Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxynorm, wat zou ik moeten voelen?

Oxynorm, wat zou ik moeten voelen?

38 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn opties:

krijg je de pillen in het originele doosje of op magistraal recept? Dan bestaat de kans dat je gewoon placebo’s krijgt. Fentanyl wordt doorgaans enkel als pleister gebruikt daar het spul levens gevaarlijk is bij inademing of contact met de huid. Er is wel een snel released variant, maar dat zou dan een zuigtablet moeten zijn.

2 je heb een gebrek aan het cyp450 enzyme. Dat zet opiaten en afgeleiden in de lever om tot morfine. Sommige mensen hebben de pech dit enzymeen te ontbreken, waardoor opioïde en opiaten dus niet kunnen worden afgebroken tot een bruikbare stof in de lever

3 zou het ook kunnen dat je andere medicijnen gebruikt. Zoals LDN (low dose naltrexon) of naltrexone in hoge dosering? Dit is namelijk een antagonist. Carbamazepine (Tegretol), een anti-epilepticum voorgeschreven bij zenuwpijn en migraine, breekt opiaten af en belemmert een goede opname, maar dan zou je met zulke hoge dosissen toch nog wat moeten voelen.

mij lijkt het eerder dat je onder optie 2 valt. Ik zou dat eens navragen om te controleren in je bloed. Langs de andere kant zou een placebo ook nog kunnen, omdat je arts je wel heel raar advies geeft, wat bij mij de indruk wekt dat er geen actieve stof in je tabletten zit. Moest je zonder tolerantie oxynorm gebruiken boven de 40 mg is de kans op een ademhalingsdepressie reëel,

mvg
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Huisarts schrijft het voor en van hem moet ik het ook blijven gebruiken. Aan de ene kant will ik er inderdaad gewoon mee sroppen, aan de andere kant hoop ik toch wat te merken als ik meer neem.

Gisteren 200mg oxazepam genomen, niks gemerkt. Dat doe ik dus inderdaad niet meer.
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry voor de late reactie, had niet meer teruggekeken na een paar dagen.

Nee, ik gebruik pas sinds vorige maand (ten tijde van mijn eerste post, nog geen 2 weken) opiaten. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mensen hier wild gaan van 5mg, terwijl ik als 'opiaatmaagd' 140 kon nemen zonder wat te voelen, behalve slaperigheid.

Inmiddels gebruik ik deze dosis (40mg oxy + 200mg fentanyl per 4 uur) nog steeds op advies van de huisarts, maar zowel geestelijk als lichamelijk (voor de pijn) merk ik er niks van, dus ik ga proberen te stoppen als de afkickverschijnselen niet te erg zijn.

Heb net 2 gram kratom genomen en dat voel ik nog beter...
M
Mike78Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het niet zo vreemd.
Bij mij werkt het ook niet zoals het zou moeten.
Maar ik crush de oxycodon nu en snuif het.
Overdag alleen oxycodon, en vanaf 18u met een diazepam erbij.
Ik mag eigenlijk maar 6x pd, maar ik zit op het dubbele. Is nog steeds niet zoveel als wat jij gebruik, maar dit is het enige wat enigzins helpt de scherpe randjes er van af te halen en ik dus redelijk de dag door kom. De diazepam probeer ik niet elke dag te pakken, maar als ik die pak, dan crush ik die ook. En liefst elke dag een glas wijn erbij Dat werkt bij mij het beste. Ik word er niet slaperig van. Of high ofzo. Vanaf dag 1 al niet. Daarom in de avond een diazepam erbij en een wijntje en dan voel ik wel iets.
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij is mijn lichaam gewoon ongevoelig voor alles... want ik heb sindsdien nog veel hogere doses opiaten genomen zonder effect, de laatste weken ben ik daar eignlijk cold turkey mee gestopt en probeer ik benzo's om rustiger te worden. Maar ook daar had 380mg (!) temazepam en150mg oxa als eerste dosis geen enkel effect.

Volgens mij doet mn lijf er niks mee en schijt ik het gewoon weer uit.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou hiermee toch eens naar de huisarts gaan, want dat je niets merkt wil niet zeggen dat
het ongevaarlijk is zulke enorm hoge doseringen te nemen. Kan heel goed dat je steeds wel
tegen een OD aan zit. Ik neem aan dat je geen Xuboxone neemt of iets dergelijks, dit houdt
opiaten tegen zeg maar. Je voelt ze dan dus niet, maar kunt daarom nog wel een OD krijgen.
Zou er echt mee naar een arts gaan, want normaal is dit zeker niet. Misschien is er dus iets
echt goed mis, en mocht dit niet zo zijn dan nog heeft het zin te gaan. Al was het maar om
iets anders voorgeschreven te krijgen, wat wel goed werkt. Maar, ik blijf het bijzonder vreemd
vinden. Net alsof je hersenen de stoffen niet krijgen zeg maar.
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, precies! De oxynorm is sinds een paar weken vervangen door een fent pleister dvan 150mcg/h.

Gisterenavond heb ik die in mijn wangzakken gestopt voor snellere opname (weet dat dat niet mag), nog 160mg temazepam erbij, 100mg oxazepam en in totaal 2 uur geslapen. Niet suf of niks.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik blijf het raar vinden dat je er niks van merkt. Maar ik snap ook niet helemaal waarom je die troep überhaupt blijft nemen als het niks voor je doet?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is inderdaad een goede vraag Psychedelibee, want zulke doseringen zijn niet goed
voor de maag en andere organen. En als het toch amper tot niets doet dan is het beter
ze te laten staan. Zou toch echt met een medicus over dit probleem praten want
normaal is het zeker niet!

Je hebt er niets mee te verliezen en kunt er enkel bij winnen...
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anders moet je vragen aan je huisarts voor Durogesic (Fentanyl). Dat zijn pleisters en dat werkt ongeveer 3 dagen. Ik heb gehoord van een maat dat het heel goed werkt tegen de pijn en je bent er lekker high van. Maar wel heel verslavend. Maar als ik lees dat je niks merkt van de medicatie dan je zou beter een paar weken of maanden even niks nemen of veel verminderen en dan zal het wel weer werken tegen de pijn of als je high wilt zijn. Maar de Durogesic zou ik niet nemen voor de high als ik jou ben gebruik het dan gewoon voor de pijn.
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Anders moet je vragen aan je huisarts voor Durogesic (Fentanyl). Dat zijn pleisters en dat werkt ongeveer 3 dagen. Ik heb gehoord van een maat dat het heel goed werkt tegen de pijn en je bent er lekker high van. Maar wel heel verslavend. Maar als ik lees dat je niks merkt van de medicatie dan je zou beter een paar weken of maanden even niks nemen of veel verminderen en dan zal het wel weer werken tegen de pijn of als je high wilt zijn. Maar de Durogesic zou ik niet nemen voor de high als ik jou ben gebruik het dan gewoon voor de pijn.
Klik om te vergroten...
Die pleisters heb ik nu :)
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#12
@moderator: is er een mogelijkheid om er zeker van te zijn dat species8472 mijn 2 vorige posts krijgt? Ik denk dat ze er veel zou kunnen aan hebben...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moet wel zeggen dat het me verbaasd dat jouw huisarts het blijft voorschrijven.
Lijkt me dat elke goede huisarts achter zijn oor gaat krabben wanneer iemand zulke hoge
doseringen neemt en niets merkt, dan is er toch duidelijk wat aan de hand.
Misschien eens een andere huisarts proberen en hem het hele geval voorleggen, want ik
blijf dit een heel erg vreemde zaak vinden!
S
Species8472Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Inmiddels is de zaak wel overgedragen van huisarts naar pijnpoli, maar die heeft enkel de oxynorm vervangen door de pleisters.
Ik zou zelf veel liever langwerkende oxycodon nog een kans geven, al is het maar voor een paar dagen, want dit heeft ook geen zin zo. Ik heb echt pijnstillers nodig maar nu lig ik nog de hele nacht en dag wakker van de pijn.

Overigens kauw ik nu ook op de pleisters zoals iemand in een topic hierboven zei. Maar dan nog word ik pas bij 200mcg/h (maal 72 dus eigenlijk) een beetje slaperig. Van 600mcg op m'n huid merk ik niks.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Kan daar maar moeilijk bij met mijn hoofd eerlijk gezegd, want 200mg oxycodon is echt bizar veel en dat kan levensgevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Tenzij er een kruis tolerantie speelt. Mijn tramadol vroeger was omgerekend zelfde als 60-80mg morfine wat ook in oxycodone zit. Er zijn immers ook pillen van 160mg(!) Wat veel te hoog zou moeten zijn als je geen andere opiaten of opioden gebruikt.

Tegen wat voor soort pijn krijg je het? Wat zijn de symptomen?
En hiervoor al eens pijnstillers als BuTrans , fentanyl, ms contin of oxynorm of morfine tramadol etc voor gekregen? Tolerantie van die middelen zijn na een jaar niks te nemen nog niet weg vaak.

Ik zou dit gelijk melden dat dit geen genoeg effecten heeft. Er zat alternatieven maar zoals Bee zei als je het recreatief gebruikt stop dan meteen. Want door mensen die recreatief via het reguliere pad het misbruiken word het voor mensen die het echt nodig hebben ook moeilijker om deze redenen.

Hoop dat je daar begrip voor hebt.

En succes/beterschap!
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beste Species8472,

Ik ben zelf cronisch-pijn patiënt en werd door verschillende dokters/specialisten gewoon versleten als junkie omdat ik, volgend hun, veel te hoge dosissen moest nemen om effect te hebben. Wat ik had van fentanyl pleisters en tabletten die ik er bij moest nemen (weet de naam niet meer) was gewoon enorme vermoeidheid, (bijna constant slapen) terwijl het voor mijn pijn als ik dan wakker was amper iets deed...
De pijnstillers die ik nam begonnen met een pil waarin paracetamol en tramadol zat(weet de naam niet meer) naar tramadol met retard werking, druppels(weet niet meer welke), fentanyl pleisters, transtec pleisters met temgesic tabletten bij en nog enkele pijnstillers die ik niet meer weet.
Ook meerdere infiltraties in mijn rug en nek hadden (bijna) geen resultaat.
Ik had reeds 2 pijnklinieken aangedaan (olv-ziekenhuis in Zottegem en asz campus Geraardsbergen).
Ik bleef met hoge pijn zitten tot ik uiteindelijk in de pijnkliniek van het universitair ziekenhuis Gent belandde. Daar heb ik het ''pijntraject'' gevolgd (wat ook psychologische- en bijstand van een gespecialiseerd kinesist inhoud). Het 'multidiciplinair' team (2 specialisten, 1 prof, psychologe, kinesist en enkele assistenten (artsen in opleiding denk ik) kwam tot de conclusie dat ik geen junk was, maar 'gewoon' erg 'moeilijke' pijnpatiënt.
Volgens mijn behandelend specialist daar, dr. Brusselmans, (ze werkt daar nu niet meer maar wel in het Jan Palfijn ziekenhuis, ook in Gent) had ik zeer snelle gewenning aan diverse soorten pijnstilling en een ''kruisgewenning'' ontwikkeld.
Ik ben toen met alle pijnstilling gecontroleerd moeten stoppen en heb toen een infuus gehad die al die (rest?)medicatie uit mijn systeem 'flushte'.
Daarna werd mijn huidige medicatie opgestart: 1x/dag bij ontbijt 1tab cymbalta 60mg, 1x voor slapen 2 tab trazolan 100mg, 4x/dag paracetamol 1gr, om de 3uur 1tab sirdalud 4mg(spierontspanner), 2x/dag 1tab Ibuprofen 800 retard, 3x/dag oxycontin 20 mg en 1 tot 5x/dag oxynorm instant 20mg (bij doorbraakpijn).
De 2 soorten oxy worden ongeveer om de 6 maand afgewisseld door transtec 70ug pleisters en buprenorfine smelttabletten.
De medicatie die jij vernoemde is volgens mij allemaal zuiver pijnstillend. Is er geen arts die medicatie bij jou heeft geprobeerd die de zenuw(pijn)-prikkels verminderd/ tegenhoud in combinatie met bv oxynorm en oxyinstant? Of transtec- plijsters met buprenorfine smelttabletten(weet de juiste naam niet meer) bij?
Is er iemand die jou effectief geleerd heeft hoe je met erge pijn om moet gaan? (Veel artsen zeggen immers 'dat je er maar mee moet leren leven' maar zeggen er dan wel fijn niet bij hoe...
Hebben jouw behandelende artsen er rekening mee gehouden dat je een groot deel van je darmen niet meer hebt? Dit kan invloed hebben op de werking van de pijnstillers/medicatie.
Ik weet dat mijn reactie meer dan een jaar later is, (ben nieuw sinds vandaag op dit forum) maar hopelijk heb je hier nog iets aan.
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik was nog iets vergeten: als ik 's nachts te veel pijn heb om te slapen moet ik nog 1 tablet staurodorm bij nemen, indien nodig na 45minuten nog 1 bij. (Dit is een slaapmiddel maar werkt bij mij ook pijnstillend)
S
SpookyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
Nee, want wat je al zegt, dit is een oud topic en de TS is al ongeveer een jaar lang niet meer ingelogd geweest. De kans is dus niet heel groot dat dit nog gelezen wordt. Je zou een PB naar haar kunnen sturen, want het kan zijn dat daar dan een melding van wordt verzonden naar haar persoonlijke e-mail (als ze die optie aan heeft staan tenminste, ik geloof dat je dit soort instellingen zelf kunt wijzigen in je profiel).
Klik om te vergroten...
Thanks, ik ga dit zeker eens proberen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spooky zei:
@moderator: is er een mogelijkheid om er zeker van te zijn dat species8472 mijn 2 vorige posts krijgt? Ik denk dat ze er veel zou kunnen aan hebben...
Klik om te vergroten...

Nee, want wat je al zegt, dit is een oud topic en de TS is al ongeveer een jaar lang niet meer ingelogd geweest. De kans is dus niet heel groot dat dit nog gelezen wordt. Je zou een PB naar haar kunnen sturen, want het kan zijn dat daar dan een melding van wordt verzonden naar haar persoonlijke e-mail (als ze die optie aan heeft staan tenminste, ik geloof dat je dit soort instellingen zelf kunt wijzigen in je profiel).
G
GindaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo ,

Ik ben nieuw hier.. Ik heb al jullie berichten gelezen en ik was er eigenlijk een beetje van geschrokken..Ik gebruik zelf ook sommige pijnstillers maar ik weet ook wanneer ik moet minderen omdat het zo gevaarlijk kan zijn.
Ik begrijp dat sommige gewoon ,'high,' willen zijn ( ik wil dat ook soms) maar daardoor de dosissen verhogen.. je kan makkelijk een OD hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."