Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoxazepam en diazepam samen !!!

oxazepam en diazepam samen !!!

22 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kreeg in het begin altijd lorazepam 2.5mg en 20mg diazepam voorgeschreven als slaapmiddel werkt perfect. Jammer dat ik nu alleen diazep a m heb lora was ook heerlijk rustgevend. Oxazepam werkte bij mij niet 50mg deed niks bij mij kon er niet op slapen en nam geen angstaanvallen weg.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mmm ja in principe is oxazepam ook niet ideaal als slaapmiddel. T werkt somspas na 2 uur en werkt erg kort dus gauw weer wakker. Wat je zou kunnen proberen is de oxazepam nemen wachten tot ie goed werkt op bed gaan liggen en net voor het slapen wat diazepam nemen afhankelijk van je tolerantie. De diazepam is een langwerkende benzo dus misschien dat je dan ietgs langer doorslaapt maar je hebt best kans dat als je ligt te slapen en die oxazepam werkt uit dat je ondanks de diazepam toch wakker word. Beter vraag je gewoon een doorslaper als flurazepam(schrijven ze niet vaak voor) of nitrazepam.
a
arena1715Lid
01-01-2024, 00:00
#3
speedjunky69 zei:
Mmm ja in principe is oxazepam ook niet ideaal als slaapmiddel. T werkt somspas na 2 uur en werkt erg kort dus gauw weer wakker. Wat je zou kunnen proberen is de oxazepam nemen wachten tot ie goed werkt op bed gaan liggen en net voor het slapen wat diazepam nemen afhankelijk van je tolerantie. De diazepam is een langwerkende benzo dus misschien dat je dan ietgs langer doorslaapt maar je hebt best kans dat als je ligt te slapen en die oxazepam werkt uit dat je ondanks de diazepam toch wakker word. Beter vraag je gewoon een doorslaper als flurazepam(schrijven ze niet vaak voor) of nitrazepam.
Klik om te vergroten...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
En wat hebben we aan die quote?
F
Fijn BerlijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat noemt men redeneren oom Klaas.
Gedachten ontwikkelen en uitwisselen.
F
Fijn BerlijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zal overigens een oxi eerder op de avond nemen,
een dia met gewoon wat melatonine vlak voor naar bed gaan werkt perfect.
Ieder mens is en reageerd weer anders maar dit lijkt mij een redelijk goed alternatief voor zware antidepressiva en inslapers waar je een spraakgebrek of halve gezichts verlamming van krijgt.
Mijn mening. Succes!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diazepam word in je lichaam omgezet tot o.a Oxazepam en temazepam dus heeft het geen toegevoegde waarde.
Metabolisering: in de lever via CYP3A4 en CYP2C19 tot actief desmethyldiazepam, temazepam en oxazepam.



Eliminatie: hoofdzakelijk in de urine in geconjugeerde vorm; 10% met de feces.



T1/2el = 20–48 uur, 42–100 uur (desmethyldiazepam).
Klik om te vergroten...

Bron : FK
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tijdloos zei:
Diazepam word in je lichaam omgezet tot o.a Oxazepam en temazepam dus heeft het geen toegevoegde waarde.


Bron : FK
Klik om te vergroten...
Hoezo heeft het geen toegevoegde waarde?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Hoezo heeft het geen toegevoegde waarde?
Klik om te vergroten...
Omdat je toch beide stoffen al binnen krijgt , alleen de dosering oxazepam is minder natuurlijk.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
In dit geval zoals de TS wel ja , ik kan beter zeggen dat als je diazepam neemt je ook automatisch Oxazepam en temazepam neemt.

Goede combi Benzo , ik slaap ook niet op oxazepam wel op diazepam.
Ieder lichaam reageert weer anders
S
Stancebenz-OGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vraag mij af waarom niemand wiet nog niet benoemd heeft. Werkt voor mij opzichzelf al zeer goed voor slapen, en al helemaal in combinatie met bovengenoemde middelen.
Het is voor mij standaard dat ik erbij rook als ik een keer wat van bovenstaand gebruik en dat bevalt goed.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen hier mee.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paroxetine source wiki:

Common side effects include drowsiness, dry mouth, loss of appetite, sweating, trouble sleeping, and sexual dysfunction.[5] Serious side effects may include suicide in those under the age of 25, serotonin syndrome, and mania.[5] While the rate of side effects appear similar compared to other SSRIs and SNRIs, antidepressant discontinuation syndromesmay occur more often.[7][8] Use in pregnancyis not recommended while use during breastfeeding is relatively safe.[9] It is believed to work by blocking the re-uptake of the chemical serotonin by neurons in the brain.

Paroxetine zal waarschijnlijk niks goeds doen voor het slapen.
De bijwerkingen en mogelijke risicos zijn het simple gezecht niet waar voor slaap problemen.

Vraag op zijn minst naar mirtazapine ipv paroxetine dat zal op zijn minst wel werken voor slapen.

Je doktor is de weg kwijt denk ik lmao.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het afgelopen jaar echt veel Diazepam gebruikt. Vaak na de Ghb maar ook gewoon een weekje voor de rust.
Mijn tolerantie lijkt het zelfde te blijven.
Na elk pilletje van 10mg val ik bijna in slaap.
Terwijl het bij sommige mensen niet goed werkt.
Gek is dat..
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is geen slaapmedicatie wat je neemt.
Dat kan je ook niet verwachten van die 2 pammetjes.
Voor inslaap of doorslaap heb je andere medicatie voor...
Je kan het tegelijk innemen, beide werken op je centrale zenuwstelsel als
rustgevend en kalmerend, waardoor je meestal makkelijker in slaap valt.
Alle pammetjes zijn wel te combineren in juiste proporties...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Justme83 zei:
Het is geen slaapmedicatie wat je neemt.
Dat kan je ook niet verwachten van die 2 pammetjes.
Voor inslaap of doorslaap heb je andere medicatie voor...
Je kan het tegelijk innemen, beide werken op je centrale zenuwstelsel als
rustgevend en kalmerend, waardoor je meestal makkelijker in slaap valt.
Alle pammetjes zijn wel te combineren in juiste proporties...
Klik om te vergroten...


Precies , ik neem zopiclon en clonazepam om in en door te slapen . werkt voor mij prima. Soms ook diazepam als het echt niet gaat en 2 of meer dagen slecht of niet heb geslapen .

Hoe minder hoe beter natuurlijk.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Tijdloos Jij snapt em:upsidedown:
y
yavalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik slaap al weken slecht, soms halve nachten niet. De laatste 2 weken ben ik iedere nacht rond 5 uur wakker.

Hiervoor slik ik paroxetine en oxazepam, sinds maandag. Ik raak erg onrustig als ik om 5 uur wakker en wordt zelfs met 50 mg ox wakker.

Kun je eigenlijk diazepam en oxazepam samen innemen? Misschien dat ik dan welleens een nachtje door slaap. Ik wordt nl. gek van iedereen die zegt dat ik toch 7 uur op een nacht slaap......

Help Mij
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zelf ook wel is gedaan.
Of het kwaad kan weet ik niet maar de gewenning van de diazepam deed de oxazepam niet werken.
Dus probbeer het maar is
y
yavalLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thanks.

Ga ik doen, goede nacht.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als oxazepam niet werkt eens diazepam of lorazepam nemen. Combineren is niet de goeie oplossing. Truste

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."