#1
Er zijn opties:
krijg je de pillen in het originele doosje of op magistraal recept? Dan bestaat de kans dat je gewoon placebo’s krijgt. Fentanyl wordt doorgaans enkel als pleister gebruikt daar het spul levens gevaarlijk is bij inademing of contact met de huid. Er is wel een snel released variant, maar dat zou dan een zuigtablet moeten zijn.
2 je heb een gebrek aan het cyp450 enzyme. Dat zet opiaten en afgeleiden in de lever om tot morfine. Sommige mensen hebben de pech dit enzymeen te ontbreken, waardoor opioïde en opiaten dus niet kunnen worden afgebroken tot een bruikbare stof in de lever
3 zou het ook kunnen dat je andere medicijnen gebruikt. Zoals LDN (low dose naltrexon) of naltrexone in hoge dosering? Dit is namelijk een antagonist. Carbamazepine (Tegretol), een anti-epilepticum voorgeschreven bij zenuwpijn en migraine, breekt opiaten af en belemmert een goede opname, maar dan zou je met zulke hoge dosissen toch nog wat moeten voelen.
mij lijkt het eerder dat je onder optie 2 valt. Ik zou dat eens navragen om te controleren in je bloed. Langs de andere kant zou een placebo ook nog kunnen, omdat je arts je wel heel raar advies geeft, wat bij mij de indruk wekt dat er geen actieve stof in je tabletten zit. Moest je zonder tolerantie oxynorm gebruiken boven de 40 mg is de kans op een ademhalingsdepressie reëel,
mvg
krijg je de pillen in het originele doosje of op magistraal recept? Dan bestaat de kans dat je gewoon placebo’s krijgt. Fentanyl wordt doorgaans enkel als pleister gebruikt daar het spul levens gevaarlijk is bij inademing of contact met de huid. Er is wel een snel released variant, maar dat zou dan een zuigtablet moeten zijn.
2 je heb een gebrek aan het cyp450 enzyme. Dat zet opiaten en afgeleiden in de lever om tot morfine. Sommige mensen hebben de pech dit enzymeen te ontbreken, waardoor opioïde en opiaten dus niet kunnen worden afgebroken tot een bruikbare stof in de lever
3 zou het ook kunnen dat je andere medicijnen gebruikt. Zoals LDN (low dose naltrexon) of naltrexone in hoge dosering? Dit is namelijk een antagonist. Carbamazepine (Tegretol), een anti-epilepticum voorgeschreven bij zenuwpijn en migraine, breekt opiaten af en belemmert een goede opname, maar dan zou je met zulke hoge dosissen toch nog wat moeten voelen.
mij lijkt het eerder dat je onder optie 2 valt. Ik zou dat eens navragen om te controleren in je bloed. Langs de andere kant zou een placebo ook nog kunnen, omdat je arts je wel heel raar advies geeft, wat bij mij de indruk wekt dat er geen actieve stof in je tabletten zit. Moest je zonder tolerantie oxynorm gebruiken boven de 40 mg is de kans op een ademhalingsdepressie reëel,
mvg