Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

Welke slaapmedicatie geeft de diepste slaap

43 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Speciaal voor jou: gefixt!
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy::hearteyes::tearsofjoy:
S
StartedYoungStillProblemsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allen, ik ben opzoek naar medicatie voor de nacht, zodat ik beter en dieper slaap. Ik ben in behandeling bij psychiater maar hij probeert trial and error met verschillende dingen. Hebben jullie suggesties?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Catuvolcus zei:
Quetiapine is een goede doorslaper .
Klik om te vergroten...
Zou idd ook eerst naar Seroquel kijken ipv benzooi.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
Klik om te vergroten...
Lorazepam is op angst gericht en flurazepam staat in rode letters bij artsen , lormetazepam is wel reëel om voorgeschreven te krijgen. Net als temazepam maar vind die persoonlijk niet fijn.

Succes , heb je pb's beantwoord hopelijk heb je er wat aan.

Succes / sterkte!
F
FunfactLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Als je echt stevig wilt slapen kunnen deze wel eens helpen. Lorazepam, Flurazepam en Lormetazolam. Jammer dat Clonazolam mergens meer te krijgen is want dat blauwe fuckertje laat je in alle gevallen wel slapen.
Klik om te vergroten...
Met je it bg is het toch geen probleem dat te vinden ?
genoeg overstock die op straat is (van blijven)
En de rest op datknet, die laatste heb ik nog een laatste opslag gedaan van 10g voor men taper.

nadir
Ik heb het dan over het poeder , en in het bijzonder het gele wat ik het beste/ potentste vind.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Net als temazepam maar vind die persoonlijk niet fijn.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je dit zegt. Ik vind dit ook de minst fijne benzo die er bestaat. Toch wordt deze het meest voorgeschreven voor kortdurend slaapproblematiek. Lormetazepam is dan veel prettiger, met name in de nasleep de day after, zeg maar. Ik vind taperen met diazepam om die reden (denk ik) ook onprettig, omdat deze metaboliseert in o.a. temazepam.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Grappig dat je dit zegt. Ik vind dit ook de minst fijne benzo die er bestaat. Toch wordt deze het meest voorgeschreven voor kortdurend slaapproblematiek. Lormetazepam is dan veel prettiger, met name in de nasleep de day after, zeg maar. Ik vind taperen met diazepam om die reden (denk ik) ook onprettig, omdat deze metaboliseert in o.a. temazepam.
Klik om te vergroten...

Waarom het minst fijn? Zelf geen ervaring met temazepam, just curious. Ik merk ook verschillen tussen benzo’s (alleen ervaring met RC-benzo’s en ooit in ver verleden lorazepam gehad maar die laatste herinner ik me niet echt meer), maar vind het altijd moeilijk om die onder woorden te brengen. Los van de werkingsduur en sterkte qua sedatie hebben ze een soort vage eigen ‘vibe’, maar subtiel, dus ben wel benieuwd waarom jullie de ene benzo dus echt beduidend fijn of minder fijn vinden dan de andere.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Waarom het minst fijn? Zelf geen ervaring met temazepam, just curious. Ik merk ook verschillen tussen benzo’s (alleen ervaring met RC-benzo’s en ooit in ver verleden lorazepam gehad maar die laatste herinner ik me niet echt meer), maar vind het altijd moeilijk om die onder woorden te brengen. Los van de werkingsduur en sterkte qua sedatie hebben ze een soort vage eigen ‘vibe’, maar subtiel, dus ben wel benieuwd waarom jullie de ene benzo dus echt beduidend fijn of minder fijn vinden dan de andere.
Klik om te vergroten...
Ik vind temazepam veel te veel blurry bijwerkingen hebben de dag na gebruik en bovendien een te korte piekwaarde te hebben, waardoor je na een paar uur gewoon wakker bent, maar wel de rest van de dag als een half dronken figuur rondloopt. Dus vooral die combinatie van eigenschappen is wat het voor mij een ongeschikt middel maakt. Maar dat is vrij persoonlijk en kan bij een ander ook weer anders voelen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Ik vind temazepam veel te veel blurry bijwerkingen hebben de dag na gebruik en bovendien een te korte piekwaarde te hebben, waardoor je na een paar uur gewoon wakker bent, maar wel de rest van de dag als een half dronken figuur rondloopt. Dus vooral die combinatie van eigenschappen is wat het voor mij een ongeschikt middel maakt. Maar dat is vrij persoonlijk en kan bij een ander ook weer anders voelen.
Klik om te vergroten...
Heb dit ook plus als ik slaap heb zeer lucide dromen , soms zo echt dat ik niet weet of ik het gedroomd heb. Werd er uitgeput mee wakker. Vind het daarom na oxazepam wat niks doet bij me de meest vervelende
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Temazepam is als inslaper bedoeld.
Niet als doorslaper.
Naast het gegeven dat deze verslavend is, zijn er bijwerkingen waar je ook niet zo blij van kunt worden.
Bij 20 mg begint dit al...evenwicht probleempjes onder andere.
Zolpidem is een veel betere!
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
fluetizolam is ook niet een doorslaper. Je slaapt er snel mee in, dat was het.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zonder benzo tolerantie kon ik altijd echt heerlijk slapen van zolpidem, ik moest dan ook echt direct naar me bed zodra die inkickte omdat ik helemaal duizelig en slaperig werd!

Als je eenmaal tolerantie hebt voor benzodiazepines gaat het erom dat je een langwerkende benzo hebt en de juiste dosering

Ik slaap zelf gewoon heerlijk op valium maar heb niet echt slaapproblemen en neem het meer voor mentale kalmte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Valium is in het begin een goed hulpje, maar neem dit niet te lang!
Je wordt er wel degelijk afhankelijk van. Het is en blijft een benzo....quetiapine helpt mij goed, dat is veel minder verslavend i.i.g.
L
Lid 153047Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Quetiapine is een goede doorslaper .
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zolpidem is ook verslavend.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, dat klopt. Maar daar is beter mee om te gaan, dan een afhankelijkheid van diazepam ..om hier vanaf te komen is erg lastig.
Al de pammen hebben ditzelfde nadeel.
Je went er zo snel aan, de terugweg is vaak erg moeilijk....een weg die vol ligt met voetangels en klemmen zogezegd.
Maar wat moet je als je anders niet slaapt...
Ik ben 2 x onderzocht in een slaap waak kliniek wat niets heeft opgelost.
Om de dag ( nacht) zolpidem, nou, ik ga niet iedere keer weer een nacht wakker liggen om de nacht! dus werd het iedere dag ( nacht) zolpidem....
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Vind dit zo ridicuul n onprofessioneel van je psy, je bent in behandeling, ie zou je op een zo best mogelijke manier moeten helpen hierin. Toch schrijnend, dat je dan hier om goede medicatie moet zoeken 🙄 Ach niet dat voorgeschreven benzo's meteen beter zijn, mr je hebt tenminste opvolging.

Als je de benzo rc toer op wil, minder moment, aangezien het aanbod ferm is uitgedund en voor jouw situatie, was Clonazolam, oudere batches Flubromazolam,...wel goe als bam lamleggers.

Ik vind persoonlijk Bromazolam (3mg) wel een zeer fijne benzo, zeker geen lamlegger, maar ik slaap er telkens lekker vast op en na 7u ben ik fris wakker en perfect om direct te kunnen werken vb.
Verder heeft Norflurazepam (5mg) ook zowat dezelfde werking.
Flunitrazolam (pillen/0.25mg), zeker potenter en verschil tussen 1 of 2 pilletjes kan giga zijn, had eenmaal 0.5mg ipv 0.25mg genomen en was dag erna nog mega suf en zombie. Deze werkt sowieso meer als goede inslaper.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Barbituraten zijn link. Enig misbruik kan je je leven kosten.
Ze worden nog gebruikt bij het geven van een narcose, in de U SA gebruikt men deze bij executies.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
StartedYoungStillProblems zei:
Hallo allen, ik ben opzoek naar medicatie voor de nacht, zodat ik beter en dieper slaap. Ik ben in behandeling bij psychiater maar hij probeert trial and error met verschillende dingen. Hebben jullie suggesties?
Klik om te vergroten...
Hem zeggen dat je geen off-label troep wilt.

Welke medicijn geeft je naast Dormicum nog betere roes?

Goedenavond mensen, Ik ben nieuw op dit forum maar lees al geruime tijd mee over de onderwerpen van de Benzo's. Ik heb al aardig wat dingen geprobeerd zoals Valium (10) MG voor als ik even niet fijn voel. Daarnaast heb ik wel eens 20MG Temazepam gehad voor het slapen gehad. Dit deed me niets...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."