Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe voorkom ik een dip nadat mijn Dexamfetamine is uitgewerkt?!

Hoe voorkom ik een dip nadat mijn Dexamfetamine is uitgewerkt?!

51 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
30mg is een vrij sterke dosis. Wat je dan meemaakt is een lichte amfetamine comedown.

Klik om te vergroten...
het is inderdaad aan de hoge kant. Ik slik dit echter al meerdere jaren maar had een pauze genomen van medicatie en ben na een half jaar gestopt te zijn weer begonnen. Ben begonnen met 3x 5 mg, dat had geen effect. toen de dosis opgehoogd met halve pil, was ook niet genoeg. En zit nu dus op 3x 10mg. Dus er is gewenning ontstaan over de jaren heen.

thanks voor die reddit post trouwens, ga het bekijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die tekst hierboven is bijna elke dex gebruiker wel boos om dat dit gebeurd is (in nederland).

Vragen aan je arts voor een magistrale bereiding 2.5mg pilletjes , of gewoon je amfexa blijven slikken zijn de enige 2 oplossingen vrees ik.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Die tekst hierboven is bijna elke dex gebruiker wel boos om dat dit gebeurd is.

Vragen aan je arts voor een magistrale bereiding 2.5mg pilletjes , of gewoon je amfexa blijven slikken zijn de enige 2 oplossingen vrees ik.
Klik om te vergroten...
Ben vandaag naar mijn arts geweest en ik ga volgende week naar een specialist. De arts mag namelijk geen magistrale bereidingen voorschrijven.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ufo piloot zei:
Ben vandaag naar mijn arts geweest en ik ga volgende week naar een specialist. De arts mag namelijk geen magistrale bereidingen voorschrijven.
Klik om te vergroten...
Ik ben belg dus die wetgeving ligt net een beetje anders , maar in heb Nederlandse collega's (En baas) die 2.5 magistrale bereiding krijgen.
Dus het is zeker een mogenlijkheid.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lisdexamfetamine kan je wel vergeten, tenzij je jaarlijks klauwen met geld kwijt wil zijn aan zo'n AD(H)D-medicijn. Ik had namelijk ook aan mijn therapeut gevraagd of dat een optie was, maar het probleem is dat er nog een patent op zit, omdat het een vrij nieuw medicijn is.

[Modknip]Afbeelding verwijderd ivm getoonde prijzen[/modknip]

Bron: https://www.farmacotherapeutischkom...rgelijkTeksten=dexamfetamine,lisdexamfetamine
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Hardlopen / sporten zodra je de de dip begint te merken.

Doet wonderen.
Klik om te vergroten...
Ik ben nu herstellende van een rugblessure maar ik ga dit zeker uitproberen zodra ik er weer toe in staat ben, bedankt voor de tip!

Ben sinds een paar dagen terug aan de Elvanse, na een uitstapje richting methylfenidaat (van Sandoz). Dat wilde ik (weer) proberen omdat ik van Elvanse weliswaar vrolijker en gemotiveerder word, maar niet zo heel veel geconcentreerder. In mijn herinnering aan mijn eerste medicijnvoorschrift deed methylfenidaat meer voor mijn concentratie, maar weinig tot niets voor mijn humeur. Ik had op methylfenidaat vaak conflicten en chagrijn, vooral in de rebound, wat de reden was om oorspronkelijk op Elvanse over te stappen. Dat ging met interpersoonlijke relaties en humeur wel beter.

Maar Elvanse is ook niet zonder nadelen:
- Met Elvanse vind ik de humeur-rebound minder erg, maar de energie-rebound behoorlijk fors. Wakker worden is 's ochtends écht een struggle... man wat ben ik dan moe!
- De trage afgifte betekent ook dat de come-up soms lang duurt. Ik kan er soms zo maar een halve ochtend op zitten wachten...
- En de werkingsduur vind ik ook niet zo heel erg betrouwbaar: soms slik ik 's ochtends en heb ik 's avonds laat plafonddienst; op andere dagen slik ik 's ochtends en is het al rond het avondeten uitgewerkt, en dan moet ik vaak nog uren...
- En de beoogde werking is ook minder betrouwbaar: ik kan me wel beter concentreren dan zonder, maar ga niet veel makkelijker aan de slag met de 'kikkers die ik moet slikken'.

Kortom: het lijkt erop dat Methylfenidaat iets beter werkt voor mij, en lisdexamfetamine iets beter werkt met mijn omgeving. En ik weet zo net nog niet wat ik daarvan moet vinden...

(door de lichte euforie die ik van Elvanse krijg, krijg ik wel véél meer ideeën en 'zin' in van alles, ook in seks)

Herkennen meer mensen deze verschillen?
S
Space SjimpLid
01-01-2024, 00:00
#7
XanaX + quitipide
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
“There is no such thing as a free meal”, je zult altijd wel een soort van dip ervaren als je drugs gebruikt en hoe vaker je gebruikt, hoe meer je nodig hebt voor hetzelfde effect.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Savonds een halfje Ritalin nemen.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meer dexamfetamine nemen en/of benzo's erbij nemen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beetje heroïne voor het slapen gaan. (S)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inbeweging zei:
Ik gebruik elke dag dexamfetamine hoge dosering. Wat kan ik er goed bijnemen om te chillen?
Klik om te vergroten...
Niets. Geen dex nemen :)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inbeweging zei:
Ik gebruik elke dag dexamfetamine hoge dosering. Wat kan ik er goed bijnemen om te chillen?
Klik om te vergroten...
Benzo's, alcohol, Phenibut, GHB, barbituraten enz.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hardcore_frk zei:
Benzo's, alcohol, Phenibut, GHB, barbituraten enz.
Klik om te vergroten...
Sorry maar een kut advies.... Iemand met ADHD de meeste verslavende drugs en combinaties aanraden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Savonds een halfje Ritalin nemen.
Klik om te vergroten...

Hoor inderdaad wel eens dat mensen dit doen. Werkt het echt? En kun je dan slapen? Ik herken de methylfenidaat-dip zelf ook sterk maar als ik te laat op de dag neem slaap ik niet, een bijwerking waar ik niet aan wen (neem het op recept op werkdagen).

Ik heb wel gemerkt dat ik relatief minder bijwerkingen en dip heb van de modified release dan van de instant release, dus die vind ik fijner, maar alsnog merk ik nog wel wat dip. Heb dan vaak de neiging om een biertje te drinken om het te counteren maar dat is ook echt geen handige oplossing natuurlijk. Mijn psychiater had niet echt tips, behalve uiteraard: geen alcohol of benzo’s, haha, dus ik probeer het te accepteren.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Hoor inderdaad wel eens dat mensen dit doen. Werkt het echt? En kun je dan slapen? Ik herken de methylfenidaat-dip zelf ook sterk maar als ik te laat op de dag neem slaap ik niet, een bijwerking waar ik niet aan wen (neem het op recept op werkdagen).

Ik heb wel gemerkt dat ik relatief minder bijwerkingen en dip heb van de modified release dan van de instant release, dus die vind ik fijner, maar alsnog merk ik nog wel wat dip. Heb dan vaak de neiging om een biertje te drinken om het te counteren maar dat is ook echt geen handige oplossing natuurlijk. Mijn psychiater had niet echt tips, behalve uiteraard: geen alcohol of benzo’s, haha, dus ik probeer het te accepteren.
Klik om te vergroten...
Ja bij mij helpt het enorm. Dat gezegd te hebben, het werkt niet voor iedereen :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Werkt het echt? En kun je dan slapen? Ik herken de methylfenidaat-dip zelf ook sterk maar als ik te laat op de dag neem slaap ik niet, een bijwerking waar ik niet aan wen
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook , en ik lijk maar geen temolerantie/gewenning te krijgen voor die methyl rebounds , met Dex wel.

met methyl weet ik niet of het werkt.
Maar als ik een 2.5mg Dexje zou nemen voor ik ga slapen zou ik als een blok in slaap vallen (doe doet bewust niet want.)
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oud topic, maar ik neem zelf methylfenidaat en voor mij helpt het om bij de laatste dosis de helft te nemen. Dus 2x 10mg en dan 1x 5 ipv 3x 10. Dan is de comedown niet zo sterk aanwezig.
T
Terror 84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo dat het op een lijn ligt anders heb je ook geen moer aan
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien een rare tip maar wel een hele effectieve...
Kratom! Waarom? Blijkt goed te werken bij ADHD en sociale angst etc.
Zou je misschien je amfetamine meds/drugs mee kenne afwisselen
Lijkt mij het proberen waard
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."