Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagenlang ziek na xtc

Dagenlang ziek na xtc

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Serotonine, de stof die voornamelijk wordt aangesproken bij mdma gebruik, werkt van zichzelf enorm op je darmen en maag. Het regelt bijvoorbeeld van nature misselijkheid in ons lichaam. Er zijn best wat forummers die liever geen middelen gebruiken die op je sero werken, omdat het standaard kotsen is. De ene persoon is daar helaas gevoeliger voor dan de andere. Als ik het zo lees, behoor jij tot die groep…
Volgens mij is je optie alleen om minder te gebruiken. Maar ik ben zelf geen ervaringsdeskundige hierin, sorry. Wat in elk geval niet helpt is te vaak mdma of andere serodrugs te gebruiken. Hoe meer serotonine, hoe meer misselijkheid.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#2
pinda92 zei:
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?
Klik om te vergroten...
Ken dit van m'n vrouw. De volgende keer proberen we een hooikoortstabletje op de avond van dag 1 en dan vanaf de ochtend om de zes uur een wagenziekte tablet.
Het kan bij ons nog even duren voordat we pakken, de vorige keer was ze nogal erg ziek geworden. Ik laat het wel weten of het heeft geholpen.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
pinda92 zei:
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?
Klik om te vergroten...
Hoeveel neem je?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe vaak neem je?
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#6
miles zei:
Hoeveel neem je?
Klik om te vergroten...
100 a 150mg in totaal. (72kg)

Steeds 50-75mg per keer.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Hoe vaak neem je?
Klik om te vergroten...
Nu zat er 2 weken tussen, daarvoor 1,5 maand en daarvóór kan ik niet herinneren. Langer in ieder geval.

En ja - ik ken de 3 maanden regel. Zou dat er wat mee te maken hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."