Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLange treinreis na feestje

Lange treinreis na feestje

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KroketLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Aanstaande vrijdag ga ik naar ADE Audio Obscura in mijn eentje en ik ben alvast mijn reis terug naar huis aan het plannen om te zorgen dat ik wel veilig thuis kom. Ik vroeg me af of jullie tips hebben om een twee uur lange reis (Ams-Tilburg + fietsen) goed door te komen, voornamelijk na gebruik van xtc en zonder mensen die op me letten.

Ik zal iig niet te veel gebruiken. Normaal met vrienden ga ik tot ongv 1,3 pil en dan ben ik flink vaag, maar ik ben nu van plan om niet verder te gaan dan 3/4 of hooguit een hele (verdeeld over 6 uur tijd).

Ik vroeg me vooral af wat ik nodig heb voor de treinrit naar huis, extra water, of misschien suiker drankjes (cola), snacks, koptelefoon voor muziek? Hebben jullie ervaringen met zo’n lange vervelende reis terwijl de drugs aan het uitwerken is en zonder afleiding?

Groetjes,
Kroket
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Probleem is dat 3/4 of een hele pil weinig zegt over hoeveel je eigenlijk gaat gebruiken. Hoeveel mg MDMA bevatten je pillen, dat is de vraag.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, koptelefoon voor muziek lijkt me wel essentieel. Een telefoon waarvan de batterij niet leeg is lijkt me ook belangrijk. En dan iets te eten en iets te drinken, liefst iets lichts en gezonds, geen suiker. Ik zou cola vermijden, want je kan beter geen cafeïne nemen als je al een stimulant op hebt. Ga dan liever voor vers geperst sap of, nog beter, vers fruit, want dat is makkelijk weg te krijgen en je krijgt voedingstoffen en vocht binnen. Ga niet extreem veel drinken, gewoon een alledaagse hoeveelheid.

Verder zou ik me niet zo druk maken. Ergens is die reis in de trein wel rustgevend. Gewoon een beetje ontspannen, muziek luisteren, gezond eten en drinken. Dat komt helemaal wel goed 🙂

Ik vind je dosis wel erg vaag. 3/4 pil kan werkelijk alles zijn, afhankelijk van de sterkte. Dat zou je eigenlijk nauwkeuriger moeten afmeten. Ah, wat @xeno1975 ook al zegt dus.

Edit: Oh en wellicht even een alarm zetten voor als je moet overstappen. Als je even niet oplet wordt je misschien wakker in Maastricht 😅
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niks van de rest in de trein aantrekken wil ook wel helpen.
Ik ben wel eens klappertandend naar huis gegaan omdat ik iets te veel xtc had genomen. Mensen vroegen hoe het met me was en zo, maar je daar niets van aantrekken helpt enorm. Vooral omdat je die mensen nooit weer terugziet. Want die zijn zelf ook dronken of onder de invloed.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Powerbank voor je telefoon
Hoodie zodat je je kan afzonderen. (word zelf altijd klein beetje para in OV tussen de 'gewone' mensen)
Kan je overigens plassen in de trein? Dat moet je waarschijnlijk vaker bij de uitwerking van xtc
Koptelefoon kan
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Treinkaartje/Ingecheckte OV kaart kunnen presenteren aan de conducteur.

Als het kan ga op een enkele stoel zitten zodat niemand naast je zit en/of op het balkon als dat gaat.

Als jij je niet ongebruikelijk gedraagt hebben de mensen het a). niet eens door dat je onder invloed bent of b). die het wel doorhebben kan het niet schelen.

Meestal is het beter als je geen gesprekken aan knoopt.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Denk dat een koptelefoon wel chill is voor onderweg. Verder gezond en licht eten. Ik zou je er niet al te druk om maken! Veel plezier vrijdag 😎 Ik ga naar hetzelfde feest en heb heeeeul veel zin!
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn vast meer mensen die terug naar Tilburg moeten, kan soms leuk zijn om wat te socializen met mensen die je niet kent. Moet niet al te moeilijk zijn om te zien wie er van ADE naar huis gaan 👀
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuifcabine zei:
Er zijn vast meer mensen die terug naar Tilburg moeten, kan soms leuk zijn om wat te socializen met mensen die je niet kent. Moet niet al te moeilijk zijn om te zien wie er van ADE naar huis gaan 👀
Klik om te vergroten...
Precies! Komt echt wel goed hoor
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is ook een beetje hoeveel ervaring je met XTC hebt in een vergelijkbare setting.

Amsterdam kan wat veel zijn, zelfs zónder drugs.
w
w00tLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik reis eigenlijk altijd met minstens één vriend als ik van een feestje kom wat wat verder weg is, dus hou me dan niet zo met anderen bezig. Maar de kans is vrij aanwezig dat je in de trein zit met genoeg andere mensen die een pilletje op hebben. Verder is het meeste wat ik ook zou zeggen wel eerder genoemd, maak jezelf niet te druk, die reis is voorbij voor je het weet. En vooral: veel plezier!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuifcabine zei:
Er zijn vast meer mensen die terug naar Tilburg moeten, kan soms leuk zijn om wat te socializen met mensen die je niet kent. Moet niet al te moeilijk zijn om te zien wie er van ADE naar huis gaan 👀
Klik om te vergroten...
Ik moest ook na Ground Zero een stuk alleen reizen. En ik sprak iemand in de trein aan, ik had hem ingeschat als een hardcore liefhebber. Maar hij zat gewoon broodnuchter en net wakker in de trein en had geen flauw benul wat Ground Zero was 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kroket zei:
Beste mensen,

Aanstaande vrijdag ga ik naar ADE Audio Obscura in mijn eentje en ik ben alvast mijn reis terug naar huis aan het plannen om te zorgen dat ik wel veilig thuis kom. Ik vroeg me af of jullie tips hebben om een twee uur lange reis (Ams-Tilburg + fietsen) goed door te komen, voornamelijk na gebruik van xtc en zonder mensen die op me letten.

Ik zal iig niet te veel gebruiken. Normaal met vrienden ga ik tot ongv 1,3 pil en dan ben ik flink vaag, maar ik ben nu van plan om niet verder te gaan dan 3/4 of hooguit een hele (verdeeld over 6 uur tijd).

Ik vroeg me vooral af wat ik nodig heb voor de treinrit naar huis, extra water, of misschien suiker drankjes (cola), snacks, koptelefoon voor muziek? Hebben jullie ervaringen met zo’n lange vervelende reis terwijl de drugs aan het uitwerken is en zonder afleiding?

Groetjes,
Kroket
Klik om te vergroten...
Haha okee dit is waarschijnlijk niet zo'n goeie tip, maar ik neem dan altijd 2C-B.

Alexander Shulgin (de uitvinder van 2C-B) nam het altijd het liefst in als de MDMA begon uit te werken. De space en trip gaan dan heel soepel in elkaar over en vullen elkaar goed aan. Van de 2C-B word je dan een beetje stil, kunnen je gedachten heel leeg worden en een staat van rustgevende acceptatie ervaren. Een ander voordeel is dat je niet meer zoveel cravings ervaart van de MDMA. Maar je kan er wel misselijk van worden, en niet zo energiek (dus de combi is minder geschikt voor op de dansvloer).

Daarnaast ben ik heel ervaren met psychedelica, en voel ik me niet echt bezwaard om te trippen in de trein als er ook andere mensen zijn. Ik weet toch wel dat ze niet aan me kunnen zien dat ik trip. En als ze het wel zien.. Tja. Wat boeit het eigenlijk? Ik zit gewoon stil, ben ingecheckt, en val niemand lastig.

Maar goed, veel mensen zullen zich er oncomfortabel bij voelen. Of de trein veroorzaakt te veel prikkels waardoor je niet goed kan ontspannen. Het nare is dan wel dat je niet gelijk weg kunt. Je zult op zijn minst tot de volgende halte moeten wachten.

Dus het is wel belangrijk dat je je comfortabel voelt met psychedelica in het openbaar, en dat je gewend bent om met de trein te reizen. Ook moet je niet heel veel 2C-B gaan nemen. 15 milligram is genoeg. Met zo'n dosis kan die 2 uur durende treinreis zo voorbij zijn.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
En als je afleiding nodig hebt in de vorm van (online) sociaal contact, op DF is er vrijwel altijd iemand online die in is voor een praatje. Powerbank en warme trui mee en chillen maar!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leuke gebruikersnaam
K
KroketLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor de fijne reacties allemaal! Daar kan ik wel wat mee. Zal gewoon een lekker muziekje luisteren, kijken of ik een sapje/snack kan halen bij de kiosk of automaat en evt socialisen met andere feestgangers als ik daar zin in heb. Powerbank is ook een goeie tip. 2CB heb ik nooit gebruik maar lijkt me ook wel een fijne manier om door het uitwerkingsproces te gaan dus die zal ik onthouden voor een andere keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."