Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADHD zonder medicatie

ADHD zonder medicatie

48 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik heb dus adhd, al mijn hele leven lang. Gelukkig is het bij mij nooit onderkent, omdat het toen nog niet bekend was.(ben nu bijna midden 30)
Toen heette het nog dat je een druk/dwars/vervelend jong was...

Toen daarna adhd bekend werd, hebben mijn ouders mij regelmatig gevraagd om me te laten testen en te laten mediceren. Dat heb ik dus nooit laten doen want ik ben tegen overheidsdrugs!

Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-Ik ben een thrillseeker, als er geen risico's aanzitten hoeft het van mij niet zo nodig.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.

Mijn leven zal best wat moeilijker zijn dan iemand die bv Ritalin slikt, maar ik denk dat het dat best waard is.

Wat ik van medicatie voor adhd lees hier, komt toch vaak in terug dat je er een mak lammetje van wordt, en dat het op je psyche werkt.
Dat zijn dingen waar ik dus niet op zou zitten te wachten.

But maybe I like living in chaos?

geef maar eens wat reacties!

gr Asfaltjunkie
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jouw mening, zelf weten.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou als je je goed voelt zonder, zie ik niet in waarom je het zou moeten nemen.

Chaos is leuk. <3
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yeah, ik voel me er prima bij, ik weet ook niet beter natuurlijk.
Er gaat wel dagelijks een 1,5gr wiet/hasj per dag doorheen trouwens en dat alweer zo'n 16jaar lang.....

Inderdaad chaos rulezzz

Ik ben wel benieuwd naar reacties van Ritalin gebruikers eigenlijk.

gr Asfaltjunkie
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#5
goed voor je dat het je zonder medicatie lukt asfaltjunkie.

Ik neem de laatste tijd Dexedrine omdat mijn werk veel concentratie van me vraagt. Zonder gaat ook wel maar dan merk ik dat die stapels paperassen er dubbel zo traag doorgaan. En mijn huis wordt een regelrechte stort omdat ik alles niet georganiseerd krijg. Dus ergens helpt het me wel om mijn chaos te ordenen.

Voorlopig wegen de voordelen nog op tegen de nadelen maar mocht de balans overhellen dan ga ik ook wel de niet-medicamentenweg op.
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Demian, die dingen komen me wel bekend voor dus, op het werk na. Mijn bureau thuis is altijd een teringbende. Dingen die ik moet gaan doen thuis schrijf ik altijd een lijstje voor, het wil niet zeggen dat het dan altijd strak volgens schema gaat hoor. En ik plan het wat ruimer in, want ik kan toch niet continue geconcentreerd blijven, behalve als iets me echt interesseerd.

gr Asfaltjunkie
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb ongeveer hetzelfde ...mijn ma heeft me vroeger als klein jongetje laten testen op adhd, met een positief resultaat. Toch waren mijn ouders tegen medicatie en dit heb ik dan ook nooit gekregen. Vorig jaar en dit jaar heb ik het wel op eigen initiatief genomen tijdens de examens, en dit hielp wel, maar ik zou dit niet elke dag willen nemen om mij rustiger te voelen, want na een tijdje werd ik er inderdaad maar loom van, ik was precies niet meer mezelf. Het enigste probleem is dat wanneer ik het op sommige situaties dan moeilijk heb door de adhd, ik het verschil wel ken moest ik dan relatine op hebben... waardoor er toch een zekere drang is, maar die is onder controle :)

dus beter niet pakken als je er nu al zo lang zonder kan denk ik

groetjes
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja die 'bijwerkingen' zijn het dan ook weer net niet he. En het afhankelijksgevoel is ook iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.....

Ik klooi zo wel lekker door, gaat goed namelijk!
t
th3sc10nLid
01-01-2024, 00:00
#9
hehe ken dat, heb dat, neem geen relatine meer, leven is nu veel mooier
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Asfaltjunkie zei:
Ja die 'bijwerkingen' zijn het dan ook weer net niet he. En het afhankelijksgevoel is ook iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.....

Ik klooi zo wel lekker door, gaat goed namelijk!
Klik om te vergroten...

inderdaad, dat probeer ik ook te doen, ik probeer mijn orde te vinden in mijn chaos :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom zou je niet eens proberen hoe het bevalt, ritalin?

Vermoed van emzelf dat ik ADD heb, en mocht een middel als ritalin werken, tsja, waarom zou je je dat niet laten voorschrijven?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#12
ehm denk een week of 8 toen zat ik van 5 naar 55 mg ritalin, en ben toen voergestapt op concerta 36-54-72

die 72 werkt maar eenuur of 9 bij mij...
d
delilahLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ook ADHD, is als volwassene vastgesteld. Heb een jaar of anderhal aan de ritalin gezeten. Helaas ging de werking achteruit.

Ik zit nu aan de dextro amfetamine, maar slik het lang niet altijd...
Gevolg is wel dat ik een schaarste een dexies niet vrees... :sunglasses:
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
pff, ongevoelig persoon ben je dan xD
maja, ik weet niet hoe snel het zou gaan als ik elke dag zou gaan slikken 8 weken lang... maar dat doe ik niet :beer:

Ik heb geen idee hoelang die shit op mij werkt... ik had de eerste keer dat ik na een uur of 12 echt het gevoel voelde afzakken in een minuut of wat.
Nu heb ik meestal na een uur of 9 al dat er lichte ADHD door de hoge concentratie heenschemert maar dat kan ik niet goed beoordelen omdat ik het zo weinig gebruik.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
ADHD zonder ADHD remmers is net als een blussysteem zonder pin, een overbevolkte hoeren kamer met een raam van kunststof, een kind met 6 schreeuwende mensen opzich enz enz enz. blablabla.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#16
mooi gezegd :)

maar ehm, peterblaat, overweeg es naar de dokter te gaan... kun je altijd bekijken welke medicatie je gaat nemen... alles kan, niets moet
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik sta op de, bij GGZ, oh zo bekende WACHTLIJST (die een half jaar tot een heel jaar kon duren) voor een desko. Intussen ben ik dus zelf aan het zoeken gegaan.
Over het algemeen werkt geen medicatie bij mij prima (en waarom rotzooi in een goedfunctionerend persoon gooien?), behalve op enkele momenten dat alles ineens vastloopt.
In drie maanden heb ik 1 keer naar het pilletje hoeven grijpen (reken ik die experimenteerperiode van drie dagen niet mee), en dat kwam omdat ik letterlijk tijdens het tweede lesuur in slaap viel (neej, was niet de hele nacht door gegaan met feesten, had de hele nacht in m'n nest vertoefd) en het dus meer als een 'wakkerhoudpilletje' functioneerde (en het werkte prima) dan een ADHDpilletje. Maja, een uberbelangrijke toets die 20% van m'n eindcijfer bepaalde moest wel die dag gedaan worden, dus ik kon me niet ziek melden.

maar ik ga het nog overleggen met een deskundige, over hoe en / of wat :P
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
vandaag bij GGZ geweest. Ik krijg niets voorgeschreven, en ik ga het met therapie doen. Gezellig in een "pubergroep" en eventueel individuele therapie.

Ik heb verteld van mijn ervaringen met concerta, en de arts zei dat ik één van de zeer weinig mensen was die psychotische symptomen vertoonde bij methylfenidaat.
Uit het gesprek bleek ook dat ik niet ver van een psychose afzat.

Methylfenidaat viel dus af, en stratera ook (vanwegen vergrote kans op suïcidale gedachtes). Ze zei dat ik eventueel ook DexAmphetamine kon proberen, maar daar is m'n pa nogal op tegen, dus naja... eerst maar is kijken hoe therapie gaat, en wie weet dat ik ooit nog is ga vragen of ik dex voorgeschreven kan krijgen. :mrgreen:
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij mij is ook ADD vastgesteld.
Ik krijg nu ook methylfenidaat voorgeschreven.
Ik heb er een soort haat liefde verhouding mee.
Aan de ene kant kan ik niet zonder die pillen, me leven is echt nu een stuk gemakkelijker geworden.
Ik kan me beter concentreren, ik gedachtes beter filteren van minder belangrijke gedachtes.
Me hoofd voelt neit meer zo aan als een chaos (de mist is opgetrokken).
Op sociaal vlak voel ik me beter, begrijp mensen beter en mensen begrijpen mij nu beter!
De dromerige speelse karakter die ik eerst had, heeft plaatsgemaakt voor een serieuse volwassen karakter!
Ik heb minder last van stemmingswisselingen.
En ik ben minder moe dan eerst, ik kan me energie beter verdelen.

Maar aan de andere kant zijn het ook kutpillen!
Soms wordt ik er echt zo dood van als een sombie.
Ik voel me over het algemeen iets neerslachtiger.
Heb altijd het gevoel onder invloed te staan, constant last van zweethanden, nervoisiteit, eten is niet meer zo lekker als eerst, eet altijd nu beetje met tegenzin zegmaar.
Constant zo'n ranzige smaak in me bek.
De rebound is geen pretje, is vergelijkbaar met een lichte speed rebound :(.
En ik slaap kut.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#20
kheb ook adhd kword 20 jaar bij mij is het ontdekt op mn 17 e
Van die troep ritalin moet ik nix hebben, in het begin maakt et u rustig .
Ma na een tijd wordt ge een zombie... bah rotzooi, die ritalin...
Depressie, vermageren, slecht slapen, .... Fuck ritalin

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."