Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlprazolam retard voor woedeuitbarstingen/opgefoktheid

Alprazolam retard voor woedeuitbarstingen/opgefoktheid

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb 5 pillen alprazolam retard voorgeschreven gekregen, aangezien ik de afgelopen paar weken heel erg opgefokt ben en eigenlijk gewoon standaard aan het anticiperen ben om iemand te moeten bevechten of zo. Door m'n ervaring van afgelopen jaar met benzodiazepinen ben ik er helemaal klaar mee, maar ik ben nu dusdanig gespannen en boos de hele tijd dat het me niet lukt om echt te ontspannen voor een langere tijd aaneen, dus ik heb alprazolam retard gekregen indien nodig.

Heeft iemand ervaring met alprazolam retard voor deze klachten? Wat ervaarde je en was het effectief?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zweevteev zei:
Ik heb 5 pillen alprazolam retard voorgeschreven gekregen, aangezien ik de afgelopen paar weken heel erg opgefokt ben en eigenlijk gewoon standaard aan het anticiperen ben om iemand te moeten bevechten of zo. Door m'n ervaring van afgelopen jaar met benzodiazepinen ben ik er helemaal klaar mee, maar ik ben nu dusdanig gespannen en boos de hele tijd dat het me niet lukt om echt te ontspannen voor een langere tijd aaneen, dus ik heb alprazolam retard gekregen indien nodig.

Heeft iemand ervaring met alprazolam retard voor deze klachten? Wat ervaarde je en was het effectief?
Klik om te vergroten...
Alprazolam werkt heel goed.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alleen je raakt er afhankelijk van. Als ik merk dat het uitwerkt dan komt er gelijk een boel aan angst en gevoelens en stress. Dus eig is het voor korte termijn beste is voor kort en onder begeleiding van een arts
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja heb die ook gehad en werken idd heel goed op het moment, hoeveel mg heb je? Als je eraan begint neem dan zeker een dag “pauze” eer dat je de volgende neemt, ze zijn heel verslavend en de bijwerkingen zijn nog erger als de diagnose waarvoor je ze neemt! Wees gewaarschuwd
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
verrekijker zei:
Ja heb die ook gehad en werken idd heel goed op het moment, hoeveel mg heb je? Als je eraan begint neem dan zeker een dag “pauze” eer dat je de volgende neemt, ze zijn heel verslavend en de bijwerkingen zijn nog erger als de diagnose waarvoor je ze neemt! Wees gewaarschuwd
Klik om te vergroten...
Bijwerkingen vallen mee de ontwenningsverschijnselen zijn ni mals
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
verrekijker zei:
Ja heb die ook gehad en werken idd heel goed op het moment, hoeveel mg heb je? Als je eraan begint neem dan zeker een dag “pauze” eer dat je de volgende neemt, ze zijn heel verslavend en de bijwerkingen zijn nog erger als de diagnose waarvoor je ze neemt! Wees gewaarschuwd
Klik om te vergroten...
Ik slik 1mg. Bedankt voor de waarschuwing, ben echter helaas al bekend met benzodiazepine-afhankelijkheid (nu niet hoor, dat is inmiddels meer dan een half jaar geleden). Dat was echt een horrorperiode voor me, daarom slik ik ze nu ook liever niet meer, maar ik ben echt wanhopig voor wat rust...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga je het probleem niet uitstellen met benzogebruik? Bij het stoppen komt waarschijnlijk een rebound effect.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Enig idee waar de woedeaanvallen en opgefoktheid vandaan komen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
Ik slik 1mg. Bedankt voor de waarschuwing, ben echter helaas al bekend met benzodiazepine-afhankelijkheid (nu niet hoor, dat is inmiddels meer dan een half jaar geleden). Dat was echt een horrorperiode voor me, daarom slik ik ze nu ook liever niet meer, maar ik ben echt wanhopig voor wat rust...
Klik om te vergroten...
Pas er inderdaad maar mee op. Iedere afbouw wordt zwaarder.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekz zei:
Ga je het probleem niet uitstellen met benzogebruik? Bij het stoppen komt waarschijnlijk een rebound effect.
Klik om te vergroten...
Het is niet de bedoeling dat ik het iedere dag slik hè. Ik heb nu 5 pillen voorgeschreven gekregen voor noodsituaties. Tenzij het echt helemaal mis zou gaan om een of andere reden, dan zou ik na mijn nieuwe afspraak misschien nog nieuwe krijgen of iets anders, maar 't is sowieso niet gegarandeerd en ik wil het eigenlijk ook liever niet, maar ja, als je keuzes helemaal doordraaien of eens in de zoveel dagen een chillpill nemen...
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zweevteev zei:
Het is niet de bedoeling dat ik het iedere dag slik hè. Ik heb nu 5 pillen voorgeschreven gekregen voor noodsituaties. Tenzij het echt helemaal mis zou gaan om een of andere reden, dan zou ik na mijn nieuwe afspraak misschien nog nieuwe krijgen of iets anders, maar 't is sowieso niet gegarandeerd en ik wil het eigenlijk ook liever niet, maar ja, als je keuzes helemaal doordraaien of eens in de zoveel dagen een chillpill nemen...
Klik om te vergroten...
Moet je nagaan dat ik er 60 heb.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Moet je nagaan dat ik er 60 heb.
Klik om te vergroten...
Welkom in de wereld van de farmacie!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
BenzoLiefhebber zei:
Welkom in de wereld van de farmacie!
Klik om te vergroten...
Gekke shit bro
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
trippymeeuw zei:
Moet je nagaan dat ik er 60 heb.
Klik om te vergroten...
Waarom ben je niet terug gegaan naar de apotheek om het terug te brengen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Waarom ben je niet terug gegaan naar de apotheek om het terug te brengen?
Klik om te vergroten...
Omdat ik verslaafd ben. En het nodig heb heb het sws iedere 6uur nodig 1.0mg
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#16
De alprazolam heeft niet geholpen trouwens, lol. Ik heb uren na inname alsnog iemand uitgescholden, omdat diegene voor de zoveelste keer hele extreme, paranoïde verwijten maakte over mij en goede vrienden van mij en dat pikte is niet meer. Ik heb letterlijk niets van de alprazolam gevoeld.

Relmuis zei:
Enig idee waar de woedeaanvallen en opgefoktheid vandaan komen?
Klik om te vergroten...

Mijn belevingswereld is zeer intens en dat van mijn naasten ook. Echt heel veel dierbaren van mij hebben ook borderline en voelen ook zeer intens, dus als zij dan iets zeer onrechtvaardigs meemaken bijvoorbeeld, dan bellen ze mij boos op en vervolgens versterken we elkaars woede heel erg en ben ik vervolgens alleen maar bezig met bedenken wat ik kan doen tegen dat onrecht, terwijl mijn inzet helemaal niet per se ook iets is wat ik terug krijg van mijn vrienden. Dat vriendschappen niet helemaal gebalanceerd zijn is niet erg en ook niet per se raar, maar het besef dat ik al jarenlang me 10000% inzet voor vrienden die niet eens 100% zich in zouden zetten voor mij, maakt mij nu heel erg boos, dus bovenop dingen die ik hoor, versterkt dit onderliggende gevoel ook heel erg mijn emoties, wat voor woede-uitbarstingen zorgt. Als ik een woede"-uitbarsting" heb, dan geef ik normaliter eerst nog aan dat ik echt met rust gelaten moet worden, omdat ik anders helemaal tekeer ga tegen je, maar dat punt ben ik inmiddels al gepasseerd en nu reageer ik me gewoon meteen af. Ik haat het als mensen tegen mij schreeuwen of tekeer gaan en daarom doe ik dat ook vrijwel nooit, maar ik ben nu gewoon zo boos dat het me echt niet meer interesseert hoe mijn boosheid overkomt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zweevteev zei:
De alprazolam heeft niet geholpen trouwens, lol. Ik heb uren na inname alsnog iemand uitgescholden, omdat diegene voor de zoveelste keer hele extreme, paranoïde verwijten maakte over mij en goede vrienden van mij en dat pikte is niet meer. Ik heb letterlijk niets van de alprazolam gevoeld.



Mijn belevingswereld is zeer intens en dat van mijn naasten ook. Echt heel veel dierbaren van mij hebben ook borderline en voelen ook zeer intens, dus als zij dan iets zeer onrechtvaardigs meemaken bijvoorbeeld, dan bellen ze mij boos op en vervolgens versterken we elkaars woede heel erg en ben ik vervolgens alleen maar bezig met bedenken wat ik kan doen tegen dat onrecht, terwijl mijn inzet helemaal niet per se ook iets is wat ik terug krijg van mijn vrienden. Dat vriendschappen niet helemaal gebalanceerd zijn is niet erg en ook niet per se raar, maar het besef dat ik al jarenlang me 10000% inzet voor vrienden die niet eens 100% zich in zouden zetten voor mij, maakt mij nu heel erg boos, dus bovenop dingen die ik hoor, versterkt dit onderliggende gevoel ook heel erg mijn emoties, wat voor woede-uitbarstingen zorgt. Als ik een woede"-uitbarsting" heb, dan geef ik normaliter eerst nog aan dat ik echt met rust gelaten moet worden, omdat ik anders helemaal tekeer ga tegen je, maar dat punt ben ik inmiddels al gepasseerd en nu reageer ik me gewoon meteen af. Ik haat het als mensen tegen mij schreeuwen of tekeer gaan en daarom doe ik dat ook vrijwel nooit, maar ik ben nu gewoon zo boos dat het me echt niet meer interesseert hoe mijn boosheid overkomt.
Klik om te vergroten...
Wel raar xanax is wel echt sterk
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
De alprazolam heeft niet geholpen trouwens, lol. Ik heb uren na inname alsnog iemand uitgescholden, omdat diegene voor de zoveelste keer hele extreme, paranoïde verwijten maakte over mij en goede vrienden van mij en dat pikte is niet meer. Ik heb letterlijk niets van de alprazolam gevoeld.



Mijn belevingswereld is zeer intens en dat van mijn naasten ook. Echt heel veel dierbaren van mij hebben ook borderline en voelen ook zeer intens, dus als zij dan iets zeer onrechtvaardigs meemaken bijvoorbeeld, dan bellen ze mij boos op en vervolgens versterken we elkaars woede heel erg en ben ik vervolgens alleen maar bezig met bedenken wat ik kan doen tegen dat onrecht, terwijl mijn inzet helemaal niet per se ook iets is wat ik terug krijg van mijn vrienden. Dat vriendschappen niet helemaal gebalanceerd zijn is niet erg en ook niet per se raar, maar het besef dat ik al jarenlang me 10000% inzet voor vrienden die niet eens 100% zich in zouden zetten voor mij, maakt mij nu heel erg boos, dus bovenop dingen die ik hoor, versterkt dit onderliggende gevoel ook heel erg mijn emoties, wat voor woede-uitbarstingen zorgt. Als ik een woede"-uitbarsting" heb, dan geef ik normaliter eerst nog aan dat ik echt met rust gelaten moet worden, omdat ik anders helemaal tekeer ga tegen je, maar dat punt ben ik inmiddels al gepasseerd en nu reageer ik me gewoon meteen af. Ik haat het als mensen tegen mij schreeuwen of tekeer gaan en daarom doe ik dat ook vrijwel nooit, maar ik ben nu gewoon zo boos dat het me echt niet meer interesseert hoe mijn boosheid overkomt.
Klik om te vergroten...
Misschien met je arts overleggen miss is een ander middel beter.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Wel raar xanax is wel echt sterk
Klik om te vergroten...
Echt? Kutzooi... Ja, m'n psychiater had me ook lorazepam voorgesteld, maar ik koos toch voor alprazolam, aangezien ik wil voorkomen dat ik in slaap val. Heb lorazepam namelijk voor slapeloosheid geslikt en dat werkte erg goed, maar dat ik overdag in slaap val door een benzodiazepine is niet de bedoeling...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zweevteev zei:
Ik heb letterlijk in de afgelopen sessie tegen m'n therapeut gezegd dat ik haar niet vertrouw en dat het eigenlijk niet echt uitmaakt wat ze zegt; er is niets dat ze kan zeggen wat me doet geloven dat ik daadwerkelijk alles eerlijk kan zeggen, zonder dat ik gestraft zal worden voor mijn eerlijkheid en openheid. Ze heeft me één keer een heel erg intens gevoel van woede en wantrouwen gegeven en dat heeft blijkbaar permanente schade toegebracht aan mijn band met haar. Misschien dat dat nog kan veranderen, maar heb er een hard hoofd in.

Ik heb 2 vrijwilligersbaantjes en ik ga binnenkort ook stage lopen, dus ik heb meer dan genoeg te doen. Dat helpt gelukkig ook wel bij minderen met drugs, ik kan bijvoorbeeld moeilijk nog impulsief LSD gaan doen doordeweeks, maar helaas gaat het toch nog geregeld mis.
Klik om te vergroten...
Geef dagboek en dankbaarheidslijstje een kans. Kun je om een andere therapeut vragen? Als je je geremd voelt heeft therapie (te) weinig resultaat. Als je dingen achterhoudt kom je niet tot de kern.

Drempels opwerpen tegen drugsgebruik werkte bij mij nooit. Als ik de volgende dag werk had gebruikte ik gewoon en meldde mij ziek. Kan zijn dat het bij jou (nog) goed gaat, maar je zult echt de kern moeten vinden en die aanpakken. Dan herstel je ook echt, en je zult dan gaan vinden wat je altijd in drugs hebt proberen te vinden.

Ik voel me regelmatig tegenwoordig nuchter zo als ik me voelde op mijn favoriete combi, Dexmaphetamine+Diazepam. Dat kwam allemaal doordat ik alles heb verteld, schaamte of niet, of het nou vervelende gevolgen zou kunnen hebben of niet, of de therapeut of andere gesprekspartner me nou voor gek zou verklaren of niet, of ik er zin in had of niet. Alle bullshit die ik mezelf wijs maakte uit het raam gooien, alles wat ik mezelf 40+ jaar lang wijs maakte op de proef stellen. Wat levert al dat ingesleten gedrag me nou echt op? Uiteindelijk kwam de conclusie: geen ene fuck. Ik ben toen naar mijzelf en de wereld gaan kijken op een manier met steeds minder egoïstiche gekleurdheid die ik in gebruik had opgebouwd. Wat is er nou echt aan de hand? Wat heb ik eraan om boos te blijven op iemand? Wat betekent het als ik gefrustreerd raak omdat ik mijn zin niet krijg omdat ik niet vertel wat ik wil? En wat gebeurt er als ik mijn wens uitspreek zonder daar veel verwachtingen bij te hebben? Hoe kan ik shit niet meer persoonlijk maken, want ik verspil zo veel energie met frustratie en andere afbrekende emoties die eigenlijk grosso modo niets oplevert dan lijden voor mezelf, en die verder nergens op slaat, niets bijdraagt? En zo kon ik mijn ego stukje bij beetje afbreken. Ik doe wat ik denk dat goed is voor mijzelf en anderen om me heen en als jij het daar niet mee eens bent, jammer dan :) Opvoeden is een taak voor je ouders niet voor mij. Zo veel mogelijk bij de feiten blijven en geen bullshitjes meer.

Alles waarvan ik zei "maar hoe kan het dan dat het werkt?" en "waarom dan?" gewoon gaan doen en ervaren DAT het werkt. Ik kon het allemaal aan, en dat kun jij ook.

Wat een epistel is 't geworden. Hopelijk zit er iets tussen waar je wat aan hebt. Ik denk dat de hamdvraag voor mij uiteindelijk was: wat heb ik er nou eigenlijk aan? Als ik die los van mijn behoeftes kan beantwoorden dan weet ik of het de moeite waard is om te doen of dat ik het beter kan laten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."