Van boven aangevinkte zijn de enige waar ik ervaring mee heb.
-Temazepam op recept ban de huisarts, bij normale 10mg niet echt recreatief maar werkt voor mij perfect! Neem ik een hogere dosering, 20+mg dan is het redelijk recreatief. Maar ik houd het 99% van de tijd op af en toe 10 mg.
-Diazepam paar x geprobeerd (zonder recept gekregen), erg fijn, duurt wel wat lang en maakt me suf de volgende dag. Geen “kattenpis” die Dia.
-Alprazolam/Xanax ook via via verkregen en vroeger redelijk wat ervaring mee. Werkt goed, vooral tegen stress/angst.
-Dormicum (Midazolam) weet ik niet meer want dat was meermaals in het ziekenhuis tijdens een roesje voor onderzoeken, operaties/zetten van breuken of uit de kom dingen door ongelukjes. Niks van gemerkt maar werkt top.
—Lorazepam en Oxazepam nooit geprobeerd maar wil het wel eens proberen mocht het “in mijn schoot geworpen worden.
Wat is het PRECIEZE verschil in werking/effect, werkingsduur en halfwaardetijd tussen Temazepam en Oxazepam?
Volgens de bijsluiters van beiden hebben ze beiden een halfwaardetijd van 10 tot 40 uur. Toch staat er bij Temazepam dat je na 8 uren (tot 20mg eenmalig) weer mag autorijden. Zowel de bijsluiter, huisarts als internet zegt dat. (Wat dus NIET klopt heb ik geleerd van
@Neo-Shulginist )
Bij Oxazepam staat bij eenmalig 16 uur niet rijden en bij regelmatig gebruik 24 uur niet.
Waar baseren ze dat op als eiden dezelfde halfwaarde tijd hebben?
Bedankt!