Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlprazolam retard voor woedeuitbarstingen/opgefoktheid

Alprazolam retard voor woedeuitbarstingen/opgefoktheid

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zweevteev zei:
Echt? Kutzooi... Ja, m'n psychiater had me ook lorazepam voorgesteld, maar ik koos toch voor alprazolam, aangezien ik wil voorkomen dat ik in slaap val. Heb lorazepam namelijk voor slapeloosheid geslikt en dat werkte erg goed, maar dat ik overdag in slaap val door een benzodiazepine is niet de bedoeling...
Klik om te vergroten...
Alprazolam is nogal sterk inderdaad, en als ik het goed heb begrepen van een verpleegkundige - heel erg (snel) verslavend. Dat zijn alle benzodiazepinen wel alleen kreeg ik te horen dat dit bij alprazolam heel snel optreedt.

Zou je met je arts evt. lorazepam in lage dosis kunnen overleggen? Eens uitproberen op een dag dat je geen verplichtingen hebt? Dat is zoals je zegt wel een wat zwaardere benzo in mijn ervaring - ik sliep zonder tolerantie makkelijk op 1mg.

[Edit] ik kreeg ooit een anti-epilepticum met de bedoeling om meer rust te krijgen in mijn hoofd en tegen woede die naar binnen keert. Er zijn ook anti-depressiva die mogelijk kunnen helpen met woede en/of angsten, alleen zit je dan wel dagelijks aan een middel vast.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
trippymeeuw zei:
Wel raar xanax is wel echt sterk
Klik om te vergroten...
Echt? Kutzooi... Ik had niet de verwachting dat ik pure euforie en innerlijke rust ging ervaren, maar er was voor mij oprecht geen verschil voor en na inname.

Relmuis zei:
Als ik het zo lees denk ik niet dat je ver gaat komen met een benzo.
Dan scheld je alsnog iemand uit, alleen 5 seconden later. :smirk:
Klik om te vergroten...
Ja, heb m'n psychiater na m'n woedeaanval meteen gemaild, want ik heb ook niet het idee dat dit 'm is. :/
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ken dit wel.
Gebruikte altijd een metafoor; je kan wel krampachtig proberen de deksel van de borderline snelkookpan dicht te houden maar dat gaat op een gegeven moment niet meer lukken, je kan beter de vlam lager zetten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Echt? Kutzooi... Ik had niet de verwachting dat ik pure euforie en innerlijke rust ging ervaren, maar er was voor mij oprecht geen verschil voor en na inname.


Ja, heb m'n psychiater na m'n woedeaanval meteen gemaild, want ik heb ook niet het idee dat dit 'm is. :/
Klik om te vergroten...
Het lijkt mij dat Benzo’s ook niet zo geschikt zijn voor iets explosiefs als woede. In ieder geval niet oraal. Dat duurt ten minste 10-20 minuten voordat het werkt. Dan ben je al lang de pan uit geflipt als je de woede aan voelt komen en je ‘t dan neemt. Zou je het preventief nemen dan moet je er bijna wel dagelijks aan, en dat is echt een heel slecht idee met Benzo’s. Maar die instelling zit er bij jou al wel in. Buiten therapie zou je eventueel misschien iets als Olanzapine kunnen gaan nemen maar dat is best een paardenmiddel.

Beter zorg je natuurlijk dat je irritaties niet ophopen tot woede. Praat je er wel genoeg over?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweevteev zei:
Echt? Kutzooi... Ik had niet de verwachting dat ik pure euforie en innerlijke rust ging ervaren, maar er was voor mij oprecht geen verschil voor en na inname.


Ja, heb m'n psychiater na m'n woedeaanval meteen gemaild, want ik heb ook niet het idee dat dit 'm is. :/
Klik om te vergroten...
Ik ben vroeger gediagnostiseerd met ODD en ADHD. Had vroeger veel woede problemen ik werd op ritalin gezet daardoor werd ik heel rustig maar wel een zombie. Ik had echt veel woede ik sloopte alles als iemand iets zei wat me niet aanstond sloeg ik zo een raam eruit of trapt ik een deur kapot. Ben ook op gegroeid met huiselijk geweld onze ouders sloten ons soms op toen we klein waren (ik en me zusje) ik hou wel heel erg van me ouders. Vooral me vader heb ik heel veel mee gevochten tot elkaar slaan met vuist toe en heb hem een keer van de trap gegooid en met een mes voor hem gestaan. Hij sloeg ons altijd op onze blote kont totdat de handafdrukken erop stonden (om niks). Mijn vader heeft hier heel vaak zijn excuus voorgemaakt en hij is heel erg veranderd ook naar zijn stiefkinderen toe. Hij heeft er van geleerd had hij dat toen maar ook bij ons gedaan. Maar mijn ouders zijn inmiddels gescheiden, het is wel raar dat mijn vader qua uiterlijk gewoon er knapper is geworden mijn pa zag er slechter uit toen hij bij me ma was.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Praat je er wel genoeg over?
Klik om te vergroten...
Ik heb 3x per week therapie en 1x per week ook individuele sessies. Geloof me, ik praat er genoeg over, daarom ben ik zo radeloos dat ik ermee naar m'n psychiater gegaan ben en er alprazolam voor gekregen heb. Ik weet echt niet wat ik moet.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweevteev zei:
Ik heb 3x per week therapie en 1x per week ook individuele sessies. Geloof me, ik praat er genoeg over, daarom ben ik zo radeloos dat ik ermee naar m'n psychiater gegaan ben en er alprazolam voor gekregen heb. Ik weet echt niet wat ik moet.
Klik om te vergroten...
Hoop dat ik dit ook ga krijgen zoveel hulp
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Hoop dat ik dit ook ga krijgen zoveel hulp
Klik om te vergroten...
Heb je al ervaring met therapie? Ik doe momenteel MBT (mentalisation based therapy) voor m'n emotiedisregulatie. Het is een traject van 18 maanden en toe nu toe vind ik het écht top!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."