#1
Eerst slapen en rust, dan pas drugs! Eerst herstellen, dan pas slopen. Andersom is een slecht idee, uit ervaring!
Wijze woorden, hier had zó je handtekening onder kunnen staan.
Eerst slapen en rust, dan pas drugs! Eerst herstellen, dan pas slopen. Andersom is een slecht idee, uit ervaring!
Maakt me enkel duf overdag als ik 300mg neem. 100mg en ik sta zo fris als een hoentje. Versufd zijn is zeker niet abnormaal.Misschien beetje off-topic, sorry TS.
Maar ik heb een tijd terug ook bij mijn psy om Seroquel gevraagd omdat ik al sinds ik me herinner met periodes moeizaam slaap en vind dat ik daardoor teveel - niet op recept - benzo’s gebruik. Niet echt problematisch, want ik let er kritisch op dat ik het niet veel dagen achter elkaar doe en ik doe het bewust ook hele periodes niet (en de doseringen zijn sowieso zo laag dat ik als ik stop ook nooit ontwenning ervaar), maar ik vind het toch niet zo chill.
Ik had een keer een strip Seroquel van een vriendin gekregen en recent weer een pilletje van een andere vriendin gehad die het ook off-label voor slaapproblemen kreeg en er heel blij mee was. Ik vond het zelf ook wel chill, minder heftig sederend dan benzo’s en dus ook echt minder verslavend.
Mijn psy wilde het niet voorschrijven omdat het toch een antipsychoticum is dat lang doorwerkt en overdag je denkvermogen zou vertragen, wat onhandig is met mijn type werk. Waarmee ze bedoelt: proefschrift strijden (* edit: schrijven dus, maar vind strijden het eigenlijk beter weergeven, lol), want dat was (ben) ik aan het doen. Dat is cognitief zwaar, het schrijfgedeelte, dus ik snap haar punt.
Maar ik heb daar persoonlijk die paar keer dat ik het gebruikt heb dus helemaal niks van gemerkt. Terwijl ik wel prima sliep. Ben niet verder in discussie gegaan, want mja, ik ben geen psychiater dus ik geloof dan maar wat zij zegt.
Hebben de Seroquel-gebruikers hier ervaring mee? Maakt het je duf of minder geconcentreerd/scherp qua gedachten overdag? Gebruiken jullie het dagelijks of gewoon af en toe wanneer nodig?
Excuseer voor de vragen, had misschien een keer een eigen topic hierover moeten openen maar ik dacht er ineens aan.

Speciaal voor jou: gefixt!Wijze woorden, hier had zó je handtekening onder kunnen staan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."