Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagenlang ziek na xtc

Dagenlang ziek na xtc

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#2
pinda92 zei:
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?
Klik om te vergroten...
Hoeveel neem je?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe vaak neem je?
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#4
miles zei:
Hoeveel neem je?
Klik om te vergroten...
100 a 150mg in totaal. (72kg)

Steeds 50-75mg per keer.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Hoe vaak neem je?
Klik om te vergroten...
Nu zat er 2 weken tussen, daarvoor 1,5 maand en daarvóór kan ik niet herinneren. Langer in ieder geval.

En ja - ik ken de 3 maanden regel. Zou dat er wat mee te maken hebben?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon helemaal meekappen met die troep
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
pinda92 zei:
Nu zat er 2 weken tussen, daarvoor 1,5 maand en daarvóór kan ik niet herinneren. Langer in ieder geval.

En ja - ik ken de 3 maanden regel. Zou dat er wat mee te maken hebben?
Klik om te vergroten...
Tuurlijk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Getest wat erin zit?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
pinda92 zei:
Zou dat er wat mee te maken hebben?
Klik om te vergroten...
Ja alles.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verstandig is het niet om na twee weken weer te gebruiken maar dat zal waarschijnlijk niet maken dat je er zo ziek van wordt. Je gaf zelf al aan dat je er normaal gesproken ook al last van hebt. De dosis lijkt me ook niet zodanig hoog dat dat het probleem is.
Dat blijven er nog genoeg redenen over waarom jij er zo veel last van hebt. Je kunt er misschien lichamelijk slechter tegen dan anderen. Het kan zijn dat er andere stoffen in jouw pil zaten die niet zo lekker zijn (testen!). Misschien heb je tijdens het gebruik te veel (of te weinig) gedronken. Alcohol is sowieso een slecht idee.

Misschien heb je hier iets aan...
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Getest wat erin zit?
Klik om te vergroten...
Yes, 103 mg mdma. Verder niks
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misselijkheid is een veelvoorkomende bijwerking van MDMA/XTC. Waarom die misselijkheid juist nu toeslaat en eerder niet en dan ook een paar dagen aanhoudt is moeilijk te zeggen. Dat kan met zoveel factoren te maken hebben.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de frequentie van gebruik te hoog ligt en dat kan zeker zorgen voor een toename in vervelende bijwerkingen. Dus het lijkt me een goed idee om een langere pauze in te lassen en daarna consequent de drie-maanden regel toe te passen. Dan ga je vanzelf merken of het helpt.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Pan zei:
Verstandig is het niet om na twee weken weer te gebruiken maar dat zal waarschijnlijk niet maken dat je er zo ziek van wordt. Je gaf zelf al aan dat je er normaal gesproken ook al last van hebt. De dosis lijkt me ook niet zodanig hoog dat dat het probleem is.
Dat blijven er nog genoeg redenen over waarom jij er zo veel last van hebt. Je kunt er misschien lichamelijk slechter tegen dan anderen. Het kan zijn dat er andere stoffen in jouw pil zaten die niet zo lekker zijn (testen!). Misschien heb je tijdens het gebruik te veel (of te weinig) gedronken. Alcohol is sowieso een slecht idee.

Misschien heb je hier iets aan...
Klik om te vergroten...
Ik drink altijd de aanbevolen hoeveelheid (een glas per uur). En geen alcohol.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Misselijkheid is een veelvoorkomende bijwerking van MDMA/XTC. Waarom die misselijkheid juist nu toeslaat en eerder niet en dan ook een paar dagen aanhoudt is moeilijk te zeggen. Dat kan met zoveel factoren te maken hebben.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de frequentie van gebruik te hoog ligt en dat kan zeker zorgen voor een toename in vervelende bijwerkingen. Dus het lijkt me een goed idee om een langere pauze in te lassen en daarna consequent de drie-maanden regel toe te passen. Dan ga je vanzelf merken of het helpt.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd. Het is inmiddels dag 4 dat ik nog steeds misselijk ben. Hoef voorlopig ook even niet te gebruiken haha.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roken en of stress kan ook
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dick_van_Leeuwen zei:
Roken en of stress kan ook
Klik om te vergroten...
Ik rook niet en heb ook geen stress...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Misselijkheid kan met je maag te maken hebben. Zo'n pil is een aanslag op je maag, tis tenslotte synthetisch.

Je kan eens proberen om een maagbeschermer te nemen vooraf (wel checken of er geen wisselwerking is). En zuivel schijnt ook iets te helpen maar hoeveel impact dat nou echt heeft..
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
pinda92 zei:
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?
Klik om te vergroten...
Hoort erbij. Minder frequent nemen en lagere hoeveelheden reduceren de heftigheid van de kater. Ik zit inmiddels al op een xtc-kater van bijna een week, met vandaag de eerste dag dat ik niet meer misselijk was. Ben ook niet de jongste meer. En veel te veel gebruikt.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Damius zei:
Hoort erbij. Minder frequent nemen en lagere hoeveelheden reduceren de heftigheid van de kater. Ik zit inmiddels al op een xtc-kater van bijna een week, met vandaag de eerste dag dat ik niet meer misselijk was. Ben ook niet de jongste meer. En veel te veel gebruikt.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar ....
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Damius zei:
Hoort erbij. Minder frequent nemen en lagere hoeveelheden reduceren de heftigheid van de kater. Ik zit inmiddels al op een xtc-kater van bijna een week, met vandaag de eerste dag dat ik niet meer misselijk was. Ben ook niet de jongste meer. En veel te veel gebruikt.
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk. Zo hoeft het niet van mij 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."