMA. Aan de ene kant vind ik dat een geslaagd voorbeeld van hoe harm-reduction informatie kan leiden tot verandering in gedrag. De 'maximaal 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht' en de 'niet vaker dan eens in de zes weken' zijn heel mooi ingeburgerd. Drugsvoorlichting werkt, denk ik dan!
Maar als het dan gaat om het constant bijpakken van andere middelen zoals bijvoorbeeld speed of 3-MMC, dan hebben we die ingeburgerde harm-reduction normen niet zo. Ik probeer wel eens voorzichtig te suggereren dat het constant bijpakken van stimulerende middelen, en het dagenlang wakker blijven, echt heel gevaarlijk is. Maar ik merk ook dat zulke reacties als snel worden weggewuifd met 'ja, ja, het is slecht voor je. Wisten we al.'

Ik vond dat verschil in houding wel opvallend eigenlijk. Aangezien de gezondheidsrisico's van verschillende stimulerende middelen tot op zekere hoogte goed vergelijkbaar zijn met elkaar. Dus is het echt zo anders om 800 milligram MDMA te nemen, of een paar gram speed? Ik weet dat niet zo hoor.

Dus als we nou allemaal even doen aan zelfreflectie hoe we dit forum kunnen verbeteren, dan zijn we goed bezig denk ik! Daarvan zonder ik mezelf uit want mijn gedrag is uiteraard uitmuntend en het ligt allemaal aan anderen :grin:
Klik om te vergroten...
Alleen bekijk je het stukje waar ik zei dat ik het niet geloof.
Ik lees nergens terug waar ik zei hoe ze het dan wel moest doen.
Of waar ik inderdaad netjes uitleg hoe of wat.
Ik was eerst heel kritisch naar OP, correct.
Maar ik heb mijn manier van posten daarop aangepast, alleen, als je dan reacties krijgt als "laagbegaafd", tjah, dan stopt het voor mij ook.

Misschien had ik niet meer moeten reageren.
Net zoals ik niet meer reageer op de door jou aangehaalde "3mmc vragen" .

En ja. Jij bent uitmuntend. Wrijf het maar lekker in. 😭😭😂😂😂
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
...
Klik om te vergroten...


amen broeder..🙌

aha, al heeft die xanax actie je geheugen wellicht wat aangetast.. 😅 😘
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik snap deze beide reacties wel.





Aan de ene kant is het natuurlijk jammer als je aangeeft dat je je gedrag wil veranderen maar dat je op zoek bent naar betere en veiligere manieren om dat te doen, dat mensen dan alleen maar gaan reageren op het voorgaande gedrag, vooral als dat gepaard gaat met openlijk twijfelen aan je identiteit en je beweringen. Vragen of je zeker weet dat het klopt is daarbij denk ik echt wat anders dan openlijk zeggen dat je het niet gelooft.

Maar aan de andere kant is de ingenomen dosis wel echt gigantisch. Daar schrok ik ook enorm van. En in de reacties laat OP ook niet echt een besef zien van hoe gevaarlijk zulke doseringen eigenlijk zijn. Ik denk dat dat ook meespeelt bij de toon van de reacties.

Voor mij was dat wel reden om die hele discussie even links te laten liggen en meer uit te leggen wat nou precies de gezondheidsrisico's zijn van MDMA. Voor het overzicht, deze reactie dus:

Wat me dan wel weer opvalt aan deze hele discussie is dat ik de felheid ervan bijna uitsluitend zie als het gaat over MDMA. Aan de ene kant vind ik dat een geslaagd voorbeeld van hoe harm-reduction informatie kan leiden tot verandering in gedrag. De 'maximaal 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht' en de 'niet vaker dan eens in de zes weken' zijn heel mooi ingeburgerd. Drugsvoorlichting werkt, denk ik dan!
Maar als het dan gaat om het constant bijpakken van andere middelen zoals bijvoorbeeld speed of 3-MMC, dan hebben we die ingeburgerde harm-reduction normen niet zo. Ik probeer wel eens voorzichtig te suggereren dat het constant bijpakken van stimulerende middelen, en het dagenlang wakker blijven, echt heel gevaarlijk is. Maar ik merk ook dat zulke reacties als snel worden weggewuifd met 'ja, ja, het is slecht voor je. Wisten we al.'

Ik vond dat verschil in houding wel opvallend eigenlijk. Aangezien de gezondheidsrisico's van verschillende stimulerende middelen tot op zekere hoogte goed vergelijkbaar zijn met elkaar. Dus is het echt zo anders om 800 milligram MDMA te nemen, of een paar gram speed? Ik weet dat niet zo hoor.

Dus als we nou allemaal even doen aan zelfreflectie hoe we dit forum kunnen verbeteren, dan zijn we goed bezig denk ik! Daarvan zonder ik mezelf uit want mijn gedrag is uiteraard uitmuntend en het ligt allemaal aan anderen :grin:
Klik om te vergroten...

Helemaal met je eens. Hoewel ik zelf niet perse heel erg het idee heb dat reacties waarin gepost wordt over grammen speed of dagenlang doorgaan op 3-MMC weggewuifd worden. Iedereen weet toch wel dat dat (net zo) slecht is. De 1-1.5 mg per kg regel en de neurotoxiciteit is gewoon het meest bekend voor MDMA, en wordt daarom het meest herhaald.

Ik vind de ban van TS terecht, je kunt op een andere manier op je lezers reageren dan zo, ook als het je niet zint wat er staat.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Dus als we nou allemaal even doen aan zelfreflectie hoe we dit forum kunnen verbeteren, dan zijn we goed bezig denk ik! Daarvan zonder ik mezelf uit want mijn gedrag is uiteraard uitmuntend en het ligt allemaal aan anderen :grin:
Klik om te vergroten...
Kom je nu even de thee van mijn telefoon poetsen dan? Ik ben dezelfde mening toegedaan als jij, dus dat ik ging sproeien van bovenstaand citaat is de schuld van 'anderen'. Ik noem geen namen.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Victoriaxx zei:
Het is 280mg per pil ik heb ondergewicht
Klik om te vergroten...
Nodig mij maar uit op de uitvaart. Dat houdt je lichaam niet lang vol. Ooit gehoord van de 1.5mg/kg lichaamsgewicht regel?
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb jij je pillen ook getest? Maw ben je zeker dat je het aantal mgs hebt gehad wat je beschrijft?
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je toch MDMA meer dan 4x per jaar wilt doen ga toch beter aan de speed of paddo's op zo'n momenten. Liever gewoon niks maar ik hou meer dan een maand nuchter zijn ook niet vol.
c
caricom88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
vrezelijke pijn kunnen beheersen met tramadol 50mgr moet ik stoppen of kan ik stoppen heb voor 3 maanden van de pijnpoli gehad wie heeft er een opnie over zonde bedekt te worden met zoveel pillen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
caricom88 zei:
vrezelijke pijn kunnen beheersen met tramadol 50mgr moet ik stoppen of kan ik stoppen heb voor 3 maanden van de pijnpoli gehad wie heeft er een opnie over zonde bedekt te worden met zoveel pillen
Klik om te vergroten...
Het is handiger als je hiervoor een eigen topic opent. Je stelt je vraag nu in een topic over MDMA.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi,
Heb je hét bijnemen al geprobeerd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."