Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerotonineherstel bij minidoseringen

Serotonineherstel bij minidoseringen

48 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er wordt hier zoveel gesproken over mdma-serotonine-3 maanden. Vandaar dat ik dacht dat je met meer dopaminegerichte middelen wat lakser kon omgaan.

De tweewekelijkse psychedelica genieten we echt van, tot hiertoe niets nadeligs van opgemerkt (wat niet wil zeggen dat het er niet is). Ik zie ons geen drie maanden wachten voor psychedelica omdat we eens een minidosis MDMA hebben gedaan.

Maar hartelijk bedankt voor je informatie en mening, al volg ik ze misschien niet strikt op, ik zal het zeker in acht nemen ❤️
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#2
interesant draadje ..

niets aan toe te voegen tenzij dat ik ook veel trip middelen heb gebruikt en echt humeurig rond loop na paddenstoelen.

Ik kan niet meer tegen paddenstoelen, heel raar en heb zelf meer last van een lichte dosis dan van mdma. Ik ga zeker een jaartje stoppen met truffels.

Nu over de mdma.. om dat effect te vermijden hou ik zeker de 3 maanden regel aan.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmmm mooie momenten gehad met z'n tweetjes en truffels, nooit echt 'n dip gehad. Hooguit een dagje moe/iets prikkelbaarder maar meer van de late uurtjes dan van de substantie zelf, denk ik. Maar zoals neo shulgi zegt, wordt het misschien eens tijd voor een langere pauze.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of misschien is de moeheid ook wel te verklaren aan het feit dat je hersenen zoveel te processen hebben. Maar echt niets extreems. Ja ik dacht gelezen te hebben dat jij ook geen gekke dosissen neemt, troksky.

Bij mij gaf MDMA echt geen praateffect. Ik vond het zelfs irritant naar mensen te luisteren, ik wou gewoon chill dansen 😅
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shango zei:
Of misschien is de moeheid ook wel te verklaren aan het feit dat je hersenen zoveel te processen hebben. Maar echt niets extreems. Ja ik dacht gelezen te hebben dat jij ook geen gekke dosissen neemt, troksky.

Bij mij gaf MDMA echt geen praateffect. Ik vond het zelfs irritant naar mensen te luisteren, ik wou gewoon chill dansen 😅
Klik om te vergroten...
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat is een veilige dosis? Nu hitte, cafeïne en weinig slaap met slecht eten hebben natuurlijk ook zijn effect .

mdma word gebruikt in ptss therapie en die psychologen passen op de gezondheid van hun patiënten en die rapporteren geen dinsdag dip .
Nu het zit ook in onze godsdienst of de gewoonte dat je gestraft word als je iets leuks gebruikt.

Maar ik denk echt het verstandig is om paar maanden te wachten voor je gezondheid of dat nu geestelijk is of lichamelijk.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu effen de nuance... Als je rookt .. 1 op 4 kans op kans op kanker .

Alcoholverslaving de cijfers zijn sky hoog .
Ik heb paar familie leden eraan zien sterven.


Nu als jij om de zoveel maanden een mdma pilletje neemt thuis in redelijk hoeveelheden.
Met NAC en vitaminen c en op tijd gaat slapen met gezonde voeding...



Ik merk bijvoorbeeld mijn hrv score ( hartfrequentie tegenover ademhaling .. is voor sporters) .. bij alcohol is een totale ramp en met mdma niet.


Hier nog twee interesante podcast met wetenschappers..





veel luister plezier ..
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja mentaal en fysiek gezond zijn, en dan af en toe een guilty pleasure, geloof ik ook wel heel hard in.
Van dat roken zou ik wel eens vanaf moeten. Volgens DNA-test loop ik medium risico op longkanker. Mijn grootvader aan vaders zijde, roker, gestorven op 89 aan longkanker zonder chemo. Mijn moeder haar nonkel, gestorven rond 65 met chemo, gestorven aan longkanker. Sowieso slecht voor ieder mogelijk systeem in je lichaam.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Therapeutisch gezien vermoed ik dat paddenstoelen beter werken therapeutisch, cijfers heb ik niet. Plus, ik vermoed ook minder toxisch en comedown. Maar als dat je niet ligt, zal een gebruik als het jouwe waarschijnlijk wel nog steeds goeie dingen brengen met heel heel beperkte slechte dingen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shango zei:
Therapeutisch gezien vermoed ik dat paddenstoelen beter werken therapeutisch, cijfers heb ik niet. Plus, ik vermoed ook minder toxisch en comedown. Maar als dat je niet ligt, zal een gebruik als het jouwe waarschijnlijk wel nog steeds goeie dingen brengen met heel heel beperkte slechte dingen.
Klik om te vergroten...
Psychedelica op zichzelf hebben betrekkelijk weinig effect. Dat komt vooral omdat de ingesleten patronen nog aanwezig zijn. Alleen een nieuw inzicht is onvoldoende om gedrag te veranderen. Er moet ook een haalbaar alternatief voor zijn, met een context die daaraan ondersteunend is. Om die zaken te veranderen is psychotherapie nodig. Vandaar dat er in onderzoeken naar psychedelica altijd wordt gesproken over psychedelics-assisted psychotherapy.

De psychedelica kunnen helpen om tijdelijk de ingesleten denkpatronen los te weken.
Maar al het andere werk moet met therapie gedaan worden.

Op dit moment is er onvoldoende bewijs dat zulke psychedelics-assisted psychotherapy helpt om te stoppen met roken.

Ook even een counterfactual wat dat betreft: jij neemt vaak paddo's, maar je rookt nog steeds. Dus kennelijk werkt een paddotrip niet zo goed bij het stoppen met roken?
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Akkoord, ik beweerde niet los psychedelica achteroverslaan problemen zou oplossen. Ik vernoemde therapeutisch daar troksky 's videos daarover lijken te gaan.

Wanneer ik klaar ben/me klaar voel om te stoppen met roken, ben ik wel van plan daar een tripje intentioneel aan toe te wijden.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#12
alcohol en tabak hebben geen enkele therapeutische werking..m
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vermoedelijk niet nee 😅
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
troksky zei:
alcohol en tabak hebben geen enkele therapeutische werking..m
Klik om te vergroten...
Tabak wordt in Noord en Zuid Amerika traditioneel voor allerlei therapeutische toepassingen gebruikt 😅
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Tabak wordt in Noord en Zuid Amerika traditioneel voor allerlei therapeutische toepassingen gebruikt 😅
Klik om te vergroten...
Haja, oorspronkelijk in rituelen en dergelijke. Maarjaaaaaa niet zoals we dat zijn gaan misbruiken, commercialiseren, industrialiseren
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Tabak wordt in Noord en Zuid Amerika traditioneel voor allerlei therapeutische toepassingen gebruikt 😅
Klik om te vergroten...
ik herhaal alcohol en tabak worden niet gebruikt in therapie..

godsdienst is iets anders
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
troksky zei:
ik herhaal alcohol en tabak worden niet gebruikt in therapie..
Klik om te vergroten...
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
Klik om te vergroten...
klopt ook maar veel belovend.
Maat ze zijn er ...
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
MDMA en psychedelica zijn ook nog verre van mainstream in de wereld van de therapie. Er zijn wat experimenten gedaan, maar dat is het dan ook. De effectiviteit is tot nu toe onbewezen. Dat is de consensus.
Klik om te vergroten...
MDMA was eerst een therapeutisch middel voor het een Party drug was ...
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#20
MDMA herstel is toch ongeacht hoeveelheid. 't trekt je serotonine rap leeg en dat moet herstellen. Hoe meer mg hoe meer belastend voor je lichaam maar je serotoninepotje is hoe dan ook leeg.

Dat is iig altijd hoe ik het las

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."