Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe voorkom ik een dip nadat mijn Dexamfetamine is uitgewerkt?!

Hoe voorkom ik een dip nadat mijn Dexamfetamine is uitgewerkt?!

51 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Voor de mensen die op adhd meds zitten is kratom echt iets om uit te proberen, you have my word👌🏻
White strains moet je dan mee beginnen
Klik om te vergroten...
Dit is zeer zeker waar! Een goede vriendin van mij heeft add en heel veel baat van de strain white borneo. Wel belangrijk te vermelden dat ze maximaal 2 x per week 1,5 gram neemt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm ik zou het ook weleens willen testen. Ik neem nu ritalin voor minder prikkeling van dingen om me heen, concentratieverbetering en meer geduld hebben. Ook stopt het het continue denken wat maar door en door gaat. Het werkt goed maar soms een beetje neerslachtig en oppervlakkig van.

Maar wordt het niet verbannen binnenkort? Hoe zit het met tolerantie?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoraa zei:
Dit is zeer zeker waar! Een goede vriendin van mij heeft add en heel veel baat van de strain white borneo. Wel belangrijk te vermelden dat ze maximaal 2 x per week 1,5 gram neemt.
Klik om te vergroten...
skunkopaat zei:
Hmm ik zou het ook weleens willen testen. Ik neem nu ritalin voor minder prikkeling van dingen om me heen, concentratieverbetering en meer geduld hebben. Ook stopt het het continue denken wat maar door en door gaat. Het werkt goed maar soms een beetje neerslachtig en oppervlakkig van.

Maar wordt het niet verbannen binnenkort? Hoe zit het met tolerantie?
Klik om te vergroten...
Je bouwt inderdaad wel tolerantie op.
Kun je voorkomen door meerdere soorten tegelijkertijd te kopen en afwisselen en dezelfde soort niet meerdere dagen achter elkaar gebruiken.
En naah denk niet dat ze het zullen gaan verbieden had het er vd week nog met iemand van een smartshop over maar weet niemand zeker.
En ik stelde kratom eigenlijk voor als zelfmedicatie naast je adhd meds aangezien ik mensen vaak hoor over de problemen waar topicstarter mee zit.
Of je het ook helemaal met je meds zou kunnen vervangen ga ik zeker niet voorstellen om te doen
Wel weet ik dat de manier waarop kratom op je lichaam werkt, beter voor je is dan dat amfetamine meds doen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ufo piloot zei:
Ben vandaag naar mijn arts geweest en ik ga volgende week naar een specialist. De arts mag namelijk geen magistrale bereidingen voorschrijven.
Klik om te vergroten...
Mijn Psychiater is ook opzoek gegaan naar een apotheek die deze nog verkocht. Ik heb geluk gehad dat het voor mij nog kon, ze mogen het verstrekken tot de voorraad. Maar als het goed is veranderd dit weer (Hopelijk)

Ik heb precies hetzelfde ervaart met Amfexa of Tentin. Die geven mij ook veel meer bijwerkingen, heb toen ook niet meer genomen sinds ik die kreeg. Tijd geleden dus weer de goeie!

Persoonlijk gebruik ik dit niet iedere dag, is ook beter voor je!
m
mimi-sanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zit op 16 tentin per dag, daarnaast duloxetine 120 mg wat niet genoeg doet. Rode kratom werkt goed, maar 1 tentin voor het slapen en ik slaap ook. Rhc olie of cbn olie werkt ook. Nu ben ik wel de meeste nachten wakker, maar dat is omdat ik in de nacht beter met mezelf uit de voeten kan dan in de dag!
m
mimi-sanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Voor de mensen die op adhd meds zitten is kratom echt iets om uit te proberen, you have my word👌🏻
White strains moet je dan mee beginnen
Klik om te vergroten...
Ik neem al heel lang kratom voor pijn en energie, maar pep op recept is ook niet verkeerd!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb sinds kort lisdexamfetamine = elvanse op recept wel off label want heb geen adhd en ben volwassen merk wel dat ik rustiger wordt zodra het inwerkt al merk ik het echt wel wanneer het uitwerkt wordt dan licht depressief bijna maar dat schijnt erbij te horen in het begin
nu nog voor effe 2x 20mg maar zaterdag morgen starten met 1x 50mg merk dat het wel langer doorwerkt dan tentin welke ik 3x op een dag nam 3x 5mg

ik heb danwel geen ADHD meer maar voor mijn 18de had ik die diagnose nog wel nu erover heen gegroeid zei die psychiater toen
nu de diagnoses
pdd-nos + disruptieve gedragsstoornis
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
gekkemanlol zei:
ik heb sinds kort lisdexamfetamine = elvanse op recept wel off label want heb geen adhd en ben volwassen merk wel dat ik rustiger wordt zodra het inwerkt al merk ik het echt wel wanneer het uitwerkt wordt dan licht depressief bijna maar dat schijnt erbij te horen in het begin
nu nog voor effe 2x 20mg maar zaterdag morgen starten met 1x 50mg merk dat het wel langer doorwerkt dan tentin welke ik 3x op een dag nam 3x 5mg

ik heb danwel geen ADHD meer maar voor mijn 18de had ik die diagnose nog wel nu erover heen gegroeid zei die psychiater toen
nu de diagnoses
pdd-nos + disruptieve gedragsstoornis
Klik om te vergroten...
Die psychiaters heb je naar mijn mening niets meer aan het enige wat ze kunnen verzinnen is labels en dat dan als 'diagnose' zien en je zo behandelen met meds. For example:

Paar jaar terug iets ergs meegemaakt waardoor ik een paar gesprekken met dem psychiater heb gehad, diagnose: depressie.... dat meen je niet doc🙄 En dat mens wou me niet eens eerst helpen behandelen met de problemen waar ik mee zat, ze was alleen gefocust om het ziektebeeld depressie te behandelen met medicijnen dus ik dacht bij mezelf fuck heel die organisatie van jullie ik ga het helemaal zelf doen heb niks aan jullie kutlabels.
In de rehab kliniek ook weer bij een psychiater geweest die diagnoseerde een gedragstoornis en adviseerde hiernaar onderzoek te doen, heb ik lekker helemaal niks mee gedaan😁 en guess what? Ik heb me issues maar sinds ik bijna geen meds meer neem of drugs (niet helemaal clean) is me gedrag steeds normaler aan het worden en ik leer steeds meer om met mentale problemen om te gaan en ze te zien als symptomen bij erge problemen en niet als ziekte op zichzelf en daardoor word ik steeds sterker zelfstandiger en leer ik steeds sneller alles op een rijtje te hebben.
Moraal van het verhaal: al die diagnoses adhd etc. Grotendeels allemaal bullshit en als medicijnen je helpen dat is prima maar al die labels plakken ze maar op hun eige voorhoofd...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom citeer je dat bericht?
Snap je t allemaal wel newbie...
T
Terror 84Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ufo piloot zei:
Hallo,

Ik slik nu ongeveer 2 maanden Dexamfetamine (Amfexa 5mg). Ik slik 3x 10mg op een dag.

Sinds kort ervaar ik wat problemen met het medicijn. Ik heb namelijk vreselijke dips aan het einde van de dag. Meestal 2/ 3 uur na mijn laatste dosering.
Ik voel me dan leeg, opgejaagd, geïrriteerd, veel zweten, gespannen en ik heb moeite met stilzitten.

Ik vraag me af hoe dit komt en hoor graag oplossingen of tips.

Groeten van de Ufo Piloot!
Klik om te vergroten...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Waarom citeer je dat bericht?
Snap je t allemaal wel newbie...
Klik om te vergroten...
D3E17282-6B5E-4253-8290-01899071EF72.jpeg
T
Terror 84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vraag en aan je arts of je Ritalin of Concerta kan krijgen is iets zwaarder dan dex is de de ligste van deze ADHD Medicijnen ik denk dat beter op een lijn ligt als je je dan nog pikken en dalen heb echt speed aan vragen amfetamine of Methamfetmine
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."