Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA in Berlijn

MDMA in Berlijn

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk dat het handig is om eerst eens wat meer info te zoeken. Op het forum staat een goede handleiding. Misschien deze eens doornemen.

Onderwerp 'MDMA/XTC: handleiding'
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hansworst zei:
Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd
Klik om te vergroten...
Oh ja?
Je moet echt nog veel leren, is niet te laat.
Zie tip hierboven, lees je eerst goed in is mijn advies.
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#3
Djordy63 zei:
Denk dat het handig is om eerst eens wat meer info te zoeken. Op het forum staat een goede handleiding. Misschien deze eens doornemen.

Onderwerp 'MDMA/XTC: handleiding'
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
Klik om te vergroten...
Hartelijk dank, deze was ik nog niet eerder tegengekomen! Hier kan ik wel wat mee :)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
hopelijk ben je nog op tijd voordat er echt grote schade is aangericht ...
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Oh ja?
Je moet echt nog veel leren, is niet te laat.
Zie tip hierboven, lees je eerst goed in is mijn advies.
Klik om te vergroten...
Ja, komt ook een beetje achterlijk over als je de rest van het bericht leest, realiseer ik me nu.

Bedoelde meer dat ik in ieder geval weet hoe ik een bijna-ziekenhuis ervaring kan vermijden (alhoewel, als ik zo jullie berichten lees, ben ik niet ver van een ander soort bijna-ziekenhuis ervaring af - alleen dan met een andere oorzaak...)

Hartelijk dank voor de snelle antwoorden allen!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
het is best wel geniepig sommige schade merk je zeker niet altijd meteen maar na verloop van tijd
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Username checks out
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou per direct stoppen met mdma gebruik. Vervolgens jezelf inlezen en over een jaar eens kijken of je met alle informatie dan op een duurzamere manier mee om kan gaan.
w
woodybigpeckerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet dat het hier niet mag, maar kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik het kan halen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
woodybigpecker zei:
Ik weet dat het hier niet mag, maar kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik het kan halen?
Klik om te vergroten...
Waarom doe je het dan droplul. Lees de regels.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
woodybigpecker zei:
Ik weet dat het hier niet mag, maar kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik het kan halen?
Klik om te vergroten...
Op de rotonde rechtsaf. Stukkie rechtdoor, twee keer links en bij het stoplicht rechts. Daar ergens! Oh en pas op voor de flitspaal.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
woodybigpecker zei:
Ik weet dat het hier niet mag, maar kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik het kan halen?
Klik om te vergroten...
HappyMind zei:
Op de rotonde rechtsaf. Stukkie rechtdoor, twee keer links en bij het stoplicht rechts. Daar ergens! Oh en pas op voor de flitspaal.
Klik om te vergroten...
Ja, klopt! Naast de heroïnehoeren op naaldhakken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
woodybigpecker zei:
Ik weet dat het hier niet mag, maar kan iemand me in de juiste richting sturen waar ik het kan halen?
Klik om te vergroten...
Nou
HappyMind zei:
Op de rotonde rechtsaf. Stukkie rechtdoor, twee keer links en bij het stoplicht rechts. Daar ergens! Oh en pas op voor de flitspaal.
Klik om te vergroten...
En
MetalGuy zei:
Ja, klopt! Naast de heroïnehoeren op naaldhakken.
Klik om te vergroten...
Maar vooral dit
FredKroket zei:
Waarom doe je het dan droplul. Lees de regels.
Klik om te vergroten...
Zeggen dat je weet dat het niet mag helpt niet echt als je het vervolgens toch doet. Dus daarom krijg je een permanente ban. Joe!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
droplul
Klik om te vergroten...
Kan je mij vertellen waar ik dit kan halen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
HappyMind zei:
Kan je mij vertellen waar ik dit kan halen?
Klik om te vergroten...
Jamin
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Jamin
Klik om te vergroten...
En wat is de beste manier van inname?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
HappyMind zei:
En wat is de beste manier van inname?
Klik om te vergroten...
Oraal voor zo ver ik weet. Maar misschien is hier wel iemand die een droplul geplugd heeft?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hansworst zei:
Ik neem de drug overigens nog maar 2 weken meer (dit weekend en volgend weekend),
Klik om te vergroten...

Beter van niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hansworst zei:
Hallo allemaal,

ik studeer nu al zo'n 7 maanden in Berlijn en heb verscheidene malen mdma gebruikt hier.

De eerste keer was in september, en toen wist ik bar weinig over mdma en de werking daarvan. Snuiven deed ik al wel in Nederland en dus dacht ik dat mdma een betere keus was voor mij dan XTC, omdat mdma natuurlijk (meestal) poeder is. Omdat ik in Nederland vrijwel altijd 3mmc gebruikte, nam ik aan dat soortgelijke doseringen ook wel zouden kloppen met mdma; de eerste keer in een technoclub hier nam ik dan ook een "goede Hollandse portie" (één goeie sleutelpunt in beide neusgaten).

Ik kon 5 minuten na inname haast niet meer lopen en ik heb 3 uur lang in een stoel met veel vrienden om mij heen gezeten, omdat ik alleen maar gebrekkig Nederlands kon praten en alleen maar omviel als ik probeerde te staan. Daarna ging het beter en heb ik zowaar gedanst en er ook wel over gelachen met diezelfde vrienden - zij waren allemaal niet bekend met de drug en diens werking. Na enige topics hier gelezen te hebben realiseer ik me dat ik heel erg dichtbij een ziekenhuisbezoekje zat, en dat is bepaald geen fijn idee.

Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd, en de dag erna nam ik veel en veel minder met een vriend in een andere club; toen had ik een immens leuke avond, en voelde ik ook wat de drug zo speciaal maakte.

Nu, 3 weken geleden heb ik voor het eerst sinds november weer 2 gram mdma gehaald hier in Berlijn. Het komt aan in kristallen en ik verpulver het tot poeder, waarna ik het in clubs snuif.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat MDMA beter is om oraal te nemen. Het liefst ook door af te wegen op een milligramweegschaal. Als je dat niet hebt, dan kun je ook proberen om eerst je vinger nat te maken, en dan fijn vermalen poeder op alleen de bovenkant van je vingertop. Dan heb je min om meer een vast referentiepunt waaraan je een dosis kunt afmeten.

Hansworst zei:
Elk weekend heb ik het tot nu toe gebruikt (ik weet het, dom) (..) Elke keer dat ik het heb genomen de afgelopen weken, kickt de drug in alsof een paard tegen m'n hoofd aantrapt; een intens en fijn gevoel. Ook ben ik lekker aan het kaakschaatsen en ervaar ik het "love" onderdeel van de drug ook sterk. Tevens loop ik ook niet bij te nemen alsof mijn leven ervan afhangt en hoef ik ook niet meer nemen dan 4 weken terug; exact dezelfde hoeveelheid volstaat tot nu toe (heel weinig dus).
Dit zou echter niet moeten kunnen volgens vele topics hier - heb ik dat mis?
Klik om te vergroten...

Het lukt inderdaad wel om een paar keer achter elkaar MDMA te gebruiken zonder dat je heel veel effect merkt. Maar je ziet wel dat mensen die vaak en veel MDMA nemen al snel een verminderd effect merken, en dat het fijne originele gevoel niet helemaal terugkomt. Je kan er daarom maar beter voorzichtig mee zijn.

Hoe schadelijk MDMA is voor het brein is niet precies te zeggen. Het lijkt erop dat apen en muizen meer last hebben van de schadelijke effecten, waardoor de wetenschap eerst dacht dat het heel schadelijk zou zijn. Maar bij mensen wordt er dus vooral een verminderd effect van MDMA waargenomen. Daarnaast kunnen mensen last krijgen van geheugenproblemen, concentratiestoornissen, HPPD (blijvende visuele verstoringen), en een beschadigd gebit (bruxisme).

Op de korte termijn kan MDMA je ook een flinke kater geven. Je merkt het niet altijd heel duidelijk, maar de tijd na gebruik ben je vaak minder opgewekt, heb je meer last van emotionele schommelingen, heb je een korter lontje, kun je je minder goed concentreren en slaap je minder goed.

We weten alleen dat de kans op zulke bijwerkingen toeneemt naarmate je meer of vaker neemt. Waar voor jou precies de grens ligt is niet te zeggen, want dat blijkt pas als het mis gaat.

Genoeg reden dus om voorzichtig aan te doen. Daarvoor wordt meestal de vuistregel gehanteerd: niet meer dan 1,5 mg/kg en niet vaker dan eens in de zes weken (maar liever minder dan vier keer per jaar).

www.changingperspective.info

Gids voor het uitkiezen van de juiste hoeveelheid MDMA

In xtc-pillen zit tegenwoordig zoveel MDMA dat het gevaarlijk is om een hele pil te slikken. Deze gids helpt je de juiste hoeveelheid MDMA uit te kiezen.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,

ik studeer nu al zo'n 7 maanden in Berlijn en heb verscheidene malen mdma gebruikt hier.

De eerste keer was in september, en toen wist ik bar weinig over mdma en de werking daarvan. Snuiven deed ik al wel in Nederland en dus dacht ik dat mdma een betere keus was voor mij dan XTC, omdat mdma natuurlijk (meestal) poeder is. Omdat ik in Nederland vrijwel altijd 3mmc gebruikte, nam ik aan dat soortgelijke doseringen ook wel zouden kloppen met mdma; de eerste keer in een technoclub hier nam ik dan ook een "goede Hollandse portie" (één goeie sleutelpunt in beide neusgaten).

Ik kon 5 minuten na inname haast niet meer lopen en ik heb 3 uur lang in een stoel met veel vrienden om mij heen gezeten, omdat ik alleen maar gebrekkig Nederlands kon praten en alleen maar omviel als ik probeerde te staan. Daarna ging het beter en heb ik zowaar gedanst en er ook wel over gelachen met diezelfde vrienden - zij waren allemaal niet bekend met de drug en diens werking. Na enige topics hier gelezen te hebben realiseer ik me dat ik heel erg dichtbij een ziekenhuisbezoekje zat, en dat is bepaald geen fijn idee.

Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd, en de dag erna nam ik veel en veel minder met een vriend in een andere club; toen had ik een immens leuke avond, en voelde ik ook wat de drug zo speciaal maakte.

Nu, 3 weken geleden heb ik voor het eerst sinds november weer 2 gram mdma gehaald hier in Berlijn. Het komt aan in kristallen en ik verpulver het tot poeder, waarna ik het in clubs snuif. Elk weekend heb ik het tot nu toe gebruikt (ik weet het, dom) en het is elke keer een superervaring geweest. Ik heb één keer gehad dat ik om 9u 's ochtends naast 2 vrienden stond en dat ik helemaal begon te trillen, maar dat bleek na nader onderzoek een magnesiumtekort te zijn geweest. Voor de rest heb ik nul problemen gekend met de drug verder.

Nu heb ik na het lezen van enkele topics hier wel enkele vragen:

- Ik lees in heel veel topics dat het snuiven van mdma niet aangeraden wordt omdat de werking veel korter is en het zeer pijnlijk is om te doen.
Ik ervaar dit totaal niet. Misschien omdat ik gewend ben geraakt aan 3mmc (wat natuurlijk brandt als de donder), maar ik vind mdma juist vrij zacht in de neus. Ook ervaar ik geen korte werking, ook niet met de uitsluitend kleine puntjes die ik neem sinds mijn akkefietje in september. Hoe kan dit?

- Als ik het goed begrijp put mdma/xtc je brein uit van serotonine en dopamine. Ik veronderstelde daardoor dat de drug op den duur simpelweg niet meer zou werken.
Echter ervaar ik dit totaal niet. Elke keer dat ik het heb genomen de afgelopen weken, kickt de drug in alsof een paard tegen m'n hoofd aantrapt; een intens en fijn gevoel. Ook ben ik lekker aan het kaakschaatsen en ervaar ik het "love" onderdeel van de drug ook sterk. Tevens loop ik ook niet bij te nemen alsof mijn leven ervan afhangt en hoef ik ook niet meer nemen dan 4 weken terug; exact dezelfde hoeveelheid volstaat tot nu toe (heel weinig dus).
Dit zou echter niet moeten kunnen volgens vele topics hier - heb ik dat mis?

Ik neem de drug overigens nog maar 2 weken meer (dit weekend en volgend weekend), daarna is het schluss mit lustig (ik ga namelijk terug naar Nederland). Ik weet echter niet of 5/6 weken achter elkaar enorm schadelijk kan zijn voor mijn brein? Daarover zou ik ook graag meer willen weten...

Ik hoop dat het bericht niet te lang is en dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen/tips kunnen geven.

Groetjes,

Hansworst

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."