Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlprazolam (Xanax)

Alprazolam (Xanax)

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yep dat begrijp ik volledig, maar ben nu echt al helemaal op en zou toch wat moeten slapen komende nacht, het geluk is wel dat ik deze x geen wekker hoef te zetten en wat langer kan blijven liggen! Mss een paar zware biertjes drinken om toch wat rust in men hoofd te krijgen? Stress namelijk zo hard dat ik weeral niet slaap en dat maakt het er natuurlijk niet beter op.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bent idd niet al lichameijk verslaafd maar het kan wel aan de drugs en benzo's liggen dat je lichaam weer even twee/drie nachten nodig heeft het eigen ritme te vinden. Door nu weer benzo's te nemen stel je dat proces alleen maar uit en zal het misschien nog wel lastiger worden te slapen als je niets neemt. Ik zou dus beter even niets nemen en jezelf wat tijd gunnen.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste leden, hier mijn simpele vraag:
heb vorig weekend een zwaar feestweekend achter de rug (dond-dinsd) met zeer veel Alcohol, GHB, coke en af en toe een xanaxje om te slapen..
deze genomen (2mg) op dondnacht om te slapen, vrijdag 1mg om te slapen endan zaterdag Seroquel om te slapen (idem op zondag) dan vanaf maandag even geen slaapmiddelen gebruikt en kon al totaal niet meer op eigen houdje slapen.
Nu denk ik dat het deels komt door mijn ritme wat totaal overhoop lag en de hoeveelheid GHB en coke en wsl deels door de benzo’s…
2 nachten geleden dan niets genomen (geen dope of benzo’s) en ook letterlijk maar 2uurtjes kunnen slapen.
Nu vorige nacht met de mindset gaan slapen van ook niets te nemen maar aangezien ik tot 3u deze nacht weer wakker lag toch maar een 1,5mg alprazolam genomen om te kunnen gaan werken om 6u30..
nu vraag ik mij of ik al lichamelijk verslaafd kan zijn aan Xanax? Ozo een korte tijd? En nam het enkel snachts en relatief kleine hoeveelheden..
ik zou het vnv opnieuw willen gebruiken ook gewoon zonder drugs om morgen eens uitgerust te zijn aangezien ik veel te doen heb!
lijkt jullie dit verstandig?? Heb nooit veel benzo’s genomen in mijn leven, heel sporadisch!
maar wil niet in een verslaving zitten om dan 2 nachten later weer totaal niet te kunnen slapen…

alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Gr.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
donniedisco zei:
Stress namelijk zo hard dat ik weeral niet slaap en dat maakt het er natuurlijk niet beter op
Klik om te vergroten...
Dat helpt niet nee 😅 Als je moe bent val je vanzelf wel in slaap zonder middelen hoor. Geen zorgen
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat dacht ik ook maar heb al een week amper geslapen endan lukt het nog niet….
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon een uurtje vroeger naar bed gaan, proberen te slapen met een leeg hoofd. En lig je na een uur nog wakker neem je een xanax. Maar de dagen erna rekening houden met heel slecht slapen tot je weer een beetje in je ritme bent gekomen.

Het is niet zozeer de benzo's maar de alcohol, ghb en benzo's waarmee je bijna een hele week met je gaba hebt lopen kloten en daar dan ook nog es coke bij gebruikt hebt.

Ik heb zelf altijd na een zwaar weekend drinken (vrijdag tot zondag middag 1tje) slaap ik heel erg slecht van zondag op maandag of de dag erna.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lijkt me goed idee ja, wel beetje alcohol nog vandaag maar zeker geen dope, als ik dan niet kan slapen neem ik xanax maar wel een kleinere portie!
ofwel seroquel die heb ik ook nog liggen, is geen benzo en kan mss beter zijn?
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#8
jouw lichaam moet gewoon weer even zn natuurlijke ritme vinden. En afhankelijk van het aantal dagen en de hoeveelheid drug kost dat tijd. Maar je bent zkr niet nu al verslaafd/afhankelijk van "slaapmiddelen". Beste om weer even in je oude ritme te komen ook al moet je daar. misschien even voor wakker liggen en heb je wat moeite met op staan. Op die manier krijg je je bioklok/ritme weer het snelst in het oude patroon. Moet je niet dit weekend en met koningsdag weer alles over hoop gooien want dat kost het nog meer tijd. Of juist wel en schijt hebben. yolo
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
een binge van gaba drugs zal altijd resulteren in een rebound, uiteraard is de ene er gevoeliger voor dan de ander.

Ook bij kortstondig gebruik zal er binnen een paar dagen al minder natuurlijke gaba worden aangemaakt, met als gevolg een aantal dagen onrustig.

Maar afbraak van gaba- en een overmatig glutamaat productie dat is nu nog niet aan de orde, maar het is alsnog vrij riskant om dit vaker te doen als je er gevoelig voor bent.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
1,5mg Xanax is ontzettend veel om te slapen. Beter ff doorzetten. Een nacht twee uurtje slapen, andere drie maar op gegeven moment wordt je zo moe dat het niet anders kan.
Als je ipv dat verder met benzos gaat dan gaat het nooit lukken.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#11
Xanax/alprazolam gaat wel snel ja. Behoorlijk verslavende benzo. Probeer het te houden bij maximaal 3x per week en zo nodig afwisselen met quetiapine/risperidon of verwanten. Je doseringen Xanax zijn niet mis, kijk uit.
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hi guys, wellicht een beetje offtopic.. maar net net 9 mg (met tusseposen) pyrazolam ingenomen waarvan de laatste 3 mg nasaal. Geen idee ofdat war uithaalt.. Daarnaar een beetje bij gedronken ( niet veel, 3 drankjes). Iemand bekend met deze binge? Ik voel me nog goed nog wel... doel was ook een beetje vd kaart gaan en zeker geen onverantwoorde doodswens ofzo😊
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dude81 zei:
Hi guys, wellicht een beetje offtopic.. maar net net 9 mg (met tusseposen) pyrazolam ingenomen waarvan de laatste 3 mg nasaal. Geen idee ofdat war uithaalt.. Daarnaar een beetje bij gedronken ( niet veel, 3 drankjes). Iemand bekend met deze binge? Ik voel me nog goed nog wel... doel was ook een beetje vd kaart gaan en zeker geen onverantwoorde doodswens ofzo😊
Klik om te vergroten...
Pyrazolam 'strong dose' is >4 mg, oraal
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok, 9mg pyro is way too much... knock out als gevolg en ook de ochtend erna nog aardig wazig. 3 mg is meer dan genoeg en daar hou ik het voortaan maar bij en dan ook nog met tussenpozen. Potent spul hoor dat pyrazolam. Had ik overigens niet gedacht met mijn tolerantie😊
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cardboard zei:
Xanax/alprazolam gaat wel snel ja. Behoorlijk verslavende benzo. Probeer het te houden bij maximaal 3x per week en zo nodig afwisselen met quetiapine/risperidon of verwanten. Je doseringen Xanax zijn niet mis, kijk uit.
Klik om te vergroten...
Denk je dat 3x per week geen kwaad kan? Op dezelfde dosis? Neem bv dat ik jaren aan een stuk dit doe…
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan het eig “kwaad” om bvb 2x per week telkens 1 tot 2mg Alprazolam te slikken? Zijn hier gevolgen aan verbonden? Voel mij altijd super chill hierdoor de dag erna en slaap heerlijk, maar niks zonder gevolgen neem ik aan? Het moet dan ook wel echt bij max 2x blijven!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#17
donniedisco zei:
Kan het eig “kwaad” om bvb 2x per week telkens 1 tot 2mg Alprazolam te slikken? Zijn hier gevolgen aan verbonden? Voel mij altijd super chill hierdoor de dag erna en slaap heerlijk, maar niks zonder gevolgen neem ik aan? Het moet dan ook wel echt bij max 2x blijven!
Klik om te vergroten...
Het gevolg is, ja echt, dat het je niet gaat lukken om het standaard bij 2x te houden. 'Een keertje 3x kan wel' en zo is je 3x per week geboren. Omhoog is makkelijk maar naar beneden gaat niet en dan zit je een paar keer per week aan de Xanax. Dan gaat je tolerantie ook omhoog en raak je lichamelijk verslaafd met alle gevolgen van dien en voor je portemonnee.

Je denkt nu vast, dat is alleen voor mensen die niet sterk in hun schoenen staan, maar dat laat ik verder aan jou over.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geneesmiddel zei:
Het gevolg is, ja echt, dat het je niet gaat lukken om het standaard bij 2x te houden. 'Een keertje 3x kan wel' en zo is je 3x per week geboren. Omhoog is makkelijk maar naar beneden gaat niet en dan zit je een paar keer per week aan de Xanax. Dan gaat je tolerantie ook omhoog en raak je lichamelijk verslaafd met alle gevolgen van dien en voor je portemonnee.

Je denkt nu vast, dat is alleen voor mensen die niet sterk in hun schoenen staan, maar dat laat ik verder aan jou over.
Klik om te vergroten...
Ja ik begrijp je punt, maar komt er tolerantie ook na 2x per week?? Stel nu gewoon dat je echt bij de 2x gaat houden, zijn er dan gevolgen? Kan je dan "normaal" slapen als je het niet neemt?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
donniedisco zei:
Ja ik begrijp je punt, maar komt er tolerantie ook na 2x per week?? Stel nu gewoon dat je echt bij de 2x gaat houden, zijn er dan gevolgen? Kan je dan "normaal" slapen als je het niet neemt?
Klik om te vergroten...
Je krijgt tolerantie ja en als je elke week 2 dagen achter elkaar Het slikt ga je ook dagen in de week moeilijker kunnen slapen ja
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Je krijgt tolerantie ja en als je elke week 2 dagen achter elkaar Het slikt ga je ook dagen in de week moeilijker kunnen slapen ja
Klik om te vergroten...
Yep daar vrees ik ook voor en verliest het uiteindelijk zijn waarde :) ik ga het gewoon houden op 1x per week!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."