Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ginda zei: Hallo, Ik neem sinds een week oxynorm 10mg (oxy. Neem ik niet dagelijks alleen bij hevige pijn, savonds) + 100mg tramadol retard +600 mg ibuprofen. De volgende dag heb ik zo hevige hoofd-nekpijn. Hebben jullie dit ook soms? Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen ? Ik drink geen alcohol of neem geen harddrugs Klik om te vergroten... Heb ik ook vaak gehad na inname (grote dosis) oxy. Ik denk door te diep slapen en niet wakker worden of omdraaien als je niet goed ligt."
"Hallo iedereen, Sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik epilepsie heb. Ik heb 2 keer een aanval gekregen, 1 keer nuchter en 1 keer nadat ik 10mg methylfenidaat (ritalin) op had. Ik krijg dit niet zelf voorgeschreven btw. Deze 2 aanvallen waren verspreid over 2 maanden en nu zijn er 2 weken voorbij na de laatste aanval. Ik heb ik van mijn huisarts een voorschrift gekregen voor medicatie tegen epilepsie. Depakine of Keppra. Nu waren er 2 dingen die ik mezelf afvroeg: Zou het mogelijk zijn dat de epilepsie is veroorzaakt door drugsgebruik? Om te beginnen rook ik, wat geen drugs is maar denk dat het toch handig is om erbij te zeggen. Ik gebruikte normaal zo'n 2 keer per week benzo's, blowde dagelijks en nam ook bijna wekelijks wel iets van een opiaat. Verder heel af en toe, denk eens in de paar maanden mdma of ritalin. Het volgende wat ik mij afvroeg is of ik mijn drugsgebruik moet aanpassen als ik deze medicatie ga gebruiken. En zo ja wat kan niet meer en wat zou nog wel kunnen?Misschien zijn hier ook mensen die mij kunnen vertellen welk medicijn ik beter kan gebruiken van deze twee. Ik zou graag wat terug horen. Alvast bedankt"
"Jmths zei: Voila, de meest waarschijnlijke oorzaak voor epileptische aanvallen, al kennen we je context niet natuurlijk. Maar benzo ontwenning staat wel berucht om het veroorzaken van epileptische aanvallen, ook onder mensen die deze nog nooit ervaren hebben. Het dodelijk aspect van benzo ontwenning ligt hem voornamelijk in het risico op epilepsie. De 'zaps' van benzo ontwenning staan mij ook wel bij en ik beschouw mijzelf niet als epilepsie gevoelig. Laatst had kind van een kennis een onverwachte vrij heftige epileptische aanval waarvan wordt vermoed dat de oorzaak biologisch ligt. Ambulance langs gekomen, Midazolam (benzo) injectie, vervolgens hebben ze er extra langzaam over gedaan (2 maanden?) om benzo gebruik weer af te bouwen omdat ontwenning de kans op epilepsie weer zou verhogen. Ruim half jaar later lijkt alles gelukkig weer goed te gaan maar ter illustratie van een concreet voorbeeld. Kun je ook wel terug vinden in de bijsluiter mocht je die hebben. Maar ik gok dat de andere drugs je ook niet zullen helpen. Klik om te vergroten... Dus als ik recreatief benzo's gebruik, ongeveer 2 keer per week. Krijg ik dan ontwenningsverschijnselen terwijl deze week niet anders was dan andere weken? Het was niet dat ik die dag al een week niks had genomen ofzo. Die eerste aanval was op een vrijdag waarbij ik die dinsdag nog diazepam had gebruikt?"