Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@moderator: is er een mogelijkheid om er zeker van te zijn dat species8472 mijn 2 vorige posts krijgt? Ik denk dat ze er veel zou kunnen aan hebben..."
"Beste Species8472, Ik ben zelf cronisch-pijn patiënt en werd door verschillende dokters/specialisten gewoon versleten als junkie omdat ik, volgend hun, veel te hoge dosissen moest nemen om effect te hebben. Wat ik had van fentanyl pleisters en tabletten die ik er bij moest nemen (weet de naam niet meer) was gewoon enorme vermoeidheid, (bijna constant slapen) terwijl het voor mijn pijn als ik dan wakker was amper iets deed... De pijnstillers die ik nam begonnen met een pil waarin paracetamol en tramadol zat(weet de naam niet meer) naar tramadol met retard werking, druppels(weet niet meer welke), fentanyl pleisters, transtec pleisters met temgesic tabletten bij en nog enkele pijnstillers die ik niet meer weet. Ook meerdere infiltraties in mijn rug en nek hadden (bijna) geen resultaat. Ik had reeds 2 pijnklinieken aangedaan (olv-ziekenhuis in Zottegem en asz campus Geraardsbergen). Ik bleef met hoge pijn zitten tot ik uiteindelijk in de pijnkliniek van het universitair ziekenhuis Gent belandde. Daar heb ik het ''pijntraject'' gevolgd (wat ook psychologische- en bijstand van een gespecialiseerd kinesist inhoud). Het 'multidiciplinair' team (2 specialisten, 1 prof, psychologe, kinesist en enkele assistenten (artsen in opleiding denk ik) kwam tot de conclusie dat ik geen junk was, maar 'gewoon' erg 'moeilijke' pijnpatiënt. Volgens mijn behandelend specialist daar, dr. Brusselmans, (ze werkt daar nu niet meer maar wel in het Jan Palfijn ziekenhuis, ook in Gent) had ik zeer snelle gewenning aan diverse soorten pijnstilling en een ''kruisgewenning'' ontwikkeld. Ik ben toen met alle pijnstilling gecontroleerd moeten stoppen en heb toen een infuus gehad die al die (rest?)medicatie uit mijn systeem 'flushte'. Daarna werd mijn huidige medicatie opgestart: 1x/dag bij ontbijt 1tab cymbalta 60mg, 1x voor slapen 2 tab trazolan 100mg, 4x/dag paracetamol 1gr, om de 3uur 1tab sirdalud 4mg(spierontspanner), 2x/dag 1tab Ibuprofen 800 retard, 3x/dag oxycontin 20 mg en 1 tot 5x/dag oxynorm instant 20mg (bij doorbraakpijn). De 2 soorten oxy worden ongeveer om de 6 maand afgewisseld door transtec 70ug pleisters en buprenorfine smelttabletten. De medicatie die jij vernoemde is volgens mij allemaal zuiver pijnstillend. Is er geen arts die medicatie bij jou heeft geprobeerd die de zenuw(pijn)-prikkels verminderd/ tegenhoud in combinatie met bv oxynorm en oxyinstant? Of transtec- plijsters met buprenorfine smelttabletten(weet de juiste naam niet meer) bij? Is er iemand die jou effectief geleerd heeft hoe je met erge pijn om moet gaan? (Veel artsen zeggen immers 'dat je er maar mee moet leren leven' maar zeggen er dan wel fijn niet bij hoe... Hebben jouw behandelende artsen er rekening mee gehouden dat je een groot deel van je darmen niet meer hebt? Dit kan invloed hebben op de werking van de pijnstillers/medicatie. Ik weet dat mijn reactie meer dan een jaar later is, (ben nieuw sinds vandaag op dit forum) maar hopelijk heb je hier nog iets aan."
"Ik was nog iets vergeten: als ik 's nachts te veel pijn heb om te slapen moet ik nog 1 tablet staurodorm bij nemen, indien nodig na 45minuten nog 1 bij. (Dit is een slaapmiddel maar werkt bij mij ook pijnstillend)"
"Roze olifant zei: Nee, want wat je al zegt, dit is een oud topic en de TS is al ongeveer een jaar lang niet meer ingelogd geweest. De kans is dus niet heel groot dat dit nog gelezen wordt. Je zou een PB naar haar kunnen sturen, want het kan zijn dat daar dan een melding van wordt verzonden naar haar persoonlijke e-mail (als ze die optie aan heeft staan tenminste, ik geloof dat je dit soort instellingen zelf kunt wijzigen in je profiel). Klik om te vergroten... Thanks, ik ga dit zeker eens proberen."
"Ginda zei: Hallo, Ik neem sinds een week oxynorm 10mg (oxy. Neem ik niet dagelijks alleen bij hevige pijn, savonds) + 100mg tramadol retard +600 mg ibuprofen. De volgende dag heb ik zo hevige hoofd-nekpijn. Hebben jullie dit ook soms? Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen ? Ik drink geen alcohol of neem geen harddrugs Klik om te vergroten... Wie heeft je dit zo gezegd om dit zo te nemen? Voorschrift huisarts of pijnkliniek? Ik heb jaren geleden, in het begin dat mijn medicatie door de ha opgestart werd dezelfde combo van medicatie moeten nemen, had toen ook hevige nek en hoofdpijn. Bij mij beterde dat wel met paracetamol bij te nemen. In pijnkliniek uzgent hebben ze medecatie veranderd, weet niet meer door wat. Hoofd en nekpijn kwam bij mij door combinatie tramadol/oxynorm. Ik heb toen andere pijnstillers gehad, een 'slow release' voor de constante pijn en een 'fast release' voor doorbraakpijn. (Weet niet juist meer wat dat was, vermoedelijk paladone slow en fast release, maar nogmaals, ik ben dit niet zeker."