#1
Wanneer een relatief lage dosis op een gereguleerde wijze wordt ingenomen, zijn er genoeg mensen die er baat bij hebben om dagelijks benzo's te nemen. Dan kan het zijn dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Hier op het forum zitten een hoop recreatieve gebruikers die het in principe niet nodig hebben vanwege problematiek maar het desondanks toch (gaan) gebruiken. De valkuil bij benzo's is dat men meerere dagen/weken achter elkaar blijft gebruiken en er op een bepaald moment niet meer af kan blijven, waardoor (onnodige) afhankelijk ontstaat met alle gevolgen van dien. Die afhankelijkheid kan al binnen enkele dagen optreden, blijkens het feit dat je (lichte) afkickverschijnselen krijgt zoals slapeloosheid. Na weken gebruik worden deze verschijnselen alleen maar erger en kun je fysiek niet zomaar meer stoppen en zal je moeten afbouwen. Afbouwen van benzo's is een hel en een langdurig proces waar je niet onnodig in terecht wil komen.Ik lees op internet dat er mensen zijn die bijna dagelijks benzo's slikken en dat het prima met hen gaat. Op dit forum wordt er gezegd dat je er ver van af wil blijven.
Ik voel me gewoon goed met benzo's en zit te denken een lage dosis (bijna) dagelijks te slikken. Wat kan het kwaad?