Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo’s en opiates - etc

Benzo’s en opiates - etc

49 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kleinedima zei:
trazadon de moeite?
Klik om te vergroten...
Snap niet waarom je antidepressiva recreatief zou slikken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tolerantie is a bitch!
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
delusions of sobriety
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Etizolam goddelijk??
In welk opzicht?
Het geeft geen flash of rush zoals opiaten...je slaapt er wel goed op uiteraard.
Maar recreatieve waarde? Nul komma nul
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Etizolam heeft voor mij nog wel recreatieve waarde hoor, vooral icm met een jointje.
enige tolerantie is dan wel handig, 2mg etizolam en uurtje later een jointje erbij....lekker hoor.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Etizolam goddelijk??
In welk opzicht?
Het geeft geen flash of rush zoals opiaten...je slaapt er wel goed op uiteraard.
Maar recreatieve waarde? Nul komma nul
Klik om te vergroten...

Voor mensen die overmatig nadenken en van zichzelf altijd wat onrustig zijn in hun hoofd heeft etizolam en dergelijke zeker recreatieve waarde, al dan niet met een jointje erbij zoals @Zeelanddude zegt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn benzo afkick duurde (klinisch) 5 weken.
5 weken van ellende.
Want je voelt je oooo zo kut....De afbouw verschijnselen waren niet mals.
Ik heb hier wat flunitrazolam liggen, voor noodgevallen.
Ik neem ze alleen in als het echt moet..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voordat je jezelf een afhankelijkheid slikt, bedenk je wel even wat de bijwerkingen zijn van afkicken van benzodiazepinen: hoofdpijn, wazig zien, spierpijn, trillen, diarree, gevoelloze vingers, verhoogde gevoeligheid voor licht en geluid, verlies van eetlust, slapeloosheid, hartkloppingen, (gevaarlijk) hoge bloeddruk, epileptische aanvallen, paniekaanvallen, psychotische episode, impulsief gedrag, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid, moeite met de coördinatie.

Het is best een flink lijstje aan bijwerkingen zeg maar.

Hierboven wordt al terecht 'delusions of sobriety' genoemd. Dat is een veelvoorkomende bijwerking van benzodiazepinen. Het lijkt alsof je nuchter bent, maar ondertussen heb je gewoon niet zo goed door dat je wel degelijk best wel wappie bent. Het gevaar is bovendien dat benzo's vergeetachtigheid veroorzaken. Zo kan je in korte tijd vrij snel steeds meer benzo's gaan gebruiken terwijl je zelf het idee hebt dat het allemaal wel meevalt. En als je dan ineens stopt krijg je dus te maken met een hele trits aan heftige bijwerkingen.

Dus: altijd opschrijven wat je neemt en hoeveel je neemt en nooit op regelmatige basis benzo's slikken. 1-2 keer per week max. Maar liever veel minder vaak dan dat.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
TEEHEE
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzo's en alcohol.
Heeeeel erg gevaarlijk
Heel dom om te doen
Daar zou ik direct mee stoppen om te beginnen.
De werking van de benzo wordt versterkt, en niet zo'n beetje ook, plus dat de werking totaal onberekenbaar is, ook al neem je iedere keer exact dezelfde hoeveelheid in.
De ene keer merk je bijna niets, de volgende keer ga je volledig out....
Advies: onmiddellijk stoppen met deze combi!
Dan je vraag over opiaten:
Een simpel advies alweer
Begin er noooooit aan!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou ook vooral niet een opiaat samen met een benzo innemen. Hiervan kan je een hartstilstand krijgen.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleinedima zei:
Iemand aanraders voor een opiaat? Heb me even laten gaan met Alprazolam dus afgebouwd en gebruik het 1/2weken en slechts 3-4 MG met zen biertjz of wijntjz erop. Maar best curieus naar wat nieuws
Klik om te vergroten...
Beter niet aan beginnen nee, opiaten en opioïden zijn zeer verslavend.

Maar als je het toch wel gaat doen, vind zelf de volgende dingen wel relaxt:
Farmaceutisch:
- Morfine, best sederend, werkt aardig lang, zeer relaxt.
- Oxycodon, heeft een sterkere piek en rush dan morfine, maar de piek duurt voor mij maar 1-2 uur. Morfine is meer steady.

Plantaardig:
- Kratom, plantaardig en legaal in Nederland. Je hebt heel veel verschillende varianten, maar de rode strains lijken het meest op traditionele opioïden qua effect. Red Borneo doet het hier altijd goed.

RC:
- O-DSMT (O-desmethyltramadol). De actieve metaboliet van tramadol. Is wat minder potent in gewicht maar komt qua effect dicht in de buurt van morfine. Ook werkt O-DSMT erg lang, een stuk langer dan morfine nog, dat is wel erg fijn :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik merk weinig van o-dsmt.
Kan ik zo 5 pillen van wegtikken krijg ik een goeie zin van, dat wel.
De prijs is 500 x te hoog.
Meer kan ik daar niet van zeggen...
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kleinedima zei:
Hi folks, nieuw lid hier!
Long story short, gebruik al enkele laand recreatief Alprazolam begone met strips van 0.25 dan 0.5 en nou 1MG.
Wil echter wat nieuws proberen, enige aanraders? Wat zijn jullie favorieten en doseringen zijn ook best handig!!
Net 3.5MG alpra binnen maar werkt niet zoals gewenst!

thanks folks
Klik om te vergroten...
Ik raad je aan om te stoppen met de benzodiazepinen als het geen gewenst effect heeft. Stoppen kan dmv diazepam/valium. Benzodiazepinen zijn zeer verslavend, en zelf met de overgang op diazepam heeft het mij meer dan een jaar nodig gehad om te stoppen. Ik begon met taperen op 120mg diazepam per dag. Er is niets leuks aan eerlijk gezegd.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan zoveel benzo's en opiaten aanraden maar wil geen ideeën geven waardoor je in een verslaving verzeild geraakt ook al zou je maar sporadisch eens gebruiken. Ik zie ook geen reden om nieuwe opiaten of benzo's te nemen zonder medische reden ervoor.
Moest je toch iets nieuws willen proberen lees dan nog eens goed wat @Neo-Shulginist had geschreven in bovenstaande post.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Ik zou ook vooral niet een opiaat samen met een benzo innemen. Hiervan kan je een hartstilstand krijgen.
Klik om te vergroten...
Heel gevaarlijk maar ik deed niet anders dan benzo's op opiaten slikken. Het effect dat het dan geeft je ligt daar in de zetel, je ogen draaien naar achteren, je ademt bijna niet en me vader dacht zelfs dat ik eens dood was omdat ik stil lag maar ik was in slaap gevallen en hij dacht dat ik niet meer ademde dan heeft ie reanimatie gedaan en dan 5min later zeg ik ben nog wakker hoor. Echt als ik daaraan terug denk is dat het ergste wat een ouder kan meemaken je zo zien liggen. Daarachter besloten om te stoppen met de Oxycodone ook.
Daar zat ik heel dicht bij een hartstilstand.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
Heel gevaarlijk maar ik deed niet anders dan benzo's op opiaten slikken. Het effect dat het dan geeft je ligt daar in de zetel, je ogen draaien naar achteren, je ademt bijna niet en me vader dacht zelfs dat ik eens dood was omdat ik stil lag maar ik was in slaap gevallen en hij dacht dat ik niet meer ademde dan heeft ie reanimatie gedaan en dan 5min later zeg ik ben nog wakker hoor. Echt als ik daaraan terug denk is dat het ergste wat een ouder kan meemaken je zo zien liggen. Daarachter besloten om te stoppen met de Oxycodone ook.
Daar zat ik heel dicht bij een hartstilstand.
Klik om te vergroten...
De beste vriend van mijn vriendje is op waarschijnlijk deze combinatie overleden toen hij begin 20 was. Het is twee keer gebeurd. De eerste keer deed hij het met een andere maat, en zijn ze bewusteloos gevonden door de ouders. Die ander was dood, hij had hersenbeschadiging want was niet meer de oude.
De tweede keer is het hem fataal geworden. Mijn vriend vond dat hij zichzelf altijd overschatte. Die vriend was polyverslaafd.

Ik las jouw verhaal en het doet me hier erg aan denken. Het is heel erg als een zo jong iemand overlijd door zulk een stommiteit. Dat mag met jou niet gebeuren.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
De beste vriend van mijn vriendje is op waarschijnlijk deze combinatie overleden toen hij begin 20 was. Het is twee keer gebeurd. De eerste keer deed hij het met een andere maat, en zijn ze bewusteloos gevonden door de ouders. Die ander was dood, hij had hersenbeschadiging want was niet meer de oude.
De tweede keer is het hem fataal geworden. Mijn vriend vond dat hij zichzelf altijd overschatte. Die vriend was polyverslaafd.

Ik las jouw verhaal en het doet me hier erg aan denken. Het is heel erg als een zo jong iemand overlijd door zulk een stommiteit. Dat mag met jou niet gebeuren.
Klik om te vergroten...
Wow heftig zeg!
Dan mag ik van geluk spreken want ik slikte 700mg oxycodone en god hoeveel benzo's in 1 keer. Ben toch blij dat ik niet meer aan die zooi zit.
Heb het vaak gehad dat ik daar gewoon in de zetel lag patat high en me ogen dat weg draaide soms als ik een film wou kijken maar je voelt je op dat moment super goed maar zo gevaarlijk.
Echt deze combi is een killer als je je eigen limit niet weet.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
transformated zei:
Wow heftig zeg!
Dan mag ik van geluk spreken want ik slikte 700mg oxycodone en god hoeveel benzo's in 1 keer. Ben toch blij dat ik niet meer aan die zooi zit.
Heb het vaak gehad dat ik daar gewoon in de zetel lag patat high en me ogen dat weg draaide soms als ik een film wou kijken maar je voelt je op dat moment super goed maar zo gevaarlijk.
Echt deze combi is een killer als je je eigen limit niet weet.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook blij voor jou dat dat goed was afgelopen en dat je dit niet meer doet. Ik zag je op de meet en je bent nog zo jong met een heel leven voor je!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Voordat je jezelf een afhankelijkheid slikt, bedenk je wel even wat de bijwerkingen zijn van afkicken van benzodiazepinen: hoofdpijn, wazig zien, spierpijn, trillen, diarree, gevoelloze vingers, verhoogde gevoeligheid voor licht en geluid, verlies van eetlust, slapeloosheid, hartkloppingen, (gevaarlijk) hoge bloeddruk, epileptische aanvallen, paniekaanvallen, psychotische episode, impulsief gedrag, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid, moeite met de coördinatie.

Het is best een flink lijstje aan bijwerkingen zeg maar.

Hierboven wordt al terecht 'delusions of sobriety' genoemd. Dat is een veelvoorkomende bijwerking van benzodiazepinen. Het lijkt alsof je nuchter bent, maar ondertussen heb je gewoon niet zo goed door dat je wel degelijk best wel wappie bent. Het gevaar is bovendien dat benzo's vergeetachtigheid veroorzaken. Zo kan je in korte tijd vrij snel steeds meer benzo's gaan gebruiken terwijl je zelf het idee hebt dat het allemaal wel meevalt. En als je dan ineens stopt krijg je dus te maken met een hele trits aan heftige bijwerkingen.

Dus: altijd opschrijven wat je neemt en hoeveel je neemt en nooit op regelmatige basis benzo's slikken. 1-2 keer per week max. Maar liever veel minder vaak dan dat.
Klik om te vergroten...
mee eens.Maar...als je elke dag speed,of snuift,jointje rookt,en nog van dat spul(Ik gebruik dat niet)ben je ook verslaafd.Als je het niet hebt ga je beven trillen.Ik slik lorazepam en clonazolam.Die laatste is goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."