Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiclazepam testen

Diclazepam testen

73 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Inderdaad, na 42 uur is de helft van de dosering op dat moment weg. Na 82 uur is er dus nog 1/4e van de dosering in je lichaam. Je levert breekt stoffen af met een snelheid die afhangt van de concentratie stof, vandaar dat het op deze manier werkt. Over het algemeen wordt gesteld dat er vijf maal de halfwaardetijd gewacht moet worden voordat het 'officieel' uit je bloed is.
Gelukkig staat de halfwaardetijd niet altijd in directe verbinding met de effecten die je ervan nog ervaart. Ik kan je wel geruststellen dat je morgen waarschijnlijk al wel een stuk beter voelt, alhoewel mogelijk nog niet helemaal normaal, zou het autorijden dan nog wel eventjes laten. :P
Klik om te vergroten...

Jij ervaring met hoe lang diclazepam werkt fool? Heb ze hier ook liggen namelijk, maar niet echt zin om dagen wazig te zijn haha.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van 2milligram kwam ik hoogstens wat minder fanatiek uit mijn bed, hoger zou ik niet gaan als je iets aan de dag erna wilt hebben. :P

Schijnt ook wel een beetje per persoon te verschillen, de één heeft er nog een halve/hele dag last van 2mg, terwijl ik(en anderen) daar wat minder last van hebben.

Ik vind diclazepam zelf trouwens niet héél bijzonder, etizolam, flubromazepam of pyrazolam vind ik zelf fijner.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Van 2milligram kwam ik hoogstens wat minder fanatiek uit mijn bed, hoger zou ik niet gaan als je iets aan de dag erna wilt hebben. :P

Schijnt ook wel een beetje per persoon te verschillen, de één heeft er nog een halve/hele dag last van 2mg, terwijl ik(en anderen) daar wat minder last van hebben.

Ik vind diclazepam zelf trouwens niet héél bijzonder, etizolam, flubromazepam of pyrazolam vind ik zelf fijner.
Klik om te vergroten...

Ik heb van allemaal 10 stuks om te proberen. Alleen etizolam geprobeerd op het moment, maar vond dat te kort werken. Ben op zoek naar een slaapmiddel voor na een feest die lang genoeg werkt om een normale nacht te slapen, maar waar ik niet nog dagen wazig van ben.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met etizolam heb ik dat ik een uur of 4 goed slaap en daarna weer klaar wakker ben helaas. Maar thanks voor de top in ieder geval!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mja, dat is niet héél raar met pepmiddelen. Een optie zou zijn om dan er weer een etizolam bij in te gooien, maar dat is ook zo zonde van de dag erna. Maarja, met een beetje geluk fixt diclazepam je probleem dus. :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben inderdaad na die 3 pillen vandaag behoorlijk vd kaart geweest. Er zaten zelfs wat gaten in mijn geheugen, zo dacht ik om 8u dat ik nog moest avondeten, terwijl dat allang gedaan was. Mijn moeder keek me wel wat raar aan toen. Verder vind ik diclazepam wel echt een fijn goedje, uurtje geleden weer 1 gepakt en ben lekker slaperig nu. Na het roken van een sigaret leek ie net nog iets harder in te slaan. Voor mijn gevoel is deze benzo puur bedoelt om in te kunnen slapen, niet om een beetje op te trippen. Het drukt inderdaad angstklachten weg omdat je geen zin meer hebt erover na te denken. Ik heb verder niet echt een warm gevoel van geborgheid, wat anders volgens mij nog wel eens voor kan komen. In ieder geval een heerlijk product om me te kunnen slapen. :hearteyes:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trippen op benzodiazepines lijkt me sowieso een beetje raar. xD

Ik zou wel een beetje oppassen, die shit is wel verslavend. Daarnaast stapel je doseringen op als je het dagen achtereen pakt. Het grootste deel van je dosering van gister is nog niet verwerkt, dus dat éne pilletje nu heeft een versterkt effect.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar toch voel ik mij niet bijzonder moe. Niet zo moe dat ik bijv. niet meer online kan zijn op df.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je ooit wel eens met de oorzaak van jou chronische slaapgebrek proberen te achterhalen? Dit moet toch ergens vandaan komen. Je kunt de symptomen bestrijden met benzo's, maar beter is gewoon de oorzaak aan te pakken.
En het lijkt me niet het meest handige en veilige om nu zelf voor dokter te spelen en jezelf maar benzo's voor te schrijven.
Voor je het weet ben je hooked. En dit gaat snel..... Afkicken is dramatisch. Ik spreek uit ervaring.


Vroeger gebruikte ik altijd Lorazepam om in te slapen. Of ik gebruikte een slaappil genaamd Zopiclon. Werkte perfect destijds. Ben verder niet echt een benzo deskundige ofzo.....
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natuurlijk ben ik altijd bezig te achterhalen waarom ik niet kan slapen, die vraag is reeds beantwoord. Ik ben s'nachts veel te veel bezig met malen, problemen overdenken. Het zweeft eigenlijk altijd als het ware boven mijn hoofd, en ik probeer(de) iedere avond een oplossing voor te zoeken. Na verloop van tijd geef je dat op, en denk je er alleen nog maar aan, niet langer opzoek naar een oplossing. Ik heb er sowieso een handje van om zelf voor dokter te spelen, want de psychische hulpverlening hier, schiet te kort. Als ik binnenkort vertel dat ik elke nacht diclazepam gebruik, zullen ze hoogstens wat grommen en wat notities opschrijven. De oplossing lijkt echt een miljaard jaar ergens away ergens te liggen, ik ga tot zolang niet wachten. Als ik tot die tijd eindelijk eens een paar uren normaal kan slapen, dan er is niemand die mij daarvan kan weerhouden.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is je eigen vrijwillige keuze. En je goed recht. Verder gun ik je echt je nachtrust.
Speelgoed zijn benzo's zeker niet. Alles is verder al gezegd. Plus dat je zelf ongetwijfeld enige research gedaan hebt.

leipebaviaan zei:
Natuurlijk ben ik altijd bezig te achterhalen waarom ik niet kan slapen, die vraag is reeds beantwoord. Ik ben s'nachts veel te veel bezig met malen, problemen overdenken. Het zweeft eigenlijk altijd als het ware boven mijn hoofd, en ik probeer(de) iedere avond een oplossing voor te zoeken. Na verloop van tijd geef je dat op, en denk je er alleen nog maar aan, niet langer opzoek naar een oplossing.
Klik om te vergroten...
Ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn probleem is dat ik ook een denker ben. Al van kleins af aan denk ik overal over na. Problemen, gevoelens en ervaringen gaan mijn hoofd rond.
Mijn analytisch vermogen gebruik ik dan om complexe zaken goed uit te denken. Ik moet en zal er een oplossing of antwoord voor vinden. Tot het punt dat ik helemaal klem zit en ik in cirkeltje's denk. Steeds kom ik op hetzelfde punt uit en raak helemaal gestrest en gefrustreerd. Dit weerhoud mij er ook van om in te slapen.
Oplossing heb ik deels gevonden door veel te praten. Met familie, bekenden en een psycholoog. Terugkomende problemen die altijd maar bleven spoken bespreek ik nu. En in sommige gevallen bespreek ik dit met de psycholoog of behandel het met therapie. Hierdoor is mijn hoofd een stuk rustiger en leger geworden.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
\\Ik herken mijzelf in jou verhaal. Mijn probleem is dat ik ook een denker ben. Al van kleins af aan denk ik overal over na. Problemen, gevoelens en ervaringen gaan mijn hoofd rond.
Mijn analytisch vermogen gebruik ik dan om complexe zaken goed uit te denken. Ik moet en zal er een oplossing of antwoord voor vinden. Tot het punt dat ik helemaal klem zit en ik in cirkeltje's denk. Steeds kom ik op hetzelfde punt uit en raak helemaal gestrest en gefrustreerd. Dit weerhoud mij er ook van om in te slapen.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je verhaal, ik herken delen er wel in. In mijn geval is het meer dat er een stuk of 5 ''problemen'' spelen, die zich echt als wolkjes rond mijn hoofd wentelen. Ik heb allang opgegeven een oplossing ervoor te verzinnen, maar toch blijf ik erover nadenken. Lichamelijk zegt alles dat ik moet slapen, maar geestelijk ben je nog veel te actief.
Oplossing heb ik deels gevonden door veel te praten. Met familie, bekenden en een psycholoog. Terugkomende problemen die altijd maar bleven spoken bespreek ik nu. En in sommige gevallen bespreek ik dit met de psycholoog of behandel het met therapie. Hierdoor is mijn hoofd een stuk rustiger en leger geworden.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat jij er enigzins een oplossing voor hebt gevonden. Ik heb zelf een hekel aan praten, ik kan dat gewoon niet. Als het gebeurd klinkt het naar mijn gevoel allemaal een stuk minder ernstiger en heb het me gevoel aan te stellen. Praten doe ik dus gewoon niet, klaar. Daarom is dit forum ook een mooi medium om jezelf ietwat te ventileren. Een puur praktisch gezien is praten zelf al helemaal ''not done:'' Studie gaat slecht, voetbal gaat slecht, zit in stress over vrienden en shit, gebruik teveel harddrugs. Niet allemaal even leuke dingen die je met je paps en mams bespreekt op dinsdag avond met gezellig wat thee erbij. :tearsofjoy:

Maar was dit topic niet begonnen met een uiteenzetting van mij hoe diclazepam voelde?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Even een kleine update/vraag tussendoor: tot nu toe doet deze benzo zijn functionele werk prima, ik heb er gister maar 1 gepakt, en alsnog sliep ik als een koning. Ik voelde me heel fijn in bed, de lakens voelde ook lekker zacht aan, echt zo een geborgen gevoel. Dus als inslaper krijgt deze benzo een dikke 10. Als ik in bed lag zat mijn hoofd altijd vol met problemen die ik dagelijks ervoer, maar het lijkt wel alsof er een ''band'' om mijn hoofd zat die negatieve gedachten/hersenspinsels blokkeerde. In principe creëer je rust in je hoofd, waardoor ik vaak binnen no-time slaap.

Wat ik echter nog miss bij deze benzo is echt dat fijne, warme, rozerige gevoel. Het je helemaal prettig voelen, vrijgewaard van zorgen, nergens meer aan denken, angst reducerende gedachten. Ook ervaar ik geen loodzwaar gevoel van vermoeidheid, ik kan nog enigszins activiteiten ondernemen, uitende zich in gewoon wat heen en weer lopen, ik kan achter de computer wat dingen doen, ik kan in alle rust buiten nog een sigaret roken etc etc. Benzodiazepinen werken toch op je GABA receptoren, die juist toch hele fijne gevoelens moeten ''releasen.' Moet ik hiervoor een hogere dosis pakken? Ik ben na het gebruik van benzo's de volgende dag nog wel een beetje ''vaag,'' als ik het zo mag benoemen, dus ik houd liever 1 aan als het maxium.

Concluderend: heb ik de verkeerde benzo gekozen om deze gevoelens te ervaren, of is dit met elke benzo zo? En heeft er iemand tips om dat dat waze gevoel een dag later wat te doen afnemen? Verder een dikke voldoende voor diclazepam, valt denk ik niet meer weg te denken uit het medicijnenkastje.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat jij beschrijft zijn precies mijn ervaringen met benzo's. Heb tot nu toe een aantal keer valium en etizolam gebruikt. Als je wilt slapen, dan slaap je. Anders kun je best op blijven en redelijk functioneren, maar je zal gewoon een stuk waziger zijn. Het gevoel waar je naar op zoek bent heb ik nooit gevonden in benzo's als ik heel eerlijk ben. Probeer benzo's ook gewoon niet recreatief te gebruiken, daar zijn ze veels te verslavend voor en naar mijn idee ook niet boeiend genoeg. Het is hierboven al veelvuldig gezegd, dus zal er niet meer uitgebreid op in gaan. Maar realiseer je dat als je benzo's vast gaat gebruiken het bijzonder gevaarlijk kan zijn om zomaar te stoppen.

Om de volgende dag niet meer wazig te zijn, geldt vooral minder nemen. Dit sluit aan op het halfwaardetijd verhaal. Hoe meer je neemt, hoe langer je het zult voelen. Ik heb ooit eens teveel valium genomen in de veronderstelling dat het niet werkte, en vervolgens bijna 2 dagen aangesloten geslapen... Ik was toen aan het backpacken, dus het kon geen kwaad. Maar in een normaal en productief leven is dat zeker geen aanrader.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."