#1
Veel succes met het afbouwen in ieder geval, hoop voor je dat de ontwenningsverschijnselen gaan meevallen.
Ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn probleem is dat ik ook een denker ben. Al van kleins af aan denk ik overal over na. Problemen, gevoelens en ervaringen gaan mijn hoofd rond.leipebaviaan zei:Natuurlijk ben ik altijd bezig te achterhalen waarom ik niet kan slapen, die vraag is reeds beantwoord. Ik ben s'nachts veel te veel bezig met malen, problemen overdenken. Het zweeft eigenlijk altijd als het ware boven mijn hoofd, en ik probeer(de) iedere avond een oplossing voor te zoeken. Na verloop van tijd geef je dat op, en denk je er alleen nog maar aan, niet langer opzoek naar een oplossing.
\\Ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn probleem is dat ik ook een denker ben. Al van kleins af aan denk ik overal over na. Problemen, gevoelens en ervaringen gaan mijn hoofd rond.
Mijn analytisch vermogen gebruik ik dan om complexe zaken goed uit te denken. Ik moet en zal er een oplossing of antwoord voor vinden. Tot het punt dat ik helemaal klem zit en ik in cirkeltje's denk. Steeds kom ik op hetzelfde punt uit en raak helemaal gestrest en gefrustreerd. Dit weerhoud mij er ook van om in te slapen.
Goed om te horen dat jij er enigzins een oplossing voor hebt gevonden. Ik heb zelf een hekel aan praten, ik kan dat gewoon niet. Als het gebeurd klinkt het naar mijn gevoel allemaal een stuk minder ernstiger en heb het me gevoel aan te stellen. Praten doe ik dus gewoon niet, klaar. Daarom is dit forum ook een mooi medium om jezelf ietwat te ventileren. Een puur praktisch gezien is praten zelf al helemaal ''not done:'' Studie gaat slecht, voetbal gaat slecht, zit in stress over vrienden en shit, gebruik teveel harddrugs. Niet allemaal even leuke dingen die je met je paps en mams bespreekt op dinsdag avond met gezellig wat thee erbij.Oplossing heb ik deels gevonden door veel te praten. Met familie, bekenden en een psycholoog. Terugkomende problemen die altijd maar bleven spoken bespreek ik nu. En in sommige gevallen bespreek ik dit met de psycholoog of behandel het met therapie. Hierdoor is mijn hoofd een stuk rustiger en leger geworden.
Wat jij beschrijft zijn precies mijn ervaringen met benzo's. Heb tot nu toe een aantal keer valium en etizolam gebruikt. Als je wilt slapen, dan slaap je. Anders kun je best op blijven en redelijk functioneren, maar je zal gewoon een stuk waziger zijn. Het gevoel waar je naar op zoek bent heb ik nooit gevonden in benzo's als ik heel eerlijk ben.
Ik heb ooit eens teveel valium genomen in de veronderstelling dat het niet werkte, en vervolgens bijna 2 dagen aangesloten geslapen...
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar als ik het zo lees ben je eigenlijk op zoek naar iets waardoor je goed in slaap kunt vallen. Althans, dat leek in eerste instantie zo. Nu ben je op zoek naar iets wat ook nog eens euforisch is. Waarom wil je dat? Natuurlijk is het chill, dat snap ik. Maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker naar mijn mening. Het kunnen slapen is noodzaak, maar het euforische is overbodig en maakt stoppen alleen maar lastiger.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."