Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dit lijkt om het begin van een paniek aanval. Ik adviseer je om dagelijks 3-4 sessies ademhalingsoefeningen te doen. Max 15 min per sessie. Die het bij het ontwaken en bij het slapengaan en tussen door ook. Bij zo een opkomst op Netflix bijvoorbeeld ook doen. baseer je op oefeningen die met retentie te maken hebben en waarbij het uitademen langer is dan inademen. Probeer steeds vanuit de buik te ademen. Na het uitademen wacht je even tot je in je middenrif de een lichte drang voelt om in te ademen. Door dit signaal te volgen zal je inademing dieper en beter vanuit de buik gaan. Ons lichaam is geniaal slim! ga zeker ook eens naar de arts en laat je hart controleren. Beter alles wat je ongerust maakt laten uitsluiten! Spreek ook over je slaap probleem dat is mega belangrijk. Blijf voorlopig van cannabis af! Kies je toch om te roken houd je dan bij wit soorten. Ga voor indica en zorg dat je cannabis rookt waar toch een redelijk percentage cbd bij thc zit. Dat zal veel angst voorkomen. groetjes!"
"Zou kunnen te maken hebben met conditionering. Daar is al onderzoek naar gedaan. Dat amfetamine op je dopamine werkt moet ik je niet vertellen, maar als je een ietwat gestructureerd leven hebt, weet je lichaam nog wanneer je meer stofjes nodig hebt. wanneer je dus regelmatig op de kamer gebruikt al dan met vrienden kan het zijn dat je hoofd denkt dat het stofjes moet loslaten. Zeker als je al in de nasleep zat. Allicht hebben je hersenen beslist dat je ging bijnemen en dus maar al stofjes gaan loslaten. Ik weet niet of dat logisch klinkt? Anders dan dat zou ik geen oorzaak kunnen vinden. Ikzelf heb nu ook een kut periode. Dex werkt niet meer (gebruik dagelijks therapeutische dosis). Op bepaald moment stopte de kalmerende werking in mijn hoofd. Alsof ik ineens placebo voorgeschreven krijg. nu heb ik een paar keer voorgehad dat ik dus niet verwachte dat ik nog het positieve effect ging hebben en dit toch eens hevig naar voren kwam. Zeer vreemd. Dan weer enkele dagen niet en plots weer wel, waar het aan licht het blijft mij ook een raadsel, maar denk mindset, conditionering, programmering. Wss ook bepaalde co-enzymen of mineralen die je mist of in mijn geval gemist waren om wat met de stof te doen en na suppletie of de maaltijd wel weer wat had om er energie uit vrij te maken. Ik lees graag verder mee interessant dit . dat het euforische weg is vind ikzelf niet zo erg. Erger vind ik het strakke of de scherpe concentratie want die kwam mijn add echt ten goede en nu dus niet meer :/"
"willemv zei: De sterkte van benzo's is afhankelijk van de dosis. Clonezapam werkt overigens maar 18 uur maximaal en 2mg staat gelijk aan 10mg diazepam. Temazepam is niet verslavend vanwege zijn effect maar door de korte werkingsduur. Kortwerkende benzo's zijn veel verslavender als langwerkende benzodiazepinen en Temazepam geeft max 4. uur een voelbaar effect. Voor zover ik weet is het hier in Nederland zelfs een eerste keus benzodiazepinen en wordt het net als oxazepam massaal voorgeschreven. In hogere dosissen kan het wel een heel hevige roes veroorzaken. Klik om te vergroten... Dit klopt niet helemaal: Valium wordt als standaard maat gebruikt voor de sterkte. Men gebruikt bij een omrekentabel dus altijd valium als vergelijking. flunitrazepam (rohypnol) wordt x10 gedaan clonazepam wordt x 12,5 gedaan 2 mg clonazepam x 12,5 = 25 mg valium die tabel laat dus ook zien dat clonazepam sterker is dan rohypnol. Verder wordt clonazepam als de meest hardnekkig benzo om van af te kicken beschreven in America. Groetjes"
"Ik mag hier niks goedpraten, maar uit ervaring weet ik dat iemand die het wil er toch een weg naartoe vind. Ik kan je alleen adviseren voorzichtig te zijn. De bloeddruk stijgt niet super veel met Dex (normaal gezien) en hartkloppingen komen wel voor maar (bij een gezond) hart valt dat wel mee en duurt het meestal niet zo lang. kwa drugmisbruik zitten we hier een beetje met een dilemma hè, het is bekend dat add en adhd personen gevoeliger zijn voor verslaving, net omdat ze aan self medicatie gaan doen. Vele studies wijzen dan ook uit dat een stimulans voorschrijven bij zo een persoon er net voor kan zorgen dat de van de rest af blijft of daar geen behoefte meer aan heeft. Zo is het vroeger bij mij gelopen. Mijn psychiater wist van mijn verleden maar ook waarom ik dat deed. Dex moet je niet elke dag gebruiken je kan dat intermittent of enkel wanneer je intensieve informatie verwerking moet doen inschakelen. Zo schrijven de artsen het ook steeds vaker voor. Bij mij is het nu even anders omdat ik nog een heel andere problematiek heb die maakt dat ik even voor lange tijd baat heb bij dagelijkse behandeling. ik kan het je zeker niet aanraden. Hartstoornissen zijn de grootste contra-indicator hier. mocht je het toch willen doen en je koopt het via straat: neem niet te veel, als je van nl bent, laat het dan ook zeker testen. Hoe meer versneden met andere amfetamine hoe lastiger het kan uitpakken. Vermijd ten alle tijden caffeine, zorg dat je voldoende elektrolyten binnenkrijgt. Dat is voor een gewoon persoon belangrijk, maar voor jou zeker. Stofjes zoals natrium, calcium, kalium, magnesium hebben een belangrijke rol in het regelen van de vloeddruk en hartslag. Vermijd vette maaltijden die belasten het hart extra. overweeg toch nog maar een aantal keren of je dit wilt. Heb je al eens aan je psychiater gevraagd waarom methyl wel kan met je hart en Dex niet (naar mijn ervaring was er kwa hart en poliswaarde weinig verschil tussen de 2), mijn hart deed op methylfenidaat zelfs hevigere reacties dan op Dex. ik kan er niet genoeg op hameren, doe je het toch, houd je dosis dan laag! Verzet je tegen de zin om toch meer te willen voelen en laat je sample zeker testen. Doe eventueel een zelftest al kan je daar weinig uithalen, conteminatie met andere stoffen wordt wel beter in te schatten. Tegenwoordig heb je meerdere reagents (5-6) wat toch heel wat mogelijkheden geeft om bepaalde stoffen uit te sluiten tegenover enkele jaren gelden (3 reagents). reagents interpreteren is voor een leek moeilijk een andere is een puurheid stip test, maar ook die zijn niet zo eenvoudig. groeten!"
"Die ene zei: Ik kan van alles verkondigen, maar je snapt hem al wel. Om je vraag te beantwoorden: 4F ritalin 2FA Of 3FA 4FMA Dit schiet me zo te binnen Klik om te vergroten... Mag ik wat vragen? Ik ben namelijk ook groot geworden met het RC tijdperk dat uit de grond stampte, maar ik heb het er nooit voor gehad. Vertrouwde het niet en dacht “zal wel teleurstellend zijn tegenover de old school drug.” Als ik het goed begrijp zijn de RC van nu vooral gewijzigd in atomische structuur? Veranderd er dan veel aan de werking ten opzichte van het gewoon product?"
"Rivalrie zei: Een hoge dosis dex is gewoon crystal meth. Denk zelf dat methylfenidaat verslavender is dan dex omdat je van methylfenidaat een rush kan ervaren door op de medicatie te kauwen. Klik om te vergroten... Wow dit zijn ook wel zware uitspraken hoor. D-amfetamine (Dex) heeft een heel anders profiel dan meth hoor. het zijn 2 verschillende soorten drugs hoewel ze sterk op elkaar lijken. Een racemische amfetamine bestaat uit 2 draaiende isomeren. L-(links); amfetamine en R-(rechts); dextroamfetamine. dex heeft meer affiniteit op het centraal zenuwstelsel, levo op fysiologische functies methamfetamine geeft een methyl groep toegevoegd, dit maakt dat de drug meer liposigeen (oplosbaar in vet). Het passeert daarbij de bloed-hersen barrière veel sneller. De drugs komt dus veel krachtiger op en geeft een veel hevigere rush. Hierdoor is het én verslavender én vele malen potenter én meer neurotoxische het is zowat gelijk morfine vs heroïne als je begrijpt wat ik wil zeggen"
"Die ene zei: Wat vind jij hoog? Ik had 130mg genomen, en het kwam in de verste verte niet in de buurt van meth (denk ik, nooit gehad). Het enige wat het deed was me wakker houden, geen rush of iets. Klik om te vergroten... Zou het kunnen dat je tolerantie hebt? Normaal gezien moet zo’n dosis Dex toch euforie opwekken. Een body load zoals je die met meth krijgt zal je met een standaard pheni-amfetamine niet krijgen. maar tis toch net Dex die op de dopamine werkt dacht ik? Of is het omgekeerd doet Dex meer op nora en levo op dopa?"
"Dat i Die ene zei: Ik heb er geen tolerantie voor. Zeker een maand niet gebruikt en toen was de dagelijkse dosis 3 x 10. Het bevorderd beide de dopamine en noradrenaline, maar de echt verschillen weet ik zo niet. ja ik dacht ook dat 130 hoog was, maar ik heb er inderdaad weinig van gevoeld behalve wakker blijven en na een paar uur wat krampachtige kaken Klik om te vergroten... Vreemd, amfetamine verschilt nogal in kwaliteit. Als je een groothandelaar zoekt voor apotheken (als je die nog kan vinden) dan staat dexamfetamine daar vermeld met een percentage van 50-75% mss dat dat er iets mee te maken heeft. nu ik moet zeggen mijn medicatie Dex pakt ook heel raar uit met momenten. Sommige dagen lijkt het niet te werken. Dan ineens wel weer. Soms is het alsof ik overdag doen ben en dan savonds ineens strak komt te staan. Hoe dit kan zijn me raadsels. Conditionering van omgeving en ritme mss?"
"Ik zit met het zelfde dilemma want ik heb een slaap supplement gekocht “my sleep” en daar zit l-tryptofaan in. het komt zeker voor dat een arts een SSRI voorschrijft aan personen met ad(h)d die daar ook medicatie voor gebruiken. die medicatie gaat veel harder werken op de serotonine dan l-tryptofaan doet. L-tryptofaan zit namelijk ook in je voedsel. Het is de bouwsteen waarlangs je lichaam 5-htp -> serotonine -> melatonine maakt. er gaat dus ook een deel verloren door metabolische voorrang. Of zie ik dit verkeerd?"
"Hallo allemaal, mij was bij de apotheek die mijn Dex bereid. Ik vroeg voor een goede multivitamine en kreeg Dynavit mee. Nu lees ik op de verpakking dat er methionine (100ug) inzit. SAMe dus. Nu zou dit gecontraindiceerd zijn met (L-dopa) vanwegen onvoorspelbare reactie. Dan lijkt het mij ook niet te mogen met mijn dexamfetaminesulfaat? niemand hier ervaring mee? Heb dit product nog eens gehad en toen geen problemen gehad, was me toen nog niet zo bewust van suppletie dus heb het ook nooit gelezen. Alvast bedankt!"