Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

Welke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

43 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Catuvolcus zei:
Quetiapine is een goede doorslaper .
Klik om te vergroten...
Zou idd ook eerst naar Seroquel kijken ipv benzooi.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
Klik om te vergroten...
Lorazepam is op angst gericht en flurazepam staat in rode letters bij artsen , lormetazepam is wel reëel om voorgeschreven te krijgen. Net als temazepam maar vind die persoonlijk niet fijn.

Succes , heb je pb's beantwoord hopelijk heb je er wat aan.

Succes / sterkte!
F
FunfactLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
Klik om te vergroten...
Met je it bg is het toch geen probleem dat te vinden ?
genoeg overstock die op straat is (van blijven)
En de rest op datknet, die laatste heb ik nog een laatste opslag gedaan van 10g voor men taper.

nadir
Ik heb het dan over het poeder , en in het bijzonder het gele wat ik het beste/ potentste vind.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Net als temazepam maar vind die persoonlijk niet fijn.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je dit zegt. Ik vind dit ook de minst fijne benzo die er bestaat. Toch wordt deze het meest voorgeschreven voor kortdurend slaapproblematiek. Lormetazepam is dan veel prettiger, met name in de nasleep de day after, zeg maar. Ik vind taperen met diazepam om die reden (denk ik) ook onprettig, omdat deze metaboliseert in o.a. temazepam.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Grappig dat je dit zegt. Ik vind dit ook de minst fijne benzo die er bestaat. Toch wordt deze het meest voorgeschreven voor kortdurend slaapproblematiek. Lormetazepam is dan veel prettiger, met name in de nasleep de day after, zeg maar. Ik vind taperen met diazepam om die reden (denk ik) ook onprettig, omdat deze metaboliseert in o.a. temazepam.
Klik om te vergroten...

Waarom het minst fijn? Zelf geen ervaring met temazepam, just curious. Ik merk ook verschillen tussen benzo’s (alleen ervaring met RC-benzo’s en ooit in ver verleden lorazepam gehad maar die laatste herinner ik me niet echt meer), maar vind het altijd moeilijk om die onder woorden te brengen. Los van de werkingsduur en sterkte qua sedatie hebben ze een soort vage eigen ‘vibe’, maar subtiel, dus ben wel benieuwd waarom jullie de ene benzo dus echt beduidend fijn of minder fijn vinden dan de andere.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Waarom het minst fijn? Zelf geen ervaring met temazepam, just curious. Ik merk ook verschillen tussen benzo’s (alleen ervaring met RC-benzo’s en ooit in ver verleden lorazepam gehad maar die laatste herinner ik me niet echt meer), maar vind het altijd moeilijk om die onder woorden te brengen. Los van de werkingsduur en sterkte qua sedatie hebben ze een soort vage eigen ‘vibe’, maar subtiel, dus ben wel benieuwd waarom jullie de ene benzo dus echt beduidend fijn of minder fijn vinden dan de andere.
Klik om te vergroten...
Ik vind temazepam veel te veel blurry bijwerkingen hebben de dag na gebruik en bovendien een te korte piekwaarde te hebben, waardoor je na een paar uur gewoon wakker bent, maar wel de rest van de dag als een half dronken figuur rondloopt. Dus vooral die combinatie van eigenschappen is wat het voor mij een ongeschikt middel maakt. Maar dat is vrij persoonlijk en kan bij een ander ook weer anders voelen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Ik vind temazepam veel te veel blurry bijwerkingen hebben de dag na gebruik en bovendien een te korte piekwaarde te hebben, waardoor je na een paar uur gewoon wakker bent, maar wel de rest van de dag als een half dronken figuur rondloopt. Dus vooral die combinatie van eigenschappen is wat het voor mij een ongeschikt middel maakt. Maar dat is vrij persoonlijk en kan bij een ander ook weer anders voelen.
Klik om te vergroten...
Heb dit ook plus als ik slaap heb zeer lucide dromen , soms zo echt dat ik niet weet of ik het gedroomd heb. Werd er uitgeput mee wakker. Vind het daarom na oxazepam wat niks doet bij me de meest vervelende
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Temazepam is als inslaper bedoeld.
Niet als doorslaper.
Naast het gegeven dat deze verslavend is, zijn er bijwerkingen waar je ook niet zo blij van kunt worden.
Bij 20 mg begint dit al...evenwicht probleempjes onder andere.
Zolpidem is een veel betere!
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
fluetizolam is ook niet een doorslaper. Je slaapt er snel mee in, dat was het.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonder benzo tolerantie kon ik altijd echt heerlijk slapen van zolpidem, ik moest dan ook echt direct naar me bed zodra die inkickte omdat ik helemaal duizelig en slaperig werd!

Als je eenmaal tolerantie hebt voor benzodiazepines gaat het erom dat je een langwerkende benzo hebt en de juiste dosering

Ik slaap zelf gewoon heerlijk op valium maar heb niet echt slaapproblemen en neem het meer voor mentale kalmte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Valium is in het begin een goed hulpje, maar neem dit niet te lang!
Je wordt er wel degelijk afhankelijk van. Het is en blijft een benzo....quetiapine helpt mij goed, dat is veel minder verslavend i.i.g.
L
Lid 153047Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Quetiapine is een goede doorslaper .
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zolpidem is ook verslavend.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, dat klopt. Maar daar is beter mee om te gaan, dan een afhankelijkheid van diazepam ..om hier vanaf te komen is erg lastig.
Al de pammen hebben ditzelfde nadeel.
Je went er zo snel aan, de terugweg is vaak erg moeilijk....een weg die vol ligt met voetangels en klemmen zogezegd.
Maar wat moet je als je anders niet slaapt...
Ik ben 2 x onderzocht in een slaap waak kliniek wat niets heeft opgelost.
Om de dag ( nacht) zolpidem, nou, ik ga niet iedere keer weer een nacht wakker liggen om de nacht! dus werd het iedere dag ( nacht) zolpidem....
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Vind dit zo ridicuul n onprofessioneel van je psy, je bent in behandeling, ie zou je op een zo best mogelijke manier moeten helpen hierin. Toch schrijnend, dat je dan hier om goede medicatie moet zoeken 🙄 Ach niet dat voorgeschreven benzo's meteen beter zijn, mr je hebt tenminste opvolging.

Als je de benzo rc toer op wil, minder moment, aangezien het aanbod ferm is uitgedund en voor jouw situatie, was Clonazolam, oudere batches Flubromazolam,...wel goe als bam lamleggers.

Ik vind persoonlijk Bromazolam (3mg) wel een zeer fijne benzo, zeker geen lamlegger, maar ik slaap er telkens lekker vast op en na 7u ben ik fris wakker en perfect om direct te kunnen werken vb.
Verder heeft Norflurazepam (5mg) ook zowat dezelfde werking.
Flunitrazolam (pillen/0.25mg), zeker potenter en verschil tussen 1 of 2 pilletjes kan giga zijn, had eenmaal 0.5mg ipv 0.25mg genomen en was dag erna nog mega suf en zombie. Deze werkt sowieso meer als goede inslaper.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Zou idd ook eerst naar Seroquel kijken ipv benzooi.
Klik om te vergroten...
Just, wask compleet vergeten. Slaap je klokje rond en is ni verslavend. Wel ni te nemen, als je dag erna lekker fris wil zijn/moet werken.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mirtazapine werkt ook nog wel als slaapmiddel, maar enkel bij niet dagelijks gebruik, anders verliest het z'n versuffend effect.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is wel zo, wat seroquel betreft, dat in één keer ermee stoppen toch heel vervelende bijwerkingen kan leiden.
Ik zat op 150 mg, en in het buitenland vertoevende was er door een fout van een medewerkster van de apotheek, er ineens geen seroquel m in mijn backsterrol aanwezig.
Nou, laat ik zeggen dat ik dit nogal heftig heb ervaren, je lijf stelt zich er wel degelijk op in en dan in één keer niets meer, dat voel en merk je alhoewel seroquel An zich niet verslavend zou zijn....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
0204676B-0FCB-4821-8A93-2BB57BA8EB97.png

voordat ze benzos hadden uitgevonden werd slaap opgewekt met barbituraten.
Heel sterk, onveilig, en niet echt meee te krijgen maar je gaat wel goed plat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."