Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxynorm, wat zou ik moeten voelen?

Oxynorm, wat zou ik moeten voelen?

38 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou hiermee toch eens naar de huisarts gaan, want dat je niets merkt wil niet zeggen dat
het ongevaarlijk is zulke enorm hoge doseringen te nemen. Kan heel goed dat je steeds wel
tegen een OD aan zit. Ik neem aan dat je geen Xuboxone neemt of iets dergelijks, dit houdt
opiaten tegen zeg maar. Je voelt ze dan dus niet, maar kunt daarom nog wel een OD krijgen.
Zou er echt mee naar een arts gaan, want normaal is dit zeker niet. Misschien is er dus iets
echt goed mis, en mocht dit niet zo zijn dan nog heeft het zin te gaan. Al was het maar om
iets anders voorgeschreven te krijgen, wat wel goed werkt. Maar, ik blijf het bijzonder vreemd
vinden. Net alsof je hersenen de stoffen niet krijgen zeg maar.
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, precies! De oxynorm is sinds een paar weken vervangen door een fent pleister dvan 150mcg/h.

Gisterenavond heb ik die in mijn wangzakken gestopt voor snellere opname (weet dat dat niet mag), nog 160mg temazepam erbij, 100mg oxazepam en in totaal 2 uur geslapen. Niet suf of niks.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik blijf het raar vinden dat je er niks van merkt. Maar ik snap ook niet helemaal waarom je die troep überhaupt blijft nemen als het niks voor je doet?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is inderdaad een goede vraag Psychedelibee, want zulke doseringen zijn niet goed
voor de maag en andere organen. En als het toch amper tot niets doet dan is het beter
ze te laten staan. Zou toch echt met een medicus over dit probleem praten want
normaal is het zeker niet!

Je hebt er niets mee te verliezen en kunt er enkel bij winnen...
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anders moet je vragen aan je huisarts voor Durogesic (Fentanyl). Dat zijn pleisters en dat werkt ongeveer 3 dagen. Ik heb gehoord van een maat dat het heel goed werkt tegen de pijn en je bent er lekker high van. Maar wel heel verslavend. Maar als ik lees dat je niks merkt van de medicatie dan je zou beter een paar weken of maanden even niks nemen of veel verminderen en dan zal het wel weer werken tegen de pijn of als je high wilt zijn. Maar de Durogesic zou ik niet nemen voor de high als ik jou ben gebruik het dan gewoon voor de pijn.
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
Anders moet je vragen aan je huisarts voor Durogesic (Fentanyl). Dat zijn pleisters en dat werkt ongeveer 3 dagen. Ik heb gehoord van een maat dat het heel goed werkt tegen de pijn en je bent er lekker high van. Maar wel heel verslavend. Maar als ik lees dat je niks merkt van de medicatie dan je zou beter een paar weken of maanden even niks nemen of veel verminderen en dan zal het wel weer werken tegen de pijn of als je high wilt zijn. Maar de Durogesic zou ik niet nemen voor de high als ik jou ben gebruik het dan gewoon voor de pijn.
Klik om te vergroten...
Die pleisters heb ik nu :)
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#7
@moderator: is er een mogelijkheid om er zeker van te zijn dat species8472 mijn 2 vorige posts krijgt? Ik denk dat ze er veel zou kunnen aan hebben...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik moet wel zeggen dat het me verbaasd dat jouw huisarts het blijft voorschrijven.
Lijkt me dat elke goede huisarts achter zijn oor gaat krabben wanneer iemand zulke hoge
doseringen neemt en niets merkt, dan is er toch duidelijk wat aan de hand.
Misschien eens een andere huisarts proberen en hem het hele geval voorleggen, want ik
blijf dit een heel erg vreemde zaak vinden!
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Inmiddels is de zaak wel overgedragen van huisarts naar pijnpoli, maar die heeft enkel de oxynorm vervangen door de pleisters.
Ik zou zelf veel liever langwerkende oxycodon nog een kans geven, al is het maar voor een paar dagen, want dit heeft ook geen zin zo. Ik heb echt pijnstillers nodig maar nu lig ik nog de hele nacht en dag wakker van de pijn.

Overigens kauw ik nu ook op de pleisters zoals iemand in een topic hierboven zei. Maar dan nog word ik pas bij 200mcg/h (maal 72 dus eigenlijk) een beetje slaperig. Van 600mcg op m'n huid merk ik niks.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Kan daar maar moeilijk bij met mijn hoofd eerlijk gezegd, want 200mg oxycodon is echt bizar veel en dat kan levensgevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Tenzij er een kruis tolerantie speelt. Mijn tramadol vroeger was omgerekend zelfde als 60-80mg morfine wat ook in oxycodone zit. Er zijn immers ook pillen van 160mg(!) Wat veel te hoog zou moeten zijn als je geen andere opiaten of opioden gebruikt.

Tegen wat voor soort pijn krijg je het? Wat zijn de symptomen?
En hiervoor al eens pijnstillers als BuTrans , fentanyl, ms contin of oxynorm of morfine tramadol etc voor gekregen? Tolerantie van die middelen zijn na een jaar niks te nemen nog niet weg vaak.

Ik zou dit gelijk melden dat dit geen genoeg effecten heeft. Er zat alternatieven maar zoals Bee zei als je het recreatief gebruikt stop dan meteen. Want door mensen die recreatief via het reguliere pad het misbruiken word het voor mensen die het echt nodig hebben ook moeilijker om deze redenen.

Hoop dat je daar begrip voor hebt.

En succes/beterschap!
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Species8472,

Ik ben zelf cronisch-pijn patiënt en werd door verschillende dokters/specialisten gewoon versleten als junkie omdat ik, volgend hun, veel te hoge dosissen moest nemen om effect te hebben. Wat ik had van fentanyl pleisters en tabletten die ik er bij moest nemen (weet de naam niet meer) was gewoon enorme vermoeidheid, (bijna constant slapen) terwijl het voor mijn pijn als ik dan wakker was amper iets deed...
De pijnstillers die ik nam begonnen met een pil waarin paracetamol en tramadol zat(weet de naam niet meer) naar tramadol met retard werking, druppels(weet niet meer welke), fentanyl pleisters, transtec pleisters met temgesic tabletten bij en nog enkele pijnstillers die ik niet meer weet.
Ook meerdere infiltraties in mijn rug en nek hadden (bijna) geen resultaat.
Ik had reeds 2 pijnklinieken aangedaan (olv-ziekenhuis in Zottegem en asz campus Geraardsbergen).
Ik bleef met hoge pijn zitten tot ik uiteindelijk in de pijnkliniek van het universitair ziekenhuis Gent belandde. Daar heb ik het ''pijntraject'' gevolgd (wat ook psychologische- en bijstand van een gespecialiseerd kinesist inhoud). Het 'multidiciplinair' team (2 specialisten, 1 prof, psychologe, kinesist en enkele assistenten (artsen in opleiding denk ik) kwam tot de conclusie dat ik geen junk was, maar 'gewoon' erg 'moeilijke' pijnpatiënt.
Volgens mijn behandelend specialist daar, dr. Brusselmans, (ze werkt daar nu niet meer maar wel in het Jan Palfijn ziekenhuis, ook in Gent) had ik zeer snelle gewenning aan diverse soorten pijnstilling en een ''kruisgewenning'' ontwikkeld.
Ik ben toen met alle pijnstilling gecontroleerd moeten stoppen en heb toen een infuus gehad die al die (rest?)medicatie uit mijn systeem 'flushte'.
Daarna werd mijn huidige medicatie opgestart: 1x/dag bij ontbijt 1tab cymbalta 60mg, 1x voor slapen 2 tab trazolan 100mg, 4x/dag paracetamol 1gr, om de 3uur 1tab sirdalud 4mg(spierontspanner), 2x/dag 1tab Ibuprofen 800 retard, 3x/dag oxycontin 20 mg en 1 tot 5x/dag oxynorm instant 20mg (bij doorbraakpijn).
De 2 soorten oxy worden ongeveer om de 6 maand afgewisseld door transtec 70ug pleisters en buprenorfine smelttabletten.
De medicatie die jij vernoemde is volgens mij allemaal zuiver pijnstillend. Is er geen arts die medicatie bij jou heeft geprobeerd die de zenuw(pijn)-prikkels verminderd/ tegenhoud in combinatie met bv oxynorm en oxyinstant? Of transtec- plijsters met buprenorfine smelttabletten(weet de juiste naam niet meer) bij?
Is er iemand die jou effectief geleerd heeft hoe je met erge pijn om moet gaan? (Veel artsen zeggen immers 'dat je er maar mee moet leren leven' maar zeggen er dan wel fijn niet bij hoe...
Hebben jouw behandelende artsen er rekening mee gehouden dat je een groot deel van je darmen niet meer hebt? Dit kan invloed hebben op de werking van de pijnstillers/medicatie.
Ik weet dat mijn reactie meer dan een jaar later is, (ben nieuw sinds vandaag op dit forum) maar hopelijk heb je hier nog iets aan.
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was nog iets vergeten: als ik 's nachts te veel pijn heb om te slapen moet ik nog 1 tablet staurodorm bij nemen, indien nodig na 45minuten nog 1 bij. (Dit is een slaapmiddel maar werkt bij mij ook pijnstillend)
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant zei:
Nee, want wat je al zegt, dit is een oud topic en de TS is al ongeveer een jaar lang niet meer ingelogd geweest. De kans is dus niet heel groot dat dit nog gelezen wordt. Je zou een PB naar haar kunnen sturen, want het kan zijn dat daar dan een melding van wordt verzonden naar haar persoonlijke e-mail (als ze die optie aan heeft staan tenminste, ik geloof dat je dit soort instellingen zelf kunt wijzigen in je profiel).
Klik om te vergroten...
Thanks, ik ga dit zeker eens proberen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spooky zei:
@moderator: is er een mogelijkheid om er zeker van te zijn dat species8472 mijn 2 vorige posts krijgt? Ik denk dat ze er veel zou kunnen aan hebben...
Klik om te vergroten...

Nee, want wat je al zegt, dit is een oud topic en de TS is al ongeveer een jaar lang niet meer ingelogd geweest. De kans is dus niet heel groot dat dit nog gelezen wordt. Je zou een PB naar haar kunnen sturen, want het kan zijn dat daar dan een melding van wordt verzonden naar haar persoonlijke e-mail (als ze die optie aan heeft staan tenminste, ik geloof dat je dit soort instellingen zelf kunt wijzigen in je profiel).
G
GindaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo ,

Ik ben nieuw hier.. Ik heb al jullie berichten gelezen en ik was er eigenlijk een beetje van geschrokken..Ik gebruik zelf ook sommige pijnstillers maar ik weet ook wanneer ik moet minderen omdat het zo gevaarlijk kan zijn.
Ik begrijp dat sommige gewoon ,'high,' willen zijn ( ik wil dat ook soms) maar daardoor de dosissen verhogen.. je kan makkelijk een OD hebben.
G
GindaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo,
Ik neem sinds een week oxynorm 10mg (oxy. Neem ik niet dagelijks alleen bij hevige pijn, savonds) + 100mg tramadol retard +600 mg ibuprofen. De volgende dag heb ik zo hevige hoofd-nekpijn. Hebben jullie dit ook soms?
Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen ?
Ik drink geen alcohol of neem geen harddrugs
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ginda zei:
Hallo,
Ik neem sinds een week oxynorm 10mg (oxy. Neem ik niet dagelijks alleen bij hevige pijn, savonds) + 100mg tramadol retard +600 mg ibuprofen. De volgende dag heb ik zo hevige hoofd-nekpijn. Hebben jullie dit ook soms?
Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen ?
Ik drink geen alcohol of neem geen harddrugs
Klik om te vergroten...
Wie heeft je dit zo gezegd om dit zo te nemen? Voorschrift huisarts of pijnkliniek? Ik heb jaren geleden, in het begin dat mijn medicatie door de ha opgestart werd dezelfde combo van medicatie moeten nemen, had toen ook hevige nek en hoofdpijn. Bij mij beterde dat wel met paracetamol bij te nemen.
In pijnkliniek uzgent hebben ze medecatie veranderd, weet niet meer door wat. Hoofd en nekpijn kwam bij mij door combinatie tramadol/oxynorm. Ik heb toen andere pijnstillers gehad, een 'slow release' voor de constante pijn en een 'fast release' voor doorbraakpijn. (Weet niet juist meer wat dat was, vermoedelijk paladone slow en fast release, maar nogmaals, ik ben dit niet zeker.
L
LilWop17Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ginda zei:
Hallo,
Ik neem sinds een week oxynorm 10mg (oxy. Neem ik niet dagelijks alleen bij hevige pijn, savonds) + 100mg tramadol retard +600 mg ibuprofen. De volgende dag heb ik zo hevige hoofd-nekpijn. Hebben jullie dit ook soms?
Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen ?
Ik drink geen alcohol of neem geen harddrugs
Klik om te vergroten...

Heb ik ook vaak gehad na inname (grote dosis) oxy. Ik denk door te diep slapen en niet wakker worden of omdraaien als je niet goed ligt.
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er zijn opties:

krijg je de pillen in het originele doosje of op magistraal recept? Dan bestaat de kans dat je gewoon placebo’s krijgt. Fentanyl wordt doorgaans enkel als pleister gebruikt daar het spul levens gevaarlijk is bij inademing of contact met de huid. Er is wel een snel released variant, maar dat zou dan een zuigtablet moeten zijn.

2 je heb een gebrek aan het cyp450 enzyme. Dat zet opiaten en afgeleiden in de lever om tot morfine. Sommige mensen hebben de pech dit enzymeen te ontbreken, waardoor opioïde en opiaten dus niet kunnen worden afgebroken tot een bruikbare stof in de lever

3 zou het ook kunnen dat je andere medicijnen gebruikt. Zoals LDN (low dose naltrexon) of naltrexone in hoge dosering? Dit is namelijk een antagonist. Carbamazepine (Tegretol), een anti-epilepticum voorgeschreven bij zenuwpijn en migraine, breekt opiaten af en belemmert een goede opname, maar dan zou je met zulke hoge dosissen toch nog wat moeten voelen.

mij lijkt het eerder dat je onder optie 2 valt. Ik zou dat eens navragen om te controleren in je bloed. Langs de andere kant zou een placebo ook nog kunnen, omdat je arts je wel heel raar advies geeft, wat bij mij de indruk wekt dat er geen actieve stof in je tabletten zit. Moest je zonder tolerantie oxynorm gebruiken boven de 40 mg is de kans op een ademhalingsdepressie reëel,

mvg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."