Misschien, maar pak je het niet liever wat actiever aan? Zoals Psychedelibee aangeeft bijvoorbeeld.
Misschien dat voor sommigen ADD een werkelijke aandoening is, maar voor velen is het een gedragsprobleem. Misschien is het ook wel van beide wat. Het in alle gevallen beschouwen als een ziekte, een aandoening is jezelf in ieder geval machteloos maken. 'Afwachten tot het beter wordt'
Waarom niet bezig gaan met oefeningen, meditatie, mindfulness, etc. Dan neem je een actieve houding aan en wie weet kun je sommige symptomen zelfs verminderen. Ik wil niet zeggen dat je passief bent ofzo hoor. Ik raad gewoon aan om wel dingen te gaan proberen. Misschien doe je dat ook al.
Alvast excuses voor de lange tekst, als je hier geen zin aan hebt begrijp ik dat volkomen haha, ik blame Dex
Zonder Dexamfetamine ben ik niet eens in staat om zulke dingen te proberen dat is eigenlijk het grootste probleem, als ik dit zonder medicatie had gelezen was ik meteen al vergeten wat ik gelezen heb ongeacht van het aantal keer dat ik het lees.
Misschien dat ik dit ook een beetje verkeerd uitleg maar ik vind het ook heel lastig aangezien ik het zelf ook niet volledig snap, maar ik zal proberen uit te leggen wat er in mijn hoofd omgaat op dat moment. Als ik jouw tips had gelezen slaan mijn gedachte meteen over op een situatie waarin ik dit woord eerder heb gehoord bijvoorbeeld een video op Youtube waar ze het hier over hebben, dan over op andere momenten in diezelfde video wat eigenlijk niks met dat woord te maken heeft, en op die manier kom ik uit op een ander woord en zo gaat het cirkeltje eigenlijk rond. Dit is dan gewoon een voorbeeld maar dat is wel ongeveer hoe het altijd gaat en soms zit ik wel een kwartier te dromen, sorry als dit als een rommelig stukje tekst lijkt maar beter dan dit kan ik het niet verwoorden.
Na een tijdje besef ik mij ineens dat ik jouw reactie aan het lezen was maar ben ik al helemaal vergeten waar het over ging en moet ik alles nog een keer lezen, maar dan gebeurt er dus precies hetzelfde en ik ben me hier bewust van maar heb er totaal geen controle over, dit is eigenlijk ook 24/7 gaande waardoor ik mentaal geen rust pak en op sommige dagen oververmoeid en zeer gestresst ben, ik begin ook bijna te twijfelen of dit wel geheel met ADD te maken heeft aangezien het zo heftig is.
Het komt wel overeen met symptomen van ADD maar dan gewoon heel extreem.. Mezelf machteloos maken tegenover de klachten die ik ervaar zou inderdaad dom wezen maar ik heb het punt bereikt waarop ik weet dat ik hier niks aan kan doen zonder medicatie, wat ik zelf echt dood zonde vind, tenzij iemand hetzelfde meemaakt of heeft meegemaakt en een gouden tip voor mij heeft.
Hoop dat ik je door middel van de informatie die ik hier en daar plaats een beetje een beter beeld kan geven over mijn klachten, verder moet ik mij bij
@Roze olifant aansluiten maar ik snap wel dat bij sommige mensen de symptomen zo mild zijn dat dit overkomt als een gedragsprobleem, vooral bij ADHD maar volgens mij is dit gewoon ADD met hyperactiviteit en speelt hier wel wat meer dan simpelweg niet willen luisteren net als bij ADD, vaak word slechte opvoeding hier ook mee geassocieerd maar ik ben het hier totaal niet mee eens.
Ik heb het gevoel dat je niet helemaal begrijpt hoe erg de situatie voor mij is vandaar dat ik heb geprobeerd uit te leggen hoe ik dit ervaar en ik neem je dit natuurlijk ook niet kwalijk aangezien je niet bij mij in het hoofd kan gluren, verder wil je zeker enorm bedanken dat je de moeite neemt om mij hier tips voor te geven en probeert mee te denken.