Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"I kwam er dus pas achter dat het niks deed toen ik er een paar dagen mee stopte..."
"Roze olifant zei: Sowieso is medicatie alléén vrijwel nooit de reden van gewichtstoename, zeker geen 30 kilo. Er zijn drugs/medicijnen die ervoor zorgen dat je minder of meer honger hebt (toename van eetlust is een voorkomende bijwerking van benzo's!) en/of een bepaalde invloed hebben op je metabolisme maar uiteindelijk betekent aankomen vooral gewoon dat je meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt. Uiteindelijk gaat het dus om de balans energie-inname/verbruik, al kan een medicijn er wel aan bijdragen dat die balans moeilijker te handhaven is. Kan het ook niet zijn dat je door de benzo's fysiek minder actief bent geworden, dus minder beweging hebt dan voorheen? Ik weet ook niet wat precies de reden is dat je benzo's gebruikt, maar als je niet lekker in je vel zit kan dat natuurlijk ook invloed hebben op je leefstijl en voedingspatroon. Klik om te vergroten... Ik vben ze gaan nemen toen ik het niet meer trok in een zware tijd. Maar iinmiddels ruim 35kg erbij geeft nog meer stress. (Dus stoppen met benzo's ben ik nog niet aan toe) Wannneer stopt het?! Sporten deed ik toch al niet, kon/mocht eerst niet door ondergewiht en nu kan ik het niet meer omdat ik te zwaar ben."
"Huisarts schrijft het voor en van hem moet ik het ook blijven gebruiken. Aan de ene kant will ik er inderdaad gewoon mee sroppen, aan de andere kant hoop ik toch wat te merken als ik meer neem. Gisteren 200mg oxazepam genomen, niks gemerkt. Dat doe ik dus inderdaad niet meer."
"transformated zei: Anders moet je vragen aan je huisarts voor Durogesic (Fentanyl). Dat zijn pleisters en dat werkt ongeveer 3 dagen. Ik heb gehoord van een maat dat het heel goed werkt tegen de pijn en je bent er lekker high van. Maar wel heel verslavend. Maar als ik lees dat je niks merkt van de medicatie dan je zou beter een paar weken of maanden even niks nemen of veel verminderen en dan zal het wel weer werken tegen de pijn of als je high wilt zijn. Maar de Durogesic zou ik niet nemen voor de high als ik jou ben gebruik het dan gewoon voor de pijn. Klik om te vergroten... Die pleisters heb ik nu"
"Inmiddels is de zaak wel overgedragen van huisarts naar pijnpoli, maar die heeft enkel de oxynorm vervangen door de pleisters. Ik zou zelf veel liever langwerkende oxycodon nog een kans geven, al is het maar voor een paar dagen, want dit heeft ook geen zin zo. Ik heb echt pijnstillers nodig maar nu lig ik nog de hele nacht en dag wakker van de pijn. Overigens kauw ik nu ook op de pleisters zoals iemand in een topic hierboven zei. Maar dan nog word ik pas bij 200mcg/h (maal 72 dus eigenlijk) een beetje slaperig. Van 600mcg op m'n huid merk ik niks."
"Hoi, Ik gebruik sinds een maand of 3-4 dagelijks oxazepam 50mg tegen paniekaanvallen, en temazepam om in te slapen. En ook wel overdag om rustig te worden. Alleen heb ik nooit kunnnen zeggen dat ik iets merkte van de medicijnen. Zijn de effecten zo subtiel? Ook als k eens een paar dagen oversla merk ik niks. Hoogste dosis van beide (waabij ik nog steeds niks merkte: ) 400mg oxa en 200mg tema. Heb ik placebos of merk je altijd zo weinig, en neemt het alleen ongewenste effecten weg?"
"Ik ben sinds half november meer dan 30kg aangekomen. Niet van het eten, want ik geef bijna alles over omdat ik zo misselijk ben. Ben wel onder behandeling in het ZH ervoor, maar ik vroeg me af of het van benzo's kon komen? Het aankomen begon ongeveer tegelijk dat ik met oxa en tema begon. Wat zijn jullie ervaringen?"
"Hey, Ik heb nu twee leveranciers, beide leveren ze bijna uitsluitend Aurobindo. Als ik google, vind ik vooal dat dat een minderwaardig product is. Wat zijn jullie ervaringen ermee? (Eerst kreeg ik 'onbeperkt' oxycodon van mijn husarts, maar van de pijnpoli hebben ze hem een verbod gegeven nog iets voor te schrijven. En van 200mg oxy instant + X mcg fentanyl instant (en 600mcg an pleisters, al was dat iets later) naar 0 in één dag gaat niet lukken, vandaar dat ik het illegale circuit 'ingedwongen' ben)"
"Het vermoeden was vocht door orgaanfalen (lever of hart). Mijn eetpatroon is niet perfect, maar zeker neit te veel en ook geen ongezonde dingen. Ik hoop alleen dat ik dat vocht kwijtraak, want nu kan ik niet eens meer lopen. Laat staan sporten."
"Sinds 2 weken heb ik oxynorm (op voorschrift van een arts) In eerste instantie begon ik met 10 mg, 4-6 keer per dag. Geen effect. Sindsdien nog een paar keer een hogere dosis geprobeerd, maar ik merkte weinig. Nu een paar dagen geleden 140mg genomen en een paar uur later nog 60mg bijgepakt. (vooraf tonic gedronken en maagtabletten geslikt, en een paar magnesiumcitraat tabletten. Dit had ik op engelse fora gelezen om de werking te versterken). Ik werd slaperig, dat is alles. Overal lees ik geweldige tripreports over oxy, wat zou ik moeten voelen? Wat bedoelen jullie met 'hard gaan' ? Verder heb ik helemaal geen ervaring met drugs, ook geen wiet of zo. Zelfs alcohol heb ik nog nooit gedronken, dus daar kan ik het ook niet mee vergelijken. Voor de pijn doet het ook bijzonder weinig, dat blijft erg hevig. Hoe kan ik een betere werking van de tabletten bekomen? Wat doe ik verkeerd? (ben overigens een klein vrouwtje, en ook nog te licht voor mijn lengte, dus zou een 'normale' dosis er al veel harder moeten inhakken dan bij een volwassen vent die 3x zo zwaar is.)"