Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc

Eerste keer xtc

145 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sher_x zei:
Dankjewel voor de informatie!

Alleen ben ik nu beetje huiverig voor de 2de keer of ik dan weer geen love gevoel ervaar en misselijk en dizzy word, mijn vriend zegt dat de 2e keer beter word denk jij dat ook??
Klik om te vergroten...

Denk er niet teveel over na. Je pillen zijn getest. Het is geen rotzooi. Je kan fatsoenlijk doseren. Als je de richtlijnen in het MDMA handboek aanhoudt, kan er vrij weinig verkeerd gaan. Gewoon relaxen, over je heen laten komen, en ervan genieten. Dan komt het 100% goed.

Sher_x zei:
Een uur na me eerste kwartje kwam de misselijk heid opzetten en voelde me eigenlijk beetje "dronken"
Klik om te vergroten...

De inwerking kan een beetje ongemakkelijk voelen, als je er nog onbekend mee bent. Misselijkheid kan ook onderdeel uitmaken van de inwerking. Zorg ervoor dat je zeker 3 uur voor inname de laatste maaltijd op hebt en drink voldoende water (1-2 glazen per uur).

Nogmaals, ik adviseer je echt het handboek even goed te lezen: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#2
Komt het love gevoel direct als de xtc inslaat?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is voor iedereen anders en ligt helemaal aan set, setting en dosering, kan niemand je zeggen!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miraculeus zei:
Dit is voor iedereen anders en ligt helemaal aan set, setting en dosering, kan niemand je zeggen!
Klik om te vergroten...
Ah okee dankjewel, maar het zou er wel moeten komen of kan dat ook verschillen?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sommige mensen ervaren alleen een super goed gevoel in hun lijf, anderen willen alleen maar knuffelen of praten met andere mensen. Je kunt het omschrijven als een 'love'-gevoel, maar niet bij iedereen voelt dit natuurlijk exact hetzelfde.
Dus hoe het bij jou voelt, daar kom je alleen achter door het een volgende keer, met de juiste voorbereiding, te gebruiken.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sher_x zei:
Komt het love gevoel direct als de xtc inslaat?
Klik om te vergroten...
Het Love gevoel (denk dat je hier euforie mee bedoelt), komt bij mij alleen opzetten als ik echt in een perfecte state of mind ben. Als ik bijvoorbeeld een stressvolle periode achter de rug heb en ga ontladen op een feest is er geen love-gevoel. Ben ik een weekendje op Ibiza met mijn partner en ga compleet ontspannen iets nemen dan is het net dat liedje, jij krijgt die lach niet van mij gezicht :)
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miraculeus zei:
Sommige mensen ervaren alleen een super goed gevoel in hun lijf, anderen willen alleen maar knuffelen of praten met andere mensen. Je kunt het omschrijven als een 'love'-gevoel, maar niet bij iedereen voelt dit natuurlijk exact hetzelfde.
Dus hoe het bij jou voelt, daar kom je alleen achter door het een volgende keer, met de juiste voorbereiding, te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Jaaa precies, okee dankjewel voor je uitleg! Hoe was jou eerste keer?
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dick_van_Leeuwen zei:
Het Love gevoel (denk dat je hier euforie mee bedoelt), komt bij mij alleen opzetten als ik echt in een perfecte state of mind ben. Als ik bijvoorbeeld een stressvolle periode achter de rug heb en ga ontladen op een feest is er geen love-gevoel. Ben ik een weekendje op Ibiza met mijn partner en ga compleet ontspannen iets nemen dan is het net dat liedje, jij krijgt die lach niet van mij gezicht :)
Klik om te vergroten...
Ah ja precies, bij mij was het ook allemaal wat gestrestt omdat het de eerste keer was dus heel bang.. Wel vond ik knuffelen heel fijn en moest even lachen maar dat sloeg snel om omdat ik me misselijk en dizzy voelde :) bedankt voor je berichtje! Hoe was jou eerste keer?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sher_x zei:
Jaaa precies, okee dankjewel voor je uitleg! Hoe was jou eerste keer?
Klik om te vergroten...
Ik heb het voor het eerst geprobeerd met een klein groepje vrienden, bij iemand thuis. Relaxte sfeer, muziekje op, discolichten erbij en heerlijk gedanst en geknuffeld, voelde me top en hield van iedereen die er was! Ik had ook even een minder momentje die avond, maar dat kwam omdat ik teveel met mijn telefoon bezig was, stom. Daarna weer lekker in de sfeer.
Het kan best overweldigend zijn qua gevoel/rush, en wat ongemakkelijk in het begin, ik word dan altijd wat zenuwachtig en beweeglijk, sommige mensen hebben ook veel last van misselijkheid, zelf nog nooit gehad. En natuurlijk helpt het niet mee als je bang bent of niet lekker in je vel zit.
Dus ik zou zeggen; ga er een volgende keer relaxed in, bereid je goed voor, weet wat je neemt en genieten maar! Liefst in een thuissetting waar je wat meer controle hebt en een toilet en rustig plekje om te zitten/liggen binnen handbereik.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miraculeus zei:
Ik heb het voor het eerst geprobeerd met een klein groepje vrienden, bij iemand thuis. Relaxte sfeer, muziekje op, discolichten erbij en heerlijk gedanst en geknuffeld, voelde me top en hield van iedereen die er was! Ik had ook even een minder momentje die avond, maar dat kwam omdat ik teveel met mijn telefoon bezig was, stom. Daarna weer lekker in de sfeer.
Het kan best overweldigend zijn qua gevoel/rush, en wat ongemakkelijk in het begin, ik word dan altijd wat zenuwachtig en beweeglijk, sommige mensen hebben ook veel last van misselijkheid, zelf nog nooit gehad. En natuurlijk helpt het niet mee als je bang bent of niet lekker in je vel zit.
Dus ik zou zeggen; ga er een volgende keer relaxed in, bereid je goed voor, weet wat je neemt en genieten maar! Liefst in een thuissetting waar je wat meer controle hebt en een toilet en rustig plekje om te zitten/liggen binnen handbereik.
Klik om te vergroten...
Jaa ik heb dat in begin gehad dat ik misselijk werd dat was niet zo prettig,
Wel fijn dat je eerste keer goed beviel!

Ik wil het persoonlijk niet in een thuissetting doet wie weet veranderd dat nog maar voor nu liever niet :)

Nee dat werkt inderdaad niet mee, ook een voedselvergiftiging opgelopen dus mijn eerste keer was eigenlijk niet zo chil verlopen als dat ik hoopte eigenlijk.

Merk wel dat ik door dit forum ook wel meer informatie heb en minder bang ben voor de volgendekeer dus ook jij bedankt voor je verhalen:)

Ook heb ik door dit forum begrepen dat mijn begindosis eigenlijk te weinig was, ik weeg rond de 80 en de pil was getest 180 en had als begin een kwartje op wat volgens dit forum wel meer had gemogen.

Ik hoop dat ik de 2 de keer wel wat meer ervaar!
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sher_x zei:
Ik wil het persoonlijk niet in een thuissetting doet wie weet veranderd dat nog maar voor nu liever niet :)
Klik om te vergroten...
Wat is de reden dat je dat liever niet wilt doen?
Denk idd dat een goede dosis ook een verschil kan maken idd!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Miraculeus zei:
Wat is de reden dat je dat liever niet wilt doen?
Denk idd dat een goede dosis ook een verschil kan maken idd!
Klik om te vergroten...
Uhm ja, dat vind ik dan toch een stapje te ver 😛 dus liever op een festival mocht ik de tweede keer wel goed ervaren
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sher_x zei:
Uhm ja, dat vind ik dan toch een stapje te ver
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je dat? Ik zou juist denken dat op een festival spannender is dan thuis? Wat lijkt je 'een stap te ver'?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thuis en op een festival zijn niet te vergelijken, maar zijn beide oh zo leuk..

Ik zou thuissetting wel aanraden voor het meeste comfort en het veiligste gevoel. Zeker als er veel spanning bij komt kijken of een ervaring die niet helemaal fijn was.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miraculeus zei:
Hoe bedoel je dat? Ik zou juist denken dat op een festival spannender is dan thuis? Wat lijkt je 'een stap te ver'?
Klik om te vergroten...
Jaaa vind het lastig uit te leggen eigenlijk, maar doe het liever niet thuis dan heb je misschien wel de nijging om dat vaker" te doen en dat wil ik niet.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jaa ka
HierEnDaarEenFuifje zei:
Thuis en op een festival zijn niet te vergelijken, maar zijn beide oh zo leuk..

Ik zou thuissetting wel aanraden voor het meeste comfort en het veiligste gevoel. Zeker als er veel spanning bij komt kijken of een ervaring die niet helemaal fijn was.
Klik om te vergroten...
Jaa kan ik begrijpen, maar zou niet weten waarom ik het thuis zou willen doen eigenlijk, liever op een festival mocht dat er van komen.

Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vroeg me ook af of sommige van jullie ook "spaghetti armen/&benen" ervaren? Beetje zwaar slap?
Ik had ook dat ik het ineens heel raar en gek vond als ik iets vast had of me handen bewogen, alsof mijn hand niet van mij was😂
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sher_x zei:
Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival
Klik om te vergroten...
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#19
Miraculeus zei:
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
Klik om te vergroten...
Hmmm jaa precies,
Als je het zo omschrijft is het voor sommige wel ideaal inderdaad maar toch op ene vandere manier vind ik dat juist gekker dan een festival😛, ik ben eigenlijk altijd anti geweest maar sinds kort een beetje nieuwschierig...

Hmm jaa precies het veranderd dus per persoon en dosering,

Klopt het eigenlijk dat als je als eerste kwartje een hele lichte dosering heb genomen en je de "love" gevoel niet voelt etc je bij het 2de kwartje en hoe meer je neemt dat niet meer echt ervaart?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thuis is op zijn minst zo leuk als een festival, soms zelfs nog leuker. Eigen omgeving, zelf alles bepalen, ijsjes etc kopen, kunnen douchen en niet te vergeten de mogelijkheid heerlijk weg te zinken in een bank of te liggen op/in bed.

ook ben je met elkaar dus je gaat heel veel praten en heel veel fijne gesprekken hebben met alleen maar liefde haha.

rondlopen door je huis, tuin, in spiegels kijken of met je partner naakt knuffelen.. om maar niet te spreken over hoe geil je kan worden samen op xtc 😂

Zo ook als je dus even niet zo lekker zou gaan, dan is je eigen huis echt gewoon fijn. Geen last van andere mensen ook.

Mijn eerste keer was ook op een festival en dacht.. pff dit doe je toch niet thuis, dat is raar? Vervolgens 1x thuis gedaan en het was geweldig. Nu wisselen we een beetje af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."