#1
Hallo DF-leden,
Ik ben in 2016 naar een psychiater geweest, mijn psychiater heeft mij getest op ADD en ik scoorde hier positief op. Ik heb ADD gekregen doordat ik op 1 jarige leeftijd een hersenvliesontsteking heb gekregen.
Ik krijg 54mg concerta en 10mg ritalin voorgeschreven. Ik slik deze pillen niet en mijn psychiater weet hiervan. De reden dat ik 2 soorten voorgeschreven krijg is zodat ik op het moment dat ik er baat bij heb één van deze 2 kan innemen en keuze heb in hoelang dit werkt. Momenteel slik ik het alleen voor het leren van mijn toetsen, zonder dit medicijn durf ik wel te zeggen dat ik niet meer op VWO 6 zou zitten.
Op het moment dat ik deze pil dan toch slik om te leren, begin ik te zweten, heb een hogere hartslag, krijg negatieve gevoelens en wordt heel erg introvert, terwijl ik normaal zwaar extravert ben. De dosering van de pil is zeker niet te hoog voor mij, want ik ben 193 cm met 90kg.
Zijn er meer ADD´ers die zich herkennen in mijn ervaring? En gebruiken jullie deze medicijnen dan ook alleen voor het leren / wanneer het jezelf uitkomt?
Groeten,
420.038
Ik ben in 2016 naar een psychiater geweest, mijn psychiater heeft mij getest op ADD en ik scoorde hier positief op. Ik heb ADD gekregen doordat ik op 1 jarige leeftijd een hersenvliesontsteking heb gekregen.
Ik krijg 54mg concerta en 10mg ritalin voorgeschreven. Ik slik deze pillen niet en mijn psychiater weet hiervan. De reden dat ik 2 soorten voorgeschreven krijg is zodat ik op het moment dat ik er baat bij heb één van deze 2 kan innemen en keuze heb in hoelang dit werkt. Momenteel slik ik het alleen voor het leren van mijn toetsen, zonder dit medicijn durf ik wel te zeggen dat ik niet meer op VWO 6 zou zitten.
Op het moment dat ik deze pil dan toch slik om te leren, begin ik te zweten, heb een hogere hartslag, krijg negatieve gevoelens en wordt heel erg introvert, terwijl ik normaal zwaar extravert ben. De dosering van de pil is zeker niet te hoog voor mij, want ik ben 193 cm met 90kg.
Zijn er meer ADD´ers die zich herkennen in mijn ervaring? En gebruiken jullie deze medicijnen dan ook alleen voor het leren / wanneer het jezelf uitkomt?
Groeten,
420.038