Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo’s en opiates - etc

Benzo’s en opiates - etc

49 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KleinedimaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iemand aanraders voor een opiaat? Heb me even laten gaan met Alprazolam dus afgebouwd en gebruik het 1/2weken en slechts 3-4 MG met zen biertjz of wijntjz erop. Maar best curieus naar wat nieuws
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik merk weinig van o-dsmt.
Kan ik zo 5 pillen van wegtikken krijg ik een goeie zin van, dat wel.
De prijs is 500 x te hoog.
Meer kan ik daar niet van zeggen...
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kleinedima zei:
Hi folks, nieuw lid hier!
Long story short, gebruik al enkele laand recreatief Alprazolam begone met strips van 0.25 dan 0.5 en nou 1MG.
Wil echter wat nieuws proberen, enige aanraders? Wat zijn jullie favorieten en doseringen zijn ook best handig!!
Net 3.5MG alpra binnen maar werkt niet zoals gewenst!

thanks folks
Klik om te vergroten...
Ik raad je aan om te stoppen met de benzodiazepinen als het geen gewenst effect heeft. Stoppen kan dmv diazepam/valium. Benzodiazepinen zijn zeer verslavend, en zelf met de overgang op diazepam heeft het mij meer dan een jaar nodig gehad om te stoppen. Ik begon met taperen op 120mg diazepam per dag. Er is niets leuks aan eerlijk gezegd.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan zoveel benzo's en opiaten aanraden maar wil geen ideeën geven waardoor je in een verslaving verzeild geraakt ook al zou je maar sporadisch eens gebruiken. Ik zie ook geen reden om nieuwe opiaten of benzo's te nemen zonder medische reden ervoor.
Moest je toch iets nieuws willen proberen lees dan nog eens goed wat @Neo-Shulginist had geschreven in bovenstaande post.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natozlato zei:
Ik zou ook vooral niet een opiaat samen met een benzo innemen. Hiervan kan je een hartstilstand krijgen.
Klik om te vergroten...
Heel gevaarlijk maar ik deed niet anders dan benzo's op opiaten slikken. Het effect dat het dan geeft je ligt daar in de zetel, je ogen draaien naar achteren, je ademt bijna niet en me vader dacht zelfs dat ik eens dood was omdat ik stil lag maar ik was in slaap gevallen en hij dacht dat ik niet meer ademde dan heeft ie reanimatie gedaan en dan 5min later zeg ik ben nog wakker hoor. Echt als ik daaraan terug denk is dat het ergste wat een ouder kan meemaken je zo zien liggen. Daarachter besloten om te stoppen met de Oxycodone ook.
Daar zat ik heel dicht bij een hartstilstand.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
Heel gevaarlijk maar ik deed niet anders dan benzo's op opiaten slikken. Het effect dat het dan geeft je ligt daar in de zetel, je ogen draaien naar achteren, je ademt bijna niet en me vader dacht zelfs dat ik eens dood was omdat ik stil lag maar ik was in slaap gevallen en hij dacht dat ik niet meer ademde dan heeft ie reanimatie gedaan en dan 5min later zeg ik ben nog wakker hoor. Echt als ik daaraan terug denk is dat het ergste wat een ouder kan meemaken je zo zien liggen. Daarachter besloten om te stoppen met de Oxycodone ook.
Daar zat ik heel dicht bij een hartstilstand.
Klik om te vergroten...
De beste vriend van mijn vriendje is op waarschijnlijk deze combinatie overleden toen hij begin 20 was. Het is twee keer gebeurd. De eerste keer deed hij het met een andere maat, en zijn ze bewusteloos gevonden door de ouders. Die ander was dood, hij had hersenbeschadiging want was niet meer de oude.
De tweede keer is het hem fataal geworden. Mijn vriend vond dat hij zichzelf altijd overschatte. Die vriend was polyverslaafd.

Ik las jouw verhaal en het doet me hier erg aan denken. Het is heel erg als een zo jong iemand overlijd door zulk een stommiteit. Dat mag met jou niet gebeuren.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
De beste vriend van mijn vriendje is op waarschijnlijk deze combinatie overleden toen hij begin 20 was. Het is twee keer gebeurd. De eerste keer deed hij het met een andere maat, en zijn ze bewusteloos gevonden door de ouders. Die ander was dood, hij had hersenbeschadiging want was niet meer de oude.
De tweede keer is het hem fataal geworden. Mijn vriend vond dat hij zichzelf altijd overschatte. Die vriend was polyverslaafd.

Ik las jouw verhaal en het doet me hier erg aan denken. Het is heel erg als een zo jong iemand overlijd door zulk een stommiteit. Dat mag met jou niet gebeuren.
Klik om te vergroten...
Wow heftig zeg!
Dan mag ik van geluk spreken want ik slikte 700mg oxycodone en god hoeveel benzo's in 1 keer. Ben toch blij dat ik niet meer aan die zooi zit.
Heb het vaak gehad dat ik daar gewoon in de zetel lag patat high en me ogen dat weg draaide soms als ik een film wou kijken maar je voelt je op dat moment super goed maar zo gevaarlijk.
Echt deze combi is een killer als je je eigen limit niet weet.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
transformated zei:
Wow heftig zeg!
Dan mag ik van geluk spreken want ik slikte 700mg oxycodone en god hoeveel benzo's in 1 keer. Ben toch blij dat ik niet meer aan die zooi zit.
Heb het vaak gehad dat ik daar gewoon in de zetel lag patat high en me ogen dat weg draaide soms als ik een film wou kijken maar je voelt je op dat moment super goed maar zo gevaarlijk.
Echt deze combi is een killer als je je eigen limit niet weet.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook blij voor jou dat dat goed was afgelopen en dat je dit niet meer doet. Ik zag je op de meet en je bent nog zo jong met een heel leven voor je!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Voordat je jezelf een afhankelijkheid slikt, bedenk je wel even wat de bijwerkingen zijn van afkicken van benzodiazepinen: hoofdpijn, wazig zien, spierpijn, trillen, diarree, gevoelloze vingers, verhoogde gevoeligheid voor licht en geluid, verlies van eetlust, slapeloosheid, hartkloppingen, (gevaarlijk) hoge bloeddruk, epileptische aanvallen, paniekaanvallen, psychotische episode, impulsief gedrag, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid, moeite met de coördinatie.

Het is best een flink lijstje aan bijwerkingen zeg maar.

Hierboven wordt al terecht 'delusions of sobriety' genoemd. Dat is een veelvoorkomende bijwerking van benzodiazepinen. Het lijkt alsof je nuchter bent, maar ondertussen heb je gewoon niet zo goed door dat je wel degelijk best wel wappie bent. Het gevaar is bovendien dat benzo's vergeetachtigheid veroorzaken. Zo kan je in korte tijd vrij snel steeds meer benzo's gaan gebruiken terwijl je zelf het idee hebt dat het allemaal wel meevalt. En als je dan ineens stopt krijg je dus te maken met een hele trits aan heftige bijwerkingen.

Dus: altijd opschrijven wat je neemt en hoeveel je neemt en nooit op regelmatige basis benzo's slikken. 1-2 keer per week max. Maar liever veel minder vaak dan dat.
Klik om te vergroten...
mee eens.Maar...als je elke dag speed,of snuift,jointje rookt,en nog van dat spul(Ik gebruik dat niet)ben je ook verslaafd.Als je het niet hebt ga je beven trillen.Ik slik lorazepam en clonazolam.Die laatste is goed!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
transformated zei:
Wow heftig zeg!
Dan mag ik van geluk spreken want ik slikte 700mg oxycodone en god hoeveel benzo's in 1 keer. Ben toch blij dat ik niet meer aan die zooi zit.
Heb het vaak gehad dat ik daar gewoon in de zetel lag patat high en me ogen dat weg draaide soms als ik een film wou kijken maar je voelt je op dat moment super goed maar zo gevaarlijk.
Echt deze combi is een killer als je je eigen limit niet weet.
Klik om te vergroten...
Nee niet samen met opiaten,alcohol.En ook niet teveel
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kleinedima zei:
Iemand aanraders voor een opiaat? Heb me even laten gaan met Alprazolam dus afgebouwd en gebruik het 1/2weken en slechts 3-4 MG met zen biertjz of wijntjz erop. Maar best curieus
Klik om te vergroten...

joetsie zei:
mee eens.Maar...als je elke dag speed,of snuift,jointje rookt,en nog van dat spul(Ik gebruik dat niet)ben je ook verslaafd.Als je het niet hebt ga je beven trillen.Ik slik lorazepam en clonazolam.Die laatste is goed!
Klik om te vergroten...

Legio Patria Nostra zei:
Mijn benzo afkick duurde (klinisch) 5 weken.
5 weken van ellende.
Want je voelt je oooo zo kut....De afbouw verschijnselen waren niet mals.
Ik heb hier wat flunitrazolam liggen, voor noodgevallen.
Ik neem ze alleen in als het echt moet..
Klik om te vergroten...
Hoe ben je afgekickt dan? Met behulp van diazepam of flunitrazepam?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
Wow heftig zeg!
Dan mag ik van geluk spreken want ik slikte 700mg oxycodone en god hoeveel benzo's in 1 keer. Ben toch blij dat ik niet meer aan die zooi zit.
Heb het vaak gehad dat ik daar gewoon in de zetel lag patat high en me ogen dat weg draaide soms als ik een film wou kijken maar je voelt je op dat moment super goed maar zo gevaarlijk.
Echt deze combi is een killer als je je eigen limit niet weet.
Klik om te vergroten...


Ohh goeie god 700mg oxycodon. Wowwww bedoel je per dag???? Of echt in 1keer?????
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Ik ben ook blij voor jou dat dat goed was afgelopen en dat je dit niet meer doet. Ik zag je op de meet en je bent nog zo jong met een heel leven voor je!
Klik om te vergroten...
Ja het zou echt zonde geweest zijn van me leven. Had ik dit nog volgehouden weet ik dat ik uiteindelijk absurde dosissen zou slikken en dit misschien nog een 2 jaartjes volgehouden en dan iets aan me hart krijgen en dood gaan. Want ik ken iemand die al meer dan 20 jaar verslaafd is en die kerel kan zelf niet high worden van 1400mg Oxycodone icm benzo's en andere dingen en tegen mij vertelt hij van weet je dat ik trekkingen aan me hart heb door me gebruik dan zeg ik dat is wel echt heftig maar gelukkig gaat het goed met hem ook.

De enige reden dat ik weer zou beginnen is als ik terminaal ziek ben, dan slik ik en snuif ik me patat.

Ben nu al denk ik 9 maanden clean ervan en ik kom er niet meer aan en hopelijk blijft dit zo want cravings heb ik eigenlijk bijna nooit last maar het zou wel kunnen gebeuren maar dat duurt maar een paar uurtjes. Dan hou ik me bezig met iets en denk ik er zelf niet meer aan. Zelfs als ik wil kan ik nu aan 2 dozen Oxycodon Sandoz 80 mg met 60 tabletten geraken via een huisarts. Doe ik dit nee want het is het niet waard. Want ik weet van mezelf als ik een pil van 80mg neem ben ik weer vertrokken met de trein.

Ik blijf doen zoals ik doe en ik mag best zeggen en trots zijn op mezelf dat ik dit zelf cold turkey gestopt ben en al 9 maanden clean ben!
Zou dit over straat willen roepen maar sebiets kijken ze me aan als een junkie die nog pakt 😂
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miems zei:
Ohh goeie god 700mg oxycodon. Wowwww bedoel je per dag???? Of echt in 1keer?????
Klik om te vergroten...
In ene keer met benzo's en dan moest ik ook nog me ochtend en avond dosis nemen. De 700mg was voor wanneer ik thuis kwam achter werk dan was het snoeptijd.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
In ene keer met benzo's en dan moest ik ook nog me ochtend en avond dosis nemen. De 700mg was voor wanneer ik thuis kwam achter werk dan was het snoeptijd.
Klik om te vergroten...
Allemachtig!Dat je nog leeft?Engeltje op je schouder....
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#16
transformated zei:
In ene keer met benzo's en dan moest ik ook nog me ochtend en avond dosis nemen. De 700mg was voor wanneer ik thuis kwam achter werk dan was het snoeptijd.
Klik om te vergroten...
Holyshit.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
In ene keer met benzo's en dan moest ik ook nog me ochtend en avond dosis nemen. De 700mg was voor wanneer ik thuis kwam achter werk dan was het snoeptijd.
Klik om te vergroten...
Jeetje dit is wel veel indd en wat knap dat je nu al 9 maanden clean bent. Nam je dan naast die 700mg meer op een dag of was dat het? Dat stukje is me niet duidelijk.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
joetsie zei:
Allemachtig!Dat je nog leeft?Engeltje op je schouder....
Klik om te vergroten...
Soms had ik wel iemand die zei van neem niet nog een paar pillen erbij en dan had ik soms wel van je hebt gelijk. Ben nu toch al goed high dus waarom verder gaan en het riskeren...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
joetsie zei:
mee eens.Maar...als je elke dag speed,of snuift,jointje rookt,en nog van dat spul(Ik gebruik dat niet)ben je ook verslaafd.Als je het niet hebt ga je beven trillen.Ik slik lorazepam en clonazolam.Die laatste is goed!
Klik om te vergroten...
Ja ja ja, als je elke dag die slechte drugs drugs gebruikt ben je verslaafd. Maar lorazepam (op voorschrift wss) en clonazolam zijn ook geen lieve middeltjes hoor, vooral die clonazolam niet, ook daar ga je van beven en trillen als je er afhankelijk van bent en het is er niet😉
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Miems zei:
Jeetje dit is wel veel indd en dan wcht knap dat je nu al 9 maanden clean bent. Nam je dan naast die 700mg meer op een dag of was dat het?
Klik om te vergroten...
In de ochtend nam ik 160mg om normaal te zijn en toen ging ik gaan werken van 00:07 tot 14:00 en dan van 16:00 tot 22:00. Toen werk erop zat dan was het snoeptijd en ik moest maar 5 dagen werken soms moest ik wel invallen maar weekends dan was het feest.
Ik nam ook benzo's erbij soms een andere opiaat.

Maar ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit high op me werk heb gestaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."