Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

Welke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Eerst slapen en rust, dan pas drugs! Eerst herstellen, dan pas slopen. Andersom is een slecht idee, uit ervaring!
Klik om te vergroten...

Wijze woorden, hier had zó je handtekening onder kunnen staan.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Misschien beetje off-topic, sorry TS.

Maar ik heb een tijd terug ook bij mijn psy om Seroquel gevraagd omdat ik al sinds ik me herinner met periodes moeizaam slaap en vind dat ik daardoor teveel - niet op recept - benzo’s gebruik. Niet echt problematisch, want ik let er kritisch op dat ik het niet veel dagen achter elkaar doe en ik doe het bewust ook hele periodes niet (en de doseringen zijn sowieso zo laag dat ik als ik stop ook nooit ontwenning ervaar), maar ik vind het toch niet zo chill.

Ik had een keer een strip Seroquel van een vriendin gekregen en recent weer een pilletje van een andere vriendin gehad die het ook off-label voor slaapproblemen kreeg en er heel blij mee was. Ik vond het zelf ook wel chill, minder heftig sederend dan benzo’s en dus ook echt minder verslavend.

Mijn psy wilde het niet voorschrijven omdat het toch een antipsychoticum is dat lang doorwerkt en overdag je denkvermogen zou vertragen, wat onhandig is met mijn type werk. Waarmee ze bedoelt: proefschrift strijden (* edit: schrijven dus, maar vind strijden het eigenlijk beter weergeven, lol), want dat was (ben) ik aan het doen. Dat is cognitief zwaar, het schrijfgedeelte, dus ik snap haar punt.

Maar ik heb daar persoonlijk die paar keer dat ik het gebruikt heb dus helemaal niks van gemerkt. Terwijl ik wel prima sliep. Ben niet verder in discussie gegaan, want mja, ik ben geen psychiater dus ik geloof dan maar wat zij zegt.

Hebben de Seroquel-gebruikers hier ervaring mee? Maakt het je duf of minder geconcentreerd/scherp qua gedachten overdag? Gebruiken jullie het dagelijks of gewoon af en toe wanneer nodig?

Excuseer voor de vragen, had misschien een keer een eigen topic hierover moeten openen maar ik dacht er ineens aan.
Klik om te vergroten...
Maakt me enkel duf overdag als ik 300mg neem. 100mg en ik sta zo fris als een hoentje. Versufd zijn is zeker niet abnormaal.

20047C8F-70DE-44BB-A4A5-51CA04BC0EB9.jpeg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Wijze woorden, hier had zó je handtekening onder kunnen staan.
Klik om te vergroten...
Speciaal voor jou: gefixt!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Speciaal voor jou: gefixt!
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy::hearteyes::tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."