Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriendin overleden na injectie Cisordinol

Vriendin overleden na injectie Cisordinol

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze was mijn hartsvriendin, ze namen haar weg.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Farmaceutical Inc

Bij deze gecondoleerd met je verlies ❤️. Dit is echt verschrikkelijk. Ik heb zelf een vriend die psychotisch is en wordt ook helemaal volgestopt met medicatie, alleen maar om 'normaal' te worden. Ik vind het erg dat die vriendin van jou al had aangegeven dat het haar teveel werd. Heel veel sterkte kan ik je alleen maar wensen
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is zo iemand dan niet onder medisch toezicht na die injectie? Hoe werkt zoiets?
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geneesmiddel zei:
Is zo iemand dan niet onder medisch toezicht na die injectie? Hoe werkt zoiets?
Klik om te vergroten...
De dienstdoende arts heeft haar laten overbrengen naar Enschede waar ze direkt is gecremeerd, haar ouders hebben haar ontvangen via PostNL.

Dan bedoel ik de crematie resten, alle dossiers zijn gesloten.

Ik kan niet zeggen hoe het voelt als een hartsvriendin via PostNL wordt bezorgd. Ik kan het niet uitlegggen, ik kan het niet uitleggen hoe dit voelt.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Farmaceutical Inc zei:
De dienstdoende arts heeft haar laten overbrengen naar Enschede waar ze direkt is gecremeerd, haar ouders hebben haar ontvangen via PostNL.

Dan bedoel ik de crematie resten, alle dossiers zijn gesloten.

Ik kan niet zeggen hoe het voelt als een hartsvriendin via PostNL wordt bezorgd. Ik kan het niet uitlegggen, ik kan het niet uitleggen hoe dit voelt.
Klik om te vergroten...
Ik snap niet dat zo een arts niet iets heeft om de ademhaling weer op gang te helpen, een stimulant oid. Anyway, dit is echt verschrikkelijk en een van de meest donkere uithoeken die de Nederlandse (psychische) gezondheidszorg kent!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Ik snap niet dat zo een arts niet iets heeft om de ademhaling weer op gang te helpen, een stimulant oid. Anyway, dit is echt verschrikkelijk en een van de meest donkere uithoeken die de Nederlandse (psychische) gezondheidszorg kent!
Klik om te vergroten...
In sommige psychiatrische instellingen doen patiënten net alsof ze hun medicijnen doorslikken door ze achter hun kiezen te klemmen en een bekertje water op te drinken terwijl ze aangekeken worden om vervolgens die pillen door de wc weg te spoelen.

Omdat ze doodsbang zijn of gewoon erg ontevreden zijn over de (bij)werkingen van die medicijnen maar het wel verplicht moeten slikken. Ze worden gewoon "zombie" gehouden om geen problemen te veroorzaken.

En dan heb ik natuurlijk niks vertelt over hoe iemand in zo'n situatie terrecht komt want je hebt natuurlijk wel gekkies zitten daar.

Maar het zijn ook mensen en vaak normaler dan je denkt, je zou er zelf maar terrecht komen.

Ik vind het mensonterend ☹️
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Maar het zijn ook mensen en vaak normaler dan je denkt, je zou er zelf maar terrecht komen.
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook oneerlijk. Wat is normaal? Ben je normaal als je mee kan draaien in deze ***maatschappij? Iedereen is normaal in z'n eigen wereld toch?
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gecondoleerd.
En is dit heel recent gebeurd?
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Farmaceutical Inc zei:
De dienstdoende arts heeft haar laten overbrengen naar Enschede waar ze direkt is gecremeerd, haar ouders hebben haar ontvangen via PostNL.
Klik om te vergroten...
Is dit niet heel vreemd van die arts? of mis ik iets?
En natuurlijk ook gecondoleerd.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een verschrikkelijke gebeurtenis. Ik heb geen woorden die passend zijn of de lading dekken.
Gecondoleerd, heel veel sterkte met het grote verlies van je hartsvriendin.

Zoek naastenhulp als je deze zou willen, bijvoorbeeld de warmline of iets dergelijks.

Nogmaals veel sterkte.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben hier niet om te te discussieren. Ik ben hier om mijn medeleven te tonen. Wat een verschrikkelijk verlies. Gecondoleerd.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
M'n deelneming. :cry:
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Farmaceutical Inc zei:
De dienstdoende arts heeft haar laten overbrengen naar Enschede waar ze direkt is gecremeerd, haar ouders hebben haar ontvangen via PostNL.

Dan bedoel ik de crematie resten, alle dossiers zijn gesloten.

Ik kan niet zeggen hoe het voelt als een hartsvriendin via PostNL wordt bezorgd. Ik kan het niet uitlegggen, ik kan het niet uitleggen hoe dit voelt.
Klik om te vergroten...
Geloof je hetzelf of ?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Farmaceutical Inc zei:
Helaas is een hartsvriendin overleden vlak na injectie van depot

zuclopentixol​


https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/z/zuclopentixol

Ze heeft voor haar dood duidelijk aan ouders en mij aangegeven dat ze deze medicatie niet meer aankon.

In het laatste gesprek na de injectie kon ze niet meer uit haar woorden komen, ze kwam in ademhalingsproblemen,

Verbinding werd verbroken per telefoon, daarna geen respons meer,

Verloop, 2 wekelijkse injectie tegen het idee vermoord te worden, geen verbetering in deze schizofrenie achtige situatie.

Ze bleef denken dat ze vermoord zou worden.

Na verbreken verbinding blijkt achteraf dat ze 4 uur lang niet kon ademhalen, dit is echter helaas een normaal erkende werking van dit product.

Ik zal haar missen, maar ze was niet de enige, ik ben er kapot van, en dit is eerder gebeurd bij anderen.

Patienten geven zo vaak aan dat de medicatie te veel is, dat het niet verder kan, maar waarom blijven de psychiaters doorgaan?


Waarom doen ze dit?



Waarom?


Vertel mij in godsnaam waarom?



Waarom?



Ze doen dit steeds weer!


Het houdt niet op niet vanzelf.


Ik ben gaan geven om de mensen in de psychiatrie en kan er geen afstand van nemen. Haar ouders geven ook aan dat ze minimaal 20 jaar ouder had moeten worden.


De eerste keer dat ik iemand zag sterven aan medicatie was 1 milligram Risperdal, hij kon plotseling niet meer ademhalen na 1 milligram Risperdal, en dit is geen uitzondering.



Het gebeurd waarschijnlijk vaker dan wat in statistiek zichtbaar is.
Klik om te vergroten...
Ik vind het lastig om te dit geloven zonder enige vorm van bewijs, sorry.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Farmaceutical Inc zei:
De dienstdoende arts heeft haar laten overbrengen naar Enschede waar ze direkt is gecremeerd, haar ouders hebben haar ontvangen via PostNL.

Dan bedoel ik de crematie resten, alle dossiers zijn gesloten.

Ik kan niet zeggen hoe het voelt als een hartsvriendin via PostNL wordt bezorgd. Ik kan het niet uitlegggen, ik kan het niet uitleggen hoe dit voelt.
Klik om te vergroten...
Na een crematie blijven de asresten daar 30 dagen in een asbus ter bewaring.
Dit is wettelijk verplicht.
Na deze 30 dagen is het enkel mogelijk om de as na afhalen te verstrooien op de daarvoor aangewezen plekken, danwel mee te nemen.
Versturen per postNl vind nimmer plaats vanuit het crematorium.

Ik was uiteraard niet bij het gesprek met de psychiater, maar een psychose kan niet worden vastgesteld als een directe doodsoorzaak.

Ik wens je uiteraard heel veel sterkte, maar vraag me af hoe je aan deze (des/mis) informatie komt?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Ik vind het lastig om te dit geloven zonder enige vorm van bewijs, sorry.
Klik om te vergroten...
En hoe , zogenaamd als dit werkelijk was gebeurd kom je dit ook medendelen op drugsforum.nl 😅
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waar of niet, het verhaal is toch vreselijk?
Als je niets aardigs te zeggen hebt, kan je een topic ook gewoon overslaan, hè.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cardboard zei:
Waar of niet, het verhaal is toch vreselijk?
Als je niets aardigs te zeggen hebt, kan je een topic ook gewoon overslaan, hè.
Klik om te vergroten...
Want je mag alleen maar aardig zijn op het internet? Er klopt qua feiten niet veel aan dit verhaal en er is 0 bewijs/tegenargumentatie. Plus het internet staat vol onzin.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Want je mag alleen maar aardig zijn op het internet? Er klopt qua feiten niet veel aan dit verhaal en er is 0 bewijs/tegenargumentatie. Plus het internet staat vol onzin.
Klik om te vergroten...
Dat is niet wat ik zei.

Als dit verhaal klopt, is het intens verdrietig en vreselijk als je t mij vraagt.
Heb trouwens weinig zin hierover te discussiëren, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cardboard zei:
Dat is niet wat ik zei.

Als dit verhaal klopt, is het intens verdrietig en vreselijk als je t mij vraagt.
Heb trouwens weinig zin hierover te discussiëren, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Klik om te vergroten...
Mee eens maar het klopt van geen kant.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."